|
ZÁPIS ZO STRETNUTIA č.4
Téma stretnutia : | Prípady použitia a tvorba rozvrhu skúšok |
Dátum a čas : | 27.10.2003 14:45 - 18:30 |
Miesto stretnutia : | FEI STU Bratislava, miestnosť CD35 a D07 |
Zapisoval : | Bc. Marián Sedláček |
Prítomní : | Ing. Miroslav Galbavý, Bc. Jaroslav Jakubík, Bc. Milan Jamrich, Bc. Pavol Kuľka, Bc. Szabolcs Puskás |
|
|
1. POPIS STRETNUTIA
Zhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia
Bc Jakubík
- analyzoval dva existujúce informačné systémy pre podporu tvorby rozvrhov
- vytvoril požadované opisy prípadov použitia
Bc. Sedláček
- dokončil návrh tvorbu web stránky
- vytvoril plagát tímu č.4
Bc. Puskás
- vytvoril požadované opisy prípadov použitia
- analyzoval a spracoval existujúci systém ŠTUDENT
Bc. Jamrich
- nestihol dokončiť kapitoly úvod a analýza
- vytvoril požadované opisy prípadov použitia
- vytvoril semestrálny plán pre celý tím
Bc. Kuľka
- spracoval zápisy z dvoch posledných stretnutí
- vytvoril požadované opisy prípadov použitia
Analýza prípadov použitia
Každý člen tímu poverený vypracovaním prípadov použitia pre jednotlivých hráčov prezentoval svoje návrhy pred celým tímom a Ing. Galbavým. Na základe diskusie a pripomienok pedagogického vedúceho sme došpecifikovali vlastnosti jednotlivých scenárov a zosumarizovali návrh na riešenie semestrálneho rozvrhu prednášok a cvičení.
Požiadavky na rozvrh skúšok
Vytváranie rozvrhu skúšok bude veľmi podobné vytváraniu semestrálneho rozvrhu prednášok. Tvorca rozvrhu bude postupovať po jednotlivých ročníkoch od prvého až k piatemu. Pre každý vybraný ročník sa zoradia predmety podľa návštevnosti. Každý predmet bude mať ďalej dva termíny - riadny a opravný, resp. prvý a druhý.
Časové kvantum pre dĺžku trvania skúšky je ešte diskutabilné. Uvažujeme buď nad zachovaním pôvodného systému, t.j. 4 behy za deň po 3 hodinách. Prípadne navrhneme iné časové delenie behov.
Pri špecifických predmetoch, ktoré navštevuje veľa študentov, resp. viac paraleliek, sa pokúsime zakomponovať požiadavku, aby skúšky z tohto predmetu (napr. Matematická analýza I) boli vykonané v jeden deň. Priradenie dozor konajúcich učiteľov na jednotlivé miestnosti bude na základe odporúčaní garanta predmetu vykonané tvorcom rozvrhu. Pri predmetoch, ktoré navštevuje len veľmi malý počet študentov, systém ponechá väčšiu benevolenciu pre požiadavky garanta daného predmetu.
Systém bude spracovávať požiadavky profesorov a študentov. Garant daného predmetu bude môcť špeficikovať tri druhy časových pásiem (najviac výhodné dni, najmenej výhodné dni a zvyšok). Taktiež zadá požiadavky na miestnosti, pravdepodobnú dĺžku trvania skúšky a optimálny počet dní prípravy na skúšku pre študentov ( kvôli časovým rozostupom medzi jednotlivými skúškami).
Forma požiadaviek študentov je zatiaľ diskutabilná. Uvažujeme nad tromi možnosťami : 1. študenti podľa jednotlivých odborov zoradia predmety od najtažšieho po najlahší, 2. zadanie potrebných časových kvánt (rozostupov v dňoch) medzi jednotlivými skúškami, 3. zadanie optimálnych dní pre konanie jednotlivých skúšok.
Taktiež uvažujeme nad štatistickými spracovaniami konaných skúšok za jednotlivé roky, resp. semestre. Tieto informácie by mohol tvorca rozvhu v budúcnosti využiť na stanovovanie termínov skúšok (napr. potrebné časové rozostupy, pravdepoodbná dĺžka konania, percento študentov, ktorí nezískali zápočet, atď)
2. ÚLOHY DO ĎALŠIEHO STRETNUTIA
Nasledujúce dohodnuté stretnutie bude 3.11.2003
Bc Jakubík
- dopracovanie prípadov použitia po formálnej stránke a zakomponovať do nich pripomienky z celotímovej diskusie
Bc. Sedláček
- aktualizácia web-stránky
- vytvorenie prípadov použitia pre rozvrh skúšok
- spracovanie zápisu z tohto stretnutia
Bc. Jamrich
- dokončenie kapitoly úvod, analýza
- dopracovanie prípadov použitia po formálnej stránke a zakomponovať do nich pripomienky z celotímovej diskusie
Bc. Puskás
- dopracovanie prípadov použitia po formálnej stránke a zakomponovať do nich pripomienky z celotímovej diskusie
- návrhy formy pripomienok od študentov a garanta predmetu
Bc. Kuľka
- dopracovanie prípadov použitia po formálnej stránke a zakomponovať do nich pripomienky z celotímovej diskusie
| |
|
|
|
|
|