|
Zápis zo stretnutia 15:
Číslo stretnutia: |
15 |
Dátum: |
15.3.2001 |
Miestnosť: |
CPU (FEI STU) |
Prítomní: |
|
Pedagóg:
|
Ing. Kapustík |
Členovia tímu:
|
R. Kováč, D. Lacko, P. Vališ, Ľ. Balát, M. Bobrík, P. Franz, J.
Pidych, G. Pap |
Téma stretnutia: |
Implementácia, nová verzia hráča, simulácia zápasu. |
Popis stretnutia:
- Na začiatku stretnutia sme zhodnotili postupy členov tímu počas uplynulého
týždňa.
- Vališ navrhol triedu skills, ktorá narába so schopnosťami hráča a
všeobecne opísal aké schopnosti by mal ovládať náš hráč. Diskutovali
sme pri tom ako budeme riešiť ohodnotenie skills-ov a ako a kde sa budú
pamätať vykonávané akcie hráča.
- Franz sa zaoberal triedou pre spracovanie postupností herných príkazov
CGameCommand. Rozmýšľal, či by nebolo vhodné to riešiť pomocou premenného
počtu parametrov, problém by však bol s rôznymi typmi týchto parametrov.
- Pidych pracoval na LogManager-ovi, zatiaľ však nie je dokončený a
bude obsiahnutý až v ďalšej verzii hráča.
- Kováč vytvoril základ pre ďalšiu verziu hráča, ktorá zatiaľ obsahuje
len ServerMessageTranslator a Parser správ. Táto verzia pracuje s Lackovou
synchronizáciou threadov a mala by tvoriť základ pre release verziu
hráča. Dve verzie hráčov sa budú rozvíjať nezávisle a akonáhle bude
určitá časť hráča dokončená a otestovaná spojí sa s release verziou.
Na web stránke sú vytvorené dva podadresáre pre jednotlivé verzie hráčov.
- Pap opísal problém vytvárania formácií hráčov a všeobecne o stratégii
hráčov na základe mužstva CMUnited a rozobral jednotlivé herné situácie,
ktoré môžu nastať počas hry.
- Balát sa venoval posledným úpravám pri písaní kapitoly o RoboCup-e
pre knihu o umelej inteligencii.
- Bobrík doniesol novú verziu hráča aj s vylepšeným vnútorným svetom
hráča, ktorá však nefungovala, lebo sa zle narábalo so znamienkami pri
spracovaní správ prichádzajúcich zo soccer servera. Mal požiadavku aby
sa dala vizualizovať aj rýchlosť, zrýchlenie hráča a lopty aj s neurčitosťou.
- Vyriešili sme problém so znamienkami a odstránili aj drobnú chybu
v triede CStaticField, kvôli ktorej to celé "padalo". Odladili kód a
vytvorili novú verziu hráča 1.21, ktorú sme zároveň dali aj na web.
- Naše stretnutie bolo v miestnosti CPU a tak sme to využili na otestovanie
rýchlosti siete a možností počítačov v tejto učebni. Zahrali sme si
simulačný zápas s jedenástimi hráčmi v každom mužstve.
Úlohy do ďaľšieho týždňa:
- Franz: pokračovať v implementáciu postupnosti herných príkazov CGameCommand.
- Pidych: Implementácia LogManager-a.
- Balát: dokončenie kapitoly o umelej inteligencii.
- Kováč, Lacko: implementácia novej verzie hráča, pridanie vizualizácie
do tejto verzie.
- Bobrík: Implementácia vnútorného sveta hráča - údajov, ktoré treba
vizualizovať.
- Vališ: Implemetácia skillsov.
- Pap: Podrobnejší návrh stratégie hráčov a jej implementácia.
|