Zápisnice TP1
Zápis z 1. stretnutia
Zápis z 2. stretnutia
Zápis z 3. stretnutia
Zápis z 4. stretnutia
Zápis z 5. stretnutia
Zápis z 6. stretnutia
Zápis z 7. stretnutia
Zápis z 8. stretnutia
Zápis z 9. stretnutia
Zápis z 10. stretnutia
Zápis z 1. stretnutia tímu č. 20
Dátum: 7. 10. 2009
Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)
Vypracoval: Bc. Michal Pavlík
Overil: Bc. Michal Paprčka
Prítomní:
Pedagóg: Ing. Peter Kapec
Členovia tímu: Bc. Štefan Gabura, Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík
Téma stretnutia:
Analýza problému (štúdium problematiky)
Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia
Na prvom stretnutí neboli vyhodnocované úlohy z predchádzajúceho stretnutia.
Opis stretnutia
- Pedagóg a vedúci tímu Ing. Kapec privítal tím na prvom stretnutí. Objasnil základnú problematiku spojenú s témou tímového projektu.
- Vedúci tímu pripravil základnú literatúru a určil smerovanie nášho ďalšieho štúdia.
- Tím bol v stručnosti oboznámený z výsledkami tímu z predchádzajúceho akad. roku, ktorý sa venoval rovnakej téme.
- Na základe predchádzajúceho bodu bol stanovený cieľ projektu a určené najpodstatnejšie časti, ktorým bude tím venovať najviac úsilia. Tím sa bude vo fáze analýzy a návrhu komplexnému riešeniu systému na vizualizáciu softvérových artefaktov. Implementácia sa bude prvotne venovať konkrétne vizualizácií (grafickému zobrazeniu) softvérových artefaktov prostredníctvom počítačovej grafiky.
- Tím si určil najbližší postup, teda cieľ analýzy. V prvom rade bude potrebná analýza dostupných parser-ov zdrojového kódu (vrátane parser-u, vytvoreného minuloročným tímom), vstupných formátov pre vizualizáciu, typov grafických vizualizácií a vizualizácií grafov, príp. konkrétne vizualizácií softvérových artefaktov.
- Pedagóg oboznámil tím s možnosťami vývojových prostredí a nástrojov, ktoré budú potrebné pri vývoji.
- Michal Paprčka zhrnul rozdelenie častí projektu, za ktoré sú jednotliví členovia tímu zodpovední:
- Michal Pavlík sa bude zodpovedať za celistvosť, obsah a formálnu stránku projektovej dokumentácie.
- Štefan Gabura bude zodpovedný za webovú prezentáciu tímu, za jej aktuálnosť a obsah.
- Aurel Paulovič sa bude venovať databázovým systémom a obstarávať požiadavky na databázu.
- Pavol Perdík bude zodpovedný za testovanie výsledkov podľa určenej metodiky vývoja.
- Za podporu v nástrojoch a pomoc členom tímu s vývojovými prostrediami je zodpovedný Adam Pažitnaj.
- O riadenie vývoja a rozdelenie úloh podľa určenej metodiky sa bude starať Michal Paprčka.
- Matúš Péči bude mať hlavné slovo pri analýze a návrhu systému pre vizualizáciu softvérových artefaktov.
Rovnako na záver rozdeľovania úloh poznamenal, že sa členovia tímu budú musieť zapájať v každej fáze projektu, keďže všetky skúsenosti a schopnosti budú potrebné.
Úlohy do ďalšieho stretnutia
Č. úlohy | Dátum zadania | Úloha | Zodpovedný |
1.1 | 7.10.2009 | Zaviesť a analyzovať vývojové prostredia a nástroje. Rozhodnúť, ktoré nástroje bude tím pri vývoji používať. Pomôcť zaviesť vývojové prostredia na osobných počítačoch členov tímu. | Adam |
1.2 | 7.10.2009 | Vytvoriť šablónu pre zápisy zo stretnutí a vyhotoviť zápis z prvého stretnutia | Michal Pavlík |
1.3 | 7.10.2009 | Rozhodnúť o technológií tvorby webovej prezentácie tímu, prehodnotiť obsah a zaviesť prvú iteráciu webovej stránky | Štefan |
1.4 | 7.10.2009 | Analyzovať systémy na podporu a manažment vývoju softvérových projektov, vybrať vhodný produkt a zaviesť. | Michal Paprčka |
1.5 | 7.10.2009 | Naštudovať poskytnuté materiály | všetci |
Zápis z 2. stretnutia tímu č. 20
Dátum: 21. 10. 2009
Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)
Vypracoval: Bc. Adam Pažitnaj
Overil: Bc.
Prítomní:
Pedagóg: Ing. Peter Kapec
Členovia tímu: Bc. Štefan Gabura, Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík
Téma stretnutia:
Analýza problému (diskusia k získaným poznatkom)
Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia
Č. úlohy | Stav | Zodpovedný |
1.1 | Inštalácia QT knižníc ako aj QT prostredia do Visual Studia je zdokumentovaná, takisto je sprístupnený aj návod pre OSG. |
Adam |
1.2 | Šablóna bola doplnená o tabuľku úloh vo forme excelovského zošita. |
Michal Pavlík |
1.3 | Prvá verzia stránky bola vytvorená a umiestnená na server. |
Štefan |
1.4 | Trac bol nainštalovaný spolu s verzionovacím systémom, je potrebné ešte vytvoriť heslo vedúcemu projektu. |
Michal Paprčka |
1.5 | V stave riešenia. |
všetci |
2.1 | Aurel aj Pavol zhrnuli poznatky, ktoré získali počas štúdia dokumentov, avšak požadovali ďalší čas na podrobnejšie štúdium |
Aurel Pavol |
2.2 | Michalovia sa ešte vzhľadom na vyťaženosť v ostatných predmetoch nedostali k podrobnejšej analýze. |
Michal Pavlík Michal Paprčka |
2.3 | Matúš si prečítal minuloročnú prácu, ktorá mala podobnú tému ako naša a analyzoval spomenuté parsery. |
Matúš |
2.4 | Adam si prečítal dokumentáciu k Cmake. |
Adam |
2.5 | Michal sa zatial nevenoval tejto téme. |
Michal Paprčka |
Opis stretnutia
- Stretnutie sa začalo kontrolou jednotlivých úloh z minulého stretnutia.
