Distribuovaný systém   
na riešenie symetrickej hry   




Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 1

Dátum a čas: 9.10.2007, 7:30 - 9:15

Miesto: Softvérové štúdio

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -

Téma stretnutia

Prvé stretnutie tímu spolu s vedúcim projektu. Najprv bola stručne zhodnotená ponuka tímu. Prebehla konkretizácia zadania a boli identifikované hlavné problémy - prvotné úlohy pre členov tímu.

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh

Jednalo sa o prvé stretnutie, neexistovali prebiehajúce úlohy.

Samotné stretnutie

Bol prednesený stručný popis prostredia BOINC (http://boinc.berkeley.edu) na ktorom bude projekt nasadený. Ten pozostáva z dvoch častí klient server.

Zásadné stanoviská:

Aktuálny plán úloh


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Matúš

Nasadenie softvéru BOINC, štúdium alfa-beta osekávania

9.10.2007

13.10.2007

Ľubomír

Analýza hry GO, prvotný návrh klienta

9.10.2007

13.10.2007

Michal

Analýza hry Reversi

9.10.2007

13.10.2007

Alexander

Algoritmus riešenia, preskúmanie existujúcich

9.10.2007

13.10.2007

Jaroslav

Návrh webovskej stránky tímu

9.10.2007

13.10.2007

Miroslav

Vytvorenie šablón pre tímové dokumenty

9.10.2007

12.10.2007

Všetci

Návrh pre work unit

9.10.2007

13.10.2007


Zapisoval: Bc. Miroslav Štolc





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 2

Dátum a čas: 16.10.2007 7:00 – 10:00

Miesto: Softvérové štúdio

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -

Téma stretnutia

Na druhom stretnutí tímu sa prezentovali v skratke dosiahnuté výsledky analýz a následne sa analyzovalo ďalej. Stručne sa prebral algoritmus alfa-beta osekávania a jeho možné implementácie v distribuovanom prostredí a načrtli sa možné riešenia ukladania stavového grafu problému na disk.

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh


Koordinátor stretnutia na začiatku stretnutia postupne predstavil riešené problémy a ich riešiteľov, ktorí uviedli výsledky svojich analýz a praktických pokusov.


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Splnená

Michal

Predstavenie výsledkov Reversi

9.10.2007

13.10.2007

Áno

Matúš

Predstavenie okruhu algoritmov vyhladávania a predstavenie nainštalovaného boinc serveru

9.10.2007

13.10.2007

Áno

Ľubomír

Predstavenie výsledkov GO a predstavenie boinc platformy

9.10.2007

13.10.2007

Áno

Jaroslav

Vytvorenie webu

9.10.2007

13.10.2007

Áno

Alexander

Skúmanie algoritmov

9.10.2007

13.10.2007

Áno

Miroslav

Šablóny dokumentov

9.10.2007

13.10.2007

Áno

Všetci

Návrh pre workunit (potrebná ďalšia analýza oblasti)

9.10.2007

13.10.2007

Áno


Samotné stretnutie

Popis prednesených výsledkov nieje potrebné uvádzať, ich obsah je v dotyčných dokumentoch v tíme.


Ujasnilo sa, že výsledkom nášho skúmania (projektu) nemusí byť strom riešení, ale ako postačujúci (ultra-weak) výsledok je i odpoveď, či existuje výherná stratégia pre bieleho (začínajúceho) hráča. Ak neexistuje, bolo by vhodné zistiť pomer výhier bieleho a čierneho.


Veľkou časťou diskusie bolo rozoberanie fungovania algoritmu a výpočtu v distribuovanom prostredí. Dospelo sa k záveru, že bude nutné preštudovať viac materiálov k danej téme, čo sa odrazilo v pláne úloh. Navrhnuté riešenia boli funkčné, avšak bola diskutovaná ich efektívnosť.


Pri diskusii o spôsobe výpočtu a rozdeľovania práce sa dospelo k otázke, koľko pamäťového priestoru budeme potrebovať pre udržiavanie si stromu. Po rôznych odhadoch sa dospelo k potrebe 128 bitov na reprezentáciu šachovnice a potrebu niekoľkých ukazovateľov. Jeden minimálne na rodiča (i keď môže vzniknúť situácia, že do jedného stavu sa dá dostať dvoma spôsobmi, toto budeme zanedbávať a za pomoci transpozičnej tabuľky priamo ohodnotíme neskoršie vygenerovaný stav a necháme ho v pamäti dvojmo) a niekoľko potomkov a/alebo susedov. Presnejší spôsob uloženia ukážu potrebné analýzy.


Aktuálny plán úloh


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Matúš

Preštudovať možnosti nejakých filesystémov pre ukladanie stromu stavov

16.10.2007

22.10.2007

Matúš

vytvoriť konto pre vedúceho projektu

16.10.2007

22.10.2007

Matúš, Miroslav, Michal, Jaroslav, Alexander

Preštudovať v ACM knižnici nejaké algoritmy pre alfa-beta prehľadávanie a iné vylepšenia

16.10.2007

29.10.2007

Jaroslav

Pridávať pravidelne zápisy zo stretnutia na web

16.10.2007

priebežne

Ľubomír

Rozbehať skúšobný sample boinc projekt

16.10.2007

22.10.2007

Alexander

Pridať tému ACM algoritmy, do fóra na dotProject-e

16.10.2007

22.10.2007


Zapisoval: Bc. Ľubomír Varga





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 3

Dátum a čas: 23.10.2007 7:00 – 10:00

Miesto: Softvérové štúdio

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -

Téma stretnutia

Načrtli sa ďalšie výsledky analýzy – nové heuristiky, výhody a nevýhody použitia databázy alebo súborového systému na uloženie MINIMAX stromu na strane servera.

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh


Koordinátor stretnutia na začiatku stretnutia postupne predstavil riešené problémy a ich riešiteľov, ktorí uviedli výsledky svojich analýz a praktických pokusosv.


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Splnená

Matúš, Miroslav, Michal, Jaroslav, Alexander

Preštudovať v ACM knižnici nejaké algoritmy pre alfa-beta prehľadávanie a iné vylepšenia

16.10.2007

29.10.2007

Čiastočne

Matúš

Preštudovanie možností použitia filesystémov alebo databázových riešení na uloženie minimax stromu na serveri

16.10.2007

22.10.2007

Áno

Alexandert

vytvoriť konto pre vedúceho projektu na dotProjecte a pridať tému ACM algoritmydo fóra

16.10.2007

22.10.2007

Áno

Jaroslav

úprava webu, doplnenie plánu a zápisov zo stretnutí vo formáte HTML

16.10.2007

22.10.2007

Áno

Ľubomír

Rozbehať skúšobný sample boinc projekt

16.10.2007

22.10.2007

Nie


Samotné stretnutie

Po Matúšovom zhodnotení uloženia MINIMAX stormu na strane servera sa dospelo k tomu, že bude použitá databáza PostgreSQL. Jej hlavnou výhodou je, že dokáže ukladať aj 16-bajtové údaje, ktoré dokážu reprezentovať stav jednej konktrétnej šachovnice. Navyše poskytuje obrovské priestory na ukladanie dát. Naproti tomu, existujúce filesystémy sú obmedzené najmä veľkosťou najmnešieho súboru 512 bajtov, čo by znamenalo na reprezentáciu jedného uzla použiť 32-krát viac miesta, ako je potrebné. K dispozícii bude diskové pole o veľkosti asi 1 TB, preto bude treba zvážiť, koľko úrovní stromu bude na serveri uložených (približne 10).

