Zápis zo stretnutia č.8
Zápis zo stretnutia číslo 8
Stretnutie8
Dátum20.11.2001 11:00 - 13:30
ZapisovalMartin Spál
MiestnosťSoftvérové štúdio
Prítomní
PedagógIng. Ivan Kapustík
Členovia tímuBc. Jozef Drgoňa, Bc. Radovan Kostelník, Bc. Roman Kubaščík, Bc. Radoslav Otipka, Bc. Anton Weissensteiner, Bc. Martin Spál
Prílohy
1 Tento zápis (Microsoft Word)
Téma stretnutia:
    Diskusia k posudku analýzy, špecifikácie a hrubého návrhu tímu číslo 2, zhodnotenie odovzdanej dokumentácie, špecifikácia prototypu
Úlohy z minulého stretnutia:
  • dopísať kapitolu o komunikácii v tíme (Radovan Kostelník) a poslať Jožovi - splnené
  • prerobiť obrázky k hrubému návrhu (Anton Weissensteiner) a poslať Jožovi - splnené
  • skompletovať dokumentáciu (Jozef Drgoňa) a poslať Radovi Kostelníkovi - splnené
  • vytvoriť z kompletnej dokumentácie súbor formátu PDF (Rado Kostelník) a poslať Tónovi - splnené
  • vytlačiť, predierkovať (Anton Weissensteiner) - splnené
Opis stretnutia
  • pán Kapustík hodnotil odovzdanú dokumentáciu nášho týmu, obsahovo bol s ňou spokojný, pripomienky mal zatiaľ len k formálnej stránke:
    • V celom dokumente
      • množné číslo od "rola" ako úloha hráča je roly, nie role
      • dokumentácia má vysvetľovať problematiku tak, aby k textu nebol potrebný ďalší dodatočný výklad
      • používať pojem "hráč" namiesto "agent"
      • obrázky by mali názorne ilustrovať výklad v texte, aspoň štvrtina výkladu by sa mala nachádzať na obrázku
    • V časti "Úvod":
      • v kapitole "Koncepcia vytváraného hráča" oddeliť nesúvisiace sady odrážok, pre kvalitnejšie členenie textu a vyššiu zrozumiteľnosť v kapitole; zjednotiť formulácie v jednotlivých odrážkach.
      • odstrániť neistotu v kapitole "O tom ako vznikol názov tímu"
      • opraviť typ písma v kapitole "Použité notácie" - nie "Neproporcionálne", ale "Bezpätkové", túto stranu nahradíme v odovzdanej dokumentácii
    • V časti "Projektová dokumentácia":
      • zrozumiteľnejšie popísať "Generátor akcií" v kapitole "Tím TsinghuAeolus"; dopracovať obrázok ku kapitole tak, aby sedel s výkladom
      • doplniť obrázky do podkapitoly "Hráči tímu číslo 4"
      • opraviť názvy obrázkov 2-7. a 2-8.
    • V časti "Riadenie projektu":
      • zmeniť názov "Plán projektu" na "Plán projektu na zimný semester"
      • rozdelenie úloh písať všeobecnejšie, nie po týždňoch ale po menách
    • prepracované kapitoly umiestniť ako prílohu za reakciu na posudok
  • Nasledovali prezentácie jednotlivých členov tímu o práci na projekte počas minulého týždňa
    • Rado Kostelník oboznámil prítomných so svojou časťou posudku na dokumnetáciu Tímu 2 zameranou na Riadenie projektu (príloha)
    • Jožo Drgoňa zhodnotil formálnu stránku projektovej dokumentácie Tímu 2 (príloha)
    • Tóno Weissensteiner hodnotil projektovú dokumentáciu Tímu 2 z obsahovej stránky (príloha)
    • Roman Kubaščík oboznámil s pravidlami Soccer servera 7.07 (príloha)
      • Tím 4 vychádzal z verzie 7.04 s protokolom 5.
