Zápisnice TP2

Zápis z 11. stretnutia
Zápis z 12. stretnutia
Zápis z 13. stretnutia
Zápis zo 14. stretnutia
Zápis z 15. stretnutia
Zápis zo 16. stretnutia
Zápis zo 17. stretnutia
Zápis z 18. stretnutia
Zápis z 19. stretnutia
Zápis z 20. stretnutia

Zápis z 11. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 24. 2. 2010

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Michal Paprčka

Overil: Bc. Michal Pavlík

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu:  Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

Zhodnotenie výsledkov ZS, doplnenie a dopracovanie  zistených nedostatkov, plán na LS a rozdelenie úloh

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
5.3 Michal implementoval prepojenie Qt a OSG, ktoré bolo neskôr
použité v prototype.

Michal Paprčka

7.2 Aurel úspešne implementoval požadovanú funkcionalitu
databázy do prototypu.

Aurel

8.1 Prepojenie databázy bolo úspešné otestované na všetkých
cieľových platformách.

Aurel
Pavol

8.2 Adam naštudoval a otestoval používanie vláken v C++. Vlákna
boli použité už aj v prototype.

Adam

9.1 Pavol vytvoril funkcie na generovanie zložitejších testovacích
dátových štruktúr.

Pavol

9.3 Členovia tímu ukončili práce na dokumentácii k projektu a na
dokumentácii k riadeniu.
všetci
10.1 Michal s Aurelom pripravili prezentáciu výsledkov projektu, ktorá
bola neskôr odprezentovaná konkurenčnému tímu.
Michal Paprčka
Aurel

Opis stretnutia

  1. Na začiatok stretnutia Michal Paprčka zhrnul prácu vykonanú počas zimného
    semestra. Tiež informoval členov o výsledkoch úloh, na ktorých pracoval medzi
    semestrami.
  2. Michal Pavlík dostal za úlohu reimplementovať súčasnú verziu layout algoritmu. Na
    tento účel mu boli od pedagogického vedúceho dodané zdrojové kódy, ktoré je
    potrebné prepísať z Javy do C++. Michal Informoval o potrebe zmien v dátových
    štruktúrach, bez ktorých nemôže algoritmus implementovať. Zmeny boli schválené
    a dostal za úlohu ich zapracovať v spolupráci s Michalom Paprčkom do projektu.
  3. Pedagogický vedúci vyjadril potrebu reimplementácie triedy reprezentujúcej uzol
    v grafe tak, aby bolo možné ľubovoľne meniť ich výzor. Michal Paprčka informoval, že
    potrebné zmeny už boli vykonané a je potrebné len doplniť funkcionalitu konfigurácie.
  4. Michal Paprčka konzultoval potrebu implementácie hrán v grafe tak, aby s nimi bola
    možná interakcia.
  5. Pedagogický vedúci informoval, že je potrebná reimplementácia triedy QApplication
    tak, aby po ukončení jej behu bolo možné vykonať ešte ďalšie úlohy. Túto úlohu bude
    riešiť Adam.
  6. Pedagogický vedúci navrhol reimplementovať triedu slúžiacu na ukladanie
    konfigurácie tak, aby načítavala premenné z konfiguračného súboru. Túto úlohu bude
    riešiť Adam.
  7. Pedagogický vedúci navrhol implementáciu správcu grafov, ktorý bude zapuzdrovať
    funkcionalitu grafu. Túto úlohu bude riešiť Pavol.
  8. V závere stretnutia prebehla diskusia o preusporiadaní súborov v projekte.
    Pedagogický vedúci sa ponúkol na riešenie tejto úlohy, spolupracovať s ním bude
    Adam a Michal Pavlík.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
11.1 24.2.2010 Reimplementácia layout algoritmu Michal Pavlík
11.2 24.2.2010 Úprava dátových štruktúr Michal Pavlík
Michal Paprčka
11.3 24.2.2010 Reimplementácia triedy reprezentujúcej uzol Michal Paprčka
11.4 24.2.2010 Reimplementácia triedy reprezentujúcej hranu Michal Paprčka
11.5 24.2.2010 Reimplementácia triedy QApplication Adam
11.6 24.2.2010 Reimplementácia konfigurácie aplikácie Adam
11.7 24.2.2010 Implementácia manažéra grafov Pavol
11.8 24.2.2010 Preusporiadanie projektu Adam
Michal Pavlík
Ped. vedúci

Späť na vrch

Zápis z 12. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 3. 3. 2010

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Michal Pavlík

Overil: Bc. Pavol Perdík

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Michal Paprčka, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj

Téma stretnutia:

Zakomponovanie zmien do dokumentácie ZS, podrobný návrh, plán integrácie, plán overenia výsledku

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
11.1 Michal začal pracovať na reimplementácii layoutovacieho algoritmu.

