Zápis zo stretnutia 7:


Číslo stretnutia: 7
Dátum: 21.11.2000
Miestnosť: SS2 (FEI STU)
Prítomní:  
Pedagóg:  
Ing. Kapustík
Členovia tímu:  
R. Kováč, D. Lacko, P. Vališ, Ľ. Balát, M. Bobrík, J. Pidych, G. Pap
Téma stretnutia: Vyhodnotenie dokumentácie, výmena posudkov.

Popis stretnutia:

  • Ing. Kapustík vyhodnotil dokumentáciu nášho tímu. Upozornil nás na najčastejšie chyby, ktorých by sme sa mali vyvarovať v budúcnosti a poukázal na nedostatky v jednotlivých častiach dokumentácie, ktoré budeme musieť prerobiť.
  • Štruktúra a členenie dokumentácie je v poriadku a je to dobrý základ na ktorý sa dá stavať.
  • Najčastejšie chyby boli spôsobené tým, že sme si jednotlivé časti dokumentácie po sebe neprečítali a neopravili gramatické aj pravopisné chyby, ktorých bol hojný počet. V budúcnosti by sme si mali dávať pozor na preklepy, nezrozumiteľné súvetia, používanie rôznych pomenovaní v rámci jedného odseku, používanie prvej osoby množného čísla v celom dokumente a pod.
  • Preklady anglických názvov boli často nepresné. Názvy kapitol by nemali byť v anglickom jazyku, ak sa nejedná o názov triedy, alebo objektu a pod.
  • Z obsahovej stránky dokumentácie by mala byť časť špecifikácia požiadaviek prerobená. Nemal by to byť súvislý text, ale odrážkovo písané požiadavky kladené na systém. Chýbala v nej požiadavka na inicializáciu agenta, formou konfiguračného súboru alebo pod. Tiež zapisovanie (logovanie) vykonaných akcií by sa malo do požiadaviek zahrnúť.
  • Plán projektu je veľmi stručný. Bolo by vhodné zjemniť ho, rozdeliť jednotlivé týždne na menšie jednotky. Dosiahli by sme lepšie plánovanie a efektívnejšiu kontrolu a v budúcnosti by sme sa mohli vyvarovať podobným problémom, aké vznikli pri kompletizácii dokumentácie. Bolo by vhodné začleniť určitú časovú rezervu, aj keď to v tomto semestri asi nebude možné.
  • Možno v budúcnosti by bolo vhodné, aby sa kompletizácia dokumentácie rozdelila medzi jednotlivé skupiny. Uľahčila by sa práca Lackovi, ktorý je zodpovedný za kompletizáciu dokumentácie celého tímu a predišlo sa viacerým problémom ktoré vznikli naostatok.
  • Chýbala časť zhodnotenia komunikácie medzi jednotlivými členmi tímu a tiež spolupráce s Peťom Franzom.
  • Na stretnutí sme si vymenili posudky na dokumentáciu jednotlivých skupín. V budúcnosti si treba dávať pozor na názov posudkov. Je veľmi dôležité, aby presne vyjadrovali predmet posudzovania.
  • Mali by sme si zvážiť vedenie denníka , kde by sme si zapisovali kto, kedy, koľko a čo robil. Ľahšie by sa kontrolovalo splnenie jednotlivých úloh a dodržiavanie časového plánu.
  • Každý z nás by si mal zhodnotiť svoju činnosť a vykonané úlohy ohodnotiť percentuálne na akej úrovni boli realizované.
  • Prezentácia úloh by nemala byť len slovná, tiež spísané na papieri alebo na diskete, aby sa ľahšie kontrolovali..
  • Vyhodnotiť by sa malo odovzdávanie jednotlivých príspevkov do celkovej dokumentácie. Čas odovzdania, formálna stránka, formátovanie, a pod.
  • Tiež komunikácia pomocou mailov, ICQ, osobných stretnutí a pod. Aké problémy vznikali a ako sa riešili pri komunikácii jednotlivých členov tímu.
  • Na stretnutí sme sa rozprávali tiež o prototype. Nemusí byť jeden prototyp, môže byť viac variantov. Na prototype by sme si mali odskúšať, otestovať určité vlastnosti, moduly systému, rozhrania medzi jednotlivými úrovňami a pod.
  • Rozdelenie úloh práce na prototype bude na web stránke, alebo sa objaví v konferencii.

Úlohy do ďaľšieho týždňa:

  • Aktualizácia web stránky.
  • Vytvorenie efektívnejšieho a podrobnejšieho plánu.
  • Napísanie posudku (reakcie) na posudok.
  • Pozrieť na web stránke pridelenie úloh, práca na prototype. Do budúceho týždňa by mal mať každý jasnú predstavu, čo bude implementovať z prototypu a testovať pomocou neho.
  • hlavnou ulohou je v kazdej z pridelenych casti navrhnut triedy a interfejsy + zimplementovat zaklad
  • nabuduce kazdy nech si donesie vytlacene rozhranie (interfejs) navrhnutych tried = public metody (budeme to konzultovat)

     

best viewed with open eyes
created by Jeeff
Simulacia robotickeho futbalu