Zápisnice TP1

Zápis z 1. stretnutia
Zápis z 2. stretnutia
Zápis z 3. stretnutia
Zápis z 4. stretnutia
Zápis z 5. stretnutia
Zápis z 6. stretnutia
Zápis z 7. stretnutia
Zápis z 8. stretnutia
Zápis z 9. stretnutia
Zápis z 10. stretnutia

Zápis z 1. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 7. 10. 2009

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Michal Pavlík

Overil: Bc. Michal Paprčka

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Štefan Gabura, Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

Analýza problému (štúdium problematiky)

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Na prvom stretnutí neboli vyhodnocované úlohy z predchádzajúceho stretnutia.

Opis stretnutia

  1. Pedagóg a vedúci tímu Ing. Kapec privítal tím na prvom stretnutí. Objasnil základnú problematiku spojenú s témou tímového projektu.
  2. Vedúci tímu pripravil základnú literatúru a určil smerovanie nášho ďalšieho štúdia.
  3. Tím bol v stručnosti oboznámený z výsledkami tímu z predchádzajúceho akad. roku, ktorý sa venoval rovnakej téme.
  4. Na základe predchádzajúceho bodu bol stanovený cieľ projektu a určené najpodstatnejšie časti, ktorým bude tím venovať najviac úsilia. Tím sa bude vo fáze analýzy a návrhu komplexnému riešeniu systému na vizualizáciu softvérových artefaktov. Implementácia sa bude prvotne venovať konkrétne vizualizácií (grafickému zobrazeniu) softvérových artefaktov prostredníctvom počítačovej grafiky.
  5. Tím si určil najbližší postup, teda cieľ analýzy. V prvom rade bude potrebná analýza dostupných parser-ov zdrojového kódu (vrátane parser-u, vytvoreného minuloročným tímom), vstupných formátov pre vizualizáciu, typov grafických vizualizácií a vizualizácií grafov, príp. konkrétne vizualizácií softvérových artefaktov.
  6. Pedagóg oboznámil tím s možnosťami vývojových prostredí a nástrojov, ktoré budú potrebné pri vývoji.
  7. Michal Paprčka zhrnul rozdelenie častí projektu, za ktoré sú jednotliví členovia tímu zodpovední:
    1. Michal Pavlík sa bude zodpovedať za celistvosť, obsah a formálnu stránku projektovej dokumentácie.
    2. Štefan Gabura bude zodpovedný za webovú prezentáciu tímu, za jej aktuálnosť a obsah.
    3. Aurel Paulovič sa bude venovať databázovým systémom a obstarávať požiadavky na databázu.
    4. Pavol Perdík bude zodpovedný za testovanie výsledkov podľa určenej metodiky vývoja.
    5. Za podporu v nástrojoch a pomoc členom tímu s vývojovými prostrediami je zodpovedný Adam Pažitnaj.
    6. O riadenie vývoja a rozdelenie úloh podľa určenej metodiky sa bude starať Michal Paprčka.
    7. Matúš Péči bude mať hlavné slovo pri analýze a návrhu systému pre vizualizáciu softvérových artefaktov.

Rovnako na záver rozdeľovania úloh poznamenal, že sa členovia tímu budú musieť zapájať v každej fáze projektu, keďže všetky skúsenosti a schopnosti budú potrebné.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
1.1 7.10.2009 Zaviesť a analyzovať vývojové prostredia a nástroje. Rozhodnúť, ktoré nástroje bude tím pri vývoji používať. Pomôcť zaviesť vývojové prostredia na osobných počítačoch členov tímu. Adam
1.2 7.10.2009 Vytvoriť šablónu pre zápisy zo stretnutí a vyhotoviť zápis z prvého stretnutia Michal Pavlík
1.3 7.10.2009 Rozhodnúť o technológií tvorby webovej prezentácie tímu, prehodnotiť obsah a zaviesť prvú iteráciu webovej stránky Štefan
1.4 7.10.2009 Analyzovať systémy na podporu a manažment vývoju softvérových projektov, vybrať vhodný produkt a zaviesť. Michal Paprčka
1.5 7.10.2009 Naštudovať poskytnuté materiály všetci

Späť na vrch

Zápis z 2. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 21. 10. 2009
Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)
Vypracoval: Bc. Adam Pažitnaj
Overil: Bc.
Prítomní:
Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Štefan Gabura, Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

Analýza problému (diskusia k získaným poznatkom)

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
1.1 Inštalácia QT knižníc ako aj QT prostredia do Visual Studia je zdokumentovaná, takisto je sprístupnený aj návod pre OSG.

Adam

1.2 Šablóna bola doplnená o tabuľku úloh vo forme excelovského zošita.