- Vedúci stretnutia podal správu o stave jednotlivých úloh pedagógovi Ing. Petrovi Kapcovi.
- Tím sa dohodol na vypracovaní analýzy jednotlivých častí a rozdelil si ich nasledovne:
- Aurel a Pavol majú za úlohu analýzu GrafML a GXML
- Michal Pavlík a Michal Paprčka majú zdokumentovať algoritmy na rozmiestnenie uzlov v 3D priestore
- Adam má analyzovať dostupné 3D engine
- Štefan bude analyzovať prostredie QT
- Matúš bude ďalej analyzovať parsery
- Aurel má zanalyzovať a vybrať vhodnú databázu na uloženie dát
- Pavol má zistiť a analyzovať, či existuje pre Visual Studio technológia podobná JUnit
- Tím viedol diskusiu ohľadom reprezentácie jednotlivých artefaktov zdrojového kódu v 3D priestore a následne tiež diskutoval ohľadom hrubého predbežného návrhu riešenia.
- Adam dostal za úlohu zistiť, či existuje plugin do Visual Studia pre verzionovací systém SVN
- Adam dostal za úlohu vytvoriť plán zakladajúci sa na požiadavkách z minulého stretnutia.
Úlohy do ďalšieho stretnutia
Č. úlohy |
Dátum zadania |
Úloha |
Zodpovedný |
3.I |
21.10.2009 |
Analýza a zdokumentovanie GraphML a GXML |
Aurel Pavol |
3.II |
21.10.2009 |
Analýza a zdokumentovanie algoritmov |
Michal Pavlík |
3.III |
21.10.2009 |
Analýza a zdokumentovanie dostupných 3D engineov |
Michal Paprčka |
3.IV |
21.10.2009 |
Analýza a zdokumentovanie prostredia QT |
Štefan |
3.V |
21.10.2009 |
Analýza a výber vhodnej databázy |
Aurel |
3.VI |
21.10.2009 |
Zistiť existenciu technológie pre VS podobnú Junit |
Pavol |
3.VII |
21.10.2009 |
Vyhľadať a nainštalovať modul do VS pre SVN |
Adam |
3.VIII |
21.10.2009 |
Vytvoriť plán |
Adam |
Zápis z 3. stretnutia tímu č. 20
Dátum: 21. 10. 2009
Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)
Vypracoval: Bc. Adam Pažitnaj
Overil: Bc.
Prítomní:
Pedagóg: Ing. Peter Kapec
Členovia tímu: Bc. Štefan Gabura, Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík
Téma stretnutia:
Analýza problému (diskusia k získaným poznatkom)
Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia
Č. úlohy | Stav | Zodpovedný |
1.1 | Inštalácia QT knižníc ako aj QT prostredia do Visual Studia je zdokumentovaná, takisto je sprístupnený aj návod pre OSG. |
Adam |
1.2 | Šablóna bola doplnená o tabuľku úloh vo forme excelovského zošita. |
Michal Pavlík |
1.3 | Prvá verzia stránky bola vytvorená a umiestnená na server. |
Štefan |
1.4 | Trac bol nainštalovaný spolu s verzionovacím systémom, je potrebné ešte vytvoriť heslo vedúcemu projektu. |
Michal Paprčka |
1.5 | V stave riešenia. |
všetci |
2.1 | Aurel aj Pavol zhrnuli poznatky, ktoré získali počas štúdia dokumentov, avšak požadovali ďalší čas na podrobnejšie štúdium |
Aurel Pavol |
2.2 | Michalovia sa ešte vzhľadom na vyťaženosť v ostatných predmetoch nedostali k podrobnejšej analýze. |
Michal Pavlík Michal Paprčka |
2.3 | Matúš si prečítal minuloročnú prácu, ktorá mala podobnú tému ako naša a analyzoval spomenuté parsery. |
Matúš |
2.4 | Adam si prečítal dokumentáciu k Cmake. |
Adam |
2.5 | Michal sa zatial nevenoval tejto téme. |
Michal Paprčka |
Opis stretnutia
- Stretnutie sa začalo kontrolou jednotlivých úloh z minulého stretnutia.
- Vedúci stretnutia podal správu o stave jednotlivých úloh pedagógovi Ing. Petrovi Kapcovi.
- Tím sa dohodol na vypracovaní analýzy jednotlivých častí a rozdelil si ich nasledovne:
- Aurel a Pavol majú za úlohu analýzu GrafML a GXML
- Michal Pavlík a Michal Paprčka majú zdokumentovať algoritmy na rozmiestnenie uzlov v 3D priestore
- Adam má analyzovať dostupné 3D engine
- Štefan bude analyzovať prostredie QT
- Matúš bude ďalej analyzovať parsery
- Aurel má zanalyzovať a vybrať vhodnú databázu na uloženie dát
- Pavol má zistiť a analyzovať, či existuje pre Visual Studio technológia podobná JUnit
- Tím viedol diskusiu ohľadom reprezentácie jednotlivých artefaktov zdrojového kódu v 3D priestore a následne tiež diskutoval ohľadom hrubého predbežného návrhu riešenia.