Ďalej sa predniesli nové možné heuristiky použiteľné pre generovanie stromu. Táto fáza ešte nie je na konci, je potrebné preštudovať ich ešte viac a vhodné vybrať. Vedúci tímu dal pokyny, aby sa pri návrhu uvažovalo o modularite, teda aby generovanie ťahov pre konrétnu hru bolo samostatným a celý systém bol univerzálnejši na použitie pre iné symetrické hry.

Aktuálny plán úloh


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Michal

vytvoriť template pre dokumentáciu

23.10.2007

29.10.2007

Miroslav

programové konvencie pre projekt, skúsiť nejaké štatistiky pre tvorbu stromu reversi na jednom počítači (faktor vetvenia, doba trvania...)

23.10.2007

29.10.2007

Matúš, Miroslav, Michal, Jaroslav, Alexander

Preštudovať v ACM knižnici nejaké algoritmy pre alfa-beta prehľadávanie a iné vylepšenia (pokračovanie)

16.10.2007

29.10.2007

Jaroslav

Pridávať pravidelne zápisy zo stretnutia na web

16.10.2007

priebežne

Ľubomír

Rozbehať skúšobný sample boinc projekt

23.10.2007

29.10.2007


drobný návrh, aké moduly a podobne

23.10.2007

29.10.2007


Zapisoval: Bc. Jaroslav Tešlár





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 4

Dátum a čas: 30. 10. 2007

Miesto: Softvérové štúdio

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -

Téma stretnutia

Hlavnou témou štvrtého stretnutia bolo vytvorenie prvotného návrhu. Na stretnutí sa pokračovalo v analyzovaní problémovej oblasti.

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh

Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z tretieho stretnutia. Jednotlivý členovia prezentovali ako pokročili v zadaných úlohách.


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Splnená

Miroslav

programové konvencie pre projekt, skúsiť nejaké štatistiky pre tvorbu stromu reversi na jednom počítači (faktor vetvenia, doba trvania...)

23.10.2007

29.10.2007




Áno

Jaroslav

pridávať pravidelne zápisy zo stretnutia na web

16.10.2007

priebežne

Áno

Ľubomír

rozbehať skúšobný sample boinc projekt

23.10.2007

29.10.2007

Áno

Všetci

drobný návrh, aké moduly a podobne

23.10.2007

29.10.2007

Áno

Michal

vytvoriť template pre dokumentáciu a celková úprava dokumentácie

23.10.2007

29.10.2007

čiastočne


Samotné stretnutie


Na stretnutí Ľubomír v krátkosti zreferoval o rozbehaní jednoducho príkladu v boincu. Ten bol rozbehnutý na jednom počítači z čoho vyplynula ďalšia úloha vyskúšať tento príklad na viacerých počítačoch.

Miroslav nás oboznámil aký je faktor vetvenia pre hre reversi. Faktor vychádza na začiatku a konci hry okolo 6. V strede hry sa faktor vetvenia pohybuje okolo 9. Tieto faktory vetvenia boli získané z implemntácie, ktorú Miroslav implementoval.

Ďalším bodom stretnutia bolo vytvorenie počiatočného návrhu. Identifikovali sme jednotlivé funkcie, ktoré boli následne rozdelené medzi serververovú a klientskú časť a určili sme závislosť jednotlivých funkcií od hry. Návrh bol zdokumentovaný, bude sa z neho vychádzať v ďalšej práci.

Posledným bodom bolo rozdelenie úloh pri písaní dokumentácie.


Aktuálny plán úloh


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Ľubomír

rozbehať skúšobný sample boinc projekt na viacerých počítačoch

30.10.2007

5.11.2007

Miroslav

vytvorenie konvencií ako písať zdrojové kódy

30.10.2007

9.11.2007

Jaroslav

dokumentácia – o hrách

30.10.2007

5.11.2007

Michal

dokumentácia - opísanie existujúcich riešení, špecifikácia,

slovník pojmov - vytvoriť

30.10.2007

5.11.2007

Ľubomír

dokumentácia – o boinc-u

30.10.2007

5.11.2007

Matúš

dokumentácia – možnosti ukladania stromu

30.10.2007

5.11.2007

Alexander

dokumentácia – opísanie potrebných algoritmov

30.10.2007

5.11.2007

Miroslava

dokumentácia – opísanie hrubého návrhu a prototypu

30.10.2007

5.11.2007


Zapisoval: Bc. Michal Štekáč





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 5

Dátum a čas: 06. 11. 2007

Miesto: Softvérové štúdio

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -

Téma stretnutia: príprava projektovej dokumentácie

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh

Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy zo štvrtého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách. Michal pracoval na dokumentáci. Miroslav sa ďalej venoval stromom hry. Ostatní členovia tímu sa ďalej venujú prácam na dokumentácii.


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Stav

Ľubomír

rozbehať skúšobný sample boinc projekt na viacerých počítačoch

30.10.2007

5.11.2007

ukončené

Miroslav

vytvorenie konvencií ako písať zdrojové kódy

30.10.2007

5.11.2007

čiastočne

Jaroslav

dokumentácia – o hrách

30.10.2007

5.11.2007

čiatočne

Michal

dokumentácia - opísanie existujúcich riešení, špecifikácia,

slovník pojmov - vytvoriť

30.10.2007

5.11.2007

čiastočne

Ľubomír

dokumentácia – o boinc-u

30.10.2007

5.11.2007

čiastočne

Matúš

dokumentácia – možnosti ukladania stromu

30.10.2007

5.11.2007

čiastočne

Alexander

dokumentácia – opísanie potrebných algoritmov

30.10.2007

5.11.2007

čiastočne

Miroslav

dokumentácia – opísanie hrubého návrhu a prototypu

30.10.2007

5.11.2007

čiastočne


Samotné stretnutie a plán úloh

Venovali sme sa hlavne dokumentácii, keďže termín jej odovzdania je už budúce stretnutie. Presnejšie sme definovali, ktoré časti dokumentácia bude obsahovať, a rozdelili sme si čiastkové úlohy pri jej príprave. Alexander nás informoval, že pridelil jednotlivým členom ich úlohy.

Na stretnutí sme sa zhodli na:


Zapisoval: Bc. Matúš Svrček





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 6

Dátum a čas: 13. 11. 2007

Miesto: Softvérové štúdio

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -

Téma stretnutia: Spripomienkovanie a diskusia o dokumentácii

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh

Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy zo štvrtého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách.