Michal Pavlík

1.3 Prvá verzia stránky bola vytvorená a umiestnená na server.

Štefan

1.4 Trac bol nainštalovaný spolu s verzionovacím systémom, je potrebné ešte vytvoriť heslo vedúcemu projektu.

Michal Paprčka

1.5 V stave riešenia.

všetci

2.1 Aurel aj Pavol zhrnuli poznatky, ktoré získali počas štúdia dokumentov, avšak požadovali ďalší čas na podrobnejšie štúdium

Aurel

Pavol

2.2 Michalovia sa ešte vzhľadom na vyťaženosť v ostatných predmetoch nedostali k podrobnejšej analýze.

Michal Pavlík

Michal Paprčka

2.3 Matúš si prečítal minuloročnú prácu, ktorá mala podobnú tému ako naša a analyzoval spomenuté parsery.

Matúš

2.4 Adam si prečítal dokumentáciu k Cmake.

Adam

2.5 Michal sa zatial nevenoval tejto téme.

Michal Paprčka

Opis stretnutia

  1. Stretnutie sa začalo kontrolou jednotlivých úloh z minulého stretnutia.
  2. Vedúci stretnutia podal správu o stave jednotlivých úloh pedagógovi Ing. Petrovi Kapcovi.
  3. Tím sa dohodol na vypracovaní analýzy jednotlivých častí a rozdelil si ich nasledovne:
    1. Aurel a Pavol majú za úlohu analýzu GrafML a GXML
    2. Michal Pavlík a Michal Paprčka majú zdokumentovať algoritmy na rozmiestnenie uzlov v 3D priestore
    3. Adam má analyzovať dostupné 3D engine
    4. Štefan bude analyzovať prostredie QT
    5. Matúš bude ďalej analyzovať parsery
    6. Aurel má zanalyzovať a vybrať vhodnú databázu na uloženie dát
    7. Pavol má zistiť a analyzovať, či existuje pre Visual Studio technológia podobná JUnit
    8. Tím viedol diskusiu ohľadom reprezentácie jednotlivých artefaktov zdrojového kódu v 3D priestore a následne tiež diskutoval ohľadom hrubého predbežného návrhu riešenia.
    9. Adam dostal za úlohu zistiť, či existuje plugin do Visual Studia pre verzionovací systém SVN
    10. Adam dostal za úlohu vytvoriť plán zakladajúci sa na požiadavkách z minulého stretnutia.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy

Dátum zadania

Úloha

Zodpovedný

3.I

21.10.2009

Analýza a zdokumentovanie GraphML a GXML

Aurel

Pavol

3.II

21.10.2009

Analýza a zdokumentovanie algoritmov
na rozmiestnenie uzlov v 3D priestore

Michal Pavlík

3.III

21.10.2009

Analýza a zdokumentovanie dostupných 3D engineov

Michal Paprčka

3.IV

21.10.2009

Analýza a zdokumentovanie prostredia QT

Štefan

3.V

21.10.2009

Analýza a výber vhodnej databázy

Aurel

3.VI

21.10.2009

Zistiť existenciu technológie pre VS podobnú Junit

Pavol

3.VII

21.10.2009

Vyhľadať a nainštalovať modul do VS pre SVN

Adam

3.VIII

21.10.2009

Vytvoriť plán

Adam

Späť na vrch

Zápis z 3. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 21. 10. 2009

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Adam Pažitnaj

Overil: Bc.

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Štefan Gabura, Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

Analýza problému (diskusia k získaným poznatkom)

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
1.1 Inštalácia QT knižníc ako aj QT prostredia do Visual Studia je zdokumentovaná, takisto je sprístupnený aj návod pre OSG.

Adam

1.2 Šablóna bola doplnená o tabuľku úloh vo forme excelovského zošita.

Michal Pavlík

1.3 Prvá verzia stránky bola vytvorená a umiestnená na server.

Štefan

1.4 Trac bol nainštalovaný spolu s verzionovacím systémom, je potrebné ešte vytvoriť heslo vedúcemu projektu.

Michal Paprčka

1.5 V stave riešenia.

všetci

2.1 Aurel aj Pavol zhrnuli poznatky, ktoré získali počas štúdia dokumentov, avšak požadovali ďalší čas na podrobnejšie štúdium

Aurel

Pavol

2.2 Michalovia sa ešte vzhľadom na vyťaženosť v ostatných predmetoch nedostali k podrobnejšej analýze.

Michal Pavlík

Michal Paprčka

2.3 Matúš si prečítal minuloročnú prácu, ktorá mala podobnú tému ako naša a analyzoval spomenuté parsery.

Matúš

2.4 Adam si prečítal dokumentáciu k Cmake.

Adam

2.5 Michal sa zatial nevenoval tejto téme.

Michal Paprčka

Opis stretnutia

  1. Stretnutie sa začalo kontrolou jednotlivých úloh z minulého stretnutia.
  2. Vedúci stretnutia podal správu o stave jednotlivých úloh pedagógovi Ing. Petrovi Kapcovi.
  3. Tím sa dohodol na vypracovaní analýzy jednotlivých častí a rozdelil si ich nasledovne:
  4. Aurel a Pavol majú za úlohu analýzu GrafML a GXML
  5. Michal Pavlík a Michal Paprčka majú zdokumentovať algoritmy na rozmiestnenie uzlov v 3D priestore
  6. Adam má analyzovať dostupné 3D engine
  7. Štefan bude analyzovať prostredie QT
  8. Matúš bude ďalej analyzovať parsery
  9. Aurel má zanalyzovať a vybrať vhodnú databázu na uloženie dát
  10. Pavol má zistiť a analyzovať, či existuje pre Visual Studio technológia podobná JUnit
  11. Tím viedol diskusiu ohľadom reprezentácie jednotlivých artefaktov zdrojového kódu v 3D priestore a následne tiež diskutoval ohľadom hrubého predbežného návrhu riešenia.
  12. Adam dostal za úlohu zistiť, či existuje plugin do Visual Studia pre verzionovací systém SVN
  13. Adam dostal za úlohu vytvoriť plán zakladajúci sa na požiadavkách z minulého stretnutia.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy

Dátum zadania

Úloha

Zodpovedný

3.1

21.10.2009

Analýza a zdokumentovanie dostupných 3D engineov

Michal Paprčka

3.2

21.10.2009

Analýza a zdokumentovanie prostredia QT

Štefan

3.3

21.10.2009

Analýza a výber vhodnej databázy

Aurel

3.4

21.10.2009

Zistiť existenciu technológie pre VS podobnú Junit

Pavol

3.5

21.10.2009

Vyhľadať a nainštalovať modul do VS pre SVN

Adam

3.6I

21.10.2009

Vytvoriť plán

Adam

Späť na vrch

Zápis z 4. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 28. 10. 2009

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Aurel Paulovič

Overil: Bc. Pavol Perdík

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Štefan Gabura, Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

Analýza problému (prezentácia zatiaľ získaných poznatkov z problematiky)

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy

Stav

Zodpovedný

1.5

Všetci členovia si naštudovali potrebné poskytnuté materiály.

všetci

2.1

Aurel prezentoval získané poznatky o technológii GXL a predložil tiež materiál obsahujúci, zatiaľ nedokončenú, analýzu
Pavol zhrnul poznatky o GraphML a prezentoval tiež analýzu, ktorú ešte plánuje ďalej doplniť.

Aurel

Pavol

2.2

Michal sa zaoberal štúdiom viacerých algoritmov, na úlohe ďalej pracuje.

Michal Pavlík

2.3

Matúš analyzoval niekoľko parserov, je potrebné aby porovnal ešte niekoľko ďalších a dopísal ich súhrnnú analýzu.

Matúš

2.4

Adam sa oboznámil s nástrojom Cmake, počas stretnutia tieto konzultoval s pedagogickým vedúcim. Plánuje ešte napísané makefile-y otestovať.

Adam

2.5

Michal sa tejto úlohe zatiaľ nevenoval.

Michal Paprčka

3.1

Michal na úlohe pracuje.

Michal Paprčka

3.2

Štefan na úlohe ďalej pracuje.

Štefan

3.3

Aurel na tejto úlohe ďalej pracuje, výsledky zatiaľ neprezentoval.

Aurel

3.4

Pavol prezentoval získané poznatky o technológii CTest. Zatiaľ analýzu nespísal.

Pavol

3.5

Adam vyhľadal a nainštaloval SVN modul do VS. Je potrebné vykonať ešte testy.

Adam

3.6

Adam vytvoril plán.

Adam

Opis stretnutia

  1. Stretnutie sa začalo kontrolou jednotlivých úloh z minulého týždňa.
  2. Vedúci stretnutia podal správu o stave jednotlivých úloh pedagógovi Ing. Petrovi Kapcovi
  3. Aurel prezentoval poznatky získané o technológii GXL a tímu vysvetlil základné princípy GXL metaschémy, zápisu grafov a ich schém.
  4. Pavol prezentoval technológiu GraphML a jej možnosti.
  5. Pedagogický vedúci Ing. Peter Kapec v krátkosti prezentoval tímu knižnicu IGraph a načrtol jej možné využitie v projekte. Aurel prezentoval knižnicu (J)GraLab určenú na uchovávanie grafov v GXL formáte. Michal Paprčka dostal za úlohu zistiť možnosť použitia OSG DB na reprezentáciu grafu.
  6. Tím viedol diskusiu o vhodnej štruktúre súborov a SVN repozitára.
  7. Tím diskutoval o využití unit testov v projekte a o možnostiach akceptačných testov pre vizualizačnú časť projektu.
  8. Michal Paprčka si dal za úlohu otestovať pohyb kamery v priestore grafu v OSG.
  9. Adam dostal za úlohu vytvoriť plán vo formáte tabuľky z pôvodného Ganttovho diagramu.
  10. Michal Pavlík dostal za úlohu navrhnúť šablónu dokumentácie potrebnej pre prvý milestone TP a spojiť vypracovanú dokumentáciu.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný

2.1

14.10.2009

Analýza a vyhľadanie dátových formátov (pôvodne modelov) GraphML a GXL.

Aurel

Pavol

2.2

14.10.2009

Analýza algoritmov na rozmiestnenie uzlov v 3D priestore.

Michal Pavlík

2.3

14.10.2009

Analýza parserov zdrojových kódov.

Matúš

2.4

14.10.2009

Oboznámenie sa s nástrojom Cmake

Adam

2.5

14.10.2009

Navrhnúť organizáciu zdrojových kódov

Michal Paprčka

3.1

21.10.2009

Analýza a zdokumentovanie dostupných 3D engineov.

Michal Paprčka

3.2

21.10.2009

Analýza a zdokumentovanie prostredia QT.

