Zápis zo stretnutia 15:


Číslo stretnutia: 15
Dátum: 15.3.2001
Miestnosť: CPU (FEI STU)
Prítomní:  
Pedagóg:  
Ing. Kapustík
Členovia tímu:  
R. Kováč, D. Lacko, P. Vališ, Ľ. Balát, M. Bobrík, P. Franz, J. Pidych, G. Pap
Téma stretnutia: Implementácia, nová verzia hráča, simulácia zápasu.

Popis stretnutia:

  • Na začiatku stretnutia sme zhodnotili postupy členov tímu počas uplynulého týždňa.
  • Vališ navrhol triedu skills, ktorá narába so schopnosťami hráča a všeobecne opísal aké schopnosti by mal ovládať náš hráč. Diskutovali sme pri tom ako budeme riešiť ohodnotenie skills-ov a ako a kde sa budú pamätať vykonávané akcie hráča.
  • Franz sa zaoberal triedou pre spracovanie postupností herných príkazov CGameCommand. Rozmýšľal, či by nebolo vhodné to riešiť pomocou premenného počtu parametrov, problém by však bol s rôznymi typmi týchto parametrov.
  • Pidych pracoval na LogManager-ovi, zatiaľ však nie je dokončený a bude obsiahnutý až v ďalšej verzii hráča.
  • Kováč vytvoril základ pre ďalšiu verziu hráča, ktorá zatiaľ obsahuje len ServerMessageTranslator a Parser správ. Táto verzia pracuje s Lackovou synchronizáciou threadov a mala by tvoriť základ pre release verziu hráča. Dve verzie hráčov sa budú rozvíjať nezávisle a akonáhle bude určitá časť hráča dokončená a otestovaná spojí sa s release verziou. Na web stránke sú vytvorené dva podadresáre pre jednotlivé verzie hráčov.
  • Pap opísal problém vytvárania formácií hráčov a všeobecne o stratégii hráčov na základe mužstva CMUnited a rozobral jednotlivé herné situácie, ktoré môžu nastať počas hry.
  • Balát sa venoval posledným úpravám pri písaní kapitoly o RoboCup-e pre knihu o umelej inteligencii.
  • Bobrík doniesol novú verziu hráča aj s vylepšeným vnútorným svetom hráča, ktorá však nefungovala, lebo sa zle narábalo so znamienkami pri spracovaní správ prichádzajúcich zo soccer servera. Mal požiadavku aby sa dala vizualizovať aj rýchlosť, zrýchlenie hráča a lopty aj s neurčitosťou.
  • Vyriešili sme problém so znamienkami a odstránili aj drobnú chybu v triede CStaticField, kvôli ktorej to celé "padalo". Odladili kód a vytvorili novú verziu hráča 1.21, ktorú sme zároveň dali aj na web.
  • Naše stretnutie bolo v miestnosti CPU a tak sme to využili na otestovanie rýchlosti siete a možností počítačov v tejto učebni. Zahrali sme si simulačný zápas s jedenástimi hráčmi v každom mužstve.

Úlohy do ďaľšieho týždňa:

  • Franz: pokračovať v implementáciu postupnosti herných príkazov CGameCommand.
  • Pidych: Implementácia LogManager-a.
  • Balát: dokončenie kapitoly o umelej inteligencii.
  • Kováč, Lacko: implementácia novej verzie hráča, pridanie vizualizácie do tejto verzie.
  • Bobrík: Implementácia vnútorného sveta hráča - údajov, ktoré treba vizualizovať.
  • Vališ: Implemetácia skillsov.
  • Pap: Podrobnejší návrh stratégie hráčov a jej implementácia.

     

best viewed with open eyes
created by Jeeff
Simulacia robotickeho futbalu