Zápis zo stretnutia číslo 12
Stretnutie | 12 |
Dátum | 02.05.2002 11:00 - 12:30 |
Zapisoval | Tono Weissensteiner |
Miestnosť | C117 |
Prítomní | |
Pedagóg | Ing. Ivan Kapustík |
Členovia tímu | Bc. Jozef Drgoňa, Bc. Radovan Kostelník, Bc. Radoslav Otipka, Bc. Anton Weissensteiner, Bc. Martin Spál, Bc. Roman Kubaščík |
Prílohy |
|
Téma stretnutia:
Informovanie o priebežnom stave úloh, naplánovanie postupu pri finalizácii produktu a pri odovzdanií výsledku.
Opis stretnutia
- Rado K.
- Realizoval obnovenie stavu modelu sveta v module WorldModel na základe prichádzajúcich vnemov z modulu Communication: see, init, sense_body a hear (iba správy od rozhodcu, ktorými rozhodca oznamuje zmenu hracieho režimu).
- Dokumentoval modul Decisions, do časti o riadení opísal komunikáciu v tíme a napísal celkové zhodnotenie.
- Do rozhodovacieho stromu doplnil akciu move.
- Hráč sa javí byť spomaľovaný správami z grafického používateľského prostredia.
- Jožo
- Inegroval dokončené časti dokumentácie.
- Dokumentoval modul EventBase, vytváral dokumentáciu k riadeniu, prepracoval časť k reinžinieringu (slohovejšia forma).
- Komentoval modul WorldModel.
- Tóno
- Portoval algoritmus určovania polohy hráča z hráča tímu 4. Algoritmus spôsobuje skákanie Y-ovej súradnice polohy hráča pri jeho otáčaní - treba to odladiť.
- Z objektu reprezentujúceho hráča vytvoril nezávislé vlákno, čím sa odstránil problém so zahlcovaním hráča správami z GUI a zvýšila sa efektívnosť hráča.
- Maťo
- Dokumentoval a komentoval modul Communication.
- Rado O.
- Dokumentoval moduly KPDLPlayer, WorldModel a BasicSkills (doplnil opis, ktorý vytvoril Roman).
- Implementoval zachytenie prihrávky (pridal uvažovanie správy hear, ktorou si hráči oznamujú prihrávku).
- Ujednotil prácu s uhlami v module základných schopností (uhly sú kvôli jednoduchosti v celom hráčovi vyjadrené v radiánoch).
- Roman
- Dokumentoval modul Visualization, BasicSkills a LogManager.
- Presúval a portoval doplnené termy z hráča verzie 2.11 do súčasnej verzie (hráč 2.91)
Opis stretnutia
- Pán Kapustík informoval o pripravovanom turnaji
- Tím Roztoče navrhujú uskutočniť neformálny zápas aj 10.5.2002.
- Oficiálny turnaj sa uskutoční 17.5.2002 v čase 9:00 až 11:00. Súbežne budú hrať proti sebe dve dvojice, každý tím bude hrať vždy 2 po sebe nasledujúce zápasy. Po turnaji budú nasledovať prezentácie jednotlivých tímov zamerané hlavne na zdôvodnenie správania príslušných hráčov.
- Každý zápas bude mať samostatnú sadu aplikácií (server, monitor) a meotar. Bolo by vhodné pripraviť dávkový súbor na spustenie hráča.
- Hodnotenie zápasov: 3 body za výhru, 1 bod za remízu a 0 bodov za prehru.
- Ak sa hráč nehýbe, nemusí sa počítať jeho absolútna poloha hráča na ihrisku. Odstráni sa tým skákanie polohy hráča pri otáčaní.
- V opise modulov sú nezrovnalosti: common a trash sú iba adresáre; moduly treba označovať úplným menom a nie menami, ktorými sú označené v adresárovej štruktúre.
- V hráčovi uvažujeme 3 úrovne míňania staminy:
- maximal - stamina sa míňa neobmedzene (hrozí znižovanie parametra effort)
- medium - stamina sa míňa tak, aby sa neznižoval effort (stamina sa udržuje približne na