O projekte >> Zadanie témy

Vedúci tímu: Ing. Michal Kasan

V súčasnosti možno pozorovať viacero iniciatív zameriavajúcich sa na tvorbu systémov, ktorých cielom je zvyšovanie, prípadne udržiavanie mentálnych schopností (pamät, flexibilita, riešenie problémov, rýchlost rozhodovania, pozornost a podobne). Jedná sa napríklad o osobných trénerov v podobe standalone alebo mobilných aplikácií, prípadne o rôzne portály, ktoré zgrupujú sériu úloh a hier so zameraním sa na tú ktorú oblast. Môže sa jednat napríklad o nasledujúce hry a úlohy: anagramy, sudoku, rébusy so symbolmi čísel, číselné rady a iné. Jedným z pozorovaných nedostatkov je stereotyp hier a úloh, ktorý v konecnom dôsledku spôsobí odradenie účastníka tréningu. Ďalej neznalost cudzieho jazyka zabranuje používateľom zo Slovenska v používaní cudzojazycných systémov a to hlavne v prípadoch tých hier a úloh, ktoré sa zameriavajú na verbálne schopnosti úcastníkov tréningu.

Úlohou tímu bude zanalyzovat ďalšie nedostatky existujúcich systémov tohto typu. Ďalej navrhnút, realizovat a na vzorke požívatelov overiť realizovaný systém hier a úloh. Tím by sa mal zamerať minimálne na vyššie uvedené nedostatky týchto systémov. Hry by mali taktiež upútat svojou vizuálnou stránkou, ktorá by sa mala priblížiť k úrovni existujúcich riešení. Téma poskytuje volnost vo výbere technológií a prístupov na realizáciu týchto systémov zohladnujúc súčasný stav poznania v tejto oblasti.