Zápis zo stretnutia č. 3
1. stretnutie
Miesto stretnutia: |
FEI STU
DE 35 |
Dátum a čas: |
29. októbra 2001 |
Prítomní členovia tímu: |
Bc. Martin Bôbik
Bc. Ivan Malich
Bc. Norbert Ördög |
Vypracoval: |
Bc. Ivan Malich |
Téma stretnutia:
Návrh štruktúry simulátora VHDL
Opis stretnutia:
Stretnutie prebiehalo bez účasti pedagóga. Toto
stretnutie sme sa rozhodli zorganizovať kvôli nekonaní sa oficálneho
stretnutia v softvérovom štúdiu dňa 30. 10. 2001. Jeden zo zúčastnených
(Norbert Ördög) bol na stretnutí približne hodinu, ostatní dvaja potom
ešte asi dve hodiny.
Hneď na začiatku stretnutia Martin Bôbik prezentoval svoj pohľad na
to, akú štruktúru by mal mať navrhnutý systém. Ním navrhnuté logické
bloky by boli (podľa smeru toku dát): GUI (riadenie), lexikálno-syntaktický
analyzátor VHDL zdrojového textu, prekladač do vnútornej formy, blok
prípravy dát na časovú simuláciu, simulátor, GUI (prezentácia výsledkov).
Ivan Malich navrhol neimplementovať GUI priamo do simulátora, ale radšej
ako externý modul. Neskôr z debaty vyplynulo, že celý systém by mal
byť modulárny. Centrom by bolo jadro simulátora, ktoré by slúžilo na
odovzdávanie riadiacich a iných informácií medzi modulmi. Moduly samotné
by potom slúžili na vykonávanie samotnej simulácie.
Bolo identifikovaných niekolko modulov. Ich funkcia bola zhodná s blokmi
riadenia navrhnutými Martinom Bôbikom. Pribudol však modul manažmentu,
ktorý by sa staral o riadenie činnosti simulátora.
Bolo rozhodnuté, že moduly sa budú vytvárať tak, aby boli nezávislé
od samotného jadra simulátora a ostatných modulov. Komunikácia medzi
modulmi by prebiehala prostredníctvom jadra cez definované rozhranie.
Toto rozhranie ešte nebolo bližšie špecifikované.
Aby sa dosiahla úplná nezávislosť simulátora od GUI, navrhol Ivan Malich,
aby komunikácia medzi GUI a jadrom simulátora prebiehala cez sockety,
čím by bolo možné dosiahnuť aj schopnosť simulátora pracovať v sieti.
Z toho potom vyplynulo, že by bolo výhodné, aby bol simulátor (server)
schopný spracovávať súčasne viac simulácií pre viac používateľov (klientov).
Záverom bol dohodnutý najvhodnejší formát pri komunikácii medzi GUI
a kernelom - XML, ktoré svojou univerzálnosťou a množstvom dostupných
nástrojov predčilo ostatné formáty.
Úlohy do ďalšieho stretnutia:
Zodpovedná osoba |
Úloha |
M. Bôbik |
Zaznamenať blokovú štruktúru simulátora,
hrubý návrh modulu časového simulátora. |
I. Malich |
Návrh dátového modelu simulátora,
hrubý návrh modulu
lexikálno-syntaktického analyzátora a prekladača do vnútornej reprezentácie. |
N. Ördög |
Návrh grafického používateľského
rozhrania. |
2. stretnutie
Miesto stretnutia: |
FEI STU
DE 150 |
Dátum a čas: |
31. októbra 2001 |
Prítomní členovia tímu: |
Bc. Marián Havlíček
Bc. Ivan Malich |
Vypracoval: |
Bc. Ivan Malich |
Téma stretnutia:
Návrh dátového modelu VHDL
Opis stretnutia:
Toto stretnutie sa odohrávalo opäť bez prítomnosti
pedagóga. Zúčastnení mali za úlohu navrhnúť vnútornú reprezentáciu štruktúry
VHDL textu.
Marián Havlíček identifikoval, aké informácie je potrebné uchovávať
pre časový simulátor. Tieto informácie boli rozdelené do týchto kategórií:
entity, porty, architektúry, procesy, premenné a signály.
Ivan Malich navrhol ukladať tieto informácie do polí podľa kategórií.
Pre každý prvok pola by potom boli v definovanej štruktúre uložené jeho
vlastnosti. Na záver stretnutia boli identifikované všetky vlastnosti
všetkých kategórií.
Úlohy do ďalšieho stretnutia:
Zodpovedná osoba |
Úloha |
M. Havlíček |
Príprava pravidiel pre lexikálno-syntaktický
analyzátor VHDL. |
I. Malich |
Návrh lexikálno-syntaktického
analyzátora, ktorý by pracoval podľa pravidiel vypracovaných Mariánom
Havlíčkom. |