|
PLÁN PROJEKTU
Aktuálny plán smerovania projektu, ktorý na základnej úrovni granularity vymedzuje jednotlivé úlohy priebežnej činnosti na projekte v rámci zimného semestra školského roku 2003/2004. Plán bol vytvorený v štvrtom týždni zimného semestra 2003/2004 na základe zverejneného harmonogramu pre tímové projekty a spoločného tímového konsenzu na jednom zo stretnutí. Odráža všetky dôležité fázy životného cyklu softvérového systému, ktoré je nutné pokryť.
Týždeň
|
Úlohy
|
4.
|
|
- analýza pripomienok ku vypracovanej ponuke
- analýza problémového prostredia, základných požiadaviek kladených na systém, východísk projektu
- vytvorenie základnej kostry tímovej web stránky
- analýza dokumentácií tímov z predchádzajúcich rokov
|
|
5.
|
|
- analýza podobných existujúcich informačných systémov
- vytvorenie kontextu analyzovaného systému
- špecifikácia funkcionálnych požiadaviek vzhľadom na tvorbu semestrálneho rozvrhu
- tvorba katalógu požiadaviek a prípadov použitia systému
- analýza vstupných dátových zdrojov systému
|
|
6.
|
|
- pripomienkovanie už spracovaných funkcionálnych požiadaviek
- špecifikácia funkcionálnych požiadaviek vzhľadom na tvorbu skúškového rozvrhu
- tvorba katalógu požiadaviek a prípadov použitia systému
- dokončenie fázy dokumentácie úvod + analýza
|
|
7.
|
|
- pripomienkovanie všetkých spracovaných funkcionálnych požiadaviek
- vytvorenie finálnej verzie katalógu požiadaviek a diagramu prípadov použitia (use case diagram) ako funkcionálneho modelu na špecifikáciu a spracovanie funkcionálnych požiadaviek
- návrh dátového modelu systému na logickej úrovni v spolupráci s kooperujúcim tímom
- tvorba katalógu požiadaviek a prípadov použitia systému
- spracovanie navrhnutého dátového modelu vo forme diagramu modelu údajov
|
|
8. (KB)
|
|
- pripomienkovanie dátového modelu
- zapracovanie pripomienok do logického dátového modelu a jeho transformácia na fyzickú úroveň
- návrh architektúry systému vychádzajúci z doteraz špecifikovaných funkcionálnych požiadaviek a dát systému
- skompletizovanie dokumentu tykajúceho sa časti riadenia projektu
- skompletizovanie dokumentu analýzy, špecifikácie a hrubého návrhu systému a jeho odovzdanie v dvoch kópiách
|
|
9. (KB)
|
|
- vypracovanie a odovzdanie posudku k dokumentácii ku fázam analýzy, špecifikácie a hrubého návrhu kooperujúceho tímu
- návrh a tvorba prezentácie aktuálneho stavu riešenia projektu
- návrh a vytvorenie štýlov (šablón) používaných pri návrhu a prototypovaní používateľského rozhrania systému vo forme obrazoviek
|
|
10.
|
|
- analýza pripomienok vedúceho projektu a posudku ku odovzdanej prvej fáze projektu
- prediskutovanie databázovej platformy, potencionálnych implementačných technológií a štýlov navrhnutých pre používateľské rozhranie
- návrh a prototypovanie obrazoviek používateľského rozhrania
- implementácia (prototypovanie) dátového modelu
|
|
11.
|
|
- testovanie prototypu dátového modelu
- pripomienkovanie navrhnutých obrazoviek používateľského rozhrania
- zapracovanie pripomienok do návrhu obrazoviek
- prototypovanie prepojenia implementovaných obrazoviek s operáciami nad databázou
|
|
12. (KB)
|
|
- dokončenie fázy implementácie (prototypovania)
- vytvorenie používateľskej príručky ku prototypu
- skompletizovanie dokumentácie projektu
- skompletizovanie dokumentácie ku fáze riadenia projektu
- odovzdanie projektovej dokumentácie a prototypu v dvoch kópiách
|
|
13. (KB)
|
|
- vypracovanie a odovzdanie posudku ku projektovej dokumentácii kooperujúceho tímu
- návrh a realizovanie prezentácie prototypu a aktuálneho stavu riešenia projektu
|
|
pozn. KB - kontrolný bod
PLÁN ÚLOH
Plán úloh zahŕňa všetky konkrétne úlohy vrámci tohto projektu, ktoré boli zadané jednotlivým členom tímu. Prvá položka (Zadané) určuje pridelený čas na úlohu od-do v týždňoch, druhá stručný popis úlohy, tretia stav plnenia úlohy, štvrtá určuje týždeň ukončenia úlohy.
Bc. Jaroslav Jakubík
Zadané |
Popis úlohy |
Stav |
Ukončené |
3-4t. |
Preštudovať opis problémovej oblasti v získaných dokumentáciách |
|
4t. |
3-4t. |
Naštudovať dátový model systému ŠTUDENT |
|
4t. |
3-4t. |
Zápis z prvého stretnutia a vytvorenie šablóny pre zápisy |
|
4t. |
4-5t. |
analýza dvoch existujúcich informačných systémov pre podporu tvorby rozvrhov |
|
5t. |
5-6t. |
Vytvorenie scenárov použitia pre rolu Tvorcu |
|
6t. |
6-7t. |
Dopracovanie svojich prípadov použitia po formálnej stránke a zakomponovať do nich pripomienky z celotímovej diskusie |
|
7t. |
7-8t. |
spojenie a zjednotenie všetkých prípadov použitia spolu s opisom jednotlivých hráčov v systéme (5.1) |
|
8t. |
7-8t. |
vytvoriť diagram prípadov použitia (Use case diagram) (5.2) |
|
8t. |
7-8t. |
každý člen tímu má vytvoriť katalóg požiadaviek pre hráča, ktorého opisoval v prípadoch použitia (5.9) |
|
8t. |
7-8t. |
každý člen tímu pošle do stredy 5.11.2003 kompletné prípady použitia, ktoré vytvoril Jaroslavovi Jakubíkovi (5.10) |
|
8t. |
8-9t. |
doplnenie posledného prípadu použitia do štruktúry špecifikácie funkcionality systému (6.1) |
|
9t. |
8-9t. |
naštudovanie prostredia PostgreSQL a pripravenie jeho zhodnotenia a zoznamu vhodných dokumentácií (6.2) |
|
9t. |
8-9t. |
premýšlanie o možných šablónach a vzoroch na tvorbu obrazoviek používateľského rozhranie pre pokrytie jednotlivých prípadov použitia a spracovania dát systémom (6.11) |
|
9t. |
10-11t. |
Implementácia časti prototypu - tvorba rozvrhu cvičení. (7.4) |
|
12t. |
10-11t. |
Vytvorenie sprievodnej používateľskej dokumentácie k vytváraným obrazovkám (7.6) |
|
12t. |
11-12t. |
Formalizovanie dohodnutých konvencii programovania.(8.5) |
|
12t. |
Bc. Milan Jamrich
Zadané |
Popis úlohy |
Stav |
Ukončené |
3-4t. |
Preštudovať opis problémovej oblasti v získaných dokumentáciách |
|
4t. |
3-4t. |
Naštudovať dátový model systému ŠTUDENT |
|
4t. |
4-6t. |
Spracovanie kapitol úvod, analýza |
|
6t. |
4-6t. |
vytvorenie semestrálneho plánu činnosti tímu |
|
6t. |
5-6t. |
Vytvorenie scenárov použitia pre Administrátor prípravnej fázy |
|
6t. |
6-7t. |
Dopracovanie svojich prípadov použitia po formálnej stránke a zakomponovať do nich pripomienky z celotímovej diskusie |
|
7t. |
6-7t. |
Dokončenie kapitoly úvod, analýza |
|
7t. |
7-8t. |
pokračovanie v písaní dokumentácie, všeobecný opis diagramu prípadov použitia a dátového modelu. Dopracovanie doterajšej dokumentácie a príprava na odovzdanie v piatok 14.11.2003 (5.3) |
|
8t. |
7-8t. |
každý člen tímu má vytvoriť katalóg požiadaviek pre hráča, ktorého opisoval v prípadoch použitia (5.9) |
|
8t. |
7-8t. |
každý člen tímu pošle do stredy 5.11.2003 kompletné prípady použitia, ktoré vytvoril Jaroslavovi Jakubíkovi (5.10) |
|
8t. |
8-9t. |
pripravenie a integrácia projetovej dokumentácie ku prvému kontrolnému bodu (6.3) |
|
9t. |
8-9t. |
premýšlanie o možných šablónach a vzoroch na tvorbu obrazoviek používateľského rozhranie pre pokrytie jednotlivých prípadov použitia a spracovania dát systémom (6.11) |
|
9t. |
8-9t. |
vytvorenie zápisu ku stretnutiu č. 6 (6.12) |
|
9t. |
10-11t. |
Testovacie dáta - získanie a upravenie množiny testovacích dát pre potreby vytváraného systému (7.1) |
|
12t. |
11-12t. |
Kompletizovanie celej projektovej dokumentácie ku dátumu 15.12.2003.(8.1) |
|
12t. |
Bc. Pavoľ Kuľka
Zadané |
Popis úlohy |
Stav |
Ukončené |
3-4t. |
Preštudovať opis problémovej oblasti v získaných dokumentáciách |
|
4t. |
3-4t. |
Naštudovať dátový model systému ŠTUDENT |
|
4t. |
4-5t. |
Spracovanie zápisu zo stretnutia 20.10.2003 |
|
5t. |
4-5t. |
Spracovanie zápisu zo stretnutia 21.10.2003 |
|
5t. |
5-6t. |
Vytvorenie scenárov použitia pre rolu Tvorcu (vytváranie rozvrhu prednášok)
|
|
6t. |
6-7t. |
Dopracovanie svojich prípadov použitia po formálnej stránke a zakomponovať do nich pripomienky z celotímovej diskusie |
|
7t. |
7-8t. |
vytvorenie architektúry systému s popisom (5.4) |
|
8t. |
7-8t. |
spracovanie katalógu požiadaviek (5.5) |
|
8t. |
7-8t. |
každý člen tímu má vytvoriť katalóg požiadaviek pre hráča, ktorého opisoval v prípadoch použitia (5.9) |
|
8t. |
7-8t. |
každý člen tímu pošle do stredy 5.11.2003 kompletné prípady použitia, ktoré vytvoril Jaroslavovi Jakubíkovi (5.10) |
|
8t. |
8-9t. |
pripomienkovanie dátového modelu na logickej úrovni (6.4) |
|
9t. |
8-9t. |
premýšlanie o možných šablónach a vzoroch na tvorbu obrazoviek používateľského rozhranie pre pokrytie jednotlivých prípadov použitia a spracovania dát systémom (6.11) |
|
9t. |
10-11t. |
Implementácia časti prototypu - tvorba prednáškového rozvrhu (7.3) |
|
12t. |
10-11t. |
Vytvorenie sprievodnej používateľskej dokumentácie k vytváraným obrazovkám (7.6) |
|
12t. |
11-12t. |
Vypracovanie reakcie na posudok konkurenčného tímu. (8.4) |
|
12t. |
Bc. Szabolcs Puskás
Zadané |
Popis úlohy |
Stav |
Ukončené |
3-4t. |
Preštudovať opis problémovej oblasti v získaných dokumentáciách |
|
4t. |
3-4t. |
Analyzovať systém ŠTUDENT, vytvoriť dátový model a kópiu systému ŠTUDENT pre potreby tímu |
|
4t. |
4-5t. |
Analýza entitno-relačného diagramu informačného systému "študent" |
|
5t. |
5-6t. |
Vytvorenie scenárov použitia pre rolu Administrátor, Pedagóg, Študent a Pracovník sekretariátu školy |
|
6t. |
6-7t. |
Dopracovanie svojich prípadov použitia po formálnej stránke a zakomponovať do nich pripomienky z celotímovej diskusie |
|
7t. |
6-7t. |
Návrhy formy pripomienok od študentov a garanta predmetu |
|
7t. |
7-8t. |
identifikácia všetkých údajových entít v systéme, vytvorenie dátového modelu na logickej úrovni a popis dátového modelu(5.6) |
|
8t. |
7-8t. |
každý člen tímu má vytvoriť katalóg požiadaviek pre hráča, ktorého opisoval v prípadoch použitia (5.9) |
|
8t. |
7-8t. |
každý člen tímu pošle do stredy 5.11.2003 kompletné prípady použitia, ktoré vytvoril Jaroslavovi Jakubíkovi (5.10) |
|
8t. |
8-9t. |
dopracovanie dátového modelu na logickej úrovni a jeho opisu (6.5) |
|
9t. |
8-9t. |
vytvorenie fyzického modelu údajov systému (6.6) |
|
9t. |
8-9t. |
pripravenie a formátovanie celej dokumentácie projektu na odovzdanie ku kontrolnému bodu 14.11.2003 (6.7) |
|
9t. |
8-9t. |
premýšlanie o možných šablónach a vzoroch na tvorbu obrazoviek používateľského rozhranie pre pokrytie jednotlivých prípadov použitia a spracovania dát systémom (6.11) |
|
9t. |
10-11t. |
Implementácia časti prototypu - rôzne pohľady na rozvrh s nastavením filtra (7.5) |
|
12t. |
10-11t. |
Vytvorenie sprievodnej používateľskej dokumentácie k vytváraným obrazovkám (7.6) |
|
12t. |
11-12t. |
Popis inštalácie prostredia prototypovaného systému(8.6) |
|
12t. |
11-12t. |
Formátovanie výslednej projektovej dokumentácie.(8.7) |
|
12t. |
Bc. Marián Sedláček
Zadané |
Popis úlohy |
Stav |
Ukončené |
3-4t. |
Preštudovať opis problémovej oblasti v získaných dokumentáciách |
|
4t. |
3-4t. |
Analyzovať systém ŠTUDENT, vytvoriť dátový model a kópiu systému ŠTUDENT pre potreby tímu |
|
4t. |
3-4t. |
Vytvoriť prototyp internetovej prezentačnej stránky |
|
4t. |
4-5t. |
Vytvorenie konečnej verzie web prezentácie tímu číslo 4. |
|
5t. |
5-6t. |
Vytvorenie prezentačného plagátu tímu |
|
6t. |
6-7t. |
Vytvorenie prípadov použitia pre tvorbu rozvrhu skúšok |
|
7t. |
6-7t. |
Spracovanie zápisu z 4. stretnutia |
|
7t. |
7-8t. |
vytvorenie časti "Riadenie projektu" do odovzdávanej dokumentácie(5.7) |
|
8t. |
7-8t. |
aktualizácia prezentačnej web stránky(5.8) |
|
8t. |
7-8t. |
každý člen tímu má vytvoriť katalóg požiadaviek pre hráča, ktorého opisoval v prípadoch použitia (5.9) |
|
8t. |
7-8t. |
každý člen tímu pošle do stredy 5.11.2003 kompletné prípady použitia, ktoré vytvoril Jaroslavovi Jakubíkovi (5.10) |
|
8t. |
8-9t. |
kompletné dopracovanie časti "Riadenie projektu" do odovzdávanej dokumentácie (6.8) |
|
9t. |
8-9t. |
premýšlanie o možných šablónach a vzoroch na tvorbu obrazoviek používateľského rozhranie pre pokrytie jednotlivých prípadov použitia a spracovania dát systémom (6.11) |
|
9t. |
8-9t. |
aktualizácia prezentačnej web stránky (6.9) |
|
9t. |
8-9t. |
príprava preberacieho protokolu ku odovzdaniu celej dokumentácie projektu vzhľadom na prvý kontrolný bod (6.10) |
|
9t. |
10-11t. |
Implementácia časti prototypu- zobrazenie semestrálneho rozvrhu, tvorba skúškového rozvrhu (7.2) |
|
12t. |
10-11t. |
Vytvorenie sprievodnej používateľskej dokumentácie k vytváraným obrazovkám (7.6) |
|
12t. |
11-12t. |
Aktualizovanie web stránky tímu.(8.2) |
|
12t. |
11-12t. |
Pripravenie sumarizácie úloh realizovaných jednotlivými členmi tímu v zimnom semestri.(8.3) |
|
12t. |
|
|
|
|