Zápis zo stretnutia 14:


Číslo stretnutia: 14
Dátum: 8.3.2001
Miestnosť: SS2 (FEI STU)
Prítomní:  
Pedagóg:  
Ing. Kapustík
Členovia tímu:  
R. Kováč, D. Lacko, P. Vališ, Ľ. Balát, M. Bobrík, P. Franz, J. Pidych, G. Pap
Téma stretnutia: Vnútorný svet hráčov, dokončenie podrobného návrhu, implementácia.

Popis stretnutia:

  • Na stretnutí sme diskutovali o vnútornom svete hráča (world model). Porovnávali sme výhody a nevýhody dvoch variantov. Bobrík presadzoval variantu, kde by sme použili jednu veľkú globálnu "tabuľu", ktorá by obsahovala všetky potrebné údaje na predikciu nasledujúcich stavov a akcií hráča. Obsahovala by údaje nielen z lokálneho sveta hráča, ale aj najbližších spoluhráčov a susedov ktoré hráč vníma. Kováč zastával názor, že by sme mali uvažovať aspoň na úrovni podrobného návrhu o viacerých lokálnych svetoch hráčov. Hráč by sa rozhodoval na základe údajov z vlastného vnútorného sveta a mal by možnosť získať rekurzívne údaje do určitej hĺbky aj zo susedných svetov a uvažovať s nimi pri ďalšom postupe. Zhodli sme sa, že vzhľadom na možnosť rozširovateľnosti budeme pri návrhu uvažovať o druhej variante aj keď ju pravdepodobne neimplementujeme.
  • Ďalej sme vyhodnocovali stav splnenia úloh z minulého týždňa. Balát a Kováč odovzdali "skoro" finálnu verziu článku o Robocup-e. Pidych dokončil podrobný návrh vizualizácie hráča, Franz návrh perception-u a parsera, začal s návrhom a implmentáciou postupností herných príkazov. Lacko doplnil synchronizáciu threadov o posielanie "obyčajných" správ, Vališ dokončil návrh konfigurácie, statických objektov na ihrisku, Bobrík dokončil dokumentáciu k podrobnému návrhu lokalizácie hráča a v priebehu týždňa má poslať novú verziu hráča, Pap si úlohu návrhu vnútorného sveta hráča nesplnil.
  • Dohodli sme sa, že kvôli veľkosti súborov dokumentácie by bolo ju vhodné rozdeliť na viac častí a interne používať radšej súbory *.doc.
  • Keďže sa plánuje voľný vstup do učebne CPU pre študentov, Ing. Kapustík sa nás pýtal, či máme záujem o ďalšie stretnutia v tejto učebni. Áno, vzhľadom na vhodné vybavenie učebne a možnosť lepšieho testovania vytváraného produktu ako aj na prípravu na záverečný zápas so štvrtákmi.

Úlohy do ďaľšieho týždňa:

  • Franz: implementácia postupnosti herných príkazov CGameCommandSeq, dokončenie dokumentácie podrobného návrhu k parseru a perception-u.
  • Pidych: implementácia vizualizácie, dokončenie dokumentácie k podrobnému návrhu vizualizácie.
  • Balát: obsahová štruktúra a kompletizácia dokumentácie, kontrola dohodnutých štandardov. Automatická notifikácia ak je nová verzia hráča na webe účastníkom konferencie.
  • Kováč, Lacko: úprava zdrojových súborov, zakomponovanie synchronizácie threadov.
  • Bobrík: dokončenie dokumentácie podrobného návrhu k lokalizácii a vnútorného sveta hráča. Poslať novú verziu hráča (Player 1.18).
  • Vališ: analýza a návrh základných vlastností/schopností (skills) hráča.
  • Pap: analýza rôznych stavov hry, analýza, návrh stratégie, zmeny stratégií hráča, formácie.

     

best viewed with open eyes
created by Jeeff
Simulacia robotickeho futbalu