PLÁN PROJEKTU


         Aktuálny plán smerovania projektu, ktorý na základnej úrovni granularity vymedzuje jednotlivé úlohy priebežnej činnosti na projekte v rámci zimného semestra školského roku 2003/2004. Plán bol vytvorený v štvrtom týždni zimného semestra 2003/2004 na základe zverejneného harmonogramu pre tímové projekty a spoločného tímového konsenzu na jednom zo stretnutí. Odráža všetky dôležité fázy životného cyklu softvérového systému, ktoré je nutné pokryť.


 Týždeň    Úlohy
 4.
   - analýza pripomienok ku vypracovanej ponuke
- analýza problémového prostredia, základných požiadaviek kladených na systém, východísk projektu
- vytvorenie základnej kostry tímovej web stránky
- analýza dokumentácií tímov z predchádzajúcich rokov
 5.
   - analýza podobných existujúcich informačných systémov
- vytvorenie kontextu analyzovaného systému
- špecifikácia funkcionálnych požiadaviek vzhľadom na tvorbu semestrálneho rozvrhu
- tvorba katalógu požiadaviek a prípadov použitia systému
- analýza vstupných dátových zdrojov systému
 6.
   - pripomienkovanie už spracovaných funkcionálnych požiadaviek
- špecifikácia funkcionálnych požiadaviek vzhľadom na tvorbu skúškového rozvrhu
- tvorba katalógu požiadaviek a prípadov použitia systému
- dokončenie fázy dokumentácie úvod + analýza
 7.
   - pripomienkovanie všetkých spracovaných funkcionálnych požiadaviek
- vytvorenie finálnej verzie katalógu požiadaviek a diagramu prípadov použitia (use case diagram) ako funkcionálneho modelu na špecifikáciu a spracovanie funkcionálnych požiadaviek
- návrh dátového modelu systému na logickej úrovni v spolupráci s kooperujúcim tímom
- tvorba katalógu požiadaviek a prípadov použitia systému
- spracovanie navrhnutého dátového modelu vo forme diagramu modelu údajov
 8. (KB)
   - pripomienkovanie dátového modelu
- zapracovanie pripomienok do logického dátového modelu a jeho transformácia na fyzickú úroveň
- návrh architektúry systému vychádzajúci z doteraz špecifikovaných funkcionálnych požiadaviek a dát systému
- skompletizovanie dokumentu tykajúceho sa časti riadenia projektu
- skompletizovanie dokumentu analýzy, špecifikácie a hrubého návrhu systému a jeho odovzdanie v dvoch kópiách
 9. (KB)
   - vypracovanie a odovzdanie posudku k dokumentácii ku fázam analýzy, špecifikácie a hrubého návrhu kooperujúceho tímu
- návrh a tvorba prezentácie aktuálneho stavu riešenia projektu
- návrh a vytvorenie štýlov (šablón) používaných pri návrhu a prototypovaní používateľského rozhrania systému vo forme obrazoviek
 10.
   - analýza pripomienok vedúceho projektu a posudku ku odovzdanej prvej fáze projektu
- prediskutovanie databázovej platformy, potencionálnych implementačných technológií a štýlov navrhnutých pre používateľské rozhranie
- návrh a prototypovanie obrazoviek používateľského rozhrania
- implementácia (prototypovanie) dátového modelu
 11.
   - testovanie prototypu dátového modelu
- pripomienkovanie navrhnutých obrazoviek používateľského rozhrania
- zapracovanie pripomienok do návrhu obrazoviek
- prototypovanie prepojenia implementovaných obrazoviek s operáciami nad databázou
 12. (KB)
   - dokončenie fázy implementácie (prototypovania)
- vytvorenie používateľskej príručky ku prototypu
- skompletizovanie dokumentácie projektu
- skompletizovanie dokumentácie ku fáze riadenia projektu
- odovzdanie projektovej dokumentácie a prototypu v dvoch kópiách
 13. (KB)
   - vypracovanie a odovzdanie posudku ku projektovej dokumentácii kooperujúceho tímu
- návrh a realizovanie prezentácie prototypu a aktuálneho stavu riešenia projektu