- Adam dostal za úlohu zistiť, či existuje plugin do Visual Studia pre verzionovací systém SVN
- Adam dostal za úlohu vytvoriť plán zakladajúci sa na požiadavkách z minulého stretnutia.
Úlohy do ďalšieho stretnutia
Č. úlohy |
Dátum zadania |
Úloha |
Zodpovedný |
3.1 |
21.10.2009 |
Analýza a zdokumentovanie dostupných 3D engineov |
Michal Paprčka |
3.2 |
21.10.2009 |
Analýza a zdokumentovanie prostredia QT |
Štefan |
3.3 |
21.10.2009 |
Analýza a výber vhodnej databázy |
Aurel |
3.4 |
21.10.2009 |
Zistiť existenciu technológie pre VS podobnú Junit |
Pavol |
3.5 |
21.10.2009 |
Vyhľadať a nainštalovať modul do VS pre SVN |
Adam |
3.6I |
21.10.2009 |
Vytvoriť plán |
Adam |
Zápis z 4. stretnutia tímu č. 20
Dátum: 28. 10. 2009
Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)
Vypracoval: Bc. Aurel Paulovič
Overil: Bc. Pavol Perdík
Prítomní:
Pedagóg: Ing. Peter Kapec
Členovia tímu: Bc. Štefan Gabura, Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík
Téma stretnutia:
Analýza problému (prezentácia zatiaľ získaných poznatkov z problematiky)
Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia
Č. úlohy |
Stav |
Zodpovedný |
1.5 |
Všetci členovia si naštudovali potrebné poskytnuté materiály. |
všetci |
2.1 |
Aurel prezentoval získané poznatky o technológii GXL a predložil tiež materiál obsahujúci, zatiaľ nedokončenú, analýzu Pavol zhrnul poznatky o GraphML a prezentoval tiež analýzu, ktorú ešte plánuje ďalej doplniť. |
Aurel Pavol |
2.2 |
Michal sa zaoberal štúdiom viacerých algoritmov, na úlohe ďalej pracuje. |
Michal Pavlík |
2.3 |
Matúš analyzoval niekoľko parserov, je potrebné aby porovnal ešte niekoľko ďalších a dopísal ich súhrnnú analýzu. |
Matúš |
2.4 |
Adam sa oboznámil s nástrojom Cmake, počas stretnutia tieto konzultoval s pedagogickým vedúcim. Plánuje ešte napísané makefile-y otestovať. |
Adam |
2.5 |
Michal sa tejto úlohe zatiaľ nevenoval. |
Michal Paprčka |
3.1 |
Michal na úlohe pracuje. |
Michal Paprčka |
3.2 |
Štefan na úlohe ďalej pracuje. |
Štefan |
3.3 |
Aurel na tejto úlohe ďalej pracuje, výsledky zatiaľ neprezentoval. |
Aurel |
3.4 |
Pavol prezentoval získané poznatky o technológii CTest. Zatiaľ analýzu nespísal. |
Pavol |
3.5 |
Adam vyhľadal a nainštaloval SVN modul do VS. Je potrebné vykonať ešte testy. |
Adam |
3.6 |
Adam vytvoril plán. |
Adam |
Opis stretnutia
- Stretnutie sa začalo kontrolou jednotlivých úloh z minulého týždňa.
- Vedúci stretnutia podal správu o stave jednotlivých úloh pedagógovi Ing. Petrovi Kapcovi
- Aurel prezentoval poznatky získané o technológii GXL a tímu vysvetlil základné princípy GXL metaschémy, zápisu grafov a ich schém.
- Pavol prezentoval technológiu GraphML a jej možnosti.
- Pedagogický vedúci Ing. Peter Kapec v krátkosti prezentoval tímu knižnicu IGraph a načrtol jej možné využitie v projekte. Aurel prezentoval knižnicu (J)GraLab určenú na uchovávanie grafov v GXL formáte. Michal Paprčka dostal za úlohu zistiť možnosť použitia OSG DB na reprezentáciu grafu.
- Tím viedol diskusiu o vhodnej štruktúre súborov a SVN repozitára.
- Tím diskutoval o využití unit testov v projekte a o možnostiach akceptačných testov pre vizualizačnú časť projektu.
- Michal Paprčka si dal za úlohu otestovať pohyb kamery v priestore grafu v OSG.
- Adam dostal za úlohu vytvoriť plán vo formáte tabuľky z pôvodného Ganttovho diagramu.
- Michal Pavlík dostal za úlohu navrhnúť šablónu dokumentácie potrebnej pre prvý milestone TP a spojiť vypracovanú dokumentáciu.