Štefan

3.3

21.10.2009

Analýza a výber vhodnej databázy.

Aurel

3.4

21.10.2009

Analýza Unit Testov v prostredí QT. (premenovaná úloha Zistiť technológiu pre VS podobnú JUnit.)

Pavol

3.5

21.10.2009

Vyhľadať a nainštalovať modul do VS pre SVN

Adam

4.1

28.10.2009

Naštudovanie a otestovanie pohybu kamery vo vizualizácii OSG grafu.

Michal Paprčka

4.2

28.10.2009

Vytvorenie plánu vo formáte tabuľky

Adam

4.3

28.10.2009

Navrhnúť a vytvoriť šablónu dokumentácie potrebnej pre prvý milestone. Zosumarizovať vytvorenú dokumentáciu.

Michal Pavlík

4.4

28.10.2009

Zistiť podporu OSG DB a možnosti jej využitia pre uloženie dát grafu.

Michal Paprčka

Späť na vrch

Zápis z 5. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 4. 11. 2009

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Pavol Perdík

Overil: Bc. Matúš Péči

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Štefan Gabura, Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

Ukončenie analýzy, návrh systému

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
2.1 Aurel a Pavol ukončili analýzu dátových formátov GraphML a GXL a výsledky analýzy ešte raz zhrnuli. Aurel
Pavol
2.2 Michal zhrnul svoju doterajšiu analýzu algoritmov. Nadobudnuté poznatky bude ešte overovať prakticky. Michal Pavlík
2.3 Matúš úspešne ukončil analýzu parserov. Matúš
2.4 Adam úspešne otestoval použitie nástroja Cmake. Plánuje ešte zdokonalenie konfigurácie, kvôli problémom s VS. Adam
2.5 Michal po emailovej diskusii navrhol adresárovú štruktúru repozitáru. Michal Paprčka
3.1 Michal zanalyzoval dostupné 3D enginey. Michal Paprčka
3.2 Štefan úspešne zanalyzoval prostredie QT. Štefan
3.3 Aurel zanalyzoval databázy a ako najvhodnejšiu vybral PostgreSQL. Aurel
3.4 Pavol naďalej analyzuje dostupné technológie pre Unit Testing. Pavol
3.5 Adam našiel SVN plugin pre VS. Adam
4.1 Michal informoval o úspešnom vytvorení prototypu aplikácie, v ktorej simuloval pohyb kamery v priestore.
Narazil na technické problémy. Má nápady ako ich riešiť a preto sa úlohou bude aj naďalej zaoberať.
Michal Paprčka
4.2 Adam vytvoril plán vo formáte tabuľky. Adam
4.3 Michal vytvoril šablónu a úspešne zosumarizoval vytvorenú dokumentáciu. Michal Pavlík
4.4 Michal dospel k názoru, že nevidí význam použitia OSG DB pre účely tohto projektu. Táto úloha je preto pozastavená. Michal Paprčka

Opis stretnutia

  1. Stretnutie začalo kontrolou úloh z predošlého týždňa. Úlohy týkajúce sa analýzy boli úspešne ukončené a bola z nich vytvorená súhrnná dokumentácia.
  2. Michal Paprčka informoval o úspešnom vytvorení prototypu aplikácie, v ktorej simuloval pohyb kamery v priestore. Narazil na technické problémy. Má nápady ako ich riešiť.
  3. Adam našiel SVN plugin pre VS. Vzápätí však narazil na problémy týkajúce sa tohto pluginu a Cmake, preto ešte bude upravovať konfiguráciu Cmake súboru.
  4. Michal Paprčka informoval o dohode adresárovej štruktúry zdrojových kódov. Úloha je spätá s adresárovou štruktúrou repozitáru (Aurel) a s úlohou vytvorenia Cmake súboru (Adam).
  5. Michal Paprčka informoval o analýze OSG DB. Dospel k názoru, že technológia v tomto projekte nemá využitie.
  6. Michal Paprčka informoval o implementačných pokusoch s tzv. bilboardingom.
  7. Michal Pavlík zanalyzoval dostupné layoutovacie algoritmy a štruktúru iGraph. Nadobudnuté informácie si chce vyskúšať a overiť prakticky.
  8. Tím viedol diskusiu o zgrupovaní uzlov v grafe (súvisiace uzly bližšie k sebe, myšlienka o zgrupovaní súvisiacich uzlov, medzi ktorými nie je vzťah – hrana). Dospel k dvom možným, navzájom sa nevylučujúcim, riešeniam:
    1. Riešenie s využitím váh ku hranám
    2. Riešenie s využitím imaginárnych hrán a uzlov
  9. Pedagogický vedúci špecifikoval ďalšiu požiadavku na systém. Možnosť pozastaviť layoutovanie, následne vybrať len niektoré uzly a zadať povel, na layoutovanie iba vybraných uzlov. Tím následne viedol diskusiu o možných problémov prekrývania sa objektov a pod.
  10. Na záver si tím rozdelil úlohy na ďalší týždeň.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
2.3 14.10.2009 Oboznámenie sa s nástrojom Cmake. (debug, release, platformy) Adam
3.4 21.10.2009 Analýza Unit Testov v prostredí QT. Pavol
5.1 4.11.2009 Vytvorenie adresárovej štruktúry v SVN repozitári. Aurel
Adam
5.2 4.11.2009 Štúdium OSG. Adam
Michal Paprčka
5.3 4.11.2009 Štúdium OSG Viewer a ako prepojiť QT a OSG. Štefan
5.4 4.11.2009 Prakticky otestovať vybrané layoutovacie algoritmy. Michal Pavlík
Pavol
5.5 4.11.2009 Preskúmať svoju časť systému (moduly) a pokúsiť sa definovať rozhranie. všetci

