Zápis zo stretnutia číslo 8
Stretnutie | 8 |
Dátum | 20.11.2001 11:00 - 13:30 |
Zapisoval | Martin Spál |
Miestnosť | Softvérové štúdio |
Prítomní | |
Pedagóg | Ing. Ivan Kapustík |
Členovia tímu | Bc. Jozef Drgoňa, Bc. Radovan Kostelník, Bc. Roman Kubaščík, Bc. Radoslav Otipka, Bc. Anton Weissensteiner, Bc. Martin Spál |
Prílohy |
|
Téma stretnutia:
Diskusia k posudku analýzy, špecifikácie a hrubého návrhu tímu číslo 2, zhodnotenie odovzdanej dokumentácie, špecifikácia prototypu
Úlohy z minulého stretnutia:
- dopísať kapitolu o komunikácii v tíme (Radovan Kostelník) a poslať Jožovi - splnené
- prerobiť obrázky k hrubému návrhu (Anton Weissensteiner) a poslať Jožovi - splnené
- skompletovať dokumentáciu (Jozef Drgoňa) a poslať Radovi Kostelníkovi - splnené
- vytvoriť z kompletnej dokumentácie súbor formátu PDF (Rado Kostelník) a poslať Tónovi - splnené
- vytlačiť, predierkovať (Anton Weissensteiner) - splnené
Opis stretnutia
- pán Kapustík hodnotil odovzdanú dokumentáciu nášho týmu, obsahovo bol s ňou spokojný, pripomienky mal zatiaľ len k formálnej stránke:
- V celom dokumente
- množné číslo od "rola" ako úloha hráča je roly, nie role
- dokumentácia má vysvetľovať problematiku tak, aby k textu nebol potrebný ďalší dodatočný výklad
- používať pojem "hráč" namiesto "agent"
- obrázky by mali názorne ilustrovať výklad v texte, aspoň štvrtina výkladu by sa mala nachádzať na obrázku
- V časti "Úvod":
- v kapitole "Koncepcia vytváraného hráča" oddeliť nesúvisiace sady odrážok, pre kvalitnejšie členenie textu a vyššiu zrozumiteľnosť v kapitole; zjednotiť formulácie v jednotlivých odrážkach.
- odstrániť neistotu v kapitole "O tom ako vznikol názov tímu"
- opraviť typ písma v kapitole "Použité notácie" - nie "Neproporcionálne", ale "Bezpätkové", túto stranu nahradíme v odovzdanej dokumentácii
- V časti "Projektová dokumentácia":
- zrozumiteľnejšie popísať "Generátor akcií" v kapitole "Tím TsinghuAeolus"; dopracovať obrázok ku kapitole tak, aby sedel s výkladom
- doplniť obrázky do podkapitoly "Hráči tímu číslo 4"
- opraviť názvy obrázkov 2-7. a 2-8.
- V časti "Riadenie projektu":
- zmeniť názov "Plán projektu" na "Plán projektu na zimný semester"
- rozdelenie úloh písať všeobecnejšie, nie po týždňoch ale po menách
- prepracované kapitoly umiestniť ako prílohu za reakciu na posudok
- Nasledovali prezentácie jednotlivých členov tímu o práci na projekte počas minulého týždňa
- Rado Kostelník oboznámil prítomných so svojou časťou posudku na dokumnetáciu Tímu 2 zameranou na Riadenie projektu (príloha)
- Jožo Drgoňa zhodnotil formálnu stránku projektovej dokumentácie Tímu 2 (príloha)
- Tóno Weissensteiner hodnotil projektovú dokumentáciu Tímu 2 z obsahovej stránky (príloha)
- Roman Kubaščík oboznámil s pravidlami Soccer servera 7.07 (príloha)
- Tím 4 vychádzal z verzie 7.04 s protokolom 5.
