Téma RoboCup zaujala náš tím vďaka tomu, že patrí medzi projekty s dlhou tradíciou na Fakulte informatiky a informačných technológií. Náš tím sa chce zapojiť do riešenia tohto zaujímavého nápadu a prispieť k prezentácii našej fakulty v lige simulovaného futbalu.
Hlavnou výhodou nášho tímu je fakt, že jeden člen tímu v rámci svojej bakalárskej práce riešil zadanie v oblasti vyššieho správania brankára. Vďaka tejto skúsenosti má hlbšie vedomosti z tejto domény a pozná úzke hrdlá komunikácie medzi hráčmi a problémy pri koordinácii hráčov. Ďalší dvaja členovia tímu sa vo svojich bakalárskych prácach venovali genetickému algoritmu v spojení s pravidlovým systémom a jeden z členov sa venoval téme zaoberajúcej sa strojovému učeniu. Tieto prístupy sú tiež uplatniteľné pri rozvíjaní hráčov RoboCup-u.
Väčšina tímu taktiež absolvovala bakalárske predmety ako Umelá inteligencia a Modelovanie a simulácia vyučovaných na Fakulte informatiky a informačných technológií, kde získali skúsenosti pri tvorbe umelej inteligencie a pri tvorbe simulácií. Výhodou je taktiež, že všetci členovia tímu veľmi dobre poznajú platformu Java a pracovali na viacerých projektoch v tomto jazyku. Niektorí členovia taktiež aktívne pracujú s jazykom Ruby na viacerých projektoch.
Hlavným cieľom, ktorý chceme dosiahnuť je úprava vyššieho rozhodovania hráčov, kedy by hráči pozorovaním hracej plochy vedeli vykonávať akcie dynamickejšie podľa aktuálnej situácie na ihrisku s pomocou plánovania viacerých akcii dopredu. Z toho vyplýva analyzovanie aktuálneho systému a návrh nového flexibilnejšieho a "modulárnejšieho" mechanizmu správania. Týmto by sa zdrojový kód hráča sprehľadnil a zlepšila by sa jeho rozšíriteľnosť, keďže v aktuálnej verzii sú niektoré časti kódu vyššej úrovne rozhodovania duplicitné. Ďalším cieľom je doplnenie schopností hráča o výsledky úspešných BP a DP prác, ktoré bohužiaľ po absolvovaní projektu ostali zaľahnuté prachom.