      • rozhodli sme sa vychádzať z verzie 7.10 (dohoda s tímom 2)
    • Rado Otipka študoval zdrojový kód Tímu 4 k základným schopnostiam. Pri prototype navrhuje sa zamerať na
      • prerobiť funkciu Deliberate - rozhodovanie hráča
      • dorobiť základnú schopnosť hráča vedenie lopty
      • v základných schopnostiach uvažovať staminu
      • rozdeliť základné schopnosti do samostatných tried
      • dodefinovať plány pre ďalšie základné schopnosti
      • plán je sekvencia krokov, ktoré môžu byť parametrizované
      • pridať rôzne typy kopov - slabé, stredné a silné kopy
      • otestovať kopy aj z rozbehu
    • Maťo Spál študoval zdrojový kód Tímu 4 k formáciám a navrhuje
      • zmeniť statickú pozíciu, na ktorú sa hráč vracia za dynamicky sa meniacu podľa role hráča a strany na ktorej sa nachádza,
      • pridať obranu a obsadzovanie protihráčov
  • Diskutovali sme prototyp systému
    • vytvoriť prototyp interpretra pravidiel
      • pri každom pravidle si
        • zadefinovať prioritu (ako sa budú vyhodnocovať)
        • určiť podmienky pravidla
        • určiť akcie pravidla
      • akciami pravidla môže byť
        • ďalšia sada pravidiel (metaakcia)
        • konkrétna akcia (jednoduchá elementárna akcia alebo ich sekvencia)
      • vyhodnocovať maximálne 7 pravidiel v jednom cykle
      • určiť kedy a ako uvažovať staminu (zjemniť strom rozhodovania)
      • podmienky v pravidlách musi byť parametrizovateľné
    • ak má hráč málo energie (menej ako 2000), mal by prihrať (mal by vložiť "dušu" do hry)
      • prioritou je kvalitná nahrávka (ak hráč nahrá spoluhráčovi s výhodnejšou pozíciou, je aj väčšia pravdepodobnosť, že získa čas na oddych)
      • mal by oznámiť ostatným, že oddychuje
    • základné schopnosti realizovať analyticky, neurónové siete si z nedostatku času necháme na leto
    • využiť vedomosti, ktoré nadobudli Karlsruhe Brainstormers pri trénovaní neurónových sietí, pri realizácii základných schopností analytickou metódou (naučené optimálne postupy)
  • v systéme hráča využiť skúsenosti Rada Kováča so stratégiami z jeho diplomovej práce (v letnom semestri)
Poznámky
  • časť "Riadenie projektu" by mala byť napísaná tak, aby nový manažér tímu vedel po jej naštudovaní a krátkej diskusii s členmi tímu pokračovať v manažovaní projektu
  • podobné by malo platiť o projektovej dokumentácii pre nových riešiteľov projektu
Úlohy
Zodpovedný Popis úlohy Dátum dokončenia
Radovan Kostelník dopracovať svoju časť posudku a poslať Jožovi 21.11.2001
Radovan Kostelník návrh interpretera pravidiel a zjemniť podmienky v navrhnutom strome rozhodovania 4.12.2001
Anton Weissensteiner dokončiť svoju časť posudku a poslať Jožovi 21.11.2001
Anton Weissensteiner napísať reakciu na posudok 27.11.2001
Jozef Drgoňa zintegrovať posudok a poslať Maťovi 21.11.2001 22:00
Jozef Drgoňa dopracovať pripomienky do dokumentácie, prípadne nejasnosti konzultovať s autorom konkrétnej kapitoly 27.11.2001
Radoslav Otipka návrh základných schopností, využiť analytický prístup 4.12.2001
Roman Kubaščík vytvoriť štandardy kódovania 27.11.2001
Roman Kubaščík dopracovať dokument o zmenách komunikačného protokolu po verziu 7.10 27.11.2001
Roman Kubaščík napisať dokument o účeli prototypu, jeho rozsahu a navrhnúť spôsob jeho testovania 27.11.2001
Martin Spál vytlačiť a priniesť posudok v 5 kópiách 22.11.2001 do 12:00
Martin Spál spolu s Radom O. navrhovať základné schopnosti 4.12.2001
Martin Spál s Romanom napisať dokument o účeli prototypu, jeho rozsahu a navrhnúť spôsob jeho testovania 27.11.2001
Last modified 01.01.1970 00:01:00