Plán projektu pre zimný semester je vytvorený pre 12 týždňov a vychádza z harmonogramu pre predmet Tímový projekt. Po odovzdaní dokumentácii v 8. týždni semestra sme si uvedomili, že plán neplní svoju úlohu, pretože nebol rozpracovaný dostatočne podrobne a konkrétnejšie úlohy sa plánovali vždy len na najbližší týždeň. Preto bol plán na posledné 3 týždne semestra prepracovaný tak, aby zachytával špecifické postavenie stretnutia členov tímu a informoval o termínoch pre vypracovanie jednotlivých úloh.

Týždeň
Náplň zimného semestra
1
Pridelenie študentov do tímov, zverejnenie tém a požiadaviek na vypracovanie ponuky
2
Spracovanie ponuky
3
Odovzdanie ponúk, vyhodnotenie ponúk, určenie rozvrhu a učiteľa pre tím
4

Rozdelenie úloh, vytvorenie plánu projektu, analýza problému (štúdium problematiky)

  • prvé stretnutie členov tímu - spojenie tímov a vytvorenie skupín 4A a 4B
  • oboznámenie s formálnymi požiadavkami predmetu Tímový projekt
  • vytvorenie podrobnejšieho plánu pre etapu špecifikácie a analýzy
5

Analýza problému, špecifikácia požiadaviek a hrubý návrh riešenia

  • rozdelenie úloh v tíme - určenie vedúcich
  • vytvorenie základu tímovej WWW stránky
  • definovanie základných úloh, ktoré treba riešiť v etape analýzy a návrhu
  • rozdelenie analýzy existujúcich systémov medzi členov tímu
6

Analýza problému, špecifikácia požiadaviek a hrubý návrh riešenia

  • referovanie členov tímu o naštudovaní problematiky
  • vypracovanie dokumentácie analýzy problematiky a špecifikácie požiadaviek
7

Analýza problému, špecifikácia požiadaviek a hrubý návrh riešenia

  • definovanie konečnej podoby štruktúry dokumentácie
  • vytvorenie modelov hrubého návrhu systému
  • rozdelenie zodpovedností za jednotlivé časti dokumentácie
8

Odovzdanie dokumentácie analýzy problému, špecifikácie požiadaviek riešenia spolu s hrubým návrhom

  • kompletizácia dokumentácie - zjednotenie formálnej stránky
  • príprava preberacích protokolov a odovzdanie dokumentácie
  • vypracovanie posudkov
9

Odovzdanie posudku analýzy, špecifikácie a hrubého návrhu iného tímu

  • stretnutie: odovzdanie posudkov dokumentácie vedúcemu projektu analýza nedostatkov dokumentácie a spôsobov ich odstránenia rozdelenie úloh a zodpovedností za implementáciu častí prototypu
  • vypracovanie posudkov
  • vytvorenie návrhu jednotlivých častí prototypu
  • vypracovanie základných implementačných štandardov a postupov
10

Dopracovanie zistených nedostatkov a návrh prototypu vybraných častí (28.11.-4.12.2000)

  • stretnutie: odovzdanie reakcií na posudky vedúcemu projektu oboznámenie sa s detailnejším návrhom architektúry prototypu
  • návrh rozhraní a algoritmov pre časti prototypu
  • implementácia jednotlivých častí prototypu
  • 1.12.: vytvorenie a zverejnenie rozhraní základných tried prototypu
11

Implementácia prototypu vybraných častí (5.-11.12.2000)

  • stretnutie: dohodnutie sa na konečnej podobe prototypu definovanie konečnej podoby štruktúry dokumentácie k prototypu rozdelenie zodpovedností za jednotlivé kapitoly dokumentácie
  • implementácia jednotlivých častí prototypu
  • integrácia a testovanie prototypu
  • 11.12.: odovzdanie jednotlivých častí prototypu na integráciu
  • 11.12.: odovzdanie definitívnej podoby častí dokumentácie k prototypu
12

