8A (Team Osema) Simulátor modelu správania sa v jazyku VHDL  

Zadanie
Tím
Plán projektu
Zápisy
Úlohy
Dokumentácia
Odkazy

Zápis zo stretnutia č. 3

1. stretnutie

Miesto stretnutia: FEI STU
DE 35
Dátum a čas: 29. októbra 2001
Prítomní členovia tímu: Bc. Martin Bôbik
Bc. Ivan Malich
Bc. Norbert Ördög
Vypracoval: Bc. Ivan Malich


Téma stretnutia:

Návrh štruktúry simulátora VHDL


Opis stretnutia:

Stretnutie prebiehalo bez účasti pedagóga. Toto stretnutie sme sa rozhodli zorganizovať kvôli nekonaní sa oficálneho stretnutia v softvérovom štúdiu dňa 30. 10. 2001. Jeden zo zúčastnených (Norbert Ördög) bol na stretnutí približne hodinu, ostatní dvaja potom ešte asi dve hodiny.
Hneď na začiatku stretnutia Martin Bôbik prezentoval svoj pohľad na to, akú štruktúru by mal mať navrhnutý systém. Ním navrhnuté logické bloky by boli (podľa smeru toku dát): GUI (riadenie), lexikálno-syntaktický analyzátor VHDL zdrojového textu, prekladač do vnútornej formy, blok prípravy dát na časovú simuláciu, simulátor, GUI (prezentácia výsledkov).
Ivan Malich navrhol neimplementovať GUI priamo do simulátora, ale radšej ako externý modul. Neskôr z debaty vyplynulo, že celý systém by mal byť modulárny. Centrom by bolo jadro simulátora, ktoré by slúžilo na odovzdávanie riadiacich a iných informácií medzi modulmi. Moduly samotné by potom slúžili na vykonávanie samotnej simulácie.
Bolo identifikovaných niekolko modulov. Ich funkcia bola zhodná s blokmi riadenia navrhnutými Martinom Bôbikom. Pribudol však modul manažmentu, ktorý by sa staral o riadenie činnosti simulátora.
Bolo rozhodnuté, že moduly sa budú vytvárať tak, aby boli nezávislé od samotného jadra simulátora a ostatných modulov. Komunikácia medzi modulmi by prebiehala prostredníctvom jadra cez definované rozhranie. Toto rozhranie ešte nebolo bližšie špecifikované.
Aby sa dosiahla úplná nezávislosť simulátora od GUI, navrhol Ivan Malich, aby komunikácia medzi GUI a jadrom simulátora prebiehala cez sockety, čím by bolo možné dosiahnuť aj schopnosť simulátora pracovať v sieti. Z toho potom vyplynulo, že by bolo výhodné, aby bol simulátor (server) schopný spracovávať súčasne viac simulácií pre viac používateľov (klientov).
Záverom bol dohodnutý najvhodnejší formát pri komunikácii medzi GUI a kernelom - XML, ktoré svojou univerzálnosťou a množstvom dostupných nástrojov predčilo ostatné formáty.


Úlohy do ďalšieho stretnutia:

Zodpovedná osoba Úloha
M. Bôbik Zaznamenať blokovú štruktúru simulátora, hrubý návrh modulu časového simulátora.
I. Malich Návrh dátového modelu simulátora, hrubý návrh modulu
lexikálno-syntaktického analyzátora a prekladača do vnútornej reprezentácie.
N. Ördög Návrh grafického používateľského rozhrania.

 

2. stretnutie

Miesto stretnutia: FEI STU
DE 150
Dátum a čas: 31. októbra 2001
Prítomní členovia tímu: Bc. Marián Havlíček
Bc. Ivan Malich
Vypracoval: Bc. Ivan Malich


Téma stretnutia:

Návrh dátového modelu VHDL


Opis stretnutia:

Toto stretnutie sa odohrávalo opäť bez prítomnosti pedagóga. Zúčastnení mali za úlohu navrhnúť vnútornú reprezentáciu štruktúry VHDL textu.
Marián Havlíček identifikoval, aké informácie je potrebné uchovávať pre časový simulátor. Tieto informácie boli rozdelené do týchto kategórií: entity, porty, architektúry, procesy, premenné a signály.
Ivan Malich navrhol ukladať tieto informácie do polí podľa kategórií. Pre každý prvok pola by potom boli v definovanej štruktúre uložené jeho vlastnosti. Na záver stretnutia boli identifikované všetky vlastnosti všetkých kategórií.


Úlohy do ďalšieho stretnutia:

Zodpovedná osoba Úloha
M. Havlíček Príprava pravidiel pre lexikálno-syntaktický analyzátor VHDL.
I. Malich Návrh lexikálno-syntaktického analyzátora, ktorý by pracoval podľa pravidiel vypracovaných Mariánom Havlíčkom.

 

 
 
[ Zadanie | Tím | Plán projektu | Zápisy | Úlohy | Dokumentácia | Odkazy ] Nobody expects the Spanish Inquisition!