- Zápis z 9. októbra 2007
- Zápis zo 16. októbra 2007
- Zápis z 23. októbra 2007
- Zápis z 30. októbra 2007
- Zápis zo 6. novembra 2007
- Zápis zo 13. novembra 2007
- Zápis zo 20. novembra 2007
- Zápis zo 27. novembra 2007
- Zápis zo 4. decembra 2007
- Zápis z 11. decembra 2007
- Zápis z 29. februára 2008
- Zápis z 5. marca 2008
- Zápis z 12. marca 2008
- Zápis z 19. marca 2008
- Zápis z 26. marca 2008
- Zápis z 2. apríla 2008
- Zápis z 8. apríla 2008
- Zápis z 15. apríla 2008
- Zápis z 22. apríla 2008
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 1
Dátum a čas: 9.10.2007, 7:30 - 9:15
Miesto: Softvérové štúdio
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia
Prvé stretnutie tímu spolu s vedúcim projektu. Najprv bola stručne zhodnotená ponuka tímu. Prebehla konkretizácia zadania a boli identifikované hlavné problémy - prvotné úlohy pre členov tímu.
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Jednalo sa o prvé stretnutie, neexistovali prebiehajúce úlohy.
Samotné stretnutie
Bol prednesený stručný popis prostredia BOINC (http://boinc.berkeley.edu) na ktorom bude projekt nasadený. Ten pozostáva z dvoch častí klient server.
Zásadné stanoviská:
projekt má byť modulárny t.j. použiteľný pre rôzne distribuované hry
dôležitosť návrhu pracovnej jednotky (work unit) pre klientskú stranu a stratégie rozdeľovania úloh pre klientov
Aktuálny plán úloh
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Matúš |
Nasadenie softvéru BOINC, štúdium alfa-beta osekávania |
9.10.2007 |
13.10.2007 |
Ľubomír |
Analýza hry GO, prvotný návrh klienta |
9.10.2007 |
13.10.2007 |
Michal |
Analýza hry Reversi |
9.10.2007 |
13.10.2007 |
Alexander |
Algoritmus riešenia, preskúmanie existujúcich |
9.10.2007 |
13.10.2007 |
Jaroslav |
Návrh webovskej stránky tímu |
9.10.2007 |
13.10.2007 |
Miroslav |
Vytvorenie šablón pre tímové dokumenty |
9.10.2007 |
12.10.2007 |
Všetci |
Návrh pre work unit |
9.10.2007 |
13.10.2007 |
Zapisoval: Bc. Miroslav Štolc
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 2
Dátum a čas: 16.10.2007 7:00 – 10:00
Miesto: Softvérové štúdio
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia
Na druhom stretnutí tímu sa prezentovali v skratke dosiahnuté výsledky analýz a následne sa analyzovalo ďalej. Stručne sa prebral algoritmus alfa-beta osekávania a jeho možné implementácie v distribuovanom prostredí a načrtli sa možné riešenia ukladania stavového grafu problému na disk.
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Koordinátor stretnutia na začiatku stretnutia postupne predstavil riešené problémy a ich riešiteľov, ktorí uviedli výsledky svojich analýz a praktických pokusov.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Splnená |
Michal |
Predstavenie výsledkov Reversi |
9.10.2007 |
13.10.2007 |
Áno |
Matúš |
Predstavenie okruhu algoritmov vyhladávania a predstavenie nainštalovaného boinc serveru |
9.10.2007 |
13.10.2007 |
Áno |
Ľubomír |
Predstavenie výsledkov GO a predstavenie boinc platformy |
9.10.2007 |
13.10.2007 |
Áno |
Jaroslav |
Vytvorenie webu |
9.10.2007 |
13.10.2007 |
Áno |
Alexander |
Skúmanie algoritmov |
9.10.2007 |
13.10.2007 |
Áno |
Miroslav |
Šablóny dokumentov |
9.10.2007 |
13.10.2007 |
Áno |
Všetci |
Návrh pre workunit (potrebná ďalšia analýza oblasti) |
9.10.2007 |
13.10.2007 |
Áno |
Samotné stretnutie
Popis prednesených výsledkov nieje potrebné uvádzať, ich obsah je v dotyčných dokumentoch v tíme.
Ujasnilo sa, že výsledkom nášho skúmania (projektu) nemusí byť strom riešení, ale ako postačujúci (ultra-weak) výsledok je i odpoveď, či existuje výherná stratégia pre bieleho (začínajúceho) hráča. Ak neexistuje, bolo by vhodné zistiť pomer výhier bieleho a čierneho.
Veľkou časťou diskusie bolo rozoberanie fungovania algoritmu a výpočtu v distribuovanom prostredí. Dospelo sa k záveru, že bude nutné preštudovať viac materiálov k danej téme, čo sa odrazilo v pláne úloh. Navrhnuté riešenia boli funkčné, avšak bola diskutovaná ich efektívnosť.
Pri diskusii o spôsobe výpočtu a rozdeľovania práce sa dospelo k otázke, koľko pamäťového priestoru budeme potrebovať pre udržiavanie si stromu. Po rôznych odhadoch sa dospelo k potrebe 128 bitov na reprezentáciu šachovnice a potrebu niekoľkých ukazovateľov. Jeden minimálne na rodiča (i keď môže vzniknúť situácia, že do jedného stavu sa dá dostať dvoma spôsobmi, toto budeme zanedbávať a za pomoci transpozičnej tabuľky priamo ohodnotíme neskoršie vygenerovaný stav a necháme ho v pamäti dvojmo) a niekoľko potomkov a/alebo susedov. Presnejší spôsob uloženia ukážu potrebné analýzy.
Aktuálny plán úloh
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Matúš |
Preštudovať možnosti nejakých filesystémov pre ukladanie stromu stavov |
16.10.2007 |
22.10.2007 |
Matúš |
vytvoriť konto pre vedúceho projektu |
16.10.2007 |
22.10.2007 |
Matúš, Miroslav, Michal, Jaroslav, Alexander |
Preštudovať v ACM knižnici nejaké algoritmy pre alfa-beta prehľadávanie a iné vylepšenia |
16.10.2007 |
29.10.2007 |
Jaroslav |
Pridávať pravidelne zápisy zo stretnutia na web |
16.10.2007 |
priebežne |
Ľubomír |
Rozbehať skúšobný sample boinc projekt |
16.10.2007 |
22.10.2007 |
Alexander |
Pridať tému ACM algoritmy, do fóra na dotProject-e |
16.10.2007 |
22.10.2007 |
Zapisoval: Bc. Ľubomír Varga
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 3
Dátum a čas: 23.10.2007 7:00 – 10:00
Miesto: Softvérové štúdio
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia
Načrtli sa ďalšie výsledky analýzy – nové heuristiky, výhody a nevýhody použitia databázy alebo súborového systému na uloženie MINIMAX stromu na strane servera.
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Koordinátor stretnutia na začiatku stretnutia postupne predstavil riešené problémy a ich riešiteľov, ktorí uviedli výsledky svojich analýz a praktických pokusosv.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Splnená |
Matúš, Miroslav, Michal, Jaroslav, Alexander |
Preštudovať v ACM knižnici nejaké algoritmy pre alfa-beta prehľadávanie a iné vylepšenia |
16.10.2007 |
29.10.2007 |
Čiastočne |
Matúš |
Preštudovanie možností použitia filesystémov alebo databázových riešení na uloženie minimax stromu na serveri |
16.10.2007 |
22.10.2007 |
Áno |
Alexandert |
vytvoriť konto pre vedúceho projektu na dotProjecte a pridať tému ACM algoritmydo fóra |
16.10.2007 |
22.10.2007 |
Áno |
Jaroslav |
úprava webu, doplnenie plánu a zápisov zo stretnutí vo formáte HTML |
16.10.2007 |
22.10.2007 |
Áno |
Ľubomír |
Rozbehať skúšobný sample boinc projekt |
16.10.2007 |
22.10.2007 |
Nie |
Samotné stretnutie
Po Matúšovom zhodnotení uloženia MINIMAX stormu na strane servera sa dospelo k tomu, že bude použitá databáza PostgreSQL. Jej hlavnou výhodou je, že dokáže ukladať aj 16-bajtové údaje, ktoré dokážu reprezentovať stav jednej konktrétnej šachovnice. Navyše poskytuje obrovské priestory na ukladanie dát. Naproti tomu, existujúce filesystémy sú obmedzené najmä veľkosťou najmnešieho súboru 512 bajtov, čo by znamenalo na reprezentáciu jedného uzla použiť 32-krát viac miesta, ako je potrebné. K dispozícii bude diskové pole o veľkosti asi 1 TB, preto bude treba zvážiť, koľko úrovní stromu bude na serveri uložených (približne 10).