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Stav

Miroslav

vytvorenie konvencií ako písať zdrojové kódy

30.10.2007

5.11.2007

ukončené

Jaroslav

dokumentácia – o hrách

30.10.2007

5.11.2007

ukončené

Michal

dokumentácia - opísanie existujúcich riešení, špecifikácia,

slovník pojmov - vytvoriť

30.10.2007

5.11.2007

ukončené

Ľubomír

dokumentácia – o boinc-u

30.10.2007

5.11.2007

ukončené

Matúš

dokumentácia – možnosti ukladania stromu

30.10.2007

5.11.2007

ukončené

Alexander

dokumentácia – opísanie potrebných algoritmov

30.10.2007

5.11.2007

ukončené

Miroslav

dokumentácia – opísanie hrubého návrhu a prototypu

30.10.2007

5.11.2007

ukončené

Všetci

Podrobný plán tímovéhho projektu

5.11.2007

10.11.2007

ukončené

Michal

Dokumentácia - Rozdeľovanie úloh

5.11.2007

10.11.2007

ukončené

Jaroslav

Dokumentácia - Záznamy zo stretnutí

5.11.2007

10.11.2007

ukončené

Miroslav

Dokumentácia - Štandardy použité pri zdrojovom kóde

5.11.2007

10.11.2007

ukončené

Matúš

Dokumentácia - Manažment verzií konfigurácií a zmien

5.11.2007

10.11.2007

ukončené

Michal

Dokumentácia - Preberacie protokoly

5.11.2007

10.11.2007

ukončené

Alexander

Dokumentácia - Komunikácia v tíme

5. 11. 2007

10. 11. 2007

ukončené

Ľubomír

Dokumentácia - Popis dotProjectu

5.11.2007

10.11.2007

ukončené

Matúš + Jaroslav

Zverejnenie zápisov na webstránke

5.11.2007

10.11.2007

ukončené

Michal

Dokumentácia - Šablóna na slovník pojmov

5.11.2007

10.11.2007

ukončené

Michal

Dokumentácia - Šablóna pre dokumentáciu a konečná úprava dokumentácie

5.11.2007

10.11.2007

ukončené

Matúš

Dokumentácia - Záverečná kontrola dokumentácie – pravopis a formátovanie

5.11.2007

10.11.2007

čiastočne

Michal

Dokumentácia - Autorstvo

5.11.2007

10.11.2007

ukočené

Michal

Dokumentácia - Úlohy členov tímu

5.11.2007

10.11.2007

ukončené


Samotné stretnutie a plán úloh

Stretnutie sa nieslo v duchu dokumentácie. Vedúci projektu nám vyjadril svoje pripomienky:

K forme grafického zápisu návrhu, ktorú navrhol Miro, prebehla dlhšia diskusia otvorená vedúcim projektu. Zo všetkých najviac protestoval Ľubo, ktorému sa nepáčilo, že modifikovaná UML notácia „napasovaná“ na podmienky procedurálneho programovania nespĺňa jeho intuitívne predstavy. Nakoniec sme sa zhodli, že koncept, ktorý Miro použil je dobrý. Je však potrebné, aby doplnil kapitolu o notácii, kde by bolo lepšie poukázané, ako je potrebné interprétovať údaje v UML diagramoch.

Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Miro

doplnenie prílohy o notácii

13.11.07

14.11.07

Michal + Alexander

posledná úprava dokumentácie

13.11.07

15.11.07

Všetci

čítanie a oprava svojich chýb

11.11.07

15.11.07

Všetci

čítanie dokumentácie druhého tímu a písanie posudku

až bude dokumentácia dostupná

19.11.07


Zapisoval: Bc. Alexander Šimko





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 7

Dátum a čas: 20.11.2007

Miesto: Softvérové štúdio

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -

Téma stretnutia

Účelom tohto stretnutia bolo vytvorenie posudku druhého tímu.

Priebeh stretnutia

Minulý týždeň bola uzavretá jedna kapitola vývoja projektu t.j. odovzdanie dokumentácie k analýze a návrhu vyvíjaného systému. Aj preto boli všetky prebiehajúce úlohy splnené a mohli sme sa venovať výhradne posudku.

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Stav

Miro

doplnenie prílohy o notácii

13.11.07

14.11.07

ukončené

Michal + Alexander

posledná úprava dokumentácie

13.11.07

15.11.07

ukončené

Všetci

čítanie a oprava svojich chýb

11.11.07

15.11.07

ukončené

Všetci

čítanie dokumentácie druhého tímu a písanie posudku

až bude dokumentácia dostupná

19.11.07

prebieha


Pozn. : Posledná úloha bola splnené na úrovni čítania dokumentácie druhého tímu.

Samotné stretnutie

Hodnotili sme prácu "RoboCup - nové stratégie" vytvorené tímom č. 6 UTTP. Každý člen tímu predložil svoje pripomienky k obsahovej a formálnej stránke, následne boli tieto spísané do istej kostry pre samotný posudok.

Závery pre posudok:

Ako ďalší program do budúceho stretnutia (okrem písania posudku) je pre každého člena tímu pouvažovať o dokončený fázy prototypovania, keďže to je posledná plánovaná úloha tohto kalendárneho roku.

Navyše treba ešte dorobiť stránku pre BOINC server, to bude špecifikované na budúcom stretnutí.

Aktuálny plán úloh


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Ľubomír

Vytvorenie kostry posudku

20.11.2007

20.11.2007

Všetci

Doplnenie kostry posudku, kompletizácia celkového dokumentu posudku

20.11.2007

23.11.2007

Všetci

Uvažovanie o prototype - implementácii a jeho dokončení

20.11.2007

27.11.2007

Všetci

Stránka servera BOINC

20.11.2007

nestanovený


Zapisoval: Bc. Miroslav Štolc





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 8

Dátum a čas: 27.11.2007

Miesto: Softvérové štúdio

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -

Téma stretnutia

Účelom tohto stretnutia bolo vyjadriť sa k posudku od tímu číslo 16 a dohodnúť si ambiciózne ciele pre prototypy.

Priebeh stretnutia

Stretnutie bolo odlišné od predošlých tým, že sa na ňom kvôli chorobe nezúčastnil vedúci tímu. Stretnutie splnilo ciele definované v téme stretnutia, boli zadefinované úlohy pre dosiahnutie cieľa, prototypu.

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Stav

Ľubomír

Vytvorenie kostry posudku

20.11.2007

20.11.2007

ukončené

Všetci

Doplnenie kostry posudku, kompletizácia celkového dokumentu posudku

20.11.2007

23.11.2007

ukončené

Všetci

Uvažovanie o prototype - implementácii a jeho dokončení

20.11.2007

27.11.2007

ukončené počas stretnutia

Všetci

Stránka servera BOINC

20.11.2007

nestanovený

prebieha


Pozn. : Uvažovanie o prototype, implementácii a jeho dokončení je dlhodobá úloha, ale na požadovanej úrovni pre pokračovanie v projekte bola splnené na tomto stretnutí.

Samotné stretnutie

Stretnutie prebiehalo v konštruktívnom duchu diskusie. I napriek absencii vedúceho tímu sme mali dostatok úloh na diskusiu a tak toto stretnutie prinieslo množstvo úloh a dohôd o spôsoboch riešenií niektorých problémov.

Prvým záverom stretnutia bolo, že k prijatému posudku od tímu číslo 16 sa nepotrebujeme vyjadriť a ak vyjadrenie k posudku nie je nutnou časťou tímového projektu, my vyjadrenie dávať nebudeme. S väčšinou vytknutých bodov súhlasíme a nemáme žiadne zásadné námietky k posudzovaniu našej dokumentácie.

Čo sa týka prototypu, prvý plán bol spraviť plne funkčný BOINC projekt, ktorý by bol schopný riešiť hru reversi 4x4. Po diskusii sme sa zhodli na tom, že ak sa nám podarí v danom časovom horizonte doiterovať prototyp do takejto fázy, môžeme si gratulovať. I preto sme sa rozhodli ísť cestou testov a nie cestou funkčnej kostry prototypu BOINC projektu (bolo by možné, že aktuálny plán nebude uskutočniteľný, pokiaľ klient nezvládne ohodnotiť uzol v hĺbke 10). Postupne sme preto identifikovali niekoľko problémov, ktoré treba vyriešiť, implementovať.

Ako prvá úloha je spraviť funkčný program, ktorý bude využívať výhody nejakého osekávania a skúsiť za pomoci tohto programu ohodnotiť nejaký uzol v hĺbke 10. Pri tomto teste nám ide o zistenie výpočtovej náročnosti jednotlivých BOINC úloh pre klientov. V klientovi zatiaľ nebudeme implementovať žiadnu triediacu heuristiku. Pri prechode reversi (8x8) stromom z hĺbky 10 je potrebné vypisovať v nejakej forme i postup. Napríklad číslo aktuálnej vetvy o 4 úrovne nižšie v strome.