Úlohy do ďalšieho stretnutia
Č. úlohy | Dátum zadania | Úloha | Zodpovedný |
2.1 |
14.10.2009 |
Analýza a vyhľadanie dátových formátov (pôvodne modelov) GraphML a GXL. |
Aurel Pavol |
2.2 |
14.10.2009 |
Analýza algoritmov na rozmiestnenie uzlov v 3D priestore. |
Michal Pavlík |
2.3 |
14.10.2009 |
Analýza parserov zdrojových kódov. |
Matúš |
2.4 |
14.10.2009 |
Oboznámenie sa s nástrojom Cmake |
Adam |
2.5 |
14.10.2009 |
Navrhnúť organizáciu zdrojových kódov |
Michal Paprčka |
3.1 |
21.10.2009 |
Analýza a zdokumentovanie dostupných 3D engineov. |
Michal Paprčka |
3.2 |
21.10.2009 |
Analýza a zdokumentovanie prostredia QT. |
Štefan |
3.3 |
21.10.2009 |
Analýza a výber vhodnej databázy. |
Aurel |
3.4 |
21.10.2009 |
Analýza Unit Testov v prostredí QT. (premenovaná úloha Zistiť technológiu pre VS podobnú JUnit.) |
Pavol |
3.5 |
21.10.2009 |
Vyhľadať a nainštalovať modul do VS pre SVN |
Adam |
4.1 |
28.10.2009 |
Naštudovanie a otestovanie pohybu kamery vo vizualizácii OSG grafu. |
Michal Paprčka |
4.2 |
28.10.2009 |
Vytvorenie plánu vo formáte tabuľky |
Adam |
4.3 |
28.10.2009 |
Navrhnúť a vytvoriť šablónu dokumentácie potrebnej pre prvý milestone. Zosumarizovať vytvorenú dokumentáciu. |
Michal Pavlík |
4.4 |
28.10.2009 |
Zistiť podporu OSG DB a možnosti jej využitia pre uloženie dát grafu. |
Michal Paprčka |
Zápis z 5. stretnutia tímu č. 20
Dátum: 4. 11. 2009
Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)
Vypracoval: Bc. Pavol Perdík
Overil: Bc. Matúš Péči
Prítomní:
Pedagóg: Ing. Peter Kapec
Členovia tímu: Bc. Štefan Gabura, Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík
Téma stretnutia:
Ukončenie analýzy, návrh systému
Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia
Č. úlohy | Stav | Zodpovedný |
2.1 | Aurel a Pavol ukončili analýzu dátových formátov GraphML a GXL a výsledky analýzy ešte raz zhrnuli. | Aurel Pavol |
2.2 | Michal zhrnul svoju doterajšiu analýzu algoritmov. Nadobudnuté poznatky bude ešte overovať prakticky. | Michal Pavlík |
2.3 | Matúš úspešne ukončil analýzu parserov. | Matúš |
2.4 | Adam úspešne otestoval použitie nástroja Cmake. Plánuje ešte zdokonalenie konfigurácie, kvôli problémom s VS. | Adam |
2.5 | Michal po emailovej diskusii navrhol adresárovú štruktúru repozitáru. | Michal Paprčka |
3.1 | Michal zanalyzoval dostupné 3D enginey. | Michal Paprčka |
3.2 | Štefan úspešne zanalyzoval prostredie QT. | Štefan |
3.3 | Aurel zanalyzoval databázy a ako najvhodnejšiu vybral PostgreSQL. | Aurel |
3.4 | Pavol naďalej analyzuje dostupné technológie pre Unit Testing. | Pavol |
3.5 | Adam našiel SVN plugin pre VS. | Adam |
4.1 | Michal informoval o úspešnom vytvorení prototypu aplikácie, v ktorej simuloval pohyb kamery v priestore. Narazil na technické problémy. Má nápady ako ich riešiť a preto sa úlohou bude aj naďalej zaoberať. |
Michal Paprčka |
4.2 | Adam vytvoril plán vo formáte tabuľky. | Adam |
4.3 | Michal vytvoril šablónu a úspešne zosumarizoval vytvorenú dokumentáciu. | Michal Pavlík |
4.4 | Michal dospel k názoru, že nevidí význam použitia OSG DB pre účely tohto projektu. Táto úloha je preto pozastavená. | Michal Paprčka |
Opis stretnutia
- Stretnutie začalo kontrolou úloh z predošlého týždňa. Úlohy týkajúce sa analýzy boli úspešne ukončené a bola z nich vytvorená súhrnná dokumentácia.
- Michal Paprčka informoval o úspešnom vytvorení prototypu aplikácie, v ktorej simuloval pohyb kamery v priestore. Narazil na technické problémy. Má nápady ako ich riešiť.
- Adam našiel SVN plugin pre VS. Vzápätí však narazil na problémy týkajúce sa tohto pluginu a Cmake, preto ešte bude upravovať konfiguráciu Cmake súboru.
- Michal Paprčka informoval o dohode adresárovej štruktúry zdrojových kódov. Úloha je spätá s adresárovou štruktúrou repozitáru (Aurel) a s úlohou vytvorenia Cmake súboru (Adam).
- Michal Paprčka informoval o analýze OSG DB. Dospel k názoru, že technológia v tomto projekte nemá využitie.
- Michal Paprčka informoval o implementačných pokusoch s tzv. bilboardingom.
- Michal Pavlík zanalyzoval dostupné layoutovacie algoritmy a štruktúru iGraph. Nadobudnuté informácie si chce vyskúšať a overiť prakticky.
- Tím viedol diskusiu o zgrupovaní uzlov v grafe (súvisiace uzly bližšie k sebe, myšlienka o zgrupovaní súvisiacich uzlov, medzi ktorými nie je vzťah – hrana). Dospel k dvom možným, navzájom sa nevylučujúcim, riešeniam:
- Riešenie s využitím váh ku hranám
- Riešenie s využitím imaginárnych hrán a uzlov
- Pedagogický vedúci špecifikoval ďalšiu požiadavku na systém. Možnosť pozastaviť layoutovanie, následne vybrať len niektoré uzly a zadať povel, na layoutovanie iba vybraných uzlov. Tím následne viedol diskusiu o možných problémov prekrývania sa objektov a pod.
- Na záver si tím rozdelil úlohy na ďalší týždeň.
