|
Zápis zo stretnutia 7:
Číslo stretnutia: |
7 |
Dátum: |
21.11.2000 |
Miestnosť: |
SS2 (FEI STU) |
Prítomní: |
|
Pedagóg:
|
Ing. Kapustík |
Členovia tímu:
|
R. Kováč, D. Lacko, P. Vališ, Ľ. Balát, M. Bobrík, J. Pidych,
G. Pap |
Téma stretnutia: |
Vyhodnotenie dokumentácie, výmena posudkov. |
Popis stretnutia:
- Ing. Kapustík vyhodnotil dokumentáciu nášho tímu. Upozornil nás na
najčastejšie chyby, ktorých by sme sa mali vyvarovať v budúcnosti a
poukázal na nedostatky v jednotlivých častiach dokumentácie, ktoré budeme
musieť prerobiť.
- Štruktúra a členenie dokumentácie je v poriadku a je to dobrý základ
na ktorý sa dá stavať.
- Najčastejšie chyby boli spôsobené tým, že sme si jednotlivé časti
dokumentácie po sebe neprečítali a neopravili gramatické aj pravopisné
chyby, ktorých bol hojný počet. V budúcnosti by sme si mali dávať pozor
na preklepy, nezrozumiteľné súvetia, používanie rôznych pomenovaní v
rámci jedného odseku, používanie prvej osoby množného čísla v celom
dokumente a pod.
- Preklady anglických názvov boli často nepresné. Názvy kapitol by nemali
byť v anglickom jazyku, ak sa nejedná o názov triedy, alebo objektu
a pod.
- Z obsahovej stránky dokumentácie by mala byť časť špecifikácia požiadaviek
prerobená. Nemal by to byť súvislý text, ale odrážkovo písané požiadavky
kladené na systém. Chýbala v nej požiadavka na inicializáciu agenta,
formou konfiguračného súboru alebo pod. Tiež zapisovanie (logovanie)
vykonaných akcií by sa malo do požiadaviek zahrnúť.
- Plán projektu je veľmi stručný. Bolo by vhodné zjemniť ho, rozdeliť
jednotlivé týždne na menšie jednotky. Dosiahli by sme lepšie plánovanie
a efektívnejšiu kontrolu a v budúcnosti by sme sa mohli vyvarovať podobným
problémom, aké vznikli pri kompletizácii dokumentácie. Bolo by vhodné
začleniť určitú časovú rezervu, aj keď to v tomto semestri asi nebude
možné.
- Možno v budúcnosti by bolo vhodné, aby sa kompletizácia dokumentácie
rozdelila medzi jednotlivé skupiny. Uľahčila by sa práca Lackovi, ktorý
je zodpovedný za kompletizáciu dokumentácie celého tímu a predišlo sa
viacerým problémom ktoré vznikli naostatok.
- Chýbala časť zhodnotenia komunikácie medzi jednotlivými členmi tímu
a tiež spolupráce s Peťom Franzom.
- Na stretnutí sme si vymenili posudky na dokumentáciu jednotlivých
skupín. V budúcnosti si treba dávať pozor na názov posudkov. Je veľmi
dôležité, aby presne vyjadrovali predmet posudzovania.
- Mali by sme si zvážiť vedenie denníka , kde by sme si zapisovali kto,
kedy, koľko a čo robil. Ľahšie by sa kontrolovalo splnenie jednotlivých
úloh a dodržiavanie časového plánu.
- Každý z nás by si mal zhodnotiť svoju činnosť a vykonané úlohy ohodnotiť
percentuálne na akej úrovni boli realizované.
- Prezentácia úloh by nemala byť len slovná, tiež spísané na papieri
alebo na diskete, aby sa ľahšie kontrolovali..
- Vyhodnotiť by sa malo odovzdávanie jednotlivých príspevkov do celkovej
dokumentácie. Čas odovzdania, formálna stránka, formátovanie, a pod.
- Tiež komunikácia pomocou mailov, ICQ, osobných stretnutí a pod. Aké
problémy vznikali a ako sa riešili pri komunikácii jednotlivých členov
tímu.
- Na stretnutí sme sa rozprávali tiež o prototype. Nemusí byť jeden
prototyp, môže byť viac variantov. Na prototype by sme si mali odskúšať,
otestovať určité vlastnosti, moduly systému, rozhrania medzi jednotlivými
úrovňami a pod.
- Rozdelenie úloh práce na prototype bude na web stránke, alebo sa objaví
v konferencii.
Úlohy do ďaľšieho týždňa:
- Aktualizácia web stránky.
- Vytvorenie efektívnejšieho a podrobnejšieho plánu.
- Napísanie posudku (reakcie) na posudok.
- Pozrieť na web stránke pridelenie úloh, práca na prototype. Do budúceho
týždňa by mal mať každý jasnú predstavu, čo bude implementovať z prototypu
a testovať pomocou neho.
- hlavnou ulohou je v kazdej z pridelenych casti navrhnut triedy a interfejsy
+ zimplementovat zaklad
- nabuduce kazdy nech si donesie vytlacene rozhranie (interfejs) navrhnutych
tried = public metody (budeme to konzultovat)
|