O Projekte

Ing. Peter Kapec, PhD.

Zadávateľ projektu

Vizualizácia informácií v obohatenej realite

Počet tímov: 1

Odporúčané technológie: osgART, ARtoolkit, Kinect

Cieľ projektu: Vytvorenie prototypu pre vytváranie a experimentovanie s vizualizáciou dát v obohatenej realite. Cieľom je preniesť známe metódy vizualizácie napr. grafov do prostredia obohatenej reality a hľadanie vhodných spôsobov prehliadania, navigácie a prístupu k samotným informáciám v takýchto vizualizáciách.

Prečo si mám vybrať tento projekt: Súčasné známe riešenia sa zameriavajú najmä na vedeckú vizualizáciu – vizualizácia abstraktných dát v obohatenej realite je málo preskúmaná, čo otvára priestor pre vlastné inovatívne riešenia. Študenti prácou na tomto projekte si prehĺbia znalosti z počítačovej grafiky a počítačového videnia a budú pracovať na atraktívnych aplikáciách.

V súčasnosti možno sledovať značný záujem o vizualizáciu informácií. Súčasné riešenia často využívajú len 2D zobrazenia. Vedecké vizualizácie však často potrebujú zobrazenie v 3D priestore, nakoľko sú previazané na reálny svet. Naproti tomu vizualizácia informácií často pracuje s abstraktnými dátovými typmi. Vizualizácie v plne imerzívnej 3D virtuálnej realite sú síce veľkým lákadlom, avšak plné ponorenie sa do virtuálneho sveta nie je jednoduché, a to nie len z technických dôvodov. V budúcnosti možno očakávať skôr prístupy založené na obohatenej realite (vid. okuliare Google Glass a pod.).

Cieľom projektu je preniesť známe metódy vizualizácie informácií do prostredia obohatenej reality, resp. hľadať nové metódy zobrazenia a interakcie. Výstupom projektu by mal byť prototyp SW prostredia pre skúmanie a vytváranie nových metód prezentácie informácií a interakcie v prostredí obohatenej reality. Prototyp by mal umožniť vytvárať vizualizácie informácií tak, aby boli fotorealisticky začlenené do reálneho prostredia a bolo možné s vizualizáciou efektívne interagovať. Projekt má skôr výskumný charakter, nakoľko veľa podobných prác nie je známych. Problematika si okrem samotného technického riešenia vyžaduje aj kreatívne nápady a hľadanie nových inovatívnych prístupov:

Riešenie môže stavať na viacerých projektoch vytvorených na fakulte. Prototyp riešenia môže byť overený napr. vizualizáciou softvéru, vzťahov v sociálnych sieťach atď.