Úlohy do ďalšieho stretnutia
Č. úlohy | Dátum zadania | Úloha | Zodpovedný |
2.3 | 14.10.2009 | Oboznámenie sa s nástrojom Cmake. (debug, release, platformy) | Adam |
3.4 | 21.10.2009 | Analýza Unit Testov v prostredí QT. | Pavol |
5.1 | 4.11.2009 | Vytvorenie adresárovej štruktúry v SVN repozitári. | Aurel Adam |
5.2 | 4.11.2009 | Štúdium OSG. | Adam Michal Paprčka |
5.3 | 4.11.2009 | Štúdium OSG Viewer a ako prepojiť QT a OSG. | Štefan |
5.4 | 4.11.2009 | Prakticky otestovať vybrané layoutovacie algoritmy. | Michal Pavlík Pavol |
5.5 | 4.11.2009 | Preskúmať svoju časť systému (moduly) a pokúsiť sa definovať rozhranie. | všetci |
Zápis z 6. stretnutia tímu č. 20
Dátum: 11. 11. 2009
Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)
Vypracoval: Bc. Matúš Péči
Overil: Bc. Štefan Gabura
Prítomní:
Pedagóg: Ing. Peter Kapec
Členovia tímu: Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík
Téma stretnutia:
Návrh systému
Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia
Č. úlohy | Stav | Zodpovedný |
2.3 | Adam pracoval s nástrojom CMake a naďalej pokračuje v oboznamovaní. | |
3.4 | Pavol úspešne dokončil analýzu Unit testov v prostredí QT. | Pavol |
5.1 | Adam sa venoval problému adresárovej štruktúry a bude pokračovať v riešení problému. | Adam Aurel |
5.2 | Michal úspešne spravil hotový modul pre pohyb v priestore, kameru, zobrazovanie pomocou súborov, a pracoval s knižnicu osgPPU. | Michal Paprčka |
5.3 | Štefan nebol na stretnutí. | Štefan |
5.4 | Michal si pozrel zdrojové kódy algoritmu a naďalej sa bude tejto úlohe venovať. | Michal Pavlík |
5.5 | V stave riešenia. | Všetci |
Opis stretnutia
- Stretnutie sa začalo kontrolou jednotlivých úloh z minulého stretnutia.
- Michal Pavlík informoval o štruktúre IGraf, do ďalšieho týždňa si berie za úlohu zistiť či sa dá integrovať, pozrieť a analyzovať jeho výstup matrix.
- Adam zanalyzoval SVN plugin pre VS. A informoval o nutnosti nainštalovania OSG a QT na jednom mieste na disku, resp. do zložky C:/development.
- Michal Paprčka ukázal tímu štábnu kultúru, ktorá sa bude používať. Matúš dostal za úlohu pozrieť systém pre podporu dokumentovania zdrojových súborov doxygen.
- Pedagogický vedúci informoval tím o fyzikálnom simulátore na layoutovací algoritmus. Na záver diskusie sa rozhodlo, že týmto smerom sa zatiaľ tím uberať nebude.
- Tím viedol diskusiu o GrafML. Jeho reprezentácií, základnej štruktúre, čo sa dá definovať a o tom, že databáza bude odrážať dátovú štruktúru.
- Tím diskutoval o prototype a o tom, čo všetko má prototyp obsahovať.
- Pedagogický vedúci ukázal matematický koncept internej reprezentácie.
- Tím viedol diskusiu o internej reprezentácií v databáze a o tom čo všetko budeme v databáze uchovávať. Aurel má za úlohu navrhnúť dátový model databázy.
- Na záver si tím rozdelil úlohy na ďalší týždeň.
Úlohy do ďalšieho stretnutia
Č. úlohy | Dátum zadania | Úloha | Zodpovedný |
2.3 | 14.10.2009 | Oboznámenie sa s nástrojom Cmake. (debug, release, platformy) | Adam |
5.1 | 4.11.2009 | Vytvorenie adresárovej štruktúry v SVN repozitári. | Aurel Adam |
5.3 | 4.11.2009 | Štúdium OSG Viewer a ako prepojiť QT a OSG. | Štefan |
5.4 | 4.11.2009 | Prakticky otestovať vybrané layoutovacie algoritmy. | Michal Pavlík Pavol |
5.5 | 4.11.2009 | Preskúmať svoju časť systému (moduly) a pokúsiť sa definovať rozhranie. | všetci |
6.1 | 11.11.2009 | Urobiť iteráciu plánu. | Adam |
6.2 | 11.11.2009 | Zistiť ako sa generuje systém pre podporu dokumentovania zdrojových súborov doxygen. | Matúš |
6.3 | 11.11.2009 | Navrhnúť dátový model databázy. | Aurel |
Zápis z 7. stretnutia tímu č. 20
Dátum: 18. 11. 2009
Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)
Vypracoval: Bc. Štefan Gabura
Overil: Bc. Michal Pavlík
Prítomní:
Pedagóg: Ing. Peter Kapec
Členovia tímu: Bc. Štefan Gabura, Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík
Téma stretnutia:
Implementácia systému
Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia
Č. úlohy | Stav | Zodpovedný |
2.3 | Boli vytvorené buildovacie skripty pre použitie nástroja CMAKE | Adam |
5.1 | Adresárová štruktúra pre SVN repozitár je hotová | Adam Aurel |
5.3 | Štefan nadobudol základné zručnosti práce s nástrojom Qt a prostredím Qt Creator | Štefan |
5.4 | Michal narazil na technické problémy, ktoré sa podarilo vyriešiť na stretnutí a pokračuje a implementácii a testovaní vlastností algoritmov rozmiestnenia uzlov v priestore | Michal Pavlík |
5.5 | V stave riešenia. | Všetci |
6.1 | Plán bol aktualizovaný | Adam |
6.2 | Matúš je s touto úlohou takmer, hotový keďže ale nebol na stretnutí bude nám to referovať na ďaľšom | Matúš |
6.3 | Dátový model je hotový | Aurel |
Opis stretnutia
- Stretnutie sa začalo kontrolou úloh z minulého stretnutia.