- rozhodli sme sa vychádzať z verzie 7.10 (dohoda s tímom 2)
- Rado Otipka študoval zdrojový kód Tímu 4 k základným schopnostiam. Pri prototype navrhuje sa zamerať na
- prerobiť funkciu Deliberate - rozhodovanie hráča
- dorobiť základnú schopnosť hráča vedenie lopty
- v základných schopnostiach uvažovať staminu
- rozdeliť základné schopnosti do samostatných tried
- dodefinovať plány pre ďalšie základné schopnosti
- plán je sekvencia krokov, ktoré môžu byť parametrizované
- pridať rôzne typy kopov - slabé, stredné a silné kopy
- otestovať kopy aj z rozbehu
- Maťo Spál študoval zdrojový kód Tímu 4 k formáciám a navrhuje
- zmeniť statickú pozíciu, na ktorú sa hráč vracia za dynamicky sa meniacu podľa role hráča a strany na ktorej sa nachádza,
- pridať obranu a obsadzovanie protihráčov
- Diskutovali sme prototyp systému
- vytvoriť prototyp interpretra pravidiel
- pri každom pravidle si
- zadefinovať prioritu (ako sa budú vyhodnocovať)
- určiť podmienky pravidla
- určiť akcie pravidla
- akciami pravidla môže byť
- ďalšia sada pravidiel (metaakcia)
- konkrétna akcia (jednoduchá elementárna akcia alebo ich sekvencia)
- vyhodnocovať maximálne 7 pravidiel v jednom cykle
- určiť kedy a ako uvažovať staminu (zjemniť strom rozhodovania)
- podmienky v pravidlách musi byť parametrizovateľné
- ak má hráč málo energie (menej ako 2000), mal by prihrať (mal by vložiť "dušu" do hry)
- prioritou je kvalitná nahrávka (ak hráč nahrá spoluhráčovi s výhodnejšou pozíciou, je aj väčšia pravdepodobnosť, že získa čas na oddych)
- mal by oznámiť ostatným, že oddychuje
- základné schopnosti realizovať analyticky, neurónové siete si z nedostatku času necháme na leto
- využiť vedomosti, ktoré nadobudli Karlsruhe Brainstormers pri trénovaní neurónových sietí, pri realizácii základných schopností analytickou metódou (naučené optimálne postupy)
- v systéme hráča využiť skúsenosti Rada Kováča so stratégiami z jeho diplomovej práce (v letnom semestri)
Poznámky
- časť "Riadenie projektu" by mala byť napísaná tak, aby nový manažér tímu vedel po jej naštudovaní a krátkej diskusii s členmi tímu pokračovať v manažovaní projektu
- podobné by malo platiť o projektovej dokumentácii pre nových riešiteľov projektu
Úlohy
Zodpovedný |
Popis úlohy |
Dátum dokončenia |
Radovan Kostelník |
dopracovať svoju časť posudku a poslať Jožovi |
21.11.2001 |
Radovan Kostelník |
návrh interpretera pravidiel a zjemniť podmienky v navrhnutom strome rozhodovania |
4.12.2001 |
Anton Weissensteiner |
dokončiť svoju časť posudku a poslať Jožovi |
21.11.2001 |
Anton Weissensteiner |
napísať reakciu na posudok |
27.11.2001 |
Jozef Drgoňa |
zintegrovať posudok a poslať Maťovi |
21.11.2001 22:00 |
Jozef Drgoňa |
dopracovať pripomienky do dokumentácie, prípadne nejasnosti konzultovať s autorom konkrétnej kapitoly |
27.11.2001 |
Radoslav Otipka |
návrh základných schopností, využiť analytický prístup |
4.12.2001 |
Roman Kubaščík |
vytvoriť štandardy kódovania |
27.11.2001 |
Roman Kubaščík |
dopracovať dokument o zmenách komunikačného protokolu po verziu 7.10 |
27.11.2001 |
Roman Kubaščík |
napisať dokument o účeli prototypu, jeho rozsahu a navrhnúť spôsob jeho testovania |
27.11.2001 |
Martin Spál |
vytlačiť a priniesť posudok v 5 kópiách |
22.11.2001 do 12:00 |
Martin Spál |
spolu s Radom O. navrhovať základné schopnosti |
4.12.2001 |
Martin Spál |
s Romanom napisať dokument o účeli prototypu, jeho rozsahu a navrhnúť spôsob jeho testovania |
27.11.2001 |
Last modified
01.01.1970 00:01:00
|