Zápis zo stretnutia 3:


Číslo stretnutia: 3
Dátum: 24.10.2000
Miestnosť: SS2 (FEI STU)
Prítomní:  
Pedagóg:  
Ing. Kapustík
Členovia tímu:  
R. Kováč, D. Lacko, P. Vališ, Ľ. Balát, J. Pidych, G. Pap
Téma stretnutia: Hrubá analýza problému, štúdium problematiky.

Popis stretnutia:

  • Skupina 4B si zvolila za vedúceho skupiny Rada Kováča, ktorého sme zvolili aj do funkcie vedúceho celého tímu.
  • Ľuboš Balát, zodpovedný za web stránku tímu oznámil jej „spustenie„ a sprístupnenie širokej verejnosti. Do konca týždňa by mali byť zverejnené kontakty na jednotlivých členov tímu, ponuky, úvod, linky a zápisnice zo stretnutí.
  • Tiež sme sa dohodli na vytvorení mailing listu pre náš tím, ktorý poskytneme aj pedagogickým vedúcim projektu.
  • Je dôležité, aby sa informácie pravidelne objavovali na web stránke tímu. Nie všetko z web stránky sa však dá aj do dokumentácie.
  • Dohodli sme sa, že Dušan Lacko bude zodpovedný za dokumentáciu k projektu. Ponúkol sa, že poskytne šablónu pre vytvárané dokumenty.
  • Zjednotili sme sa na spoločnom formáte RTF súborov na komunukáciu medzi členmi tímu.
  • Prebehlo rozdelenie bodov za ponuky. Skupina 4A: Ľ. Balát 6 bodov, ostatní členovia tímu 5b. Skupina 4B: D. Lacko, R. Kováč 6b, P. Vališ 5b.
  • Ing. Kapustík odporučil preštudovať si materiály k distribuovanej inteligencii, nachádzajúce sa na web stránke k predmetu Znalostné Systémy.
  • Dohodli sme sa, že zo začiatku, kým sa pracuje na návrhu systému, sa budú obidve skupiny spoločne stretávať od 11.00
  • Pripomenuli sme, že by bolo vhodné, aby sme mali prístup aj do učebne CPU aspoň na testovanie vytváraného systému.
  • Pokračovala diskusia o požiadavkách a špecifikácii systému, rozprávali sme sa o hrubom návrhu systému, o tom čo bude pre nás prototyp.
  • Rozdelili sme niekoľko už existujúcich systémov medzi členov tímu a diskutovali sme o tom, čo si máme všímať pri analýze týchto systémov. Časovanie, vnútornú reprezentáciu hráča, model údajov, učenie, vlastnosti, schopnosti.

Úlohy do ďaľšieho týždňa:

  • Aktualizácia web stránky.
  • Analýza existujúcich systémov.

Problémy, ktoré treba aktuálne riešiť:

Nasledovný text obsahuje okruhy problémov, ktoré treba aktuálne riešiť. Bolo by dobré, keby si každý člen tímu vytvoril vlastný názor na riešenie uvedených problémov a dokázal prispieť k hľadaniu definitívnej podoby výsledného systému.

Úlohy v etape špecifikácie požiadaviek systému :

  • zadefinovanie používateľa = pre koho je systém určený (návrhár / tvorca tímu; dajú sa predpokladať isté znalosti danej problematiky – príp. zadefinovať) + spomenúť aj 2 tímy z predmetu Umelá inteligencia v letnom semestri
  • zadefinovanie funkcií a vlastností systému:
    • čo by mal poskytovať (pohodlné testovanie nových stratégií -> vizualizácia);
    • jednoduché implementácie nových stratégii (-> abstrakcia, vrstvy, … -> dobre dokumentovaný)
    • modifikácie parametrov existujúcich stratégií (-> konfiguračný súbor hráča)

Úlohy v etape analýzy existujúcich systémov :

Keďže sa analyzuje viacero existujúcich tímov paralelne, je potrebné, aby sme si určili isté charakteristiky, na ktoré by sa bolo dobré sústrediť, prípadne odlíšiť a začleniť ďalšie objavené pri analýze. Analýza tímov sa bude postupne prehlbovať – od najvýraznejších čŕt až po bežné vlastnosti a funkcie.

  • architektúra – aké vrstvy; prvky reaktivity; je modulárna - inkrementálne rozšíriteľná?
  • dátový model - ako sú navrhnuté hierarchie tried pre jednotlivé vrstvy
    • model prostredia – ako sa vysporiadavajú s neurčitosťou pri vnemoch; predpovedanie stavu prostredia dopredu; predpovedanie dôsledkov vlastných akcií
    • model ostatných hráčov
  • rozhodovanie – riadiaca logika – ako sa vyberá aktuálna akcia
    • ohodnocovanie situácií – čo podmieňuje výber akcie; napr: treba brániť, útočiť, bežať za loptou, aktívne/pasívne
    • akcie – spôsob ich vykonávania; začlenenie do vrstiev; typy: obchádzanie súpera, prihratie lopty, získanie lopty, vedenie lopty, dribbling, chytenie lopty, bránenie,
    • akcie vedúce k získavaniu údajov o prostredí – otáčanie hlavy, kedy?
    • dopredu dohodnuté rozohrávania a akcie – zahrávanie autov, rohov…
    • stratégia – spôsob výberu a zmeny stratégie; formácie; napr: obranná / útočná
    • plány – vytváranie plánov; uvažovanie o alternatívach v budúcnosti;
  • časovanie – ako a kedy sa komunikuje so serverom; je robená kontrola a ošetrenie nedoručených správ?
  • komunikácia – s akým zámerom sa používa (informovanie o stave prostredia, zmena stratégie); ako je riešená bezpečnosť; či je riešené predávanie správ ďalej; formát…
  • ako je riešený problém únavy hráčov – hospodárenie so staminou
  • vizualizácia – čo sa vizualizuje (situácia na ihrisku, aktívny hráč, log-okno); čo je užitočné?
  • učenie a prispôsobovanie stratégie
  • coach
 

Úlohy v etape vytvorenia prototypu

  • ktoré funkcie budú implementované v prototype na konci zimného semestra?
best viewed with open eyes
created by Jeeff
Simulacia robotickeho futbalu