- Adam informoval o dokončení úlohy 2.3. vytvoril buildovacie skripty potrebné pre kompiláciu projektu na rôznych platformách
- Adam taktiež vytvoril adresárovú štruktúru v repozitári SVN a oboznámil nás s novou iteráciou plánu
- Štefan referoval nadobudnutie základných znalostí s prácou v Qt. Diskutovali sme ďalší postup v súvislosti s úlohou 5.1 a vytýčili sme ciel pre ďalší týždeň
- Michal P. hlásil, že narazil na technický problém pri implementácii algoritmov rozloženia uzlov a priestore, ktorý sme následne riešili a vyriešili.
- Aurel potom predniesol možnosti štruktúry databáz, diskutovali sme ich a zhodli sme sa na reprezentácii grafu pomocou uzlov v databáze.
- Pán Ing. Kapec, Pavol a Aurel diskutovali návrh dátového modelu databázy a vytvorili jeho konečnú formu.
- Diskutovali sme implementáciu dopytovacieho jazyka schopného pýtať sa na hrany v databáze.
- Ďalej sme riešili technické problémy pri práci v jednotlivých prostrediach
- Na záver si tím rozdelil úlohy na ďalší týždeň.
- V samotnom závere stretnutia sme ešte prešli s pánom Ing. Kapcom linkovacie skripty k CMAKEu a pozmenili sme ich podľa jeho rád.
Úlohy do ďalšieho stretnutia
Č. úlohy | Dátum zadania | Úloha | Zodpovedný |
5.3 | 4.11.2009 | Štúdium OSG Viewer a ako prepojiť QT a OSG. | Štefan |
5.4 | 4.11.2009 | Prakticky otestovať vybrané layoutovacie algoritmy. | Michal Pavlík Pavol |
5.5 | 4.11.2009 | Preskúmať svoju časť systému (moduly) a pokúsiť sa definovať rozhranie. | všetci |
6.2 | 11.11.2009 | Zistiť ako sa generuje systém pre podporu dokumentovania zdrojových súborov doxygen. | Matúš |
7.1 | 18.11.2009 | Vytvoriť hashmapu singleton threatsafe | Adam |
Zápis z 8. stretnutia tímu č. 20
Dátum: 25. 11. 2009
Miestnosť: Internát Mladosť
Vypracoval: Bc. Michal Pavlík
Overil: Bc. Michal Paprčka
Prítomní:
Členovia tímu: Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Matúš Péči, Bc. Pavol Perdík
Téma stretnutia:
Prototypovanie vybraných častí
Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia
Č. úlohy | Stav | Zodpovedný |
5.3 | Štefan sa stretnutia pre povinnosti nezúčastnil. Informoval nás však, že pokračuje v štúdiu a pracuje na prepojení OSG a QT. | Štefan |
5.4 | Michal usúdil, že bude vhodné použiť knižnicu iba pre layoutovací modul. | Michal Pavlík |
5.5 | Nadefinovali sme si dátovú štruktúru, ktorá bude používaná ako rozhranie pre väčšinu modulov. | Všetci |
6.2 | Matúš ukončil svoju prácu a svoj výsledok odovzdal. | Matúš |
7.1 | Michal Pavlík implementoval prvú iteráciu modulu. | Michal Pavlík |
7.2 | Aurel úspešne sfunkčnil PostgreSQL driver a bude pokračovať v jeho integrácii do projektu 3DVisual. | Aurel |
7.3 | Michal prepojil prvú iteráciu layoutovacieho modulu s viewerom, pričom narazil na problém s vizualizáciou. Prepojenie je však funkčné. | Michal Paprčka |
7.4 | Adam vytvoril hashmapu, ale bude na nej ešte robiť úpravy. | Adam |
Opis stretnutia
- Stretnutie sa výnimočne uskutočnilo na internáte Mladosť.
- Na začiatku nám Matúš oznámil, že končí svoje štúdium na FIIT STU a opúšťa tím. Všetky svoje úlohy ukončil a odovzdal nám materiály, ktoré zhromaždil a vyprodukoval.
- Pokračovali sme vo vyhodnocovaní úloh z predchádzajúcich stretnutí.
- Michal Pavlík sfunkčnil knižnicu iGraph, otestoval niektoré algoritmy a prešiel jednotlivé časti dokumentácie. Usúdil, že bude vhodné použiť knižnicu iba na layoutovací algoritmus.
- Bola vytvorená dátová štruktúra, ktorá bude prepájať jednotlivé moduly. Zatiaľ sa štruktúra ukazuje ako dostatočná a bude predstavovať rozhranie jednotlivých modulov.
- Michal Pavlík ozrejmil, čo obsahuje prvá iterácia layoutovacieho modulu. Modul generuje výsledné pozície uzlov. K modulu bola vytvorená testovacia funkcia, ktorá vytvára graf v tvare kocky. Načrtol ako plánuje pokračovať v implementácii. Ďalšia iterácia bude čiastkové výsledky zaraďovať do frontu a vizualizačný modul si bude vyžadovať pozície po ďalšom bloku iterácií.
- Aurel vysvetlil problémy so sfunkčnením driveru na prístup do databázy. Driver sfunkčnil na svojom počítači a teraz bude pokračovať v integrácií do projektu 3DVisual.
- Michal Paprčka prepojil vizualizačný modul s layoutovacím, pričom narazil na niektoré problémy vo vizualizácii. Zároveň aj zistil ako tieto problémy odstrániť. Prepojenie s prvou iteráciou je úspešne vykonané.
- Adam vytvoril hashmapu, ale narazil na problémy s knižnicou, ktoré v najbližšej dobe odstráni.
