|
Zápis zo stretnutia 3:
Číslo stretnutia: |
3 |
Dátum: |
24.10.2000 |
Miestnosť: |
SS2 (FEI STU) |
Prítomní: |
|
Pedagóg:
|
Ing. Kapustík |
Členovia tímu:
|
R. Kováč, D. Lacko, P. Vališ, Ľ. Balát, J. Pidych, G. Pap |
Téma stretnutia: |
Hrubá analýza problému, štúdium problematiky. |
Popis stretnutia:
- Skupina 4B si zvolila za vedúceho skupiny Rada Kováča, ktorého sme
zvolili aj do funkcie vedúceho celého tímu.
- Ľuboš Balát, zodpovedný za web stránku tímu oznámil jej „spustenie„
a sprístupnenie širokej verejnosti. Do konca týždňa by mali byť zverejnené
kontakty na jednotlivých členov tímu, ponuky, úvod, linky a zápisnice
zo stretnutí.
- Tiež sme sa dohodli na vytvorení mailing listu pre náš tím, ktorý
poskytneme aj pedagogickým vedúcim projektu.
- Je dôležité, aby sa informácie pravidelne objavovali na web stránke
tímu. Nie všetko z web stránky sa však dá aj do dokumentácie.
- Dohodli sme sa, že Dušan Lacko bude zodpovedný za dokumentáciu k projektu.
Ponúkol sa, že poskytne šablónu pre vytvárané dokumenty.
- Zjednotili sme sa na spoločnom formáte RTF súborov na komunukáciu
medzi členmi tímu.
- Prebehlo rozdelenie bodov za ponuky. Skupina 4A: Ľ. Balát 6 bodov,
ostatní členovia tímu 5b. Skupina 4B: D. Lacko, R. Kováč 6b, P. Vališ
5b.
- Ing. Kapustík odporučil preštudovať si materiály k distribuovanej
inteligencii, nachádzajúce sa na web stránke k predmetu Znalostné Systémy.
- Dohodli sme sa, že zo začiatku, kým sa pracuje na návrhu systému,
sa budú obidve skupiny spoločne stretávať od 11.00
- Pripomenuli sme, že by bolo vhodné, aby sme mali prístup aj do učebne
CPU aspoň na testovanie vytváraného systému.
- Pokračovala diskusia o požiadavkách a špecifikácii systému, rozprávali
sme sa o hrubom návrhu systému, o tom čo bude pre nás prototyp.
- Rozdelili sme niekoľko už existujúcich systémov medzi členov tímu
a diskutovali sme o tom, čo si máme všímať pri analýze týchto systémov.
Časovanie, vnútornú reprezentáciu hráča, model údajov, učenie, vlastnosti,
schopnosti.
Úlohy do ďaľšieho týždňa:
- Aktualizácia web stránky.
- Analýza existujúcich systémov.
Problémy, ktoré treba aktuálne riešiť:
Nasledovný text obsahuje okruhy problémov, ktoré treba aktuálne riešiť.
Bolo by dobré, keby si každý člen tímu vytvoril vlastný názor na riešenie
uvedených problémov a dokázal prispieť k hľadaniu definitívnej podoby
výsledného systému.
Úlohy v etape špecifikácie požiadaviek systému :
- zadefinovanie používateľa = pre koho je systém určený (návrhár / tvorca
tímu; dajú sa predpokladať isté znalosti danej problematiky – príp.
zadefinovať) + spomenúť aj 2 tímy z predmetu Umelá inteligencia v letnom
semestri
- zadefinovanie funkcií a vlastností systému:
- čo by mal poskytovať (pohodlné testovanie nových stratégií ->
vizualizácia);
- jednoduché implementácie nových stratégii (-> abstrakcia, vrstvy,
… -> dobre dokumentovaný)
- modifikácie parametrov existujúcich stratégií (-> konfiguračný
súbor hráča)
Úlohy v etape analýzy existujúcich systémov :
Keďže sa analyzuje viacero existujúcich tímov paralelne, je potrebné,
aby sme si určili isté charakteristiky, na ktoré by sa bolo dobré sústrediť,
prípadne odlíšiť a začleniť ďalšie objavené pri analýze. Analýza tímov
sa bude postupne prehlbovať – od najvýraznejších čŕt až po bežné vlastnosti
a funkcie.
- architektúra – aké vrstvy; prvky reaktivity; je modulárna
- inkrementálne rozšíriteľná?
- dátový model - ako sú navrhnuté hierarchie tried pre jednotlivé
vrstvy
- model prostredia – ako sa vysporiadavajú s neurčitosťou
pri vnemoch; predpovedanie stavu prostredia dopredu; predpovedanie
dôsledkov vlastných akcií
- model ostatných hráčov
- rozhodovanie – riadiaca logika – ako sa vyberá aktuálna akcia
- ohodnocovanie situácií – čo podmieňuje výber akcie; napr:
treba brániť, útočiť, bežať za loptou, aktívne/pasívne
- akcie – spôsob ich vykonávania; začlenenie do vrstiev; typy:
obchádzanie súpera, prihratie lopty, získanie lopty, vedenie lopty,
dribbling, chytenie lopty, bránenie,
- akcie vedúce k získavaniu údajov o prostredí – otáčanie
hlavy, kedy?
- dopredu dohodnuté rozohrávania a akcie – zahrávanie
autov, rohov…
- stratégia – spôsob výberu a zmeny stratégie; formácie;
napr: obranná / útočná
- plány – vytváranie plánov; uvažovanie o alternatívach v
budúcnosti;
- časovanie – ako a kedy sa komunikuje so serverom; je robená
kontrola a ošetrenie nedoručených správ?
- komunikácia – s akým zámerom sa používa (informovanie o stave
prostredia, zmena stratégie); ako je riešená bezpečnosť; či je riešené
predávanie správ ďalej; formát…
- ako je riešený problém únavy hráčov – hospodárenie so staminou
- vizualizácia – čo sa vizualizuje (situácia na ihrisku, aktívny
hráč, log-okno); čo je užitočné?
- učenie a prispôsobovanie stratégie
- coach
Úlohy v etape vytvorenia prototypu
- ktoré funkcie budú implementované v prototype na konci zimného semestra?
|