Michal Pavlík

11.2 Michal Pavlík upravil dátové štruktúry pre potreby zmien dátových typov a potreby layoutovacieho algoritmu. Michal Paprčka zmenil dátovú štruktúru pre potreby grafického enginu.

Michal Pavlík
Michal Paprčka

11.3 Michal Paprčka úspešne reimplementoval triedu reprezentujúcu uzol.

Michal Paprčka

11.4 Michal Paprčka pracuje na reimplementácii triedy reprezentujú hranu.

Michal Paprčka

11.5 Adam pracuje na reimplementácii triedy QApplication.

Adam

11.6 Adam pracuje na reimplementácii konfigurácie aplikácie. Adam
11.7 Pavol pracuje na implementácii manažéra grafov. Pavol
11.8 Projekt bol preusporiadaný a bol obohatený o generovanie inštalačného balíka. Adam
Michal Pavlík
Ped. vedúci

Opis stretnutia

  1. Na začiatku stretnutia sme zhodnotili úlohy, ktoré boli rozdelené na predchádzajúcom
    stretnutí.
  2. Michal Pavlík povedal o svojej práci na layoutovacom module. Upravil pôvodný
    modul, aby pracoval s novými dátovými typmi, pričom musel zmeniť dátovú štruktúru.
    Úprava pôvodného modulu bude slúžiť ako dočasné (príp. alternatívne) riešenie, kým
    nedokončí nový modul.
  3. Michal Paprčka nás oboznámil o novej funkcionalite zobrazovania grafu. Vysvetlil
    zmenu v implementácii uzlov.
  4. Michal Paprčka vysvetlil svoj ďalší postup v implementácii interakcie s hranami.
  5. Adam ozrejmil problémy s podporou pri prechode na nové verzie Qt a OSG.
    Nasledovalo riešenie týchto problémov. V závere stretnutia sa ich podarilo odstrániť.
    Adam vypracuje postup pre ostatných členov tímu.
  6. Na minulom stretnutí vznikol problém pri preusporiadaní projektu, ktorý sa ani po
    veľkom úsilí nepodarilo počas týždňa odstrániť. Na stretnutí sme spoločne vytvorili
    alternatívne riešenie, ktoré je funkčné na oboch cieľových platformách (Windows
    a Linux).

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
11.1 24.2.2010 Reimplementácia layout algoritmu Michal Pavlík
11.4 24.2.2010 Reimplementácia triedy reprezentujúcej hranu Michal Paprčka
11.5 24.2.2010 Reimplementácia triedy QApplication Adam
11.6 24.2.2010 Reimplementácia konfigurácie aplikácie Adam
11.7 24.2.2010 Implementácia manažéra grafov Pavol

Späť na vrch

Zápis z 13. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 10. 3. 2010

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Pavol Perdík

Overil: Bc. Adam Pažitnaj

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

Diskusia o triedach Graph, Manager, diskusia o funkcionalite programu

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
11.1 Reimplementácia layout algoritmu

Michal Pavlík

11.4 Reimplementácia triedy reprezentujúcej hranu

Michal Paprčka

11.5 Reimplementácia triedy QApplication

Adam

11.6 Reimplementácia konfigurácie aplikácie

Adam

11.7 Implementácia manažéra grafov

Pavol

Opis stretnutia

  1. Na začiatku stretnutia sme zhodnotili zadané úlohy.
  2. Michal Pavlík naďalej pracuje na reimplementácii layout algoritmu. Ozrejmil niektoré
    svoje požiadavky pre manažér grafov (resp. triedu Graph – príznak Frozen).
  3. Pedagogický vedúci zdôraznil potrebu extrahovať všetky parametre do konfigurácie.
  4. Michal Paprčka informoval o problémoch s „klikateľnosťou“ hrán. Problém sa pokúsi
    odstrániť.
  5. Pedagogický vedúci informoval o nepostačujúcej úrovni projektu OSG LUA. Tím ho
    preto nepoužije.
  6. Tím viedol diskusiu o tom, ako by mal vyzerať manažér grafov. Aurel navrhol
    oddelenie triedy Graph obsahujúcej:

    • Uzly
    • Hrany
    • Typy
    • Layout – potrebné pre uloženie do DB
    • I/O – rôzne spôsoby (načítanie, uloženie, export, parser, DB)

    Manažér grafov bude zabezpečovať:

    • Správa grafov (viacerých súčasne, vytváranie, výber, ukladanie)
    • Zapuzdrenie pre I/O operácie nad grafmi
    • Poskytovanie zoznamu v DB dostupných grafov

    Ďalej tím viedol diskusiu o spôsobe reprezentácie metauzlov.

  7. Tím viedol diskusiu o funkcionalite programu, o rozložení GUI prvkov (stromová
    štruktúra v kombinácii s tabuľkou, vstupný prvok pre zadávanie jednoduchých
    príkazov pre výber).