- Michal Paprčka nás upozornil, že sa blíži termín odovzdania a všetci by sme mali dokončovať práce na svojich častiach.
Úlohy do ďalšieho
stretnutia
Č. úlohy | Dátum zadania | Úloha | Zodpovedný |
5.3 | 4.11.2009 | Štúdium OSG Viewer a ako prepojiť QT a OSG | Štefan |
7.1 | 18.11.2009 | Implementovať layoutovací algoritmus | Michal Pavlík |
7.2 | 18.11.2009 | Implementovať DB do prototypu | Aurel |
7.3 | 18.11.2009 | Prepojiť dáta s layoutovacieho algoritmu s viewerom a dynamicky vykresľovať uzly a hrany | Michal Paprčka |
7.4 | 18.11.2009 | Vytvoriť hashmapu singleton threatsafe | Adam |
8.1 | 25. 11. 2009 | Testovanie prepojenia databázy s prototypom. | Aurel Pavol Štefan |
8.2 | 25.11.2009 | Naštudovanie a odskúšanie používania vlákien v C++. | Adam |
8.3 | 25.11.2009 | Sfunkčnenie prototypu pod systémom Linux. | Pavol |
8.4 | 25.11.2009 | Vytvorenie funkcií na napĺňanie dátovej štruktúry. | Pavol |
Zápis z 9. stretnutia tímu č. 20
Dátum: 2. 12. 2009
Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)
Vypracoval: Bc. Adam Pažitnaj
Overil: Bc. Aurel Paulovič
Prítomní:
Pedagóg: Ing. Peter Kapec
Členovia tímu: Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Pavol Perdík, Bc. Štefan Gabura
Téma stretnutia:
Prototypovanie a testovanie vybraných častí
Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia
Č. úlohy | Stav | Zodpovedný |
5.3 | Štefan nás informoval o svojom úspechu, pri implementovaní prepojenia OSG s QT. Program však hádže ešte chyby pri vypnutí a je potrebné ich ošetriť | Štefan |
7.1 | Michal úspešne implementoval v layoutovacom algoritme metódu, ktorá umožní krokovanie výpočtu. | Michal Pavlík |
7.2 | Aurel nás informoval o stave práce na implementácií DB – hotové sú metódy na pridanie a odobranie uzlov. Aurel bude ďalej pokračovať v implementácií. | Aurel |
7.3 | Michal úspešne prepojil dáta s dynamickým vykresľovaním uzlov a hrán | Michal Paprčka |
7.4 | Adam úspešne vytvoril singleton. | Adam |
8.1 | Aurel a Štefan úspešne otestovali DB v prostredí Windows. Testujú prepojenie DB s prototypom. Pavol rieši problémy s inštaláciou DB na Linuxe. | Aurel Pavol Štefan |
8.2 | Adam informoval o svojom štúdiu vlákien v OSG. Navrhuje však použitie vlákien prostredia QT, ktoré potrebuje ešte preštudovať. | Adam |
8.3 | Pavol konzultoval svoje problémy so sfunkčnením prototypu s pedagogickým vedúcim. | Pavol |
8.4 | Pavol informoval o vytvorení testovacích dát pre vykresľovanie. | Pavol |
Opis stretnutia
- Stretnutie sa začalo vyhodnocovaním úloh z predchádzajúcich stretnutí.
- Štefan úspešne prepojil prostredia QT a OSG, avšak narazil na problém. Pri vypnutí aplikácie nastanú chyby, ktoré bude Štefan ďalej riešiť.
- Michal Pavlík implementoval v knižnici igraph metódu, ktorá umožňuje krokovanie v layout-ovacom algoritme. Metóda však obsahuje bug, ktorý Michal bude riešiť.
- Aurel informoval o stave implementácie databázy. Zatiaľ implementoval pridávanie a odoberanie uzlov. Navrhol zmeniť implementáciu polí z vektorov na sety, pre zjednodušenie. Po diskusií bol jeho návrh prijatý.
- Uskutočnila sa diskusia k návrhu, aby bola vytvorená jedna centrálna databáza, nad ktorou by pracovali všetci členovia tímu.
- Vedúci tímu navrhol prispôsobiť databázu, aby bola schopná udržať viac projektov. Aurel reagoval, že je to už sčasti možné.
- Štefan s Aurelom úspešne spojazdnili databázu a testujú ich prepojenie s prototypom. Pavol oznámil, že do budúceho stretnutia nainštaluje a otestuje databázu na Linuxe.
- Adam po preštudovaní vlákien v OSG a prekonzultovaní s pedagogickým vedúcim usúdil, že sa budú využívať vlákna poskytované prostredím QT, ktoré ešte preštuduje.
- Pavol konzultoval problémy s pedagogickým vedúcim, ktoré sa týkali sfunkčnenia prototypu na Linuxe. Pedagogický vedúci pomohol zmodifikovať CMAKE skript na vytvorenie projektu a odstránil tak konzultované problémy.
- Prebehla diskusia k používaniu platformovo nezávislých primitívov. Výsledkom bolo zhodnutie sa na používaní primitívov definovaných v prostredí QT.
- Pavol informoval o vytvorení testovacích dát pre vykresľovanie grafu. Následne prijal úlohu vytvoriť zložitejšie testovacie dáta na vykresľovanie.
- Michal Paprčka oznámil, že prerobí a zefektívni zdrojové kódy.
Úlohy do ďalšieho stretnutia
Č. úlohy | Dátum zadania | Úloha | Zodpovedný |
5.3 | 4.11.2009 | Štúdium OSG Viewer a ako prepojiť QT a OSG | Štefan |
7.1 | 18.11.2009 | Implementovať layoutovací algoritmus | Michal Pavlík |
7.2 | 18.11.2009 | Implementovať DB do prototypu | Aurel |
8.1 | 25. 11. 2009 | Testovanie prepojenia databázy s prototypom. | Aurel Pavol Štefan |
8.2 | 25.11.2009 | Naštudovanie a odskúšanie používania vlákien v C++. | Adam |
8.3 | 25.11.2009 | Sfunkčnenie prototypu pod systémom Linux. | Pavol |
9.1 | 2.12.2009 | Vytvorenie zložitejších testovacích dát na vykresľovanie grafu | Pavol |
9.2 | 2.12.2009 | Prepísať zdrojové kódy prototypu. | Michal Paprčka |
9.3 | 2.12.2009 | Dokumentácia k prototypu | všetci |
Zápis z 10. stretnutia tímu č. 20
Dátum: 9.12.2009
Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)
Vypracoval: Bc. Aurel Paulovič
Overil: Bc. Michal Paprčka
Prítomní:
Pedagóg: Ing. Peter Kapec
Členovia tímu: Bc. Pavol Perdík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Michal Paprčka
Téma stretnutia:
Implementácia prototypu, dokumentácia a dokument riadenia
Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia
Č. úlohy | Stav | Zodpovedný |
5.3 | Štefan ukončil svoje pôsobenie v tíme. Časť úlohy splnil, ale nestihol úspešne dokončiť prepojenie QT a OSG. | Štefan |
7.1 | Michal úspešne implementoval layoutovací algoritmus a jeho krokovanie, a hotové riešenie otestoval na funkcionalite prototypu. | Michal Pavlík |
7.2 | Aurel pokračoval v implementácii DB modulu. Vytvoril metódy na pridávanie typov a hrán. Na úlohe ďalej pracuje. | Aurel |
8.1 | Pavlovi sa ešte nepodarilo sfunkčniť prepojenie DB modulu s databázou. Štefan otestoval prepojenie modulu s databázou a toto je považované za funkčné. | Aurel Pavol Štefan |
8.2 | Adam naštudoval a otestoval používanie vláken v C++. Vlákna boli použité už aj v prototype. | Adam |
8.3 | Pavlovi sa okrem DB podarilo úspešne skompilovať projekt a spustiť ho pod Linuxom | Pavol |
9.1 | Pavol vytvoril funkcie na generovanie zložitejších testovacích dátových štruktúr. Na úlohe ďalej pracuje. | Pavol |
9.2 | Michal upravil zdrojové kódy prototypu a podarilo sa mu implementovať vlákna do projektu. Dosiahol zlepšenie výkonnosti pri vykresľovaní grafu. | Michal Paprčka |
9.3 | Členovia tímu pracovali na dokumentácii k projektu a na dokumentácii k riadeniu. Na úlohe ďalej pracujú. | všetci |
Opis stretnutia
- Na začiatok stretnutia členovia tímu oznámili pedagogickému vedúcemu odchod ďalšieho člena tímu, Štefana Gaburu. Štefan Gabura nestihol dokončiť všetky úlohy, ktoré mu boli pridelené, úlohu prepojenia QT s OSG prevzal Michal Paprčka.
- Stretnutie pokračovalo vyhodnocovaním úloh z predchádzajúceho stretnutia.
- Tím prezentoval pedagogickému vedúcemu aktuálnu verziu prototypu. Demonštroval prácu layoutovacieho algoritmu na testovacích dátach a tiež zobrazenie grafu.
- Michal Paprčka prezentoval využitie vláken poskytovaných prostredím QT v prototype.
- Aurel tímu referoval o aktuálnom stave DB modulu. Prezentoval centrálny databázový server, ktorý v spolupráci s Michal Paprčkom nakonfiguroval, a tím ho bude využívať pri ďalšej práci. Michal Paprčka navrhol využitie konfiguračnej štruktúry prototypu na nastavenie prihlasovacích údajov k databáze, toto riešenie Aurel implementuje.
- Pavol konzultoval problémy so sfunkčnením databázového pripojenia prototypu pod operačným systémom Linux. Na úlohe bude ďalej pracovať.
- Michal Pavlík navrhol implementovať ďalšie funkcie na generovanie testovacích dát s dôrazom na otestovanie layoutovania viacerých samostatných grafov súčasne. Tím tento návrh prijal a úlohu priradil Pavlovi.
- Tím sa dohodol s pedagogickým vedúcim Ing. Kapcom na dátume prezentácie projektu tímu číslo 12. Przentácia bude prebiehať v utorok 15.12.2009 o 16:00.
- Ing. Kapec informoval tím o plánovanom priebehu prezentácie projektu. Projekt budú prezentovať Michal Paprčka a Aurel Paulovič, ktorí vytvoria aj prezentáciu.
- Tím konzultoval s pedagogickým vedúcim obsah dokumentácie k projektu a dohodol sa na, že tlačenú verziu odovzdá na prezentácii projektu.
Úlohy do ďalšieho stretnutia
Č. úlohy | Dátum zadania | Úloha | Zodpovedný |
5.3 | 4.11.2009 | Štúdium OSG Viewer a ako prepojiť QT s OSG. | Michal Paprčka |
7.2 | 18.11.2009 | Implementovať DB do prototypu | Aurel |
8.1 | 25.11.2009 | Testovanie prepojenia databázy s prototypom | Aurel Pavol |
9.1 | 2.12.2009 | Vytvorenie zložitejších testovacích dát na vykresľovanie grafu | Pavol |
9.3 | 2.12.2009 | Dokumentácia k prototypu | všetci |
10.1 | 9.12.2009 | Príprava prezentácie projektu | Michal Paprčka Aurel |