Späť na vrch

Zápis z 6. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 11. 11. 2009

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Matúš Péči

Overil: Bc. Štefan Gabura

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

Návrh systému

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
2.3 Adam pracoval s nástrojom CMake a naďalej pokračuje v oboznamovaní.
3.4 Pavol úspešne dokončil analýzu Unit testov v prostredí QT. Pavol
5.1 Adam sa venoval problému adresárovej štruktúry a bude pokračovať v riešení problému. Adam
Aurel
5.2 Michal úspešne spravil hotový modul pre pohyb v priestore, kameru, zobrazovanie pomocou súborov, a pracoval s knižnicu osgPPU. Michal Paprčka
5.3 Štefan nebol na stretnutí. Štefan
5.4 Michal si pozrel zdrojové kódy algoritmu a naďalej sa bude tejto úlohe venovať. Michal Pavlík
5.5 V stave riešenia. Všetci

Opis stretnutia

  1. Stretnutie sa začalo kontrolou jednotlivých úloh z minulého stretnutia.
  2. Michal Pavlík informoval o štruktúre IGraf, do ďalšieho týždňa si berie za úlohu zistiť či sa dá integrovať, pozrieť a analyzovať jeho výstup matrix.
  3. Adam zanalyzoval SVN plugin pre VS. A informoval o nutnosti nainštalovania OSG a QT na jednom mieste na disku, resp. do zložky C:/development.
  4. Michal Paprčka ukázal tímu štábnu kultúru, ktorá sa bude používať. Matúš dostal za úlohu pozrieť systém pre podporu dokumentovania zdrojových súborov doxygen.
  5. Pedagogický vedúci informoval tím o fyzikálnom simulátore na layoutovací algoritmus. Na záver diskusie sa rozhodlo, že týmto smerom sa zatiaľ tím uberať nebude.
  6. Tím viedol diskusiu o GrafML. Jeho reprezentácií, základnej štruktúre, čo sa dá definovať a o tom, že databáza bude odrážať dátovú štruktúru.
  7. Tím diskutoval o prototype a o tom, čo všetko má prototyp obsahovať.
  8. Pedagogický vedúci ukázal matematický koncept internej reprezentácie.
  9. Tím viedol diskusiu o internej reprezentácií v databáze a o tom čo všetko budeme v databáze uchovávať. Aurel má za úlohu navrhnúť dátový model databázy.
  10. Na záver si tím rozdelil úlohy na ďalší týždeň.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
2.3 14.10.2009 Oboznámenie sa s nástrojom Cmake. (debug, release, platformy) Adam
5.1 4.11.2009 Vytvorenie adresárovej štruktúry v SVN repozitári. Aurel
Adam
5.3 4.11.2009 Štúdium OSG Viewer a ako prepojiť QT a OSG. Štefan
5.4 4.11.2009 Prakticky otestovať vybrané layoutovacie algoritmy. Michal Pavlík
Pavol
5.5 4.11.2009 Preskúmať svoju časť systému (moduly) a pokúsiť sa definovať rozhranie. všetci
6.1 11.11.2009 Urobiť iteráciu plánu. Adam
6.2 11.11.2009 Zistiť ako sa generuje systém pre podporu dokumentovania zdrojových súborov doxygen. Matúš
6.3 11.11.2009 Navrhnúť dátový model databázy. Aurel

Späť na vrch

Zápis z 7. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 18. 11. 2009

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Štefan Gabura

Overil: Bc. Michal Pavlík

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Štefan Gabura, Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

Implementácia systému

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
2.3 Boli vytvorené buildovacie skripty pre použitie nástroja CMAKE Adam
5.1 Adresárová štruktúra pre SVN repozitár je hotová Adam
Aurel
5.3 Štefan nadobudol základné zručnosti práce s nástrojom Qt a prostredím Qt Creator Štefan
5.4 Michal narazil na technické problémy, ktoré sa podarilo vyriešiť na stretnutí a pokračuje a implementácii a testovaní vlastností algoritmov rozmiestnenia uzlov v priestore Michal Pavlík
5.5 V stave riešenia. Všetci
6.1 Plán bol aktualizovaný Adam
6.2 Matúš je s touto úlohou takmer, hotový keďže ale nebol na stretnutí bude nám to referovať na ďaľšom Matúš
6.3 Dátový model je hotový Aurel