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
11.1 24.2.2010 Reimplementácia layout algoritmu Michal Pavlík
11.4 24.2.2010 Reimplementácia triedy reprezentujúcej hranu Michal Paprčka
11.5 24.2.2010 Reimplementácia triedy QApplication Adam
11.6 24.2.2010 Reimplementácia konfigurácie aplikácie Adam
11.7 24.2.2010 Implementácia manažéra grafov Pavol
13.1 10.3.2010 Implementácia pohybu kamerou vo všetkých smeroch Michal Paprčka
13.2 10.3.2010 Implementácia triedy Graph Aurel
13.3 10.3.2010 Implementácia modulu pre spracovanie vstupných príkazov pre operácie nad grafom (napr.: výber množiny uzlov) Adam

Späť na vrch

Zápis zo 14. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 17. 3. 2010

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Adam Pažitnaj

Overil: Bc. Aurel Paulovič

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

Diskusia k dátovej reprezentácií grafu, upravovanie layout algoritmu

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
11.1 Michal reimplementoval layout algoritmus, avšak nefunguje
správne.

Michal Pavlík

11.4 Michal reimplementoval triedy, ktoré reprezentovali hranu.

Michal Paprčka

11.5 Adam zatiaľ neimplementoval riešenie.

Adam

11.6 Adam neimplementoval toto riešenie.

Adam

11.7 Pavol pracoval na implementácií triedy manažér grafu, avšak nemal k dispozícií triedu, s ktorou môže manažér spolupracovať.

Pavol

13.1 Michal implementoval ovládanie smerov a bude pokračovať  v ďalšej funkcionalite – trackball, automatický posun kamery. Michal Paprčka
13.2 Aurel vytvoril základnú funkcionalitu triedy Graph a bude pracovať na jej ďalšej funkcionalite. Aurel
13.3 Adam implementoval modul pre vstup príkazov pre operácie nad grafom. Adam

Opis stretnutia

  1. Na začiatku stretnutia sme zhodnotili zadané úlohy. 2. Michal Pavlík reimplementoval layout algoritmus na staršej verzií projektu, avšak algoritmus neusporiadava body v priestore správne, tvrdí, že je to otázka nastavení. S týmto problémom prišiel na stretnutie pomôcť autor algoritmu Bc. Jakub Ukrop.
  2. Michal Paprčka informoval o implementácií triedy, ktorá reprezentovala hranu.
  3. Adam informoval o stave pri reimplementácií triedy QApplication. Bude nutné vytvoriť
    triedu, ktorá sa bude zaoberať čistením pamäte po vypnutí aplikácie.
  4. Adam tiež oznámil, že zatiaľ nepracoval na implementácií konfiguračného okna pre
    aplikáciu.
  5. Pavol informoval, že pracoval na triede manažér grafu, avšak nemal zatiaľ žiadnu
    triedu, s ktorou by mohol manažér spolupracovať.
  6. Michal Paprčka uviedol, že ovládanie smerov v aplikácií je implementované. Na
    ostatnej funkcionalite – trackball, automatické lietanie kamery bude pracovať
    nasledujúci týždeň.
  7. Aurel informoval, že vytvoril základnú funkcionalitu triedy Graph, avšak stále na nej
    pracuje.
  8. Adam informoval o úspešnom implementovaní modulu pre vstup príkazov na
    operácie nad grafom.
  9. Následne prebehla diskusia k dátovej reprezentácií grafu, ktorej výsledkom bolo
    zhodnutie na ponechaní súčasnej reprezentácie s tým, že by mala umožňovať aj
    reprezentáciu ontológií.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
11.1 24.2.2010 Reimplementácia layout algoritmu Michal Pavlík
11.5 24.2.2010 Reimplementácia triedy QApplication Adam
11.6 24.2.2010 Reimplementácia konfigurácie aplikácie Adam
11.7 24.2.2010 Implementácia manažéra grafov Pavol
13.1 10.3.2010 Implementácia pohybu kamerou vo všetkých smeroch Michal Paprčka
13.2 10.3.2010 Implementácia triedy Graph Aurel

Späť na vrch

Zápis z 15. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 24. 3. 2010

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Aurel Paulovič

Overil: Bc. Michal Paprčka

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

Diskusia o metauzloch, QApplication a reprezentácii grafu

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
11.1 Michal pracoval na implementácii layoutovacieho algoritmu podľa rád Jakuba Ukropa. Zatiaľ sa graf celkom neustáli.

Michal Pavlík

11.5 Implementoval triedu QApplication, vytvoril tiež triedu Cleaner, ktorá bude slúžiť na uvoľnenie systémových prostriedkov pred
ukončením aplikácie.