Ďalšie potrebné úlohy sú:

Počas stretnutia sme navrhli štruktúru databázy, ktorá obsahuje jednu tabuľku. V tabuľke sa uchováva aktuálny strom hry, ktorý je nutné držať na serveri. Keďže treba šetriť miestom, boli navrhnuté i niektoré optimalizácie. Tabuľka na serveri bude obsahovať 4 stĺpce. Stĺpec ID typu 128 bitov dlhé bitové pole. Tento stĺpec bude obsahovať stav hracej plochy. Samotné ID nebude primárnym klúčom v tabuľke, ale bude s ním spolu i stĺpec „kto je na ťahu?“. Tento stĺpec bude kódovaný ako bool hodnota a bude určovať, či je v aktuálnom stave na ťahu biely, alebo čierny hráč. Tento stĺpec bol zavedený kvôli možnosti „zdržať“ sa ťahu, ak nemôže hráč ťahať. Stav sa teda nemení, ale mení sa hráč. Ďalšie dva stĺpce budú stĺpce potomka. ID potomka a jeho ohodnotenie. ID potomka bude 128 bitov dlhý bitový reťazec a ohodnotenie bude dvojbitové pole uchovávajúce stavy „vyhrá biely“, „vyhrá čierny“, „remíza“ a „zatiaľ neohodnotené“.

Pre čistejší prístup bude navrhnuté rozhranie záväzné pre databázu. Ide napríklad o ohodnotenie stavu. Pre osekávacie algoritmy je vstupom reálne číslo určujúce víťazstvo jedného, alebo druhého hráča, avšak v databáze navrhnutej pre reversi je táto informácia kódovaná v dvojbitovom poli. Tieto prevody bude riešiť funkcia uložená v databáze.

Aktuálny plán úloh


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Ľubomír

Vytvorenie generátora úloh

2.12.2007

9.12.2007

Miroslav

Rozhrania pre prístup do DB

27.11.2007

1.12.2007

Miroslav

Rozhrania pre hry a algoritmy osekávania

27.11.2007

1.12.2007

Matúš

Vytvorenie databázy a tabuľky pre strom hry reversi

27.11.2007

2.12.2007

Matúš

modul pre prístup do DB

2.12.2007

9.12.2007

Jaroslav

Update a upgrade webu

27.11.2007

2.12.2007

Michal

Óda na tímový projekt

27.11.2007

2.12.2007

Michal

Dokumentácia k prototypu

2.12.2007

9.12.2007


Zapisoval: Bc. Ľubomír Varga





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 9

Dátum a čas: 4.12.2007

Miesto: ŠD Mladosť, D1/61-2

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -


Téma stretnutia

Účelom tohto stretnutia bolo špecifikovať úlohy pre prototyp.


Priebeh stretnutia

Stretnutie síce prebiehalo na internátnej izbe a bez účasti vedúceho projektu z dôvodu PN, napriek tomu malo štandardný priebeh. Zhodnotil sa priebeh predchádzajúcich úloh, stav projektu, riešili sa zásadné problémy pre implementáciu prototypu a špecifikovali sa ďalšie úlohy.

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Stav

Ľubomír

Vytvorenie generátora úloh

2.12.2007

9.12.2007

prebieha

Miroslav

Rozhrania pre prístup do DB

27.11.2007

1.12.2007

ukončené

Miroslav

Rozhrania pre hry a algoritmy osekávania

27.11.2007

1.12.2007

ukončené

Matúš

Vytvorenie databázy a tabuľky pre strom hry reversi

27.11.2007

2.12.2007

oneskorenie

Matúš

Modul pre prístup do DB

2.12.2007

9.12.2007

prebieha

Jaroslav

Update a upgrade webu

27.11.2007

2.12.2007

ukončené

Michal

Dokumentácia k prototypu

2.12.2007

9.12.2007

prebieha


Samotné stretnutie

Počas stretnutia prezentoval vedúci vývoja nášho tímu (Miroslav) navrhnutú štrktúru zdrojového kódu. Ukázal základné rozdelenia rozhraní a modulov. Systém je rozdelený na serverovú, klientskú časť a ich spoločné údaje. Rozhrania už sú takmer kompletné a slúžia na prepájanie jednotlivých modulov systému. Každý modul má základné informácie o jeho parametroch a funkcionalite.

Serverová časť pozostáva z generátora úloh pre klientov, asimilátora a generovanie základného stromu hry cez príslušné databázové rozhranie. Klientský program obsahuje výpočtový algoritmus pre zadanú úlohu a teda vygenerovanie a ohodnotenie stromu. Spoločné informácie zahŕňajú dátovú reprezentáciu uzla stromu, hry a hracej plochy.

Následne vedúci vývoja prezentoval pre jednotlivých členov tímu tie rozhrania a moduly, ktoré budú v nasledujúcich fázachparalelne a nezávisle implementovať.

Aktuálny plán úloh


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Ľubomír

Vytvorenie generátora úloh

2.12.2007

17.12.2007

Alexander

Implementácia MiniMax algoritmu

do prototypu

4.12.2007

10.12.2007

Matúš

Vytvorenie databázy a tabuľky pre strom hry reversi

27.11.2007

9.12.2007

Jaroslav

Implementácia modulu pre prístup do DB

4.12.2007

14.12.2007

Miroslav

Ladenie rozhraní, doplňovanie modulov

4.12.2007

10.12.2007

Michal

Dokumentácia k prototypu

2.12.2007

17.12.2007


Zapisoval: Bc. Jaroslav Tešlár





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 10

Dátum a čas: 11. 12. 2007

Miesto: ŠD Mladosť, D1/61-2

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: -

Hostia: -

Téma stretnutia

Témou stretnutia bolo zhodnotenie súčasného stavu prototypu. Ďalej bolo dohodnutá konečná verzia prototypu. Tiež bol rozobraný problém vytvorenia záverečnej dokumentácie za zimný semester.

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh

Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z predchádzajúceho stretnutia. Jednotlivý členovia prezentovali ako pokročili v zadaných úlohách, hlavne pri vývoji prototypu.


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Splnená

Ľubomír

Vytvorenie generátora úloh

2.12.2007

17.12.2007

prebieha

Alexander

Implementácia MiniMax algoritmu

do prototypu

4.12.2007

10.12.2007

splnená

Matúš

Vytvorenie databázy a tabuľky pre strom hry reversi

27.11.2007

9.12.2007

splnená

Jaroslav

Implementácia modulu pre prístup do DB

4.12.2007

14.12.2007

prebieha

Miroslav

Ladenie rozhraní, doplňovanie modulov

4.12.2007

10.12.2007

prebieha

Michal

Dokumentácia k prototypu

2.12.2007

17.12.2007

prebieha


Samotné stretnutie

Na stretnutí sa prejednali veci, ktoré sa týkajú prototypu. Bolo zistené, že je potrebné do prototypu ešte nejaké tie funkcie dorobiť (viď. aktuálny plán).

Bolo rozhodnuté, že prototyp sa bude robiť pre hru reversi s veľkosťou hracej plochy 4x4. Robí sa to preto len pre veľkosť 4x4, lebo cieľom prototypu je rozbehať Boinc systém a nie riešenie hry pre čo najväčšiu hraciu plochu. Tiež bolo dohodnuté, že asimilátor v prototype bude len ohodnocovať uzli, nebude vykonávať funkciu ohodnotenia.