Opis stretnutia

  1. Stretnutie sa začalo kontrolou úloh z minulého stretnutia.
  2. Adam informoval o dokončení úlohy 2.3. vytvoril buildovacie skripty potrebné pre kompiláciu projektu na rôznych platformách
  3. Adam taktiež vytvoril adresárovú štruktúru v repozitári SVN a oboznámil nás s novou iteráciou plánu
  4. Štefan referoval nadobudnutie základných znalostí s prácou v Qt. Diskutovali sme ďalší postup v súvislosti s úlohou 5.1 a vytýčili sme ciel pre ďalší týždeň
  5. Michal P. hlásil, že narazil na technický problém pri implementácii algoritmov rozloženia uzlov a priestore, ktorý sme následne riešili a vyriešili.
  6. Aurel potom predniesol možnosti štruktúry databáz, diskutovali sme ich a zhodli sme sa na reprezentácii grafu pomocou uzlov v databáze.
  7. Pán Ing. Kapec, Pavol a Aurel diskutovali návrh dátového modelu databázy a vytvorili jeho konečnú formu.
  8. Diskutovali sme implementáciu dopytovacieho jazyka schopného pýtať sa na hrany v databáze.
  9. Ďalej sme riešili technické problémy pri práci v jednotlivých prostrediach
  10. Na záver si tím rozdelil úlohy na ďalší týždeň.
  11. V samotnom závere stretnutia sme ešte prešli s pánom Ing. Kapcom linkovacie skripty k CMAKEu a pozmenili sme ich podľa jeho rád.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
5.3 4.11.2009 Štúdium OSG Viewer a ako prepojiť QT a OSG. Štefan
5.4 4.11.2009 Prakticky otestovať vybrané layoutovacie algoritmy. Michal Pavlík
Pavol
5.5 4.11.2009 Preskúmať svoju časť systému (moduly) a pokúsiť sa definovať rozhranie. všetci
6.2 11.11.2009 Zistiť ako sa generuje systém pre podporu dokumentovania zdrojových súborov doxygen. Matúš
7.1 18.11.2009 Vytvoriť hashmapu singleton threatsafe Adam

Späť na vrch

Zápis z 8. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 25. 11. 2009

Miestnosť: Internát Mladosť

Vypracoval: Bc. Michal Pavlík

Overil: Bc. Michal Paprčka

Prítomní:

Členovia tímu: Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

Prototypovanie vybraných častí

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
5.3 Štefan sa stretnutia pre povinnosti nezúčastnil. Informoval nás však, že pokračuje v štúdiu a pracuje na prepojení OSG a QT. Štefan
5.4 Michal usúdil, že bude vhodné použiť knižnicu iba pre layoutovací modul. Michal Pavlík
5.5 Nadefinovali sme si dátovú štruktúru, ktorá bude používaná ako rozhranie pre väčšinu modulov. Všetci
6.2 Matúš ukončil svoju prácu a svoj výsledok odovzdal. Matúš
7.1 Michal Pavlík implementoval prvú iteráciu modulu. Michal Pavlík
7.2 Aurel úspešne sfunkčnil PostgreSQL driver a bude pokračovať v jeho integrácii do projektu 3DVisual. Aurel
7.3 Michal prepojil prvú iteráciu layoutovacieho modulu s viewerom, pričom narazil na problém s vizualizáciou. Prepojenie je však funkčné. Michal Paprčka
7.4 Adam vytvoril hashmapu, ale bude na nej ešte robiť úpravy. Adam

Opis stretnutia

  1. Stretnutie sa výnimočne uskutočnilo na internáte Mladosť.
  2. Na začiatku nám Matúš oznámil, že končí svoje štúdium na FIIT STU a opúšťa tím. Všetky svoje úlohy ukončil a odovzdal nám materiály, ktoré zhromaždil a vyprodukoval.
  3. Pokračovali sme vo vyhodnocovaní úloh z predchádzajúcich stretnutí.
  4. Michal Pavlík sfunkčnil knižnicu iGraph, otestoval niektoré algoritmy a prešiel jednotlivé časti dokumentácie. Usúdil, že bude vhodné použiť knižnicu iba na layoutovací algoritmus.
  5. Bola vytvorená dátová štruktúra, ktorá bude prepájať jednotlivé moduly. Zatiaľ sa štruktúra ukazuje ako dostatočná a bude predstavovať rozhranie jednotlivých modulov.
  6. Michal Pavlík ozrejmil, čo obsahuje prvá iterácia layoutovacieho modulu. Modul generuje výsledné pozície uzlov. K modulu bola vytvorená testovacia funkcia, ktorá vytvára graf v tvare kocky. Načrtol ako plánuje pokračovať v implementácii. Ďalšia iterácia bude čiastkové výsledky zaraďovať do frontu a vizualizačný modul si bude vyžadovať pozície po ďalšom bloku iterácií.
  7. Aurel vysvetlil problémy so sfunkčnením driveru na prístup do databázy. Driver sfunkčnil na svojom počítači a teraz bude pokračovať v integrácií do projektu 3DVisual.
  8. Michal Paprčka prepojil vizualizačný modul s layoutovacím, pričom narazil na niektoré problémy vo vizualizácii. Zároveň aj zistil ako tieto problémy odstrániť. Prepojenie s prvou iteráciou je úspešne vykonané.
  9. Adam vytvoril hashmapu, ale narazil na problémy s knižnicou, ktoré v najbližšej dobe odstráni.
  10. Michal Paprčka nás upozornil, že sa blíži termín odovzdania a všetci by sme mali dokončovať práce na svojich častiach.