Adam

11.6 Adam reimplementoval konfiguráciu aplikácie a vytvoril jej dialógové okno.

Adam

11.7 Pavol začal práce na implementácii manažéra grafov. Na úlohe ďalej pracuje

Pavol

13.1 Michal implementoval pohyb kamery vo všetkých smeroch.

Michal Paprčka

13.2 Aurel pokračoval v práci na úlohe. Aurel

Opis stretnutia

  1. Na začiatku stretnutia členovia tímu zhodnotili prácu na úlohách z predchádzajúceho
    stretnutia.
  2. Michal Pavlík upravil algoritmus Jakuba Ukropa na layoutovanie grafu, zatiaľ sa ale
    uzly väčších grafov nedokážu úplne ustáliť. Do ďalšieho stretnutia Michal plánuje
    opraviť algoritmus a pridať prácu s metauzlami.
  3. Adam vytvoril triedu Cleaner, ktorá slúži na uvoľnenie systémových prostriedkov pred
    koncom aplikácie. Členovia tímu sa dohodli, že všetky potrebné volania funkcií
    pridajú do tejto triedy.
  4. Adam implementoval dialógové okno konfigurácie aplikácie. Prebehla diskusia
    o použití modálneho alebo nemodálneho módu. Zatiaľ sa členovia dohodli, že
    dialógové okno bude nemodálne. Adam dostal za úlohu implementovať ukladanie
    nastavení do súboru a tiež ich načítanie zo súboru.
  5. Tím diskutoval o možnosti ukladania nastavení aplikácie do databázy. Aurel navrhol
    riešenie s využitím cross table, ktoré umožní uložiť zatiaľ neznámy počet parametrov
    do jednoduchej databázovej štruktúry.
  6. Pavol implementoval základ triedy manažéra grafov, ktorý ma zatiaľ obmedzenú
    funkčnosť. Bude na ňom ďalej pracovať. Ďalšou úlohou Pavla bude navrhnúť a
    implementovať parser GraphML.
  7. Michal Paprčka implementoval nový pohyb kamery umožňujúci aj pohyb pomocou
    trackballu. Rozhodol sa tiež, že zmení smer scrollovania.
  8. Tím sa rozhodol vytvoriť možnosť pridávania metauzlov do grafu, umožniť zastavenie
    layoutovania grafu a zamrznutie pozície jednotlivých uzlov. GUI prvky potrebné pre
    pozastavenie layoutovania grafu bude implementovať Adam, potrebné úpravy
    v layoutovacom algoritme a v zobrazovaní grafu budú realizovať Michalovia.
  9. Aurel dostal za úlohu aktualizovať dokumenty dostupné na web-stránke projektu.
  10. Tím s pedagogickým vedúcim diskutovali o možnosti reprezentácie a uloženia
    ontológií a hypergrafov. Dohodli sa, že do databázy sa bude ukladať iba jednoduchá
    štruktúra grafu a prípadné reprezentovanie ontológií a hypergrafov bude riešené
    v business logike aplikácie.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
11.1 24.2.2010 Reimplementácia layout algoritmu. Michal Pavlík
11.7 24.2.2010 Implementácia manažéra grafov. Pavol
13.1 10.3.2010 Implementácia pohybu kamerou vo všetkých
smeroch.
Michal Paprčka
13.2 10.3.2010 Implementácia triedy Graph. Aurel
14.1 17.3.2010 Implementácia metauzlov do layoutovacieho
algoritmu a zobrazovania grafu.
Michal Pavlík
Michal Paprčka
14.2 17.3.2010 Implementácia ukladania a čítania
konfigurácie do a zo súboru.
Adam
14.3 17.3.2010 Implementácia ukladania a čítania
konfigurácie z databázy.
Aurel
14.4 17.3.2010 GraphML parser. Pavol
14.5 17.3.2010 GUI prvky pre pozastavenie a opätovné
spustenie layoutovania.
Adam
14.6 17.3.2010 Aktualizácia web-stránky projektu. Aurel

Späť na vrch

Zápis zo 16. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 31. 3. 2010

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Michal Paprčka

Overil: Bc. Pavol Perdík

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

Integrácia, overovanie, dokumentovanie produktu.

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
11.1 Michal pokračuje na prácach.

Michal Pavlík

11.7 Pavol začal práce na implementácii manažéra grafov. Na úlohe ďalej pracuje.

Pavol

13.1 Michal implementoval pohyb kamery vo všetkých smeroch.

Michal Paprčka

13.2 Aurel implementoval triedu Graph.

Aurel

14.1 Michal Pavlík implementoval podporu metauzlov do layoutovacieho algoritmu a tiež pridal podporu fixných uzlov. Michal Paprčka implementoval podporu fixných uzlov do GUI

Michal Paprčka
Michal Pavlík

14.2 Adam implementoval načítavanie konfigurácie zo súboru. Adam
14.3 Úloha bola zamietnutá. Aurel
14.4 Pavol implementoval GraphML parser. Pavol
14.5 Adam implementoval požadované prvky GUI. Adam
14.6 Aurel aktualizoval web stránku. Aurel

