Zápis zo stretnutia 5:


Číslo stretnutia: 5
Dátum: 7.11.2000
Miestnosť: SS2 (FEI STU)
Prítomní:  
Pedagóg:  
Ing. Kapustík
Členovia tímu:  
R. Kováč, D. Lacko, P. Vališ, Ľ. Balát, M. Bobrík, J. Pidych, G. Pap
Téma stretnutia: Príprava dokumentácie

Popis stretnutia:

  • Šablóna, ktorú budeme používať pri písaní dokumentácie, je vytvorená, treba ju dať na web a poslať každému účastníkovi konferencie.
  • Dokumentácia sa odovzdáva budúci týždeň vo štvrtok v SS2 do 12.00 hod.
  • Odovzdať ju treba v dvoch exemplároch!
  • Posudok na vytvorený dokument sa odovzdáva v nasledujúci týždeň.
  • Dokumentácia má obsahovať okrem analýzy problému a hrubého návrhu aj dokumenty súvisiace s riadením projektu (zjemnený plán na zimný semester, roly členov tímu, úlohy členov tímu, zápisy zo stretnutí,...).
  • Diskusia o štruktúre a obsahu analýzy problému a hrubého návrhu systému. Čo má dokument obsahovať? Kontextový diagram, viazanosť modulov, niekoľko variantov (alternatív) by sme mali navrhnúť (každá skupina aspoň jeden),. Popísať kedy je lepšie, výhodnejšie použiť ten a ten variant a prečo. Dátový model, funkčný model, či tam dať DFD diagramy. Základné členenie aby bolo jasné a zobrazené pomocou diagramov. Dohodnúť sa na používaní a zámene pojmov "agent" a "hráč", aby bola dokumentácia jednotná. Analýza existujúcich systémov, minuloročných projektov, definovanie požiadaviek na systém.

Úlohy do ďaľšieho týždňa:

  • Pracovať na dokumentácii!!!
  • Každý nech si pozrie a sleduje úlohy na web stránke, kto čo má vypracovať. Všetko potom posielať Lackovi na kompletizáciu.
  • Aktualizácia web stránky.

Predbežný návrh štruktúry dokumentu

  1. úvod, zadanie, cieľ, tím
  2. plán projektu
  3. špecifikácia požiadaviek
    1. simulačná liga RoboCup
    2. analýza “soccer servera” (akcie, obmedzenia na akcie, stavy hry, neurčitosť)
    3. analýza výsledkov školských tímov roku 1999/2000
    4. analýza existujúcich systémov (+modely údajov)
      1. architektúra a realizácia rozhrania so serverom
      2. úroveň - vytváranie vnútornej reprezentácie
      3. úroveň - basic skills
      4. úroveň - lokálna stratégia
      5. úroveň - tímová stratégia
      6. (učenie)
    5. porovnanie s ostatnými ligami RoboCupu
    6. definícia požiadaviek
  4. konceptuálny model systému (externé entity – coach?; návrh architektúry agenta??)
  5. špecifikácia systému
    1. funkčný model (task-store diagram -> DFD? nie úložiská, ale znalosti)
    2. dátový model (diagram tried, diagram objektov? -> UML)
  6. hrubý návrh??
  7. používatežská príručka k prototypu
     

 

best viewed with open eyes
created by Jeeff
Simulacia robotickeho futbalu