Úlohy do ďalšieho
stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
5.3 4.11.2009 Štúdium OSG Viewer a ako prepojiť QT a OSG Štefan
7.1 18.11.2009 Implementovať layoutovací algoritmus Michal Pavlík
7.2 18.11.2009 Implementovať DB do prototypu Aurel
7.3 18.11.2009 Prepojiť dáta s layoutovacieho algoritmu s viewerom a dynamicky vykresľovať uzly a hrany Michal Paprčka
7.4 18.11.2009 Vytvoriť hashmapu singleton threatsafe Adam
8.1 25. 11. 2009 Testovanie prepojenia databázy s prototypom. Aurel
Pavol
Štefan
8.2 25.11.2009 Naštudovanie a odskúšanie používania vlákien v C++. Adam
8.3 25.11.2009 Sfunkčnenie prototypu pod systémom Linux. Pavol
8.4 25.11.2009 Vytvorenie funkcií na napĺňanie dátovej štruktúry. Pavol
Späť na vrch

Zápis z 9. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 2. 12. 2009

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Adam Pažitnaj

Overil: Bc. Aurel Paulovič

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Pavol Perdík, Bc. Štefan Gabura

Téma stretnutia:

Prototypovanie a testovanie vybraných častí

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
5.3 Štefan nás informoval o svojom úspechu, pri implementovaní prepojenia OSG s QT. Program však hádže ešte chyby pri vypnutí a je potrebné ich ošetriť Štefan
7.1 Michal úspešne implementoval v layoutovacom algoritme metódu, ktorá umožní krokovanie výpočtu. Michal Pavlík
7.2 Aurel nás informoval o stave práce na implementácií DB – hotové sú metódy na pridanie a odobranie uzlov. Aurel bude ďalej pokračovať v implementácií. Aurel
7.3 Michal úspešne prepojil dáta s dynamickým vykresľovaním uzlov a hrán Michal Paprčka
7.4 Adam úspešne vytvoril singleton. Adam
8.1 Aurel a Štefan úspešne otestovali DB v prostredí Windows. Testujú prepojenie DB s prototypom. Pavol rieši problémy s inštaláciou DB na Linuxe. Aurel
Pavol
Štefan
8.2 Adam informoval o svojom štúdiu vlákien v OSG. Navrhuje však použitie vlákien prostredia QT, ktoré potrebuje ešte preštudovať. Adam
8.3 Pavol konzultoval svoje problémy so sfunkčnením prototypu s pedagogickým vedúcim. Pavol
8.4 Pavol informoval o vytvorení testovacích dát pre vykresľovanie. Pavol

Opis stretnutia

  1. Stretnutie sa začalo vyhodnocovaním úloh z predchádzajúcich stretnutí.
  2. Štefan úspešne prepojil prostredia QT a OSG, avšak narazil na problém. Pri vypnutí aplikácie nastanú chyby, ktoré bude Štefan ďalej riešiť.
  3. Michal Pavlík implementoval v knižnici igraph metódu, ktorá umožňuje krokovanie v layout-ovacom algoritme. Metóda však obsahuje bug, ktorý Michal bude riešiť.
  4. Aurel informoval o stave implementácie databázy. Zatiaľ implementoval pridávanie a odoberanie uzlov. Navrhol zmeniť implementáciu polí z vektorov na sety, pre zjednodušenie. Po diskusií bol jeho návrh prijatý.
  5. Uskutočnila sa diskusia k návrhu, aby bola vytvorená jedna centrálna databáza, nad ktorou by pracovali všetci členovia tímu.
  6. Vedúci tímu navrhol prispôsobiť databázu, aby bola schopná udržať viac projektov. Aurel reagoval, že je to už sčasti možné.
  7. Štefan s Aurelom úspešne spojazdnili databázu a testujú ich prepojenie s prototypom. Pavol oznámil, že do budúceho stretnutia nainštaluje a otestuje databázu na Linuxe.
  8. Adam po preštudovaní vlákien v OSG a prekonzultovaní s pedagogickým vedúcim usúdil, že sa budú využívať vlákna poskytované prostredím QT, ktoré ešte preštuduje.
  9. Pavol konzultoval problémy s pedagogickým vedúcim, ktoré sa týkali sfunkčnenia prototypu na Linuxe. Pedagogický vedúci pomohol zmodifikovať CMAKE skript na vytvorenie projektu a odstránil tak konzultované problémy.
  10. Prebehla diskusia k používaniu platformovo nezávislých primitívov. Výsledkom bolo zhodnutie sa na používaní primitívov definovaných v prostredí QT.
  11. Pavol informoval o vytvorení testovacích dát pre vykresľovanie grafu. Následne prijal úlohu vytvoriť zložitejšie testovacie dáta na vykresľovanie.
  12. Michal Paprčka oznámil, že prerobí a zefektívni zdrojové kódy.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
5.3 4.11.2009 Štúdium OSG Viewer a ako prepojiť QT a OSG Štefan
7.1 18.11.2009 Implementovať layoutovací algoritmus Michal Pavlík
7.2 18.11.2009 Implementovať DB do prototypu Aurel
8.1 25. 11. 2009 Testovanie prepojenia databázy s prototypom. Aurel
Pavol
Štefan
8.2 25.11.2009 Naštudovanie a odskúšanie používania vlákien v C++. Adam
8.3 25.11.2009 Sfunkčnenie prototypu pod systémom Linux. Pavol
9.1 2.12.2009 Vytvorenie zložitejších testovacích dát na vykresľovanie grafu Pavol
9.2 2.12.2009 Prepísať zdrojové kódy prototypu. Michal Paprčka
9.3 2.12.2009 Dokumentácia k prototypu všetci
Späť na vrch