Počas s tretnutia sme navrhli ako bude vyzerať štruktúra workunit – u. Bude obsahovať stav aktuálnej hracej plochy zakódovaný v hexa formáte a ktorý hráč je na ťahu (kto bude ťahať v ďalšom ťahu). Navrhli sme aj formát výstupného súboru (súbor, ktorý posiela klient serveru ako výsledok svojej práce). Tento bude obsahovať stav (pre ktorý workunit je to výsledok) a výsledok ktorému sa klient dopracoval. Jednotlivé položky budú v oboch súboroch oddelené znakom „ ; “.

Posledným bodom stretnutia bola dokumentácia. Dohodli sme sa, že každý z členov tímu napíše o tej časti prototypu, ktorú implementoval. Tiež bude vytvorená aj dokumentácia k riadeniu projektu.

Na konci stretnutia boli pridelené jednotlivým členom úlohy a určený čas do ktorého majú byť splnené.

Aktuálny plán úloh


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Alexander

Znázornenie progresu pri riešení úlohy na klientovi

12/11/2007

12/13/2007

Matúš

Databáza = úpravy

12/11/2007

12/11/2007

Jaroslav

Vytvorenie funkcii pre prácu s databázou

12/11/2007

12/13/2007

Ľubomír

Kompilácia Boinc – u

12/11/2007

12/13/2007

Michal

Vytvorenie funkcii pre prácu s I/O súbormi

12/11/2007

12/13/2007

Ľubomír

Vytvorenie generátora úloh

12/11/2007

12/13/2007

Miroslav

Vytvoriť asimilátor

12/11/2007

12/13/2007

Ľubomír

Záverečná integrácia prototypu

12/11/2007

12/15/2007

Michal

Dokumentácia – integrácia

Dokumentácia – riadenie

12/11/2007

12/16/2007


Zapisoval: Bc. Michal Štekáč





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 11

Dátum a čas: 29. 02. 2007

Miesto: Labss2

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -

Téma stretnutia

Témou stretnutia bolo zhodnotenie súčasného stavu projektu. Tiež bol rozobraný problém vytvorenia záverečnej dokumentácie za zimný semester. Náš vedúci projektu nás informoval, že od 7.4. do 25.4. je mimo, stretnutia v tomto termína sa teda budú konať na izbe D1 62/2. Ďalej bolo na pláne schválenie rozvrhu činností na letný semester. Na záver sme sa tiež zhodli na zhubnom vplyve hry Travian na ľudí, menovite na Ľubomíra. ;)

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh

Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z predchádzajúceho stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali ako pokročili v zadaných úlohách, hlavne pri vývoji prototypu.


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

splnená

Alexander

Znázornenie progresu pri riešení úlohy na klientovi

12/11/2007

12/13/2007

splnená

Matúš

Databáza = úpravy

12/11/2007

12/11/2007

splnená

Jaroslav

Vytvorenie funkcii pre prácu s databázou, vznikol problém – kód padá na malloc, možno interná chyba knižnice

12/11/2007

12/13/2007

splnená

Ľubomír

Kompilácia Boinc – u

12/11/2007

12/13/2007

splnená

Michal

Vytvorenie funkcii pre prácu s I/O súbormi

12/11/2007

12/13/2007

splnená

Ľubomír

Vytvorenie generátora úloh

12/11/2007

12/13/2007

splnená

Miroslav

Vytvoriť asimilátor

12/11/2007

12/13/2007

splnená

Ľubomír

Záverečná integrácia prototypu

12/11/2007

12/15/2007

splnená

Michal

Dokumentácia – integrácia

Dokumentácia – riadenie

12/11/2007

12/16/2007

splnená

Ľubomír

Vytvorenie makefilov, klient sa dá skompilovať v Eclipse, serverové aplikácie sa djú skompilovať na serveri, klient pracuje správne

11.12.2007

25.2.2008

splnená

Ľubomír

Vytvorenie generátora úloh

2.12.2007

17.12.2007

prebieha

Alexander

Implementácia MiniMax algoritmu

do prototypu

4.12.2007

10.12.2007

splnená

Matúš

Vytvorenie databázy a tabuľky pre strom hry reversi

27.11.2007

9.12.2007

splnená

Jaroslav

Implementácia modulu pre prístup do DB

4.12.2007

14.12.2007

splnená, problémy

Miroslav

Ladenie rozhraní, doplňovanie modulov

4.12.2007

10.12.2007

splnená

Michal

Dokumentácia k prototypu

2.12.2007

17.12.2007

splnená


Samotné stretnutie

Na stretnutí sme sa informovali o práci na projekte počas voľna. Klient je konečne kompilovateľný v Eclipse, server sa dá skompilovať pomocou gcc na serveri. Klient pracuje správne, to bude treba ešte otestovať.

Pri pripojení na serverovú DB sú zatiaľ isté problémy, budú sa riešiť tento týždeň. Ďalšie problémy sa vyskytli pri pripojení work generatoru na databázu.

Počas stretnutia sme sa dohodli na pláne na letný semester. Spísať ho má na starosti Miroslav.

Na strane klienta bude potrebné pridať nové algoritmy, budú sa testovať z hľadiska rýchlosti. Predpokladáme, že o týždeň budeme vedieť, ktorý algoritmus nakoniec použijeme. Do algoritmov asimilátoru bude potrebné pridať osekávanie.

Ďalšie úlohy na tento týždeň sú spísané v nasledujúcej časti tohto zápisu.

Aktuálny plán úloh


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Matúš

Debugovanie Jaroslavovho kódu na prístup k DB, úpravy DB podľa potreby, práca na pripojení na DB na serveri

29.2.2008

5.3.2008

Ľubomír

Spojazdnenie work generatoru, a asimilátoru, možno implementovanie checkpointingu, vytvorenie makefile, správa kódu v SVN

29.2.2008

5.3.2008

Alexander

Použitie pokročilých algoritmov na strane klienta, testy rôznych algoritmov, kontrola vstupno-výstupných funkcií, pridanie úloh zo stretnutia do dotProjectu

29.2.2008

5.3.2008

Jaroslav

Spojazdnenie pripojenia na DB,

29.2.2008

5.3.2008

Miroslav

Refaktoring kódu, pridanie osekávania do asimilátoru, vypracovanie plánu na LS, hracia plocha je reprezentovaná ako pole, treba ju spraviť ako integer kvôli rýchlosti, získanie konečného výsledku zo stromu

29.2.2008

5.3.2008

Michal

Odhad množstva práce, ktoré zvládne klient, rôzne algoritmy, test pre reversi 4x4, verifikácia výsledku, ukladanie do DB v správnom formáte

29.2.2008

5.3.2008


Zapisoval: Matúš Svrček





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 12

Dátum a čas: 05. 03. 2008

Miesto: Softvérové štúdio

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -

Téma stretnutia: Ako pokračujú implementačné práce

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh

Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy zo štvrtého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách.


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Stav

Miroslav

vytvorenie dokumentu „plán na letný semester“

27. 02. 2008

4. 03. 2008

ukončené

Jaroslav, Matúš

lokalizácia a oprava chyby pri prístupe k databáze

27. 02. 2008

4. 03. 2008

čiastočne ukončené

Michal

vytvoriť konvezné funkcie medzi rôznymi reprezentáciami stavov

27. 02. 2008

4. 03. 2008

ukončené

Ľubomír

pridanie zdrojových kódov klienta do SVN + makefile na kompiláciu

27. 02. 2008

4. 03. 2008

ukončené

Ľubomír

pridanie zdrojových kódov work generátora do SVN + makefile na kompiláciu

27. 02. 2008

4. 03. 2008

ukončené

Ľubomír

pridanie zdrojových kódov asimilátora do SVN + makefile na kompiláciu

27. 02. 2008

4. 03. 2008

otvorené

Alexander

prekontrolovať existujúce zdrojové kódy, čo všetko vlastne máme, vytvoriť zoznam vecí čo treba opraviť

27. 02. 2008

4. 03. 2008

ukončené


Samotné stretnutie a plán úloh

Pri kompilovaní work generatora dať pozor na závislosti. Makefile to nerobí automaticky. Najprv treba nechať zbehnúť makefile pre boic core.