Opis stretnutia

  1. Na začiatku stretnutia členovia tímu zhodnotili prácu na úlohách z predchádzajúceho stretnutia.
  2. Michal Pavlík popísal zmeny v layout algoritme. Prebehla diskusia na tému zmrazovania algoritmu. Michal zverejní metódu na zmrazenie a opätovné spustenie algoritmu, ktorú zaobalí manažér grafov.
  3. Pavol upozornil na problém so spúšťaním projektu v Linuxe, keďže nemá skript, ktorý by mu nakopíroval potrebné súbory do adresára. Takýto skript preto vytvorí.
  4. Prebehla diskusia na tému farbenia jednotlivých uzlov tak aby ich bolo možné ľahšie rozlíšiť. Adam vytvorí komponent, ktorý umožní vyberať farby. Ten bude potom použitý na farbenie uzlov. Michal Paprčka napíše potrebné metódy v triede Node.
  5. Prebehla diskusia o komentovaní zdrojových kódov projektu. Súčasný stav je nedostačujúci, pretože nie všetky triedy sú okomentované a tiež sú v nich použité rôzne štýly komentárov. Adam preto vyhľadá jeden zásuvný modul, ktorý umožní automaticky generovať komentáre. Tento modul potom použijú všetci členovia tímu.
  6. Aurel zhrnul pokračovanie prác na module spolupráce s databázou. V súčasnosti prerába existujúcu implementáciu na objektový model.
  7. Michal Pavlík použije existujúce riešenia na parsovanie grafov zo zdrojových súborov tak, aby ich bolo možné zobraziť v aplikácii, čím bude získaná väčšia množina dát.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
11.1 24.2.2010 Reimplementácia layout algoritmu. Michal Pavlík
11.7 24.2.2010 Implementácia manažéra grafov. Pavol
14.1 17.3.2010 Implementácia metauzlov do layoutovacieho
algoritmu a zobrazovania grafu.
Michal Pavlík
Michal Paprčka
14.2 17.3.2010 Implementácia ukladania a čítania
konfigurácie do a zo súboru.
Adam
15.1 31.3.2010 Implementácia uspávania layout algoritmu. Michal Pavlík
Pavol
15.2 31.3.2010 Vytvorenie skript na kopírovanie resources v Linuxe. Pavol
15.3 31.3.2010 Implementácia color pickera a tlačidla na mazanie metauzlov. Adam
15.4 31.3.2010 Implementácia zmeny farieb uzlov. Michal Paprčka
15.5 31.3.2010 Implementácia OO modelu do DB backendu. Aurel
15.6 31.3.2010 Vyhľadanie zásuvného modelu na tvorbu komentárov. Adam
15.7 31.3.2010 Parsovanie zdrojových súborov. Michal Pavlík

Späť na vrch

Zápis zo 17. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 7. 4. 2010

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Michal Pavlík

Overil: Bc. Pavol Perdík

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Michal Paprčka,  Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

Integrácia, overovanie, dokumentovanie produktu.

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
11.1 Algoritmus pracuje podľa očakávaní. Michal pokračuje na ladení parametrov a pridávaním funkcionality.

Michal Pavlík

11.7 Pavol implementoval načítanie grafov z formátu GraphML. Pokračuje implementovaním zostávajúcich funkcií.

Pavol

14.1 Podpora metauzlov je implementovaná v layout algoritme. Michal Paprčka bude pracovať na zavedení podpory metauzlov do GUI.

Michal Paprčka
Michal Pavlík

14.2 Adam implementoval načítanie konfigurácie zo súboru. Bude pokračovať implementáciou ukladania konfiguracie do súboru.

Adam

15.1 Michal implementoval uspávanie grafu do layoutovacieho algoritmu.

Michal Pavlík
Pavol

15.2 Pavol pokračuje s vytváraním skriptu. Pavol
15.3 Adam implementoval tlačidlo na mazanie metauzlov. Bude pracovať na implementácii color pickera. Adam
15.4 Michal implementoval zmenu farieb uzlov. Michal Paprčka
15.5 Aurel sa stretnutia nezúčastnil. Aurel
15.6 Adam pokračuje s hľadaním vhodného zásuvného modulu na tvorbu komentárov. Adam
15.7 Michal pokračuje s prácou. Michal Pavlík