Zápis z 10. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 9.12.2009

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Aurel Paulovič

Overil: Bc. Michal Paprčka

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Pavol Perdík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Michal Paprčka

Téma stretnutia:

Implementácia prototypu, dokumentácia a dokument riadenia

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
5.3 Štefan ukončil svoje pôsobenie v tíme. Časť úlohy splnil, ale nestihol úspešne dokončiť prepojenie QT a OSG. Štefan
7.1 Michal úspešne implementoval layoutovací algoritmus a jeho krokovanie, a hotové riešenie otestoval na funkcionalite prototypu. Michal Pavlík
7.2 Aurel pokračoval v implementácii DB modulu. Vytvoril metódy na pridávanie typov a hrán. Na úlohe ďalej pracuje. Aurel
8.1 Pavlovi sa ešte nepodarilo sfunkčniť prepojenie DB modulu s databázou. Štefan otestoval prepojenie modulu s databázou a toto je považované za funkčné. Aurel
Pavol
Štefan
8.2 Adam naštudoval a otestoval používanie vláken v C++. Vlákna boli použité už aj v prototype. Adam
8.3 Pavlovi sa okrem DB podarilo úspešne skompilovať projekt a spustiť ho pod Linuxom Pavol
9.1 Pavol vytvoril funkcie na generovanie zložitejších testovacích dátových štruktúr. Na úlohe ďalej pracuje. Pavol
9.2 Michal upravil zdrojové kódy prototypu a podarilo sa mu implementovať vlákna do projektu. Dosiahol zlepšenie výkonnosti pri vykresľovaní grafu. Michal Paprčka
9.3 Členovia tímu pracovali na dokumentácii k projektu a na dokumentácii k riadeniu. Na úlohe ďalej pracujú. všetci

Opis stretnutia

  1. Na začiatok stretnutia členovia tímu oznámili pedagogickému vedúcemu odchod ďalšieho člena tímu, Štefana Gaburu. Štefan Gabura nestihol dokončiť všetky úlohy, ktoré mu boli pridelené, úlohu prepojenia QT s OSG prevzal Michal Paprčka.
  2. Stretnutie pokračovalo vyhodnocovaním úloh z predchádzajúceho stretnutia.
  3. Tím prezentoval pedagogickému vedúcemu aktuálnu verziu prototypu. Demonštroval prácu layoutovacieho algoritmu na testovacích dátach a tiež zobrazenie grafu.
  4. Michal Paprčka prezentoval využitie vláken poskytovaných prostredím QT v prototype.
  5. Aurel tímu referoval o aktuálnom stave DB modulu. Prezentoval centrálny databázový server, ktorý v spolupráci s Michal Paprčkom nakonfiguroval, a tím ho bude využívať pri ďalšej práci. Michal Paprčka navrhol využitie konfiguračnej štruktúry prototypu na nastavenie prihlasovacích údajov k databáze, toto riešenie Aurel implementuje.
  6. Pavol konzultoval problémy so sfunkčnením databázového pripojenia prototypu pod operačným systémom Linux. Na úlohe bude ďalej pracovať.
  7. Michal Pavlík navrhol implementovať ďalšie funkcie na generovanie testovacích dát s dôrazom na otestovanie layoutovania viacerých samostatných grafov súčasne. Tím tento návrh prijal a úlohu priradil Pavlovi.
  8. Tím sa dohodol s pedagogickým vedúcim Ing. Kapcom na dátume prezentácie projektu tímu číslo 12. Przentácia bude prebiehať v utorok 15.12.2009 o 16:00.
  9. Ing. Kapec informoval tím o plánovanom priebehu prezentácie projektu. Projekt budú prezentovať Michal Paprčka a Aurel Paulovič, ktorí vytvoria aj prezentáciu.
  10. Tím konzultoval s pedagogickým vedúcim obsah dokumentácie k projektu a dohodol sa na, že tlačenú verziu odovzdá na prezentácii projektu.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
5.3 4.11.2009 Štúdium OSG Viewer a ako prepojiť QT s OSG. Michal Paprčka
7.2 18.11.2009 Implementovať DB do prototypu Aurel
8.1 25.11.2009 Testovanie prepojenia databázy s prototypom Aurel
Pavol
9.1 2.12.2009 Vytvorenie zložitejších testovacích dát na vykresľovanie grafu Pavol
9.3 2.12.2009 Dokumentácia k prototypu všetci
10.1 9.12.2009 Príprava prezentácie projektu Michal Paprčka
Aurel

Späť na vrch