|
Zápis zo stretnutia 14:
Číslo stretnutia: |
14 |
Dátum: |
8.3.2001 |
Miestnosť: |
SS2 (FEI STU) |
Prítomní: |
|
Pedagóg:
|
Ing. Kapustík |
Členovia tímu:
|
R. Kováč, D. Lacko, P. Vališ, Ľ. Balát, M. Bobrík, P. Franz, J.
Pidych, G. Pap |
Téma stretnutia: |
Vnútorný svet hráčov, dokončenie podrobného návrhu, implementácia. |
Popis stretnutia:
- Na stretnutí sme diskutovali o vnútornom svete hráča (world model).
Porovnávali sme výhody a nevýhody dvoch variantov. Bobrík presadzoval
variantu, kde by sme použili jednu veľkú globálnu "tabuľu", ktorá by
obsahovala všetky potrebné údaje na predikciu nasledujúcich stavov a
akcií hráča. Obsahovala by údaje nielen z lokálneho sveta hráča, ale
aj najbližších spoluhráčov a susedov ktoré hráč vníma. Kováč zastával
názor, že by sme mali uvažovať aspoň na úrovni podrobného návrhu o viacerých
lokálnych svetoch hráčov. Hráč by sa rozhodoval na základe údajov z
vlastného vnútorného sveta a mal by možnosť získať rekurzívne údaje
do určitej hĺbky aj zo susedných svetov a uvažovať s nimi pri ďalšom
postupe. Zhodli sme sa, že vzhľadom na možnosť rozširovateľnosti budeme
pri návrhu uvažovať o druhej variante aj keď ju pravdepodobne neimplementujeme.
- Ďalej sme vyhodnocovali stav splnenia úloh z minulého týždňa. Balát
a Kováč odovzdali "skoro" finálnu verziu článku o Robocup-e. Pidych
dokončil podrobný návrh vizualizácie hráča, Franz návrh perception-u
a parsera, začal s návrhom a implmentáciou postupností herných príkazov.
Lacko doplnil synchronizáciu threadov o posielanie "obyčajných" správ,
Vališ dokončil návrh konfigurácie, statických objektov na ihrisku, Bobrík
dokončil dokumentáciu k podrobnému návrhu lokalizácie hráča a v priebehu
týždňa má poslať novú verziu hráča, Pap si úlohu návrhu vnútorného sveta
hráča nesplnil.
- Dohodli sme sa, že kvôli veľkosti súborov dokumentácie by bolo ju
vhodné rozdeliť na viac častí a interne používať radšej súbory *.doc.
- Keďže sa plánuje voľný vstup do učebne CPU pre študentov, Ing. Kapustík
sa nás pýtal, či máme záujem o ďalšie stretnutia v tejto učebni. Áno,
vzhľadom na vhodné vybavenie učebne a možnosť lepšieho testovania vytváraného
produktu ako aj na prípravu na záverečný zápas so štvrtákmi.
Úlohy do ďaľšieho týždňa:
- Franz: implementácia postupnosti herných príkazov CGameCommandSeq,
dokončenie dokumentácie podrobného návrhu k parseru a perception-u.
- Pidych: implementácia vizualizácie, dokončenie dokumentácie k podrobnému
návrhu vizualizácie.
- Balát: obsahová štruktúra a kompletizácia dokumentácie, kontrola dohodnutých
štandardov. Automatická notifikácia ak je nová verzia hráča na webe
účastníkom konferencie.
- Kováč, Lacko: úprava zdrojových súborov, zakomponovanie synchronizácie
threadov.
- Bobrík: dokončenie dokumentácie podrobného návrhu k lokalizácii a
vnútorného sveta hráča. Poslať novú verziu hráča (Player 1.18).
- Vališ: analýza a návrh základných vlastností/schopností (skills) hráča.
- Pap: analýza rôznych stavov hry, analýza, návrh stratégie, zmeny stratégií
hráča, formácie.
|