Opis stretnutia

  1. Na začiatok stretnutia nám pedagogický vedúci zhrnul výhrady k zdrojovému kódu
    a k súčasnému stavu projektu.
  2. Michal Pavlík ozrejmil postup v reimplementácii layout algoritmu. V algoritme odstránil
    nedostatky, ktoré boli identifikované v predchádzajúcej verzii. Kvôli nedostatku
    testovacích grafov však riešenie nebolo univerzálne. Navrhli sme riešenie runtime
    nastavovania parametrov algoritmu, čo by malo definitívne odstrániť nedostatky
    layoutovania.
  3. Pavol opísal svoj postup v implementácii manažéra grafov. Podarilo sa mu
    implementovat načítavanie zo súboru s reprezentáciou grafu v GraphML formáte. Na
    stretnutí prezentoval svoje výsledky na grafoch dostupných na Internete. Bude
    pokračovať so zapúzdrovaním dátovej štruktúry do manažéra grafov a integrovaním
    jeho funkcionality do používateľského rozhrania.
  4. Adam oboznámil tím s načítavanim konfigurácie zo súboru a spoločne bola navrhnutá
    funkčnosť ukladania konfigurácie počas behu programu.
  5. Michal Pavlík opísal implementáciu uspávania algoritmu a rozhranie pre
    znovuzobudenie layoutovania.
  6. Pavol prediskutoval vytvorenie skriptu na kopírovanie resources s pedagógom
    a navrhli riešenie.
  7. Adam prezentoval implementáciu tlačidla na mazanie metauzlov a diskutovalo sa
    o implementácii color pickera. Adam taktiež informoval o hľadaní vhodného
    zásuvného modulu na tvorbu komentárov.
  8. Michal Paprčka ozrejmil postup v implementácii zmeny farby uzlov.
  9. Prebehla diskusia o synchronizácii layout algoritmu a vykresľovania objektov. Navrhlo
    sa riešenie a úloha sa priradila Michalovi Pavlíkovi a Michalovi Paprčkovi.
  10. Diskutovalo sa o problémoch v zobrazovaní a pohybu kamery. Michal Paprčka
    navrhol riešenie a bude ho implementovať do modulu.
  11. Po diskusii Pavol identifikoval nové požiadavky na manažéra grafov, ktoré zapracuje
    do riešenia.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
11.1 24.2.2010 Reimplementácia layout algoritmu. Michal Pavlík
11.7 24.2.2010 Implementácia manažéra grafov. Pavol
14.1 17.3.2010 Implementácia metauzlov do layoutovacieho algoritmu a zobrazovania grafu. Michal Pavlík
Michal Paprčka
14.2 17.3.2010 Implementácia ukladania a čítania konfigurácie do a zo súboru. Adam
15.2 31.3.2010 Vytvorenie skript na kopírovanie resources v Linuxe. Pavol
15.3 31.3.2010 Implementácia color pickera a tlačidla na mazanie metauzlov. Adam
15.5 31.3.2010 Implementácia OO modelu do DB backendu. Aurel
15.6 31.3.2010 Vyhľadanie zásuvného modelu na tvorbu komentárov. Adam
15.7 31.3.2010 Parsovanie zdrojových súborov. Michal Pavlík
17.1 7.4.2010 Implementácia interpolácie pohybu uzlov. Michal Paprčka
17.2 7.4.2010 Synchronizácia layout algoritmu a vykresľovania Michal Pavlík
Michal Paprčka
17.3 7.4.2010 Úprava pohybu kamery. Michal Paprčka
17.4 7.4.2010 Refactoring triedy CoreGraph Michal Paprčka
17.5 7.4.2010 Implementácia zobrazovania textu pre vybrané objekty Michal Paprčka
17.6 7.4.2010 Návrh zapracovania atributov z GraphML reprezentácie grafu do dátovej štruktúry. Pavol
17.7 7.4.2010 Implementácia farieb do typu v dátovej štruktúre. Pavol

Späť na vrch

Zápis z 18. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 14. 4. 2010

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Pavol Perdík

Overil: Bc. Adam Pažitnaj

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

Odovzdanie produktu a dokumentácie k produktu (potrebnej pre používanie produktu)

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
11.1 Michal ukončil reimplementáciu.

Michal Pavlík

11.7 Pavol pokračoval implementovaním funkcií, ktoré odrážali nové požiadavky na manažér. Implementoval načítavanie typov a ľubovoľných ďalších atribútov uzlov. Implementoval tiež niektoré menšie podúlohy.

Pavol

14.1 Michal Paprčka bude pracovať na zavedení podpory metauzlov do GUI.

Michal Paprčka
Michal Pavlík

14.2 Adam implementoval ukladanie konfigurácie do súboru.

Adam

15.2 Tím sa dohodol o zrušení tejto úlohy (bude nahradená úlohou o vytvorení inštalačného skriptu). Pavol
15.3 Adam naďalej pracuje na implementácii color pickera. Adam
15.4 Michal implementoval zmenu farieb uzlov. Michal Paprčka
15.5 Aurelovi sa podarilo implementovať veľkú časť modelu. Na úlohe bude naďalej pracovať. Aurel
15.6 Adam pokračuje s hľadaním vhodného zásuvného modulu na
tvorbu komentárov.
Adam
15.7 Michal na úlohe naďalej pracuje. Michal Pavlík
17.1 Michal implementoval interpoláciu. Michal Paprčka
17.2 Michal Pavlík a Pavol vyriešili jeden z problémov synchronizácie na úrovni manažéra grafov. Michal Paprčka vyriešil synchronizáciu na úrovni triedy CoreGraph. Michal Paprčka
Michal Pavlík
17.3 Michal upravil pohyb kamery. Michal Paprčka
17.4 Od posledného stretnutie robil Michal dôležitejšie zmeny práve v tejto triede a preto túto úlohu zatiaľ odložil. Michal Paprčka
17.5 Michal implementoval zobrazovanie textu. Michal Paprčka
17.6 Pavol a Michal Paprčka navrhli spracovanie a ukladanie atribútov uzlov a hrán. Pavol už implementoval parsovanie týchto atribútov v rámci načítavania grafu z GraphML. Pavol
17.7 Pavol implementoval vytváranie typov pri parsovaní GraphML. Implementoval tiež farebné prevedenie rôznych typov uzlov v grafe. Bude pokračovať implementáciou farieb pre hrany. Pavol