Odovzdanie prototypu vybraných častí systému spolu s dokumentáciou a používateľská prezentácia prototypu (12.-14.12.2000)

  • stretnutie: prezentácia prototypu a výsledkov testovania vedúcemu projektu identifikovanie nedostatkov odovzdaných častí dokumentácie
  • kompletizácia a vytlačenie dokumentácie k prototypu
  • 14.12.: odovzdanie dokumentácie k prototypu vedúcemu projektu
Náplň letného semestra
  • 1. etapa - "Vytvorenie čistého základu" (15.2. - 22.3.)
    • Návrh (15.2. - 1.3.)
      • vytvoriť architektonický návrh systému (+zdokumentovať)
      • vytvoriť základné triedy (CVector, CDirection), uvážiť neurčitosť a kde sa budú používať
      • návrh tried pre základné údaje súvisiace s hrou (hracia strana, ident. brankára)
      • review + prerobenie návrhu modulov prototypu
      • návrh minimálnej triedy pre základnú inštanciu playera
    • Implementácia a testovanie (22.2. - 15.3.)
      • dotiahnutie prototypu do stavu vhodného pre testovanie základných algoritmov
      • napr. lokalizácie (pridanie vlajok, určenie smeru pohľadu…)
      • vytvorenie 2. "čistej" verzie Playera (oddelenie Win32 závislých zdrojákov)
      • prerobenie modulov prototypu podľa návrhu a ich pridanie do 2. verzie spolu s kontrolou dodržiavania štandardov
    • Dokumentácia (15.3. - 22.3.)
      • vytvorenie základu pre dokumentáciu k implementácii
  • 2. etapa - "Pridanie inteligentnej nadstavby" (1.3. - 30.4.)
    • Návrh, implementácia a testovanie (22.3. - 29.3.)
      • aktualizovanie vnútorného sveta: lokalizácia hráča, polohy objektov, rýchlosť lopty, neck, identifikovanie hráčov + prepočítavanie do budúcnosti
      • návrh hierarchie tried schopností hráča (LocalAgent) - vnútorných
      • návrh základnej štruktúry a algoritmov pre "basic skills"
      • návrh stratégie: formácie, jednotky, role
      • pokračovanie vytvárania 2. verzie hráča
    • Implementácia a testovanie (22.3. - 29.3.)
      • vytvorenie triedy CDirection
      • vizualizácia vnútorného sveta
  • 3. etapa - "finiš" (19.4. - 3.5.)
    • Návrh, implementácia a testovanie (19.4. - 10.5.)
    • Implementácia a testovanie (19.4. - 10.5.)
      • dokončenie algoritmov aktualizácie vnútorného sveta + rýchlosť lopty + uvažovanie minulých akcií (26.4.)
      • vytvorenie definitívnej 2. verzie hráča; ukončenie prác na prototype (26.4.)
      • základné rutiny pre skillsy (RelAngleTo…)
      • skills:
        • nahrávanie spoluhráčovi + uvažovanie spolu-/protihráčov
        • behanie za loptou (ball intercept)
        • určovanie zodpovednosti za loptu
        • rozmiestňovanie hráčov na ihrisku = formácie/bránenie/prijatie prihrávky
        • rozohrávanie autov, rohov -> reakcie na hracie módy…
        • stratégie hráčov brankár, útočník, obranca
        • úprava formácií podľa hernej situácie (rozdiel skóre…)
        • (šetrenie staminou) - (offsajd)
    • Dokumentácia (26.4. - 10.5.)
  • 4. etapa - "afterfiniš" (10.5. - 11.6)
    • Návrh, implementácia a testovanie (10.5. - ??.6.)
      • posledné úpravy pred záverečným zápasom
  • Odohranie záverečného zápasu (??.6.)
  • Záverečná obhajoba tímového projektu (11.6.)

 

best viewed with open eyes
created by Jeeff
Simulacia robotickeho futbalu