pozn. KB - kontrolný bod


PLÁN ÚLOH

        Plán úloh zahŕňa všetky konkrétne úlohy vrámci tohto projektu, ktoré boli zadané jednotlivým členom tímu. Prvá položka (Zadané) určuje pridelený čas na úlohu od-do v týždňoch, druhá stručný popis úlohy, tretia stav plnenia úlohy, štvrtá určuje týždeň ukončenia úlohy.

Bc. Jaroslav Jakubík

Zadané Popis úlohy Stav Ukončené
3-4t. Preštudovať opis problémovej oblasti v získaných dokumentáciách 4t.
3-4t. Naštudovať dátový model systému ŠTUDENT 4t.
3-4t. Zápis z prvého stretnutia a vytvorenie šablóny pre zápisy 4t.
4-5t. analýza dvoch existujúcich informačných systémov pre podporu tvorby rozvrhov 5t.
5-6t. Vytvorenie scenárov použitia pre rolu Tvorcu 6t.
6-7t. Dopracovanie svojich prípadov použitia po formálnej stránke a zakomponovať do nich pripomienky z celotímovej diskusie 7t.
7-8t. spojenie a zjednotenie všetkých prípadov použitia spolu s opisom jednotlivých hráčov v systéme (5.1) 8t.
7-8t. vytvoriť diagram prípadov použitia (Use case diagram) (5.2) 8t.
7-8t. každý člen tímu má vytvoriť katalóg požiadaviek pre hráča, ktorého opisoval v prípadoch použitia (5.9) 8t.
7-8t. každý člen tímu pošle do stredy 5.11.2003 kompletné prípady použitia, ktoré vytvoril Jaroslavovi Jakubíkovi (5.10) 8t.
8-9t. doplnenie posledného prípadu použitia do štruktúry špecifikácie funkcionality systému (6.1) 9t.
8-9t. naštudovanie prostredia PostgreSQL a pripravenie jeho zhodnotenia a zoznamu vhodných dokumentácií (6.2) 9t.
8-9t. premýšlanie o možných šablónach a vzoroch na tvorbu obrazoviek používateľského rozhranie pre pokrytie jednotlivých prípadov použitia a spracovania dát systémom (6.11) 9t.
10-11t. Implementácia časti prototypu - tvorba rozvrhu cvičení. (7.4) 12t.
10-11t. Vytvorenie sprievodnej používateľskej dokumentácie k vytváraným obrazovkám (7.6) 12t.
11-12t. Formalizovanie dohodnutých konvencii programovania.(8.5) 12t.


Bc. Milan Jamrich

Zadané Popis úlohy Stav Ukončené
3-4t. Preštudovať opis problémovej oblasti v získaných dokumentáciách 4t.
3-4t. Naštudovať dátový model systému ŠTUDENT 4t.
4-6t. Spracovanie kapitol úvod, analýza 6t.
4-6t. vytvorenie semestrálneho plánu činnosti tímu 6t.
5-6t. Vytvorenie scenárov použitia pre Administrátor prípravnej fázy 6t.
6-7t. Dopracovanie svojich prípadov použitia po formálnej stránke a zakomponovať do nich pripomienky z celotímovej diskusie 7t.
6-7t. Dokončenie kapitoly úvod, analýza 7t.
7-8t. pokračovanie v písaní dokumentácie, všeobecný opis diagramu prípadov použitia a dátového modelu. Dopracovanie doterajšej dokumentácie a príprava na odovzdanie v piatok 14.11.2003 (5.3) 8t.
7-8t. každý člen tímu má vytvoriť katalóg požiadaviek pre hráča, ktorého opisoval v prípadoch použitia (5.9) 8t.
7-8t. každý člen tímu pošle do stredy 5.11.2003 kompletné prípady použitia, ktoré vytvoril Jaroslavovi Jakubíkovi (5.10) 8t.
8-9t. pripravenie a integrácia projetovej dokumentácie ku prvému kontrolnému bodu (6.3) 9t.
8-9t. premýšlanie o možných šablónach a vzoroch na tvorbu obrazoviek používateľského rozhranie pre pokrytie jednotlivých prípadov použitia a spracovania dát systémom (6.11) 9t.
8-9t. vytvorenie zápisu ku stretnutiu č. 6 (6.12) 9t.
10-11t. Testovacie dáta - získanie a upravenie množiny testovacích dát pre potreby vytváraného systému (7.1) 12t.
11-12t. Kompletizovanie celej projektovej dokumentácie ku dátumu 15.12.2003.(8.1) 12t.


Bc. Pavoľ Kuľka

Zadané Popis úlohy Stav Ukončené
3-4t. Preštudovať opis problémovej oblasti v získaných dokumentáciách 4t.
3-4t. Naštudovať dátový model systému ŠTUDENT 4t.
4-5t. Spracovanie zápisu zo stretnutia 20.10.2003 5t.
4-5t. Spracovanie zápisu zo stretnutia 21.10.2003 5t.
5-6t. Vytvorenie scenárov použitia pre rolu Tvorcu (vytváranie rozvrhu prednášok) 6t.
6-7t. Dopracovanie svojich prípadov použitia po formálnej stránke a zakomponovať do nich pripomienky z celotímovej diskusie 7t.
7-8t. vytvorenie architektúry systému s popisom (5.4) 8t.
7-8t. spracovanie katalógu požiadaviek (5.5) 8t.
7-8t. každý člen tímu má vytvoriť katalóg požiadaviek pre hráča, ktorého opisoval v prípadoch použitia (5.9) 8t.
7-8t. každý člen tímu pošle do stredy 5.11.2003 kompletné prípady použitia, ktoré vytvoril Jaroslavovi Jakubíkovi (5.10) 8t.
8-9t. pripomienkovanie dátového modelu na logickej úrovni (6.4) 9t.
8-9t. premýšlanie o možných šablónach a vzoroch na tvorbu obrazoviek používateľského rozhranie pre pokrytie jednotlivých prípadov použitia a spracovania dát systémom (6.11) 9t.
10-11t. Implementácia časti prototypu - tvorba prednáškového rozvrhu (7.3) 12t.
10-11t. Vytvorenie sprievodnej používateľskej dokumentácie k vytváraným obrazovkám (7.6) 12t.
11-12t. Vypracovanie reakcie na posudok konkurenčného tímu. (8.4) 12t.


Bc. Szabolcs Puskás

Zadané Popis úlohy Stav Ukončené
3-4t. Preštudovať opis problémovej oblasti v získaných dokumentáciách 4t.
3-4t. Analyzovať systém ŠTUDENT, vytvoriť dátový model a kópiu systému ŠTUDENT pre potreby tímu 4t.
4-5t. Analýza entitno-relačného diagramu informačného systému "študent" 5t.
5-6t. Vytvorenie scenárov použitia pre rolu Administrátor, Pedagóg, Študent a Pracovník sekretariátu školy 6t.
6-7t. Dopracovanie svojich prípadov použitia po formálnej stránke a zakomponovať do nich pripomienky z celotímovej diskusie 7t.
6-7t. Návrhy formy pripomienok od študentov a garanta predmetu 7t.
7-8t. identifikácia všetkých údajových entít v systéme, vytvorenie dátového modelu na logickej úrovni a popis dátového modelu(5.6) 8t.
7-8t. každý člen tímu má vytvoriť katalóg požiadaviek pre hráča, ktorého opisoval v prípadoch použitia (5.9) 8t.
7-8t. každý člen tímu pošle do stredy 5.11.2003 kompletné prípady použitia, ktoré vytvoril Jaroslavovi Jakubíkovi (5.10) 8t.
8-9t. dopracovanie dátového modelu na logickej úrovni a jeho opisu (6.5) 9t.
8-9t. vytvorenie fyzického modelu údajov systému (6.6) 9t.
8-9t. pripravenie a formátovanie celej dokumentácie projektu na odovzdanie ku kontrolnému bodu 14.11.2003 (6.7) 9t.
8-9t. premýšlanie o možných šablónach a vzoroch na tvorbu obrazoviek používateľského rozhranie pre pokrytie jednotlivých prípadov použitia a spracovania dát systémom (6.11) 9t.
10-11t. Implementácia časti prototypu - rôzne pohľady na rozvrh s nastavením filtra (7.5) 12t.
10-11t. Vytvorenie sprievodnej používateľskej dokumentácie k vytváraným obrazovkám (7.6) 12t.
11-12t. Popis inštalácie prostredia prototypovaného systému(8.6) 12t.
11-12t. Formátovanie výslednej projektovej dokumentácie.(8.7) 12t.


Bc. Marián Sedláček

Zadané Popis úlohy Stav Ukončené
3-4t. Preštudovať opis problémovej oblasti v získaných dokumentáciách 4t.
3-4t. Analyzovať systém ŠTUDENT, vytvoriť dátový model a kópiu systému ŠTUDENT pre potreby tímu 4t.
3-4t. Vytvoriť prototyp internetovej prezentačnej stránky 4t.
4-5t. Vytvorenie konečnej verzie web prezentácie tímu číslo 4. 5t.
5-6t. Vytvorenie prezentačného plagátu tímu 6t.
6-7t. Vytvorenie prípadov použitia pre tvorbu rozvrhu skúšok 7t.
6-7t. Spracovanie zápisu z 4. stretnutia 7t.
7-8t. vytvorenie časti "Riadenie projektu" do odovzdávanej dokumentácie(5.7) 8t.
7-8t. aktualizácia prezentačnej web stránky(5.8) 8t.
7-8t. každý člen tímu má vytvoriť katalóg požiadaviek pre hráča, ktorého opisoval v prípadoch použitia (5.9) 8t.
7-8t. každý člen tímu pošle do stredy 5.11.2003 kompletné prípady použitia, ktoré vytvoril Jaroslavovi Jakubíkovi (5.10) 8t.
8-9t. kompletné dopracovanie časti "Riadenie projektu" do odovzdávanej dokumentácie (6.8) 9t.
8-9t. premýšlanie o možných šablónach a vzoroch na tvorbu obrazoviek používateľského rozhranie pre pokrytie jednotlivých prípadov použitia a spracovania dát systémom (6.11) 9t.
8-9t. aktualizácia prezentačnej web stránky (6.9) 9t.
8-9t. príprava preberacieho protokolu ku odovzdaniu celej dokumentácie projektu vzhľadom na prvý kontrolný bod (6.10) 9t.
10-11t. Implementácia časti prototypu- zobrazenie semestrálneho rozvrhu, tvorba skúškového rozvrhu (7.2) 12t.
10-11t. Vytvorenie sprievodnej používateľskej dokumentácie k vytváraným obrazovkám (7.6) 12t.
11-12t. Aktualizovanie web stránky tímu.(8.2) 12t.
11-12t. Pripravenie sumarizácie úloh realizovaných jednotlivými členmi tímu v zimnom semestri.(8.3) 12t.


 
   ZS 2003/2004 :
  -> plán projektu
  -> plán úloh
    -> Bc. Jaroslav Jakubík
    -> Bc. Milan Jamrich
    -> Bc. Pavol Kuľka
    -> Bc. Szabolcs Puskás
    -> Bc. Marián Sedláček

   LS 2003/2004 :
  -> plán projektu
  -> plán úloh
    -> Bc. Jaroslav Jakubík
    -> Bc. Milan Jamrich
    -> Bc. Pavol Kuľka
    -> Bc. Szabolcs Puskás
    -> Bc. Marián Sedláček