Opis stretnutia

  1. Michal Paprčka informoval o vyriešení jedného z problémov v rámci synchronizácie vláken, ktoré mohli byť jednou z príčin problémov pri načítavaní grafu. Pavol a Michal Pavlík tiež vyriešili jeden z týchto problémov.
  2. Pedagogický vedúci navrhol podrobne skontrolovať kód layout algoritmu, keďže tam videl niektoré nedostatky, ktoré môžu zapríčiňovať spomalenie a tiež pád aplikácie (niektoré dnes už zbytočné operácie, nesprávna iterácia).
  3. Pedagogický vedúci navrhol v manažéri oddeliť funkcionalitu ovládania celej aplikácie do novej triedy Core. Manažér bude zodpovedný len za správu aktuálneho grafu. Pavol po dohode s Aurelom sa dohodli, že Manažér zatiaľ nebude pracovať s viac ako jedným grafom.
  4. Tím sa dohodol o zrušení úlohy 15.2, ktorý bude riešený na záver pomocou inštalačného skriptu.
  5. Tím ďalej viedol len krátke diskusie k jednotlivým úlohám a postupne pridával nové úlohy.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
14.1 17.3.2010 Implementácia metauzlov do layoutovacieho algoritmu a zobrazovania grafu. Michal Pavlík
Michal Paprčka
15.3 31.3.2010 Implementácia color pickera a tlačidla na mazanie metauzlov. Adam
15.5 31.3.2010 Implementácia OO modelu do DB backendu. Aurel
15.6 31.3.2010 Vyhľadanie zásuvného modelu na tvorbu komentárov. Adam
15.7 31.3.2010 Parsovanie zdrojových súborov. Michal Pavlík
17.4 7.4.2010 Refactoring triedy CoreGraph Michal Paprčka
17.7 7.4.2010 Implementácia farieb do typu v dátovej štruktúre. Pavol
18.1 14.4.2010 Implementácia atribútu settings pre uzly a hrany. Adam
18.2 14.4.2010 Refactoring layout algoritmu. Michal Pavlík
18.3 14.4.2010 Refactoring manažéra grafov. Implementácia triedy Core. Pavol
18.4 14.4.2010 Implementácia doubleclick udalosti v grafe. Michal Paprčka
18.5 14.4.2010 Implementácia GUI prvku Chybové okno a Informačné okno pre potreby informovania používateľa o rôznych nečakaných udalostiach. Adam
18.6 14.4.2010 Práca na dokumentácii k projektu. Michal Pavlík
Adam

Späť na vrch

Zápis z 19. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 28. 4. 2010

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Adam Pažitnaj

Overil: Bc. Aurel Paulovič

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj, Bc. Pavol Perdík

Téma stretnutia:

prevádzka, externé testovanie, údržba, kompletizácia dokumentácie

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
14.1 Michal Pavlík informoval o implementovaní metauzlov.

Michal Paprčka
Michal Pavlík

15.3 Adam úspešne implementoval colorpicker a tlačidlo na mazanie metauzlov. Adam
15.5 Aurel informoval o svojej práci na implementácií OO modelu. Na úlohe stále pracuje. Aurel
15.6 Adam prezentoval modul na komentovanie zdrojových kódov. Adam
15.7 Michal informoval o práci s parsovaním, avšak túto úlohu ešte neukončil. Michal Pavlík
17.4 Michal reimplementoval triedu a zvýšil výkon celkovej aplikácie. Michal Paprčka
17.7 Pavol dokončil implementáciu farieb do typu v dátovej štruktúre. Pavol
18.1 Adam implementoval atribút settings. Adam
18.2 Michal úspešne refaktoroval layout algoritmus. Michal Pavlík
18.3 Pavol nerefaktoroval triedu Manager. Informoval o veľkej
zložitosti tejto úlohy.
Pavol
18.4 Michal neimplementoval doubleclick. Táto úloha bola presunutá na Adama. Michal Paprčka
18.5 Adam úspešne implementoval triedu na prácu s chybovými
oknami.
Adam
18.6 Michal a Adam informovali o práci na dokumentácií. Na úlohe
ďalej pracujú.
Michal Pavlík
Adam