Ďalej sa predniesli nové možné heuristiky použiteľné pre generovanie stromu. Táto fáza ešte nie je na konci, je potrebné preštudovať ich ešte viac a vhodné vybrať. Vedúci tímu dal pokyny, aby sa pri návrhu uvažovalo o modularite, teda aby generovanie ťahov pre konrétnu hru bolo samostatným a celý systém bol univerzálnejši na použitie pre iné symetrické hry.
Aktuálny plán úloh
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Michal |
vytvoriť template pre dokumentáciu |
23.10.2007 |
29.10.2007 |
Miroslav |
programové konvencie pre projekt, skúsiť nejaké štatistiky pre tvorbu stromu reversi na jednom počítači (faktor vetvenia, doba trvania...) |
23.10.2007 |
29.10.2007 |
Matúš, Miroslav, Michal, Jaroslav, Alexander |
Preštudovať v ACM knižnici nejaké algoritmy pre alfa-beta prehľadávanie a iné vylepšenia (pokračovanie) |
16.10.2007 |
29.10.2007 |
Jaroslav |
Pridávať pravidelne zápisy zo stretnutia na web |
16.10.2007 |
priebežne |
Ľubomír |
Rozbehať skúšobný sample boinc projekt |
23.10.2007 |
29.10.2007 |
|
drobný návrh, aké moduly a podobne |
23.10.2007 |
29.10.2007 |
Zapisoval: Bc. Jaroslav Tešlár
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 4
Dátum a čas: 30. 10. 2007
Miesto: Softvérové štúdio
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia
Hlavnou témou štvrtého stretnutia bolo vytvorenie prvotného návrhu. Na stretnutí sa pokračovalo v analyzovaní problémovej oblasti.
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z tretieho stretnutia. Jednotlivý členovia prezentovali ako pokročili v zadaných úlohách.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Splnená |
Miroslav |
programové konvencie pre projekt, skúsiť nejaké štatistiky pre tvorbu stromu reversi na jednom počítači (faktor vetvenia, doba trvania...) |
23.10.2007 |
29.10.2007
|
Áno |
Jaroslav |
pridávať pravidelne zápisy zo stretnutia na web |
16.10.2007 |
priebežne |
Áno |
Ľubomír |
rozbehať skúšobný sample boinc projekt |
23.10.2007 |
29.10.2007 |
Áno |
Všetci |
drobný návrh, aké moduly a podobne |
23.10.2007 |
29.10.2007 |
Áno |
Michal |
vytvoriť template pre dokumentáciu a celková úprava dokumentácie |
23.10.2007 |
29.10.2007 |
čiastočne |
Samotné stretnutie
Na stretnutí Ľubomír v krátkosti zreferoval o rozbehaní jednoducho príkladu v boincu. Ten bol rozbehnutý na jednom počítači z čoho vyplynula ďalšia úloha vyskúšať tento príklad na viacerých počítačoch.
Miroslav nás oboznámil aký je faktor vetvenia pre hre reversi. Faktor vychádza na začiatku a konci hry okolo 6. V strede hry sa faktor vetvenia pohybuje okolo 9. Tieto faktory vetvenia boli získané z implemntácie, ktorú Miroslav implementoval.
Ďalším bodom stretnutia bolo vytvorenie počiatočného návrhu. Identifikovali sme jednotlivé funkcie, ktoré boli následne rozdelené medzi serververovú a klientskú časť a určili sme závislosť jednotlivých funkcií od hry. Návrh bol zdokumentovaný, bude sa z neho vychádzať v ďalšej práci.
Posledným bodom bolo rozdelenie úloh pri písaní dokumentácie.
Aktuálny plán úloh
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Ľubomír |
rozbehať skúšobný sample boinc projekt na viacerých počítačoch |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
Miroslav |
vytvorenie konvencií ako písať zdrojové kódy |
30.10.2007 |
9.11.2007 |
Jaroslav |
dokumentácia – o hrách |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
Michal |
dokumentácia - opísanie existujúcich riešení, špecifikácia, slovník pojmov - vytvoriť |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
Ľubomír |
dokumentácia – o boinc-u |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
Matúš |
dokumentácia – možnosti ukladania stromu |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
Alexander |
dokumentácia – opísanie potrebných algoritmov |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
Miroslava |
dokumentácia – opísanie hrubého návrhu a prototypu |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
Zapisoval: Bc. Michal Štekáč
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 5
Dátum a čas: 06. 11. 2007
Miesto: Softvérové štúdio
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia: príprava projektovej dokumentácie
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy zo štvrtého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách. Michal pracoval na dokumentáci. Miroslav sa ďalej venoval stromom hry. Ostatní členovia tímu sa ďalej venujú prácam na dokumentácii.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Stav |
Ľubomír |
rozbehať skúšobný sample boinc projekt na viacerých počítačoch |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
ukončené |
Miroslav |
vytvorenie konvencií ako písať zdrojové kódy |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
čiastočne |
Jaroslav |
dokumentácia – o hrách |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
čiatočne |
Michal |
dokumentácia - opísanie existujúcich riešení, špecifikácia, slovník pojmov - vytvoriť |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
čiastočne |
Ľubomír |
dokumentácia – o boinc-u |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
čiastočne |
Matúš |
dokumentácia – možnosti ukladania stromu |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
čiastočne |
Alexander |
dokumentácia – opísanie potrebných algoritmov |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
čiastočne |
Miroslav |
dokumentácia – opísanie hrubého návrhu a prototypu |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
čiastočne |
Samotné stretnutie a plán úloh
Venovali sme sa hlavne dokumentácii, keďže termín jej odovzdania je už budúce stretnutie. Presnejšie sme definovali, ktoré časti dokumentácia bude obsahovať, a rozdelili sme si čiastkové úlohy pri jej príprave. Alexander nás informoval, že pridelil jednotlivým členom ich úlohy.
Na stretnutí sme sa zhodli na:
V dokumentácii bude potrebné uviesť časť zaoberajúcu sa riadením
Bude treba vypracovať preberací protokol
V dokumentácii minulých tímov zaberalo riadenie zhruba polovicu z celej dokumentácie (teda cca 30 strán)
Hlavnou úlohou na budúce stretnutie je pripraviť dokumentáciu, pridelenie ľudí na čiastkové úlohy je takéto:
podrobnejší plán tímového projektu sa spoločne dohodne v priebehu týždňa
rozdeľovanie úloh = Michal
záznamy zo stretnutí = Jaroslav
štandardy použité pri zdrojovom kóde = Miroslav
manažment verzií konfigurácií a zmien = Matúš
preberacie protokoly = Michal
komunikácia v tíme (ak bude) = Alexander
popis dotProjectu = Ľubomír
zverejnenie zápisov na webstránke = Matúš + Jaroslav
slovník pojmov = šablónu vytvorí Michal a každý doplní pojmy zo svojej oblasti
šablóna pre dokumentáciu a konečná úprava dokumentácie = Michal
záverečná kontrola dokumentácie – pravopis a formátovanie = Matúš
autorstvo = Michal
-
Termín na splnenie týchto úloh je sobota 10.11.2007, dokumentáciu odovzdáme vedúcemu projektu na posúdenie
Zapisoval: Bc. Matúš Svrček
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 6
Dátum a čas: 13. 11. 2007
Miesto: Softvérové štúdio
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia: Spripomienkovanie a diskusia o dokumentácii
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy zo štvrtého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Stav |
Miroslav |
vytvorenie konvencií ako písať zdrojové kódy |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
ukončené |
Jaroslav |
dokumentácia – o hrách |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
ukončené |
Michal |
dokumentácia - opísanie existujúcich riešení, špecifikácia, slovník pojmov - vytvoriť |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
ukončené |
Ľubomír |
dokumentácia – o boinc-u |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
ukončené |
Matúš |
dokumentácia – možnosti ukladania stromu |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
ukončené |
Alexander |
dokumentácia – opísanie potrebných algoritmov |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
ukončené |
Miroslav |
dokumentácia – opísanie hrubého návrhu a prototypu |
30.10.2007 |
5.11.2007 |
ukončené |
Všetci |
Podrobný plán tímovéhho projektu |
5.11.2007 |
10.11.2007 |
ukončené |
Michal |
Dokumentácia - Rozdeľovanie úloh |
5.11.2007 |
10.11.2007 |
ukončené |
Jaroslav |
Dokumentácia - Záznamy zo stretnutí |
5.11.2007 |
10.11.2007 |
ukončené |
Miroslav |
Dokumentácia - Štandardy použité pri zdrojovom kóde |
5.11.2007 |
10.11.2007 |
ukončené |
Matúš |
Dokumentácia - Manažment verzií konfigurácií a zmien |
5.11.2007 |
10.11.2007 |
ukončené |
Michal |
Dokumentácia - Preberacie protokoly |
5.11.2007 |
10.11.2007 |
ukončené |
Alexander |
Dokumentácia - Komunikácia v tíme |
5. 11. 2007 |
10. 11. 2007 |
ukončené |
Ľubomír |
Dokumentácia - Popis dotProjectu |
5.11.2007 |
10.11.2007 |
ukončené |
Matúš + Jaroslav |
Zverejnenie zápisov na webstránke |
5.11.2007 |
10.11.2007 |
ukončené |
Michal |
Dokumentácia - Šablóna na slovník pojmov |
5.11.2007 |
10.11.2007 |
ukončené |
Michal |
Dokumentácia - Šablóna pre dokumentáciu a konečná úprava dokumentácie |
5.11.2007 |
10.11.2007 |
ukončené |
Matúš |
Dokumentácia - Záverečná kontrola dokumentácie – pravopis a formátovanie |
5.11.2007 |
10.11.2007 |
čiastočne |
Michal |
Dokumentácia - Autorstvo |
5.11.2007 |
10.11.2007 |
ukočené |
Michal |
Dokumentácia - Úlohy členov tímu |
5.11.2007 |
10.11.2007 |
ukončené |
Samotné stretnutie a plán úloh
Stretnutie sa nieslo v duchu dokumentácie. Vedúci projektu nám vyjadril svoje pripomienky:
zmena nadpisu implementácia – implementácia čoho?
výmena poradia teoretickej časti s príkladom
nadpis špecifikácia – špecifikácia čoho? - zamyslieť sa nad poradím kapitoly
prekladať anglické názvy
….
K forme grafického zápisu návrhu, ktorú navrhol Miro, prebehla dlhšia diskusia otvorená vedúcim projektu. Zo všetkých najviac protestoval Ľubo, ktorému sa nepáčilo, že modifikovaná UML notácia „napasovaná“ na podmienky procedurálneho programovania nespĺňa jeho intuitívne predstavy. Nakoniec sme sa zhodli, že koncept, ktorý Miro použil je dobrý. Je však potrebné, aby doplnil kapitolu o notácii, kde by bolo lepšie poukázané, ako je potrebné interprétovať údaje v UML diagramoch.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Miro |
doplnenie prílohy o notácii |
13.11.07 |
14.11.07 |
Michal + Alexander |
posledná úprava dokumentácie |
13.11.07 |
15.11.07 |
Všetci |
čítanie a oprava svojich chýb |
11.11.07 |
15.11.07 |
Všetci |
čítanie dokumentácie druhého tímu a písanie posudku |
až bude dokumentácia dostupná |
19.11.07 |
Zapisoval: Bc. Alexander Šimko
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 7
Dátum a čas: 20.11.2007
Miesto: Softvérové štúdio
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia
Účelom tohto stretnutia bolo vytvorenie posudku druhého tímu.
Priebeh stretnutia
Minulý týždeň bola uzavretá jedna kapitola vývoja projektu t.j. odovzdanie dokumentácie k analýze a návrhu vyvíjaného systému. Aj preto boli všetky prebiehajúce úlohy splnené a mohli sme sa venovať výhradne posudku.
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Stav |
Miro |
doplnenie prílohy o notácii |
13.11.07 |
14.11.07 |
ukončené |
Michal + Alexander |
posledná úprava dokumentácie |
13.11.07 |
15.11.07 |
ukončené |
Všetci |
čítanie a oprava svojich chýb |
11.11.07 |
15.11.07 |
ukončené |
Všetci |
čítanie dokumentácie druhého tímu a písanie posudku |
až bude dokumentácia dostupná |
19.11.07 |
prebieha |
Pozn. : Posledná úloha bola splnené na úrovni čítania dokumentácie druhého tímu.
Samotné stretnutie
Hodnotili sme prácu "RoboCup - nové stratégie" vytvorené tímom č. 6 UTTP. Každý člen tímu predložil svoje pripomienky k obsahovej a formálnej stránke, následne boli tieto spísané do istej kostry pre samotný posudok.
Závery pre posudok:
podrobná analýza dokumentu, diskusia o tom čo je chyba a čo nieje
zoznam obsahových, logických a formálnych chýb (postúpený na vytvorenie kostry)
spoločný náčrt celkového dojmu z posudzovanej práce
Ako ďalší program do budúceho stretnutia (okrem písania posudku) je pre každého člena tímu pouvažovať o dokončený fázy prototypovania, keďže to je posledná plánovaná úloha tohto kalendárneho roku.
Navyše treba ešte dorobiť stránku pre BOINC server, to bude špecifikované na budúcom stretnutí.
Aktuálny plán úloh
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Ľubomír |
Vytvorenie kostry posudku |
20.11.2007 |
20.11.2007 |
Všetci |
Doplnenie kostry posudku, kompletizácia celkového dokumentu posudku |
20.11.2007 |
23.11.2007 |
Všetci |
Uvažovanie o prototype - implementácii a jeho dokončení |
20.11.2007 |
27.11.2007 |
Všetci |
Stránka servera BOINC |
20.11.2007 |
nestanovený |
Zapisoval: Bc. Miroslav Štolc
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 8
Dátum a čas: 27.11.2007
Miesto: Softvérové štúdio
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia
Účelom tohto stretnutia bolo vyjadriť sa k posudku od tímu číslo 16 a dohodnúť si ambiciózne ciele pre prototypy.
Priebeh stretnutia
Stretnutie bolo odlišné od predošlých tým, že sa na ňom kvôli chorobe nezúčastnil vedúci tímu. Stretnutie splnilo ciele definované v téme stretnutia, boli zadefinované úlohy pre dosiahnutie cieľa, prototypu.
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Stav |
Ľubomír |
Vytvorenie kostry posudku |
20.11.2007 |
20.11.2007 |
ukončené |
Všetci |
Doplnenie kostry posudku, kompletizácia celkového dokumentu posudku |
20.11.2007 |
23.11.2007 |
ukončené |
Všetci |
Uvažovanie o prototype - implementácii a jeho dokončení |
20.11.2007 |
27.11.2007 |
ukončené počas stretnutia |
Všetci |
Stránka servera BOINC |
20.11.2007 |
nestanovený |
prebieha |
Pozn. : Uvažovanie o prototype, implementácii a jeho dokončení je dlhodobá úloha, ale na požadovanej úrovni pre pokračovanie v projekte bola splnené na tomto stretnutí.
Samotné stretnutie
Stretnutie prebiehalo v konštruktívnom duchu diskusie. I napriek absencii vedúceho tímu sme mali dostatok úloh na diskusiu a tak toto stretnutie prinieslo množstvo úloh a dohôd o spôsoboch riešenií niektorých problémov.
Prvým záverom stretnutia bolo, že k prijatému posudku od tímu číslo 16 sa nepotrebujeme vyjadriť a ak vyjadrenie k posudku nie je nutnou časťou tímového projektu, my vyjadrenie dávať nebudeme. S väčšinou vytknutých bodov súhlasíme a nemáme žiadne zásadné námietky k posudzovaniu našej dokumentácie.
Čo sa týka prototypu, prvý plán bol spraviť plne funkčný BOINC projekt, ktorý by bol schopný riešiť hru reversi 4x4. Po diskusii sme sa zhodli na tom, že ak sa nám podarí v danom časovom horizonte doiterovať prototyp do takejto fázy, môžeme si gratulovať. I preto sme sa rozhodli ísť cestou testov a nie cestou funkčnej kostry prototypu BOINC projektu (bolo by možné, že aktuálny plán nebude uskutočniteľný, pokiaľ klient nezvládne ohodnotiť uzol v hĺbke 10). Postupne sme preto identifikovali niekoľko problémov, ktoré treba vyriešiť, implementovať.
Ako prvá úloha je spraviť funkčný program, ktorý bude využívať výhody nejakého osekávania a skúsiť za pomoci tohto programu ohodnotiť nejaký uzol v hĺbke 10. Pri tomto teste nám ide o zistenie výpočtovej náročnosti jednotlivých BOINC úloh pre klientov. V klientovi zatiaľ nebudeme implementovať žiadnu triediacu heuristiku. Pri prechode reversi (8x8) stromom z hĺbky 10 je potrebné vypisovať v nejakej forme i postup. Napríklad číslo aktuálnej vetvy o 4 úrovne nižšie v strome.
Ďalšie potrebné úlohy sú:
vytvorenie databázy (serverová časť)
vytvorenie modulu pre komunikáciu s databázou (serverová časť)
vytvorenie generátora úloh (serverová časť)
revitalizácia nášho web sídla projektu
Počas stretnutia sme navrhli štruktúru databázy, ktorá obsahuje jednu tabuľku. V tabuľke sa uchováva aktuálny strom hry, ktorý je nutné držať na serveri. Keďže treba šetriť miestom, boli navrhnuté i niektoré optimalizácie. Tabuľka na serveri bude obsahovať 4 stĺpce. Stĺpec ID typu 128 bitov dlhé bitové pole. Tento stĺpec bude obsahovať stav hracej plochy. Samotné ID nebude primárnym klúčom v tabuľke, ale bude s ním spolu i stĺpec „kto je na ťahu?“. Tento stĺpec bude kódovaný ako bool hodnota a bude určovať, či je v aktuálnom stave na ťahu biely, alebo čierny hráč. Tento stĺpec bol zavedený kvôli možnosti „zdržať“ sa ťahu, ak nemôže hráč ťahať. Stav sa teda nemení, ale mení sa hráč. Ďalšie dva stĺpce budú stĺpce potomka. ID potomka a jeho ohodnotenie. ID potomka bude 128 bitov dlhý bitový reťazec a ohodnotenie bude dvojbitové pole uchovávajúce stavy „vyhrá biely“, „vyhrá čierny“, „remíza“ a „zatiaľ neohodnotené“.
Pre čistejší prístup bude navrhnuté rozhranie záväzné pre databázu. Ide napríklad o ohodnotenie stavu. Pre osekávacie algoritmy je vstupom reálne číslo určujúce víťazstvo jedného, alebo druhého hráča, avšak v databáze navrhnutej pre reversi je táto informácia kódovaná v dvojbitovom poli. Tieto prevody bude riešiť funkcia uložená v databáze.
Aktuálny plán úloh
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Ľubomír |
Vytvorenie generátora úloh |
2.12.2007 |
9.12.2007 |
Miroslav |
Rozhrania pre prístup do DB |
27.11.2007 |
1.12.2007 |
Miroslav |
Rozhrania pre hry a algoritmy osekávania |
27.11.2007 |
1.12.2007 |
Matúš |
Vytvorenie databázy a tabuľky pre strom hry reversi |
27.11.2007 |
2.12.2007 |
Matúš |
modul pre prístup do DB |
2.12.2007 |
9.12.2007 |
Jaroslav |
Update a upgrade webu |
27.11.2007 |
2.12.2007 |
Michal |
Óda na tímový projekt |
27.11.2007 |
2.12.2007 |
Michal |
Dokumentácia k prototypu |
2.12.2007 |
9.12.2007 |
Zapisoval: Bc. Ľubomír Varga
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 9
Dátum a čas: 4.12.2007
Miesto: ŠD Mladosť, D1/61-2
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia
Účelom tohto stretnutia bolo špecifikovať úlohy pre prototyp.
Priebeh stretnutia
Stretnutie síce prebiehalo na internátnej izbe a bez účasti vedúceho projektu z dôvodu PN, napriek tomu malo štandardný priebeh. Zhodnotil sa priebeh predchádzajúcich úloh, stav projektu, riešili sa zásadné problémy pre implementáciu prototypu a špecifikovali sa ďalšie úlohy.
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Stav |
Ľubomír |
Vytvorenie generátora úloh |
2.12.2007 |
9.12.2007 |
prebieha |
Miroslav |
Rozhrania pre prístup do DB |
27.11.2007 |
1.12.2007 |
ukončené |
Miroslav |
Rozhrania pre hry a algoritmy osekávania |
27.11.2007 |
1.12.2007 |
ukončené |
Matúš |
Vytvorenie databázy a tabuľky pre strom hry reversi |
27.11.2007 |
2.12.2007 |
oneskorenie |
Matúš |
Modul pre prístup do DB |
2.12.2007 |
9.12.2007 |
prebieha |
Jaroslav |
Update a upgrade webu |
27.11.2007 |
2.12.2007 |
ukončené |
Michal |
Dokumentácia k prototypu |
2.12.2007 |
9.12.2007 |
prebieha |
Samotné stretnutie
Počas stretnutia prezentoval vedúci vývoja nášho tímu (Miroslav) navrhnutú štrktúru zdrojového kódu. Ukázal základné rozdelenia rozhraní a modulov. Systém je rozdelený na serverovú, klientskú časť a ich spoločné údaje. Rozhrania už sú takmer kompletné a slúžia na prepájanie jednotlivých modulov systému. Každý modul má základné informácie o jeho parametroch a funkcionalite.
Serverová časť pozostáva z generátora úloh pre klientov, asimilátora a generovanie základného stromu hry cez príslušné databázové rozhranie. Klientský program obsahuje výpočtový algoritmus pre zadanú úlohu a teda vygenerovanie a ohodnotenie stromu. Spoločné informácie zahŕňajú dátovú reprezentáciu uzla stromu, hry a hracej plochy.
Následne vedúci vývoja prezentoval pre jednotlivých členov tímu tie rozhrania a moduly, ktoré budú v nasledujúcich fázachparalelne a nezávisle implementovať.
Aktuálny plán úloh
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Ľubomír |
Vytvorenie generátora úloh |
2.12.2007 |
17.12.2007 |
Alexander |
Implementácia MiniMax algoritmu do prototypu |
4.12.2007 |
10.12.2007 |
Matúš |
Vytvorenie databázy a tabuľky pre strom hry reversi |
27.11.2007 |
9.12.2007 |
Jaroslav |
Implementácia modulu pre prístup do DB |
4.12.2007 |
14.12.2007 |
Miroslav |
Ladenie rozhraní, doplňovanie modulov |
4.12.2007 |
10.12.2007 |
Michal |
Dokumentácia k prototypu |
2.12.2007 |
17.12.2007 |
Zapisoval: Bc. Jaroslav Tešlár
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 10
Dátum a čas: 11. 12. 2007
Miesto: ŠD Mladosť, D1/61-2
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: -
Hostia: -
Téma stretnutia
Témou stretnutia bolo zhodnotenie súčasného stavu prototypu. Ďalej bolo dohodnutá konečná verzia prototypu. Tiež bol rozobraný problém vytvorenia záverečnej dokumentácie za zimný semester.
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z predchádzajúceho stretnutia. Jednotlivý členovia prezentovali ako pokročili v zadaných úlohách, hlavne pri vývoji prototypu.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Splnená |
Ľubomír |
Vytvorenie generátora úloh |
2.12.2007 |
17.12.2007 |
prebieha |
Alexander |
Implementácia MiniMax algoritmu do prototypu |
4.12.2007 |
10.12.2007 |
splnená |
Matúš |
Vytvorenie databázy a tabuľky pre strom hry reversi |
27.11.2007 |
9.12.2007 |
splnená |
Jaroslav |
Implementácia modulu pre prístup do DB |
4.12.2007 |
14.12.2007 |
prebieha |
Miroslav |
Ladenie rozhraní, doplňovanie modulov |
4.12.2007 |
10.12.2007 |
prebieha |
Michal |
Dokumentácia k prototypu |
2.12.2007 |
17.12.2007 |
prebieha |
Samotné stretnutie
Na stretnutí sa prejednali veci, ktoré sa týkajú prototypu. Bolo zistené, že je potrebné do prototypu ešte nejaké tie funkcie dorobiť (viď. aktuálny plán).
Bolo rozhodnuté, že prototyp sa bude robiť pre hru reversi s veľkosťou hracej plochy 4x4. Robí sa to preto len pre veľkosť 4x4, lebo cieľom prototypu je rozbehať Boinc systém a nie riešenie hry pre čo najväčšiu hraciu plochu. Tiež bolo dohodnuté, že asimilátor v prototype bude len ohodnocovať uzli, nebude vykonávať funkciu ohodnotenia.
Počas s tretnutia sme navrhli ako bude vyzerať štruktúra workunit – u. Bude obsahovať stav aktuálnej hracej plochy zakódovaný v hexa formáte a ktorý hráč je na ťahu (kto bude ťahať v ďalšom ťahu). Navrhli sme aj formát výstupného súboru (súbor, ktorý posiela klient serveru ako výsledok svojej práce). Tento bude obsahovať stav (pre ktorý workunit je to výsledok) a výsledok ktorému sa klient dopracoval. Jednotlivé položky budú v oboch súboroch oddelené znakom „ ; “.
Posledným bodom stretnutia bola dokumentácia. Dohodli sme sa, že každý z členov tímu napíše o tej časti prototypu, ktorú implementoval. Tiež bude vytvorená aj dokumentácia k riadeniu projektu.
Na konci stretnutia boli pridelené jednotlivým členom úlohy a určený čas do ktorého majú byť splnené.
Aktuálny plán úloh
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Alexander |
Znázornenie progresu pri riešení úlohy na klientovi |
12/11/2007 |
12/13/2007 |
Matúš |
Databáza = úpravy |
12/11/2007 |
12/11/2007 |
Jaroslav |
Vytvorenie funkcii pre prácu s databázou |
12/11/2007 |
12/13/2007 |
Ľubomír |
Kompilácia Boinc – u |
12/11/2007 |
12/13/2007 |
Michal |
Vytvorenie funkcii pre prácu s I/O súbormi |
12/11/2007 |
12/13/2007 |
Ľubomír |
Vytvorenie generátora úloh |
12/11/2007 |
12/13/2007 |
Miroslav |
Vytvoriť asimilátor |
12/11/2007 |
12/13/2007 |
Ľubomír |
Záverečná integrácia prototypu |
12/11/2007 |
12/15/2007 |
Michal |
Dokumentácia – integrácia Dokumentácia – riadenie |
12/11/2007 |
12/16/2007 |
Zapisoval: Bc. Michal Štekáč
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 11
Dátum a čas: 29. 02. 2007
Miesto: Labss2
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia
Témou stretnutia bolo zhodnotenie súčasného stavu projektu. Tiež bol rozobraný problém vytvorenia záverečnej dokumentácie za zimný semester. Náš vedúci projektu nás informoval, že od 7.4. do 25.4. je mimo, stretnutia v tomto termína sa teda budú konať na izbe D1 62/2. Ďalej bolo na pláne schválenie rozvrhu činností na letný semester. Na záver sme sa tiež zhodli na zhubnom vplyve hry Travian na ľudí, menovite na Ľubomíra. ;)
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z predchádzajúceho stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali ako pokročili v zadaných úlohách, hlavne pri vývoji prototypu.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
splnená |
Alexander |
Znázornenie progresu pri riešení úlohy na klientovi |
12/11/2007 |
12/13/2007 |
splnená |
Matúš |
Databáza = úpravy |
12/11/2007 |
12/11/2007 |
splnená |
Jaroslav |
Vytvorenie funkcii pre prácu s databázou, vznikol problém – kód padá na malloc, možno interná chyba knižnice |
12/11/2007 |
12/13/2007 |
splnená |
Ľubomír |
Kompilácia Boinc – u |
12/11/2007 |
12/13/2007 |
splnená |
Michal |
Vytvorenie funkcii pre prácu s I/O súbormi |
12/11/2007 |
12/13/2007 |
splnená |
Ľubomír |
Vytvorenie generátora úloh |
12/11/2007 |
12/13/2007 |
splnená |
Miroslav |
Vytvoriť asimilátor |
12/11/2007 |
12/13/2007 |
splnená |
Ľubomír |
Záverečná integrácia prototypu |
12/11/2007 |
12/15/2007 |
splnená |
Michal |
Dokumentácia – integrácia Dokumentácia – riadenie |
12/11/2007 |
12/16/2007 |
splnená |
Ľubomír |
Vytvorenie makefilov, klient sa dá skompilovať v Eclipse, serverové aplikácie sa djú skompilovať na serveri, klient pracuje správne |
11.12.2007 |
25.2.2008 |
splnená |
Ľubomír |
Vytvorenie generátora úloh |
2.12.2007 |
17.12.2007 |
prebieha |
Alexander |
Implementácia MiniMax algoritmu do prototypu |
4.12.2007 |
10.12.2007 |
splnená |
Matúš |
Vytvorenie databázy a tabuľky pre strom hry reversi |
27.11.2007 |
9.12.2007 |
splnená |
Jaroslav |
Implementácia modulu pre prístup do DB |
4.12.2007 |
14.12.2007 |
splnená, problémy |
Miroslav |
Ladenie rozhraní, doplňovanie modulov |
4.12.2007 |
10.12.2007 |
splnená |
Michal |
Dokumentácia k prototypu |
2.12.2007 |
17.12.2007 |
splnená |
Samotné stretnutie
Na stretnutí sme sa informovali o práci na projekte počas voľna. Klient je konečne kompilovateľný v Eclipse, server sa dá skompilovať pomocou gcc na serveri. Klient pracuje správne, to bude treba ešte otestovať.
Pri pripojení na serverovú DB sú zatiaľ isté problémy, budú sa riešiť tento týždeň. Ďalšie problémy sa vyskytli pri pripojení work generatoru na databázu.
Počas stretnutia sme sa dohodli na pláne na letný semester. Spísať ho má na starosti Miroslav.
Na strane klienta bude potrebné pridať nové algoritmy, budú sa testovať z hľadiska rýchlosti. Predpokladáme, že o týždeň budeme vedieť, ktorý algoritmus nakoniec použijeme. Do algoritmov asimilátoru bude potrebné pridať osekávanie.
Ďalšie úlohy na tento týždeň sú spísané v nasledujúcej časti tohto zápisu.
Aktuálny plán úloh
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Matúš |
Debugovanie Jaroslavovho kódu na prístup k DB, úpravy DB podľa potreby, práca na pripojení na DB na serveri |
29.2.2008 |
5.3.2008 |
Ľubomír |
Spojazdnenie work generatoru, a asimilátoru, možno implementovanie checkpointingu, vytvorenie makefile, správa kódu v SVN |
29.2.2008 |
5.3.2008 |
Alexander |
Použitie pokročilých algoritmov na strane klienta, testy rôznych algoritmov, kontrola vstupno-výstupných funkcií, pridanie úloh zo stretnutia do dotProjectu |
29.2.2008 |
5.3.2008 |
Jaroslav |
Spojazdnenie pripojenia na DB, |
29.2.2008 |
5.3.2008 |
Miroslav |
Refaktoring kódu, pridanie osekávania do asimilátoru, vypracovanie plánu na LS, hracia plocha je reprezentovaná ako pole, treba ju spraviť ako integer kvôli rýchlosti, získanie konečného výsledku zo stromu |
29.2.2008 |
5.3.2008 |
Michal |
Odhad množstva práce, ktoré zvládne klient, rôzne algoritmy, test pre reversi 4x4, verifikácia výsledku, ukladanie do DB v správnom formáte |
29.2.2008 |
5.3.2008 |
Zapisoval: Matúš Svrček
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 12
Dátum a čas: 05. 03. 2008
Miesto: Softvérové štúdio
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia: Ako pokračujú implementačné práce
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy zo štvrtého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Stav |
Miroslav |
vytvorenie dokumentu „plán na letný semester“ |
27. 02. 2008 |
4. 03. 2008 |
ukončené |
Jaroslav, Matúš |
lokalizácia a oprava chyby pri prístupe k databáze |
27. 02. 2008 |
4. 03. 2008 |
čiastočne ukončené |
Michal |
vytvoriť konvezné funkcie medzi rôznymi reprezentáciami stavov |
27. 02. 2008 |
4. 03. 2008 |
ukončené |
Ľubomír |
pridanie zdrojových kódov klienta do SVN + makefile na kompiláciu |
27. 02. 2008 |
4. 03. 2008 |
ukončené |
Ľubomír |
pridanie zdrojových kódov work generátora do SVN + makefile na kompiláciu |
27. 02. 2008 |
4. 03. 2008 |
ukončené |
Ľubomír |
pridanie zdrojových kódov asimilátora do SVN + makefile na kompiláciu |
27. 02. 2008 |
4. 03. 2008 |
otvorené |
Alexander |
prekontrolovať existujúce zdrojové kódy, čo všetko vlastne máme, vytvoriť zoznam vecí čo treba opraviť |
27. 02. 2008 |
4. 03. 2008 |
ukončené |
Samotné stretnutie a plán úloh
Pri kompilovaní work generatora dať pozor na závislosti. Makefile to nerobí automaticky. Najprv treba nechať zbehnúť makefile pre boic core.
Chyba v prístupe na databázu sa našla. Bola zákerna. Kopírovanie údajov do nepridelenej pamäti spôsobil nekonzistenciu v interných štruktúrach malloc-u. Chyba sa potom javila, že je niekde úplne inde než bola. Zásobnik volaní ukazoval na internú chybu knižnice libpq. … ach tie Cckove smerníky.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Miro |
Zakomponovat metódu processNode z dbaccess do assimilátora. Potom dorobiť aj osekávanie na serverovej strane po príchode výsledku od klienta. |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Ľubomír |
assimilátor so SVN + makefile |
27.02.2008 |
11.03.2008 |
Ľubomír |
automatické zbehnutie projektu |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Ľubomír |
úprava work generátora tak, aby sa do db pridávali všetky uzly, nielen tie z poslednej vrstvy |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Alexander |
implementovanie ďalších algoritmov riešenia na klientovi. otestovať tieto algoritmy na správnosť výsledku podľa nejakých známych pozícií |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Jaroslav |
opraviť chyby v dbaccess + zabezpečenie jedného spojenia na databázu |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Jaroslav |
aktualizácia stránky tímu |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Michal |
program na testovanie funkčnosti klienta |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Matúš |
kompilácia klienta v prostrední Microsoft Windows |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Zapisoval: Bc. Alexander Šimko
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 13
Dátum a čas: 12. 03. 2008
Miesto: Softvérové štúdio
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia
Ako pokročila implementácia jednotlivých častí, príprava na prvé reálne spustenie celého systému klient - server.
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z minulého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Stav |
Miro |
Zakomponovat metódu processNode z dbaccess do assimilátora. Potom dorobiť aj osekávanie na serverovej strane po príchode výsledku od klienta. |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
prebiehajúca, problém s mazaním WU |
Ľubomír |
assimilátor so SVN + makefile |
27.02.2008 |
11.03.2008 |
ukončené |
Ľubomír |
automatické zbehnutie projektu |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
prebiehajúca |
Ľubomír |
úprava work generátora tak, aby sa do db pridávali všetky uzly, nielen tie z poslednej vrstvy |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
prebiehajúca |
Alexander |
implementovanie ďalších algoritmov riešenia na klientovi. otestovať tieto algoritmy na správnosť výsledku podľa nejakých známych pozícií |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
čiastočne, okrem testovania |
Jaroslav |
opraviť chyby v dbaccess + zabezpečenie jedného spojenia na databázu |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
čiastočne, treba otestovať |
Jaroslav |
aktualizácia stránky tímu |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
neukončené |
Michal |
program na testovanie funkčnosti klienta |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
čiastočne |
Matúš |
kompilácia klienta v prostrední Microsoft Windows |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
prebiehajúca |
Samotné stretnutie a plán úloh
Na stretnutí sme prebrali aktuálny stav a vytvorili operačný plán na najbližší týždeň, ktorého cieľom je najmä samotné spustenie celého systému BOINC a otestovanie na menej zložitej úlohe ako je cieľová. Ďalšou úlohou je výber algoritmu osekávania na klientovi, podľa naplánovaných testov. Všetci budú písať dokumentáciu pri implementácii, aj pre doxygen, aj podrobný popis krokov funkcie.
Úlohy s najvyššou prioritou (podľa priority vzostupne):
zapísanie všetkých (serverovských) vrstiev do DB
testovanie DB modulu
kompilácia a linkovanie celkového riešenia po ukončení vyššie dvoch spomenutých úloh
klient na Windows
Ako dlhodobejšie (do dvoch týždňov) úlohy sme určili:
logovanie stavu na serveri - zrejme pomocou BOINC štatistík
callback funkciu na klientovi pre zisťovanie stavu výpočtu
Ostatné úlohy budú prebiehať priebežne, podľa stanovených (plánovaných) časov ukončenia.
Aktuálne úlohy (aj prebiehajúce):
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Miroslav |
asimilátor, implementácia osekávania = vyhadzovanie WU, refaktorizácia - presun funkcie do search.cpp |
prebieha |
18.03.2008 |
Miroslav |
review kódu po prioritných úlohách (počas nasadzovania) |
15.03.2008 |
18.03.2008 |
Jaroslav |
otestovanie DB modulu, aktualizácia web stránky |
prebieha |
14.03.2008 |
Michal |
otestovanie alg. osekávania na klientovi, vytvorenie štatistík časov pre jeho výber |
prebieha |
18.03.2008 |
Ľubomír |
implementácia generátora - všetky vrstvy |
prebieha |
14.03.2008 |
Ľubomír |
implementácia callback funkcie pre klienta |
12.03.2008 |
14.03.2008 |
Ľubomír |
nasadenie celkového systému, bez osekávania pre malú šachovnicu, reálne testovanie klient - server |
15.03.2008 |
18.03.2008 |
Ľubomír |
readme pre celý systém, "čo kde je" |
12.03.2008 |
14.03.2008 |
Matúš |
klient pre windows |
prebieha |
18.03.2008 |
Alexander |
how to pre tvorbu komentárov a pre STL (pozor na pomalé kolekcie) |
12.03.2008 |
18.03.2008 |
Alexander |
implementácia klienta - heuristika pre zoradenie uzlov, transpozičná tabuľka |
12.03.2008 |
18.03.2008 |
Alexander |
každé s osekávaní - vlastný súbor (cpp), rovnaké rozhranie |
12.03.2008 |
14.03.2008 |
Zapisoval: Bc. Miroslav Štolc
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 14
Dátum a čas: 19. 03. 2008
Miesto: Softvérové štúdio
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia
Ako pokročila implementácia jednotlivých častí, príprava na prvé reálne spustenie celého systému klient - server.
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z minulého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Stav |
Miro |
Zakomponovat metódu processNode z dbaccess do assimilátora. Potom dorobiť aj osekávanie na serverovej strane po príchode výsledku od klienta. |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Refaktoring, výsledok zatial nie je v repozitári |
Ľubomír |
automatické zbehnutie projektu |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Runtime problémy s registráciou WU v boinc systéme |
Ľubomír |
úprava work generátora tak, aby sa do db pridávali všetky uzly, nielen tie z poslednej vrstvy |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Ukončené |
Alexander |
implementovanie ďalších algoritmov riešenia na klientovi. otestovať tieto algoritmy na správnosť výsledku podľa nejakých známych pozícií |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Ukončené, testovanie delegované na Michala |
Jaroslav |
opraviť chyby v dbaccess + zabezpečenie jedného spojenia na databázu |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Ukončené |
Jaroslav |
aktualizácia stránky tímu |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Čiastočne ukončené, nie sú k dispozícii všetky zápisy vo vhodnej forme |
Michal |
program na testovanie funkčnosti klienta |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
čiastočne |
Matúš |
kompilácia klienta v prostrední Microsoft Windows |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Prebiehajúca s komplikáciami |
Ľubomír |
implementácia callback funkcie pre klienta |
12.03.2008 |
14.03.2008 |
Ukončené |
Ľubomír |
nasadenie celkového systému, bez osekávania pre malú šachovnicu, reálne testovanie klient - server |
15.03.2008 |
18.03.2008 |
Chýba work generator a asimilator |
Ľubomír |
readme pre celý systém, "čo kde je" |
12.03.2008 |
14.03.2008 |
Ukončené |
Alexander |
how to pre tvorbu komentárov a pre STL (pozor na pomalé kolekcie) |
12.03.2008 |
18.03.2008 |
Ukončené |
Alexander |
implementácia klienta - heuristika pre zoradenie uzlov, transpozičná tabuľka |
12.03.2008 |
18.03.2008 |
prebieha |
Alexander |
každé s osekávaní - vlastný súbor (cpp), rovnaké rozhranie |
12.03.2008 |
14.03.2008 |
Ukončené |
Samotné stretnutie a plán úloh
Na stretnutí sme prebrali aktuálny stav a vytvorili operačný plán na najbližší týždeň, ktorého cieľom je najmä samotné spustenie celého systému BOINC a otestovanie na menej zložitej úlohe ako je cieľová. Prognózy z minulého stretnutia sa nenaplnili a zatiaľ systém nie je schopný prevádzky. Vyskytlo sa niekoľko problémov vrátane implementačných, ktoré boli na stretnutí prebraté.
Úlohy s najvyššou prioritou (podľa priority vzostupne):
debug work generátoru a jeho úspešné spustenie
spustenie a odskúšanie asimilátora
klient na Windows
Ako dlhodobejšie (do dvoch týždňov) úlohy sme určili:
logovanie stavu na serveri - zrejme pomocou BOINC štatistík
kompletné zdokumentovanie systému a prípadný refaktoring potrebných zdrojových častí
Ostatné úlohy budú prebiehať priebežne, podľa stanovených (plánovaných) časov ukončenia.
Dohodnuté „mini“ úlohy:
metóda saveNode uloží uzol do databázy. Ak už taký uzol existuje, ale má iného rodiča, uzol je uložený, ale návratová hodnota bude signalizovať, že sa nemá vygenerovať WU do boinc systému. (zamedzí sa tak dvojnásobnému počítaniu uzlov)
metóda readNode bude načítavať viacero nodov so spoločným rodičom, vracať bude teda pole nodov. Implementácia samotnej nody sa nebude meniť.
pri ukladaní ohodnotenia nodu do databázy sa pozrie daná metóda, či tam nie je rovnaký uzol, len s iným parentom. Ak áno, nastavý dané ohodnotenie i jemu.
processNode metóda musí počítať s tým, že sa ohodnotilo viacero rovnakých uzlov na jedno prišlé ohodnotenie
v databáze je potrebné rozšíriť primárny kľuč z hracej plochy a informácie o tom, kto je na ťahu o rodiča daného uzlu
napísať jednoduchý dokument o tom, ako testovať démony work generátor a asimilátor
spraviť program, ktorý vymaže všetky dáta v databáze. Mal by obsahovať „detskú“ poistku napríklad v podobe vyžiadania opísania zobrazeného čísla.
Aktuálne úlohy (aj prebiehajúce):
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Miro |
Zakomponovat metódu processNode z dbaccess do assimilátora. Potom dorobiť aj osekávanie na serverovej strane po príchode výsledku od klienta. |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Ľubomír |
automatické zbehnutie projektu |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Jaroslav |
aktualizácia stránky tímu |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Michal |
program na testovanie funkčnosti klienta |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Matúš |
kompilácia klienta v prostrední Microsoft Windows |
05.03.2008 |
11.03.2008 |
Ľubomír |
nasadenie celkového systému, bez osekávania pre malú šachovnicu, reálne testovanie klient - server |
15.03.2008 |
18.03.2008 |
Alexander |
implementácia klienta - heuristika pre zoradenie uzlov, transpozičná tabuľka |
12.03.2008 |
18.03.2008 |
Miroslav |
Technická dokumentácia zahŕňajúca zmeny oproti návrhu (kostra konečnej dokumentácie) |
19.03.2008 |
3.03.2008 |
Michal |
Spustenie testovania klientskych aplikácií, získanie informácií o správnosti výpočtov a časoch |
19.03.2008 |
3.03.2008 |
Zapisoval: Bc. Ľubomír Varga
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 15
Dátum a čas: 26. 03. 2008
Miesto: Softvérové štúdio
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia
Riešenie zostávajúcich detailov implementácie pred samotným spustením celého BOINC projektu.
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z minulého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Stav |
Miroslav |
kompilácia, refaktoring, zmodulárnenie asimilátora |
19.03.2008 |
25.03.2008 |
Ukončené, potrebné skúšať na DB dátach |
Jaroslav |
úpravy v databázovom module kvôli ošetreniu uzlov, ktoré majú viacerých parentov, doplnenie STL-ka do DB modulu |
19.03.2008 |
25.03.2008 |
Ukončené, potrebné otestovať |
Matúš |
kompilácia klienta v prostrední Microsoft Windows |
12.03.2008 |
25.03.2008 |
Ukončené |
Ľubomír |
nasadenie celkového systému, bez osekávania pre malú šachovnicu, reálne testovanie klient – server, automatické zbehnutie projektu |
15.03.2008 |
25.03.2008 |
Ukončené |
Alexander |
implementácia klienta - heuristika pre zoradenie uzlov, transpozičná tabuľka |
12.03.2008 |
25.03.2008 |
Ukončené |
Michal |
Spustenie testovania klientskych aplikácií, získanie informácií o správnosti výpočtov a časoch |
19.03.2008 |
25.03.2008 |
Ukončené |
Samotné stretnutie a plán úloh
Aktuálne úlohy:
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Miroslav |
dopísať howto spustenia asimilátora, riešiť asimilátor na údajoch v DB |
26.03.2008 |
01.04.2008 |
Ľubomír |
spísať čo robí workgenerátor, vytvorenie klienta pre testovanie asimilátora |
26.03.2008 |
01.04.2008 |
Jaroslav |
testovanie DB modulu po úpravách v implementácií |
26.03.2008 |
01.04.2008 |
Matúš |
zistiť, ako sa mažu workunity a resulty z BOINC databázy |
26.03.2008 |
01.04.2008 |
Alexander |
otestovanie klienta, oprava problému s dlhým porovnávaním plôch – zmena reprezentácie plochy z matice na iný dátový typ (asi 2 longy) |
26.03.2008 |
01.04.2008 |
Michal |
Zbieranie podkladov pre dokumentáciu projektu v letnom semestri |
26.03.2008 |
01.04.2008 |
Zapisoval: Bc. Jaroslav Tešlár
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 16
Dátum a čas: 2. 04. 2008
Miesto: Softvérové štúdio
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia
Riešenie zostávajúcich detailov implementácie. Naištalovanie BOINC klientov.
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z minulého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Stav |
Miroslav |
dopísať howto spustenia asimilátora, riešiť asimilátor na údajoch v DB |
26.03.2008 |
01.04.2008 |
Ukončené |
Ľubomír |
spísať čo robí workgenerátor, vytvorenie klienta pre testovanie asimilátora |
26.03.2008 |
01.04.2008 |
Ukončené |
Jaroslav |
testovanie DB modulu po úpravách v implementácií |
26.03.2008 |
01.04.2008 |
Ukončené |
Matúš |
zistiť, ako sa mažu workunity a resulty z BOINC databázy |
26.03.2008 |
01.04.2008 |
Ukončené |
Alexander |
otestovanie klienta, oprava problému s dlhým porovnávaním plôch – zmena reprezentácie plochy z matice na iný dátový typ (asi 2 longy) |
26.03.2008 |
01.04.2008 |
Testovanie prebieha, porovnávanie ukončené |
Michal |
Zbieranie podkladov pre dokumentáciu projektu v letnom semestri, testovanie klienta |
26.03.2008 |
01.04.2008 |
Prebieha |
Samotné stretnutie a plán úloh
Počas stretnutia sa vyhodnotili úlohy z predchádzajúceho týždňa. Pridelili sa nové úlohy. Počas stretnutia bol v laboratóriu na počítače nainštalovaný BOINC.
Aktuálne úlohy:
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Miroslav |
Testovanie asimilátora |
2.4.2008 |
8.4.2008 |
Ľubomír |
Prerobenie workgeneratora aby bral vstup nejakú konfiguráciu – testovanie asimilátora |
2.4.2008 |
8.4.2008 |
Jaroslav |
Ošetrenie nedostatkov v DB, a testovanie DB |
2.4.2008 |
8.4.2008 |
Matúš |
Priebežná kompilácia nových klientov, drobné nastavenia BOINCu |
2.4.2008 |
8.4.2008 |
Alexander |
Testovanie a vylepšovanie klienta |
2.4.2008 |
8.4.2008 |
Michal |
Testovanie klienta na zložitejšie vstupy, práca s dokumentáciou |
2.4.2008 |
8.4.2008 |
Zapisoval: Bc. Michal Štekláč
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 17
Dátum a čas: 08. 04. 2007
Miesto: Mladosť, D1 62/3
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: -
Hostia: -
Téma stretnutia
Zhodnotenie doterajšieho priebehu projektu. Odpovede na otázky čo sa spravilo a čo treba spraviť. Dobrou správou je, že všetky súčasti sú v zásade funkčné. Problémom je stále napr. dlhý čas potrebný na spracovanie jednotlivých workunitov, čo sa bude riešiť zmenením algoritmov.
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z predchádzajúceho stretnutia.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Stav |
Miroslav |
Testovanie asimilátora |
2.4.2008 |
8.4.2008 |
splnené |
Ľubomír |
Prerobenie workgeneratora aby bral vstup nejakú konfiguráciu – testovanie asimilátora |
2.4.2008 |
8.4.2008 |
splnené |
Jaroslav |
Ošetrenie nedostatkov v DB, a testovanie DB |
2.4.2008 |
8.4.2008 |
splnené |
Matúš |
Priebežná kompilácia nových klientov, drobné nastavenia BOINCu |
2.4.2008 |
8.4.2008 |
splnené |
Alexander |
Testovanie a vylepšovanie klienta |
2.4.2008 |
8.4.2008 |
splnené |
Michal |
Testovanie klienta na zložitejšie vstupy, práca s dokumentáciou |
2.4.2008 |
8.4.2008 |
splnené |
Samotné stretnutie
Stretnutie sa kvôli neprítomnosti nášho vedúceho konalo vo večerných hodinách na internáte Mladosť.
Bude potrebné napísať jednotlivé typy príručiek. Treba to spraviť pred odovzdaním projektu, ideálne do 25.4.2008.
Aktuálny plán úloh
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Miroslav |
Refaktoring kódu, dohliadanie na kvalitu kódu |
8.4.2008 |
15.04.2008 |
Ľubomír |
Práca na work generatore |
8.4.2008 |
15.04.2008 |
Jaroslav |
Pripojenie k DB - dokumentácia |
8.4.2008 |
15.04.2008 |
Matúš |
Mierna zmena štruktúry DB, písanie príručky k inštalácii servera |
8.4.2008 |
15.04.2008 |
Alexander |
skontrolovanie a zapnutie heuristík |
8.4.2008 |
15.04.2008 |
Michal |
prezrieť dokumentáciu, čo sa ma spraviť, testovanie algoritmov |
8.4.2008 |
15.04.2008 |
Všetci |
písanie dokumentácie, komentárov, kontrola svojho kódu |
8.4.2008 |
15.04.2008 |
Zapisoval: Matúš Svrček
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 18
Dátum a čas: 15. 04. 2008
Miesto: internát Mladosť
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: -
Hostia: -
Téma stretnutia
Riešenie zostávajúcich detailov implementácie. Písanie dokumentácie.
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z minulého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách.
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Stav |
Miroslav |
Refaktoring kódu, dohliadanie na kvalitu kódu |
08.04.2008 |
15.04.2008 |
ukončené |
Ľubomír |
Práca na work generatore |
08.04.2008 |
15.04.2008 |
ukončené |
Jaroslav |
Pripojenie k DB - dokumentácia |
08.04.2008 |
15.04.2008 |
prebieha |
Matúš |
Mierna zmena štruktúry DB, písanie príručky k inštalácii servera |
08.04.2008 |
15.04.2008 |
prebieha |
Alexander |
skontrolovanie a zapnutie heuristík |
08.04.2008 |
15.04.2008 |
ukončené |
Michal |
prezrieť dokumentáciu, čo sa ma spraviť |
08.04.2008 |
15.04.2008 |
ukončené |
Samotné stretnutie a plán úloh
Počas stretnutia sa vyhodnotili úlohy z predchádzajúceho týždňa. Pridelili sa nové úlohy. Dohodlo sa že:
je potrebné skontrolovať, či je všetok kód univerzálny vzhľadom na dimenziu problému. Ak nie, treba to doplniť.
je potrebná začať písať dokumentáciu. Prvý kontrolný bod sa stanovil na 25.04.2008
Pridelenie písania dokumentácie
Člen tímu |
Úloha |
Mišo |
Do riadenia pokec o metodike testovania, záznamy stretnutí, autorstvo |
Miro |
Zmena oproti návrhu |
Mišo |
„How to“ - ako urobiť testy klienta |
Jaro |
„How to“ - ako urobiť testy DB |
Ľubo |
„How to“ - ako urobiť testy work generátora |
Miro |
„How to“ - ako urobiť testy asimilátora |
Alexander |
„How to“ - ako urobiť inú hru - klient |
Jaro |
„How to“ - ako urobiť inú hru – dtabáza + dbaccess |
Alexander |
„How to“ - ako zmeniť alg. prehľadávania - klient |
Miro |
„How to“ - ako zmeniť alg. prehľadávania - server |
Matúš |
Príručka ako nahodiť boinc na serveri |
Ľubo, Matúš |
prihodenie nášho projektu na serveri |
Ľubo, Miro |
ako sa spúšťa server (začul som niečo také ako že xml konfigurák stačí správne napísať.. vy už viete asi čo) |
Mišo |
príručka ako sa dektopový klient pripojí k projektu |
Ľubo |
vizualizér |
všetci |
popis všetkých metód, ako sa používajú. Každý to, čo robil |
Aktuálne úlohy
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Miroslav |
písanie dokumentácie, komentárov, kontrola kódu |
16.4.2008 |
25.4.2008 |
Ľubomír |
písanie dokumentácie, komentárov, kontrola kódu |
16.4.2008 |
25.4.2008 |
Matúš |
písanie dokumentácie, komentárov, kontrola kódu |
16.4.2008 |
25.4.2008 |
Jaroslav |
písanie dokumentácie, komentárov, kontrola kódu |
16.4.2008 |
25.4.2008 |
Alexander |
písanie dokumentácie, komentárov, kontrola kódu |
16.4.2008 |
25.4.2008 |
Michal |
písanie dokumentácie, komentárov, kontrola kódu |
16.4.2008 |
25.4.2008 |
Zapisoval: Alexander Šimko
Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]
Stretnutie číslo: 19
Dátum a čas: 22. 04. 2008
Miesto: Internát
Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,
Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc
Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko
Hostia: -
Téma stretnutia
Zhodnotenie dosiahnutej práce od minulého týždňa. Vytvorenie plánu písania dokumentácie.
Priebeh stretnutia
Zhodnotenie prebiehajúcich úloh
Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z minulého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách. Doteraz napísali najväčšiu časť z dokumentácie Alexander a Michal. Alexander testoval klienta na zistenie času výpočtu. Ja (Miroslav) som testoval asimilátor a opravoval chyby v zdrojovom kóde.
Aktuálne prebiehajú úlohy týkajúce sa písania dokumentácie. Kontrolný bod sa stanovil na 25.04.2008 odovzdať skompletizovanú dokumentáciu treba 30.04.2008.
Člen tímu |
Úloha |
Mišo |
Do riadenia pokec o metodike testovania, záznamy stretnutí, autorstvo |
Miro |
Zmena oproti návrhu |
Mišo |
„How to“ - ako urobiť testy klienta |
Jaro |
„How to“ - ako urobiť testy DB |
Ľubo |
„How to“ - ako urobiť testy work generátora |
Miro |
„How to“ - ako urobiť testy asimilátora |
Alexander |
„How to“ - ako urobiť inú hru - klient |
Jaro |
„How to“ - ako urobiť inú hru – dtabáza + dbaccess |
Alexander |
„How to“ - ako zmeniť alg. prehľadávania - klient |
Miro |
„How to“ - ako zmeniť alg. prehľadávania - server |
Matúš |
Príručka ako nahodiť boinc na serveri |
Ľubo, Matúš |
prihodenie nášho projektu na serveri |
Ľubo, Miro |
ako sa spúšťa server (začul som niečo také ako že xml konfigurák stačí správne napísať.. vy už viete asi čo) |
Mišo |
príručka ako sa dektopový klient pripojí k projektu |
Ľubo |
vizualizér |
všetci |
popis všetkých metód, ako sa používajú. Každý to, čo robil |
Aktuálne úlohy:
Člen tímu |
Úloha |
Termín začiatku |
Termín ukončenia |
Miroslav |
hľadanie bug-u v asimilátore |
prebieha |
30.04.2008 |
Všetci |
písanie dokumentácie, komentárov, kontrola kódu |
prebieha |
25.04.2008 |
Zapisoval: Bc. Miroslav Štolc