Chyba v prístupe na databázu sa našla. Bola zákerna. Kopírovanie údajov do nepridelenej pamäti spôsobil nekonzistenciu v interných štruktúrach malloc-u. Chyba sa potom javila, že je niekde úplne inde než bola. Zásobnik volaní ukazoval na internú chybu knižnice libpq. … ach tie Cckove smerníky.

Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Miro

Zakomponovat metódu processNode z dbaccess do assimilátora. Potom dorobiť aj osekávanie na serverovej strane po príchode výsledku od klienta.

05.03.2008

11.03.2008

Ľubomír

assimilátor so SVN + makefile

27.02.2008

11.03.2008

Ľubomír

automatické zbehnutie projektu

05.03.2008

11.03.2008

Ľubomír

úprava work generátora tak, aby sa do db pridávali všetky uzly, nielen tie z poslednej vrstvy

05.03.2008

11.03.2008

Alexander

implementovanie ďalších algoritmov riešenia na klientovi. otestovať tieto algoritmy na správnosť výsledku podľa nejakých známych pozícií

05.03.2008

11.03.2008

Jaroslav

opraviť chyby v dbaccess + zabezpečenie jedného spojenia na databázu

05.03.2008

11.03.2008

Jaroslav

aktualizácia stránky tímu

05.03.2008

11.03.2008

Michal

program na testovanie funkčnosti klienta

05.03.2008

11.03.2008

Matúš

kompilácia klienta v prostrední Microsoft Windows

05.03.2008

11.03.2008


Zapisoval: Bc. Alexander Šimko






Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 13

Dátum a čas: 12. 03. 2008

Miesto: Softvérové štúdio

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -

Téma stretnutia

Ako pokročila implementácia jednotlivých častí, príprava na prvé reálne spustenie celého systému klient - server.

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh

Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z minulého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách.


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Stav

Miro

Zakomponovat metódu processNode z dbaccess do assimilátora. Potom dorobiť aj osekávanie na serverovej strane po príchode výsledku od klienta.

05.03.2008

11.03.2008

prebiehajúca, problém s mazaním WU

Ľubomír

assimilátor so SVN + makefile

27.02.2008

11.03.2008

ukončené

Ľubomír

automatické zbehnutie projektu

05.03.2008

11.03.2008

prebiehajúca

Ľubomír

úprava work generátora tak, aby sa do db pridávali všetky uzly, nielen tie z poslednej vrstvy

05.03.2008

11.03.2008

prebiehajúca

Alexander

implementovanie ďalších algoritmov riešenia na klientovi. otestovať tieto algoritmy na správnosť výsledku podľa nejakých známych pozícií

05.03.2008

11.03.2008

čiastočne, okrem testovania

Jaroslav

opraviť chyby v dbaccess + zabezpečenie jedného spojenia na databázu

05.03.2008

11.03.2008

čiastočne, treba otestovať

Jaroslav

aktualizácia stránky tímu

05.03.2008

11.03.2008

neukončené

Michal

program na testovanie funkčnosti klienta

05.03.2008

11.03.2008

čiastočne

Matúš

kompilácia klienta v prostrední Microsoft Windows

05.03.2008

11.03.2008

prebiehajúca

Samotné stretnutie a plán úloh

Na stretnutí sme prebrali aktuálny stav a vytvorili operačný plán na najbližší týždeň, ktorého cieľom je najmä samotné spustenie celého systému BOINC a otestovanie na menej zložitej úlohe ako je cieľová. Ďalšou úlohou je výber algoritmu osekávania na klientovi, podľa naplánovaných testov. Všetci budú písať dokumentáciu pri implementácii, aj pre doxygen, aj podrobný popis krokov funkcie.

Úlohy s najvyššou prioritou (podľa priority vzostupne):

Ako dlhodobejšie (do dvoch týždňov) úlohy sme určili:

Ostatné úlohy budú prebiehať priebežne, podľa stanovených (plánovaných) časov ukončenia.


Aktuálne úlohy (aj prebiehajúce):


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Miroslav

asimilátor, implementácia osekávania = vyhadzovanie WU, refaktorizácia - presun funkcie do search.cpp

prebieha

18.03.2008

Miroslav

review kódu po prioritných úlohách (počas nasadzovania)

15.03.2008

18.03.2008

Jaroslav

otestovanie DB modulu, aktualizácia web stránky

prebieha

14.03.2008

Michal

otestovanie alg. osekávania na klientovi, vytvorenie štatistík časov pre jeho výber

prebieha

18.03.2008

Ľubomír

implementácia generátora - všetky vrstvy

prebieha

14.03.2008

Ľubomír

implementácia callback funkcie pre klienta

12.03.2008

14.03.2008

Ľubomír

nasadenie celkového systému, bez osekávania pre malú šachovnicu, reálne testovanie klient - server

15.03.2008

18.03.2008

Ľubomír

readme pre celý systém, "čo kde je"

12.03.2008

14.03.2008

Matúš

klient pre windows

prebieha

18.03.2008

Alexander

how to pre tvorbu komentárov a pre STL (pozor na pomalé kolekcie)

12.03.2008

18.03.2008

Alexander

implementácia klienta - heuristika pre zoradenie uzlov, transpozičná tabuľka

12.03.2008

18.03.2008

Alexander

každé s osekávaní - vlastný súbor (cpp), rovnaké rozhranie

12.03.2008

14.03.2008


Zapisoval: Bc. Miroslav Štolc





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 14

Dátum a čas: 19. 03. 2008

Miesto: Softvérové štúdio

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -

Téma stretnutia

Ako pokročila implementácia jednotlivých častí, príprava na prvé reálne spustenie celého systému klient - server.

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh

Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z minulého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách.


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Stav

Miro

Zakomponovat metódu processNode z dbaccess do assimilátora. Potom dorobiť aj osekávanie na serverovej strane po príchode výsledku od klienta.

05.03.2008

11.03.2008

Refaktoring, výsledok zatial nie je v repozitári

Ľubomír

automatické zbehnutie projektu

05.03.2008

11.03.2008

Runtime problémy s registráciou WU v boinc systéme

Ľubomír

úprava work generátora tak, aby sa do db pridávali všetky uzly, nielen tie z poslednej vrstvy

05.03.2008

11.03.2008

Ukončené

Alexander

implementovanie ďalších algoritmov riešenia na klientovi. otestovať tieto algoritmy na správnosť výsledku podľa nejakých známych pozícií

05.03.2008

11.03.2008

Ukončené, testovanie delegované na Michala

Jaroslav

opraviť chyby v dbaccess + zabezpečenie jedného spojenia na  databázu

05.03.2008

11.03.2008

Ukončené

Jaroslav

aktualizácia stránky tímu

05.03.2008

11.03.2008

Čiastočne ukončené, nie sú k dispozícii všetky zápisy vo vhodnej forme

Michal

program na testovanie funkčnosti klienta

05.03.2008

11.03.2008

čiastočne

Matúš

kompilácia klienta v prostrední Microsoft Windows

05.03.2008

11.03.2008

Prebiehajúca s komplikáciami

Ľubomír

implementácia callback funkcie pre klienta

12.03.2008

14.03.2008

Ukončené

Ľubomír

nasadenie celkového systému, bez osekávania pre malú šachovnicu, reálne testovanie klient - server

15.03.2008

18.03.2008

Chýba work generator a asimilator

Ľubomír

readme pre celý systém, "čo kde je"

12.03.2008

14.03.2008

Ukončené

Alexander

how to pre tvorbu komentárov a pre STL (pozor na pomalé kolekcie)

12.03.2008

18.03.2008

Ukončené

Alexander

implementácia klienta - heuristika pre zoradenie uzlov, transpozičná tabuľka

12.03.2008

18.03.2008

prebieha

Alexander

každé s osekávaní - vlastný súbor (cpp), rovnaké rozhranie

12.03.2008

14.03.2008

Ukončené

Samotné stretnutie a plán úloh

Na stretnutí sme prebrali aktuálny stav a vytvorili operačný plán na najbližší týždeň, ktorého cieľom je najmä samotné spustenie celého systému BOINC a otestovanie na menej zložitej úlohe ako je cieľová. Prognózy z minulého stretnutia sa nenaplnili a zatiaľ systém nie je schopný prevádzky. Vyskytlo sa niekoľko problémov vrátane implementačných, ktoré boli na stretnutí prebraté.

Úlohy s najvyššou prioritou (podľa priority vzostupne):

Ako dlhodobejšie (do dvoch týždňov) úlohy sme určili:

Ostatné úlohy budú prebiehať priebežne, podľa stanovených (plánovaných) časov ukončenia.


Dohodnuté „mini“ úlohy:


Aktuálne úlohy (aj prebiehajúce):


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Miro

Zakomponovat metódu processNode z dbaccess do assimilátora. Potom dorobiť aj osekávanie na serverovej strane po príchode výsledku od klienta.

05.03.2008

11.03.2008

Ľubomír

automatické zbehnutie projektu

05.03.2008

11.03.2008

Jaroslav

aktualizácia stránky tímu

05.03.2008

11.03.2008

Michal

program na testovanie funkčnosti klienta

05.03.2008

11.03.2008

Matúš

kompilácia klienta v prostrední Microsoft Windows

05.03.2008

11.03.2008

Ľubomír

nasadenie celkového systému, bez osekávania pre malú šachovnicu, reálne testovanie klient - server

15.03.2008

18.03.2008

Alexander

implementácia klienta - heuristika pre zoradenie uzlov, transpozičná tabuľka

12.03.2008

18.03.2008

Miroslav

Technická dokumentácia zahŕňajúca zmeny oproti návrhu (kostra konečnej dokumentácie)

19.03.2008

3.03.2008

Michal

Spustenie testovania klientskych aplikácií, získanie informácií o správnosti výpočtov a časoch

19.03.2008

3.03.2008


Zapisoval: Bc. Ľubomír Varga





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 15

Dátum a čas: 26. 03. 2008

Miesto: Softvérové štúdio

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -

Téma stretnutia

Riešenie zostávajúcich detailov implementácie pred samotným spustením celého BOINC projektu.

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh

Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z minulého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách.


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Stav

Miroslav

kompilácia, refaktoring, zmodulárnenie asimilátora

19.03.2008

25.03.2008

Ukončené, potrebné skúšať na DB dátach

Jaroslav

úpravy v databázovom module kvôli ošetreniu uzlov, ktoré majú viacerých parentov, doplnenie STL-ka do DB modulu

19.03.2008

25.03.2008

Ukončené, potrebné otestovať

Matúš

kompilácia klienta v prostrední Microsoft Windows

12.03.2008

25.03.2008

Ukončené

Ľubomír

nasadenie celkového systému, bez osekávania pre malú šachovnicu, reálne testovanie klient – server, automatické zbehnutie projektu

15.03.2008

25.03.2008

Ukončené

Alexander

implementácia klienta - heuristika pre zoradenie uzlov, transpozičná tabuľka

12.03.2008

25.03.2008

Ukončené

Michal

Spustenie testovania klientskych aplikácií, získanie informácií o správnosti výpočtov a časoch

19.03.2008

25.03.2008

Ukončené

Samotné stretnutie a plán úloh


Aktuálne úlohy:


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Miroslav

dopísať howto spustenia asimilátora, riešiť asimilátor na údajoch v DB

26.03.2008

01.04.2008

Ľubomír

spísať čo robí workgenerátor, vytvorenie klienta pre testovanie asimilátora

26.03.2008

01.04.2008

Jaroslav

testovanie DB modulu po úpravách v implementácií

26.03.2008

01.04.2008

Matúš

zistiť, ako sa mažu workunity a resulty z BOINC databázy

26.03.2008

01.04.2008

Alexander

otestovanie klienta, oprava problému s dlhým porovnávaním plôch – zmena reprezentácie plochy z matice na iný dátový typ (asi 2 longy)

26.03.2008

01.04.2008

Michal

Zbieranie podkladov pre dokumentáciu projektu v letnom semestri

26.03.2008

01.04.2008


Zapisoval: Bc. Jaroslav Tešlár





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 16

Dátum a čas: 2. 04. 2008

Miesto: Softvérové štúdio

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -

Téma stretnutia

Riešenie zostávajúcich detailov implementácie. Naištalovanie BOINC klientov.

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh

Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z minulého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách.


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Stav

Miroslav

dopísať howto spustenia asimilátora, riešiť asimilátor na údajoch v DB

26.03.2008

01.04.2008

Ukončené

Ľubomír

spísať čo robí workgenerátor, vytvorenie klienta pre testovanie asimilátora

26.03.2008

01.04.2008

Ukončené

Jaroslav

testovanie DB modulu po úpravách v implementácií

26.03.2008

01.04.2008

Ukončené

Matúš

zistiť, ako sa mažu workunity a resulty z BOINC databázy

26.03.2008

01.04.2008

Ukončené

Alexander

otestovanie klienta, oprava problému s dlhým porovnávaním plôch – zmena reprezentácie plochy z matice na iný dátový typ (asi 2 longy)

26.03.2008

01.04.2008

Testovanie prebieha,

porovnávanie ukončené

Michal

Zbieranie podkladov pre dokumentáciu projektu v letnom semestri, testovanie klienta

26.03.2008

01.04.2008

Prebieha

Samotné stretnutie a plán úloh

Počas stretnutia sa vyhodnotili úlohy z predchádzajúceho týždňa. Pridelili sa nové úlohy. Počas stretnutia bol v laboratóriu na počítače nainštalovaný BOINC.

Aktuálne úlohy:


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Miroslav

Testovanie asimilátora

2.4.2008

8.4.2008

Ľubomír

Prerobenie workgeneratora aby bral vstup nejakú konfiguráciu – testovanie asimilátora

2.4.2008

8.4.2008

Jaroslav

Ošetrenie nedostatkov v DB, a testovanie DB

2.4.2008

8.4.2008

Matúš

Priebežná kompilácia nových klientov, drobné nastavenia BOINCu

2.4.2008

8.4.2008

Alexander

Testovanie a vylepšovanie klienta

2.4.2008

8.4.2008

Michal

Testovanie klienta na zložitejšie vstupy, práca s dokumentáciou

2.4.2008

8.4.2008


Zapisoval: Bc. Michal Štekláč





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 17

Dátum a čas: 08. 04. 2007

Miesto: Mladosť, D1 62/3

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Lubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: -

Hostia: -

Téma stretnutia

Zhodnotenie doterajšieho priebehu projektu. Odpovede na otázky čo sa spravilo a čo treba spraviť. Dobrou správou je, že všetky súčasti sú v zásade funkčné. Problémom je stále napr. dlhý čas potrebný na spracovanie jednotlivých workunitov, čo sa bude riešiť zmenením algoritmov.

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh

Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z predchádzajúceho stretnutia.


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Stav

Miroslav

Testovanie asimilátora

2.4.2008

8.4.2008

splnené

Ľubomír

Prerobenie workgeneratora aby bral vstup nejakú konfiguráciu – testovanie asimilátora

2.4.2008

8.4.2008

splnené

Jaroslav

Ošetrenie nedostatkov v DB, a testovanie DB

2.4.2008

8.4.2008

splnené

Matúš

Priebežná kompilácia nových klientov, drobné nastavenia BOINCu

2.4.2008

8.4.2008

splnené

Alexander

Testovanie a vylepšovanie klienta

2.4.2008

8.4.2008

splnené

Michal

Testovanie klienta na zložitejšie vstupy, práca s dokumentáciou

2.4.2008

8.4.2008

splnené


Samotné stretnutie

Stretnutie sa kvôli neprítomnosti nášho vedúceho konalo vo večerných hodinách na internáte Mladosť.

Bude potrebné napísať jednotlivé typy príručiek. Treba to spraviť pred odovzdaním projektu, ideálne do 25.4.2008.

Aktuálny plán úloh



Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Miroslav

Refaktoring kódu, dohliadanie na kvalitu kódu

8.4.2008

15.04.2008

Ľubomír

Práca na work generatore

8.4.2008

15.04.2008

Jaroslav

Pripojenie k DB - dokumentácia

8.4.2008

15.04.2008

Matúš

Mierna zmena štruktúry DB, písanie príručky k inštalácii servera

8.4.2008

15.04.2008

Alexander

skontrolovanie a zapnutie heuristík

8.4.2008

15.04.2008

Michal

prezrieť dokumentáciu, čo sa ma spraviť, testovanie algoritmov

8.4.2008

15.04.2008

Všetci

písanie dokumentácie, komentárov, kontrola svojho kódu

8.4.2008

15.04.2008


Zapisoval: Matúš Svrček





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 18

Dátum a čas: 15. 04. 2008

Miesto: internát Mladosť

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: -

Hostia: -

Téma stretnutia

Riešenie zostávajúcich detailov implementácie. Písanie dokumentácie.

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh

Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z minulého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách.


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Stav

Miroslav

Refaktoring kódu, dohliadanie na kvalitu kódu

08.04.2008

15.04.2008

ukončené

Ľubomír

Práca na work generatore

08.04.2008

15.04.2008

ukončené

Jaroslav

Pripojenie k DB - dokumentácia

08.04.2008

15.04.2008

prebieha

Matúš

Mierna zmena štruktúry DB, písanie príručky k inštalácii servera

08.04.2008

15.04.2008

prebieha

Alexander

skontrolovanie a zapnutie heuristík

08.04.2008

15.04.2008

ukončené

Michal

prezrieť dokumentáciu, čo sa ma spraviť

08.04.2008

15.04.2008

ukončené

Samotné stretnutie a plán úloh

Počas stretnutia sa vyhodnotili úlohy z predchádzajúceho týždňa. Pridelili sa nové úlohy. Dohodlo sa že:

Pridelenie písania dokumentácie


Člen tímu

Úloha

Mišo

Do riadenia pokec o metodike testovania, záznamy stretnutí, autorstvo

Miro

Zmena oproti návrhu

Mišo

„How to“ - ako urobiť testy klienta

Jaro

„How to“ - ako urobiť testy DB

Ľubo

„How to“ - ako urobiť testy work generátora

Miro

„How to“ - ako urobiť testy asimilátora

Alexander

„How to“ - ako urobiť inú hru - klient

Jaro

„How to“ - ako urobiť inú hru – dtabáza + dbaccess

Alexander

„How to“ - ako zmeniť alg. prehľadávania - klient

Miro

„How to“ - ako zmeniť alg. prehľadávania - server

Matúš

Príručka ako nahodiť boinc na serveri

Ľubo, Matúš

prihodenie nášho projektu na serveri

Ľubo, Miro

ako sa spúšťa server (začul som niečo také ako že xml konfigurák stačí správne napísať.. vy už viete asi čo)

Mišo

príručka ako sa dektopový klient pripojí k projektu

Ľubo

vizualizér

všetci

popis všetkých metód, ako sa používajú. Každý to, čo robil

Aktuálne úlohy


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Miroslav

písanie dokumentácie, komentárov, kontrola kódu

16.4.2008

25.4.2008

Ľubomír

písanie dokumentácie, komentárov, kontrola kódu

16.4.2008

25.4.2008

Matúš

písanie dokumentácie, komentárov, kontrola kódu

16.4.2008

25.4.2008

Jaroslav

písanie dokumentácie, komentárov, kontrola kódu

16.4.2008

25.4.2008

Alexander

písanie dokumentácie, komentárov, kontrola kódu

16.4.2008

25.4.2008

Michal

písanie dokumentácie, komentárov, kontrola kódu

16.4.2008

25.4.2008


Zapisoval: Alexander Šimko





Zápis zo stretnutia tímu č. 13 [Švábi]


Stretnutie číslo: 19

Dátum a čas: 22. 04. 2008

Miesto: Internát

Zúčastnení členovia tímu: Bc. Michal Štekláč, Bc. Matúš Svrček, Bc. Ľubomír Varga,

Bc. Alexander Šimko, Bc. Jaroslav Tešlár, Bc. Miroslav Štolc

Vedúci projektu: Ing. Peter Lacko

Hostia: -

Téma stretnutia

Zhodnotenie dosiahnutej práce od minulého týždňa. Vytvorenie plánu písania dokumentácie.

Priebeh stretnutia

Zhodnotenie prebiehajúcich úloh

Na začiatku boli vyhodnotené zadané úlohy z minulého stretnutia. Jednotliví členovia prezentovali, ako pokročili v zadaných úlohách. Doteraz napísali najväčšiu časť z dokumentácie Alexander a Michal. Alexander testoval klienta na zistenie času výpočtu. Ja (Miroslav) som testoval asimilátor a opravoval chyby v zdrojovom kóde.


Aktuálne prebiehajú úlohy týkajúce sa písania dokumentácie. Kontrolný bod sa stanovil na 25.04.2008 odovzdať skompletizovanú dokumentáciu treba 30.04.2008.


Člen tímu

Úloha

Mišo

Do riadenia pokec o metodike testovania, záznamy stretnutí, autorstvo

Miro

Zmena oproti návrhu

Mišo

„How to“ - ako urobiť testy klienta

Jaro

„How to“ - ako urobiť testy DB

Ľubo

„How to“ - ako urobiť testy work generátora

Miro

„How to“ - ako urobiť testy asimilátora

Alexander

„How to“ - ako urobiť inú hru - klient

Jaro

„How to“ - ako urobiť inú hru – dtabáza + dbaccess

Alexander

„How to“ - ako zmeniť alg. prehľadávania - klient

Miro

„How to“ - ako zmeniť alg. prehľadávania - server

Matúš

Príručka ako nahodiť boinc na serveri

Ľubo, Matúš

prihodenie nášho projektu na serveri

Ľubo, Miro

ako sa spúšťa server (začul som niečo také ako že xml konfigurák stačí správne napísať.. vy už viete asi čo)

Mišo

príručka ako sa dektopový klient pripojí k projektu

Ľubo

vizualizér

všetci

popis všetkých metód, ako sa používajú. Každý to, čo robil


Aktuálne úlohy:


Člen tímu

Úloha

Termín začiatku

Termín ukončenia

Miroslav

hľadanie bug-u v asimilátore

prebieha

30.04.2008

Všetci

písanie dokumentácie, komentárov, kontrola kódu

prebieha

25.04.2008


Zapisoval: Bc. Miroslav Štolc