Opis stretnutia

  1. Na začiatku stretnutia členovia tímu zhodnotili prácu na úlohách z predchádzajúceho
    stretnutia.
  2. Adam odprezentoval modul na komentovanie zdrojových kódov ostaným členom
    tímu. Tím sa dohodol na šablóne, ktorú budú pri komentovaní spoločne používať.
  3. Michal Paprčka presunul úlohu 18.4 na Adama.
  4. Tím viedol debatu o tom, ktoré veci bude písať do finálnej dokumentácie.
  5. Členovia tímu si medzi sebou rozdelil časti dokumentu, ktoré budú písať.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
15.5 31.3.2010 Implementácia OO modelu do DB backendu. Aurel
15.7 31.3.2010 Parsovanie zdrojových súborov. Michal Pavlík
18.3 14.4.2010 Refactoring manažéra grafov. Implementácia triedy Core. Pavol
18.4 14.4.2010 Implementácia doubleclick udalosti v grafe. Michal Paprčka
18.6 14.4.2010 Práca na dokumentácii k projektu. Michal pavlík
Adam
19.1 28.4.2010 Reimplementovanie zoznamu v GUI na combobox. Adam
19.2 28.4.2010 Implementácia zobrazovania chybových a informačných okien. Pavol
19.3 28.4.2010 Implementácia oddeľovania typov pre orientované a neorientované hrany. Pavol

Späť na vrch

Zápis z 20. stretnutia tímu č. 20

Dátum: 5. 5. 2010

Miestnosť: softvérové štúdio (D07b, FIIT STU)

Vypracoval: Bc. Aurel Paulovič

Overil: Bc. Michal Paprčka

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Peter Kapec

Členovia tímu: Bc. Michal Paprčka, Bc. Aurel Paulovič, Bc. Michal Pavlík, Bc. Adam Pažitnaj

Téma stretnutia:

Ladenie funkcionality a kompletizácia dokumentácie

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia

Č. úlohy Stav Zodpovedný
15.5 Aurel ukončil implementáciu OO modelu do DB backendu s výnimkou niektorých častí práce s DB. Dátový model umožňuje už aj mazanie typov, uzlov a hrán. Aurel
15.7 Tím sa dohodol na zamietnutí tejto úlohy. Michal Pavlík
18.3 Pavol sa stretnutia nezúčastnil. Úlohu podľa vlastných slov ale dokončil. Pavol
18.4 Adam na úlohe pracoval, ale zatiaľ sa mu ju nepodarilo implementovať. Adam
18.6 Tím pracoval na dokumentácii k projektu. Michal Paprčka a Aurel odovzdali svoje časti dokumentácie. všetci
19.1 Adam úspešne reimplementoval zoznam v GUI ako combobox. Adam
19.2 Pavol našiel chybu v svojom algoritme. Nemusel preto využiť zobrazovanie informačnej správy po načítaní grafu. Chybové a informačné okná sú ale implementované. Pavol
19.3 Pavol implementoval zadanú úlohu. Pavol

Opis stretnutia

  1. Členovia tímu referovali o stave úloh, ktoré mali vypracovať na tento týždeň.
  2. Aurel zhrnul hotové časti dátového modelu aplikácie. Dátový model v súčasnosti už
    umožňuje aj mazanie uzlov, typov a hrán a Michal Paprčka implementoval mazanie
    metauzlov aj priamo do GUI. Prepojenie z databázou sa Aurelovi nepodarilo úplne
    mplementovať a do databázy aj naďalej nie sú ukladané grafy. Aplikácia ale
    umožňuje beh a svoju funkcionalitu aj bez práce s databázou.
  3. Tím s pedagogickým vedúcim diskutovali úlohu parsovania zdrojových kódov
    a dohodli sa, že aplikácia túto možnosť zatiaľ nebude ponúkať. Namiesto toho budú
    grafy importované do aplikácie vo formáte GraphML.
  4. Prebehla diskusia o obsahu a rozsahu projektovej dokumentácie. Adam bližšie
    špecifikoval obsah systémovej príručky, ktorej vytvorenie je jeho úlohou.
  5. Adam prezentoval svoj postup a problémy s úlohou implementovania udalosti
    doubleclick v grafe. Tím spolu s pedagogickým vedúcim sa snažili riešiť tento
    problém, ale počas stretnutia sa im ho nepodarilo vyriešiť.
  6. Tím do ďalšieho stretnutia nestanovil žiadne nové samostatné úlohy. Dohodol sa na
    dátume kompletizácie dokumentácie a odovzdania celého výsledku projektu
    pedagogickému vedúcemu.

Úlohy do ďalšieho stretnutia

Č. úlohy Dátum zadania Úloha Zodpovedný
18.4 14.4.2010 Implementácia doubleclick udalosti v grafe. Adam
18.6 14.4.2010 Práca na dokumentácii k projektu. všetci

Späť na vrch