Distribuovaný systém na riešenie symetrickej hry
Vedúci tímu: Ing. Peter Lacko
Od vzniku počítačovej vedy sa ľudia snažili vytvoriť programy, ktoré by hrali hry lepšie ako ľudia. V niektorých hrách sa po darilo vytvoriť programy hrajúce na majstrovskej úrovni, ale niektoré hry zostávajú pre počítače stále neriešiteľné.
Cieľom projektu bude vytvoriť s pomocou technológie BOINC (Berkeley Open Infrastructure for Network Computing) systém, ktorý bude schopný zistiť aspoň ultra slabé (prípadne slabé) riešenie skúmanej symetrickej hry. Ultra slabé riešenie nám dáva odpoveď na otázku, či prvý hráč vyhrá, prehrá alebo remizuje, ak bude ťahať najlepšie ako sa dá.
Výsledný produkt bude obsahovať dve časti (server a klient). Server projektu, ktorý bude rozdeľovať úlohy pre klientov a zbierať ich výsledky. Server taktiež poskytuje globálne štatistiky projektu a individuálne štatistiky pre používateľov, riešiacich daný problém. Klientska aplikácia, ktorá vykonáva požadované výpočtu na počítači používateľa, ktorý sa rozhodol darovať svoju výpočtovú silu projektu.
Funkčnosť systému overte na hre reversi 8x8 a GO 7x7.
- Prvý kontrolný bod - 15.11.2007:
- Druhý kontrolný bod (prototyp) - 17.12.2007:
- Konečná verzia - 19.5.2008: