|
ZÁPISY ZO STRETNUTÍ
05. 05. 2004 | Stretnutie č.13 : Validácia systému |
|
|
1.1 Validácia systému
Hlavnou témou tohto stretnutia bolo prediskutovanie testovania produktu, ktoré v priebehu dvoch týždňov vykonal Ing. Galbavý. S našim výsledným produktom bol spokojný, avšak navrhol požiadavku týkajúcu sa aktualizácie dát. Vzhľadom na to, že momentálne prebieha letný semester školského roka a naše testovacie dáta boli prispôsobené iba na zimný semester, odporučil nám aktualizovať údaje v našej testovacej databáze o predmety letného semestra... (pokračovanie ...)
| |
|
|
08. 04. 2004 | Stretnutie č.12 : Prezentácia stavu riešenia projektu, identifikácia záverečných zmien v systéme, integrácia jednotlivých implementovaných modulov |
|
|
1.1 Implementácia systému
Kľúčovou témou stretnutia bola prezentácia jednotlivých už implementovaných modulov vytváraného systému. Moduly boli autormi prezentované vedúcemu tímu Ing. Galbavému. Vedúci tímu zhodnotil postup v implementácii ako uspokojujúci a správny. Úroveň implementácie (pokračovanie ...)
| |
|
|
17. 03. 2004 | Stretnutie č.11 : Prezentácia stavu riešenia projektu |
|
|
1.1 Implementácia systému
Na stretnutí sme predstavili vedúcemu tímu, Ing. Galbavému, ako aj ostatným členom tímu aktuálny stav implementácie už s novou databázou. Každý člen prezentoval svoju časť implementácie. Diskutovali sme o možnostiach rozšírenia systému, ktoré však už nebudú zahrnuté do implementácie.
1.2 Model údajov
Bola implementovaná finálna verzia modelu údajov. Vytvorené skripty boli rozdistribuované všetkým členom
(pokračovanie ...)
| |
|
|
3.03.2004 | Stretnutie č.10 : Opätovné prehodnotenie problémovej oblasti a stavu riešenia projektu |
|
|
1.1 Analýza, špecifikácia a prototyp systému
Na stretnutí sme opätovne prediskutovali analyzované prostredie, špecifikované požiadavky a stavu prototypu. Dôvodom bolo hlavne objasnenie problematiky a požiadaviek potrebných pre napredovanie v implementovaní konečného produktu.
1.2 Model údajov
Z diskusie týkajúcej sa predchádzajúceho bodu sme navrhli dodatočné zmeny v
(pokračovanie ...)
| |
|
|
25.02.2004 | Stretnutie č.9 : Rozdelenie implementačných prác |
|
|
Implementácia systému
Na stretnutí sme si rozdelili úlohy dlhodobejšieho charakteru - implementácia rôznych častí vytváraného systému s prihliadnutím na predchádzajúcu prácu na prototype. Rozdelenie implementácie systému je uvedené v časti 2 v tabuľke tohto zápisu.
Scenáre spracovania a stavový diagram
Dohodli sme sa na transformovaní existujúcich prípadov použitia na scenáre spracovania čím skompletizujeme podrobný návrh systému a priblížime sa k implementácii jednotlivých obrazoviek. Každý člen týmu bude vytvárať scenáre spracovania svojich prípadov použitia.
Podrobný návrh systému bude doplnený dynamickým modelom systému vo forme stavového diagramu. Stavový diagram vytvorí M. Jamrich.
(pokračovanie ...)
| |
|
|
1.12.2003 | Stretnutie č.8 : Prototypovanie, Dokumentácia |
|
|
Prezentácia vytvorenej verzie prototypu
Jednotliví členovia tímu prezentovali implementované časti prototypu Ing. Galbavému. Išlo predovšetkým o prezentovanie funkcionality systému vzhľadom na kategóriu Tvorca používateľov systému. Cieľom bolo predovšetkým zhodnotiť správnosť zvoleného riešenia špecifikovaných problémov, poprípade identifikovať požiadavky, na ktoré sa v procese špecifikácie a hrubého návrhu pozabudlo. Čiže išlo vlastne o cieľ, ktorý zodpovedá cieľu celého procesu protorypovania. Ing. Galbavý implementované obrazovky systému schválil, čím sme si ako tím potvrdili, že "kráčame" správnym smerom. Na záver sme Ing. Galbavému predviedli implementovaný databázový server (PostgreSQL) a testovacie dáta v ňom sa nachádzajúce.
Prototypovanie
Ing. Galbavý zhodnotil doteraz vytvorenú verziu za vhodnú. Dohodli sme sa tak, že budeme pokračovať v dopracovaní prototypu pre zvolenú podmnožinu systému (čiže funkcionalita pre kategóriu používateľov Tvorca). Zároveň sme usúdili, že by bolo najvhodnejšie naplniť databázový server systému netriviálnou množinou testovacích dát už v tomto okamžiku. (pokračovanie ...)
| |
|
|
24.11.2003 | Stretnutie č.7 : Prototypovanie |
|
|
Zhodnotenie odovzdaného dokumentu
Spolu s Ing. Galbavým sme prešli a zhodnotili posudok vytvorený k nášmu dokumentu.
Prezentácia vytvorených obrazoviek
Ukázali sme prvé obrazovky zahrňujúce niektoré prípady použitia. V podstate boli obrazovky v poriadku. Dohodli sme sa na dopracovaní niektorých prvkov ako sú checkbox pre zadávanie priorít pre rozvrh jednotlivo (nie spojito podľa počtu hodín).
Ing. Galbavý schválil predkladané obrazovky. (pokračovanie ...)
| |
|
|
10.11.2003 | Stretnutie č.6 : Prípady použitia, dokumentácia |
|
|
Téma stretnutia
Vzhľadom na nesmierne klúčové úlohy jednotlivých členov tímu identifikované na predchádzajúcom stretnutí sme sa zaoberali predovšetkým prehodnotením splnenia stanovených povinností. Išlo predovšetkým o úlohu špecifikácie systému z hľadiska spracovania údajov a hrubého návrhu hierarchickej organizácie a architektúry systému. Bc. Milan Jamrich v minulom týždni navrhol koncept a základný tvar modelu údajov na logickej úrovni. Tento bol následne prediskutovaný
(pokračovanie ...)
| |
|
|
3.11.2003 | Stretnutie č.5 : Prípady použitia, dokumentácia |
|
|
Téma stretnutia
Na stretnutí sme sa zaoberali sumarizáciou prípadov použitia. Každý člen tímu predstavil svoje prípady použitia z problematiky tvorby skúškového rozvrhu ostatným členom tímu. Vzniknuté nezrovnalosti boli vyjasnené a po konzultácii s Ing. Galbavým sme uzavreli tvorbu prípadov použitia.
Prípady použitia boli doplnené iba v jednom bode. Pre hráča garant pribudla povinnosť určiť dátum, kedy sa môže skúška najskôr vykonať. Tento atribút bolo treba doplniť vzhľadom na to, že termín niektorej skúšky môže byť ovplyvnený predchádzajúcim odovzdaním nejakého zadania prípadne projektu, pričom dátum odovzdania môže byť až po začiatku skúškového obdobia. Takýto prípad môže nastať pri odovzdávaní záverečného projektu (prípadne iné). V prípade ak garant nezadá dátum najskoršieho termínu konania sa skúšky považuje sa zaň dátum začiatku skúškového obdobia. Týmto bodom sme
(pokračovanie ...)
| |
|
|
27.10.2003 | Stretnutie č.4 : Prípady použitia a tvorba rozvrhu skúšok |
|
|
Analýza prípadov použitia
Každý člen tímu poverený vypracovaním prípadov použitia pre jednotlivých hráčov prezentoval svoje návrhy pred celým tímom a Ing. Galbavým. Na základe diskusie a pripomienok pedagogického vedúceho sme došpecifikovali vlastnosti jednotlivých scenárov a zosumarizovali návrh na riešenie semestrálneho rozvrhu prednášok a cvičení.
Požiadavky na rozvrh skúšok
Vytváranie rozvrhu skúšok bude veľmi podobné vytváraniu semestrálneho rozvrhu prednášok. Tvorca rozvrhu bude postupovať po jednotlivých ročníkoch od prvého až k piatemu. Pre každý vybraný ročník sa zoradia predmety podľa návštevnosti. Každý predmet bude mať ďalej dva termíny - riadny a opravný, resp. prvý a druhý.
(pokračovanie ...)
| |
|
|
21.10.2003 | Stretnutie č.3 : Roly používateľov, scenáre použitia |
|
|
Toto stretnutie bolo výnimočné. Cieľom bolo znovu prekonzultovať základné vlastnosti vytváraného sytému a uceliť si poznatky z predchádzajúceho stretnutia.
Identifikácia rôl používateľov systému
Po vzájomnej diskusii sme sa zhodli na piatich rolách používateľov nami vytváraného systému.
Pomenovali sme ich nasledovne: Administrátor, Administrátor prípravnej fázy, Pedagóg, Študent, Pracovník / pracovníčka sekretariátu školy a Tvorca rozvrhu.
(pokračovanie ...)
| |
|
|
20.10.2003 | Stretnutie č.2 : Prvotné požiadavky na vytváraný systému |
|
|
Úrovne plánovania rozvrhu
Diskusia členov tímu o úrovni plánovania rozvrhu. Plánovanie rozvrhu na úrovni jednotlivcov verzus plánovanie rozvrhu na úrovni krúžkov.
Na základe praktických skúseností Ing. Galbavého a následnej diskusie sme sa zhodli, že prvoradou je podpora rozvrhu na úrovni krúžkov. Plánovanie rozvrhu na úrovni študentov - jednotlivcov sa bude riešiť dodatočne.
Požiadavky na "krúžok"
Diskusia o prideľovaní študentov do "krúžkov" a o študentoch, ktorý opakujú predmety z predchádzajúcich ročníkov - ďalej "repetenti".
Zhodli sme sa, že časový rozvrh pre "repetentov" bude vytváraný až po vytvorení rozvrhu príslušného ročníka,
(pokračovanie ...)
| |
|
|
13.10.2003 | Stretnutie č.1 : Organizačné pokyny a základné informácie |
|
|
Zhodnotenie ponuky :
Ing. Galbavý konkretizoval pripomienky k ponuke. Dohodli sme sa, že systém bude vyvíjaný podľa predloženej ponuky a teda na operačnom systéme LINUX, s použitím APACHE WEB SERVER s modulom pre PHP. Samotná databáza bude vytváraná a prevádzkovaná na MYSQL servery.
Východiska projektu :
Ing. Galbavý nás oboznámil s východiskami projektu a podobnými už realizovanými projektmi.
Diskutovali sme o prepojení súčastného systému ŠTUDENT a nášho vytváraného systému. Zistili sme, že samotný systém ŠTUDENT bude slúžiť najmä ako zdroj dát
(pokračovanie ...)
| |
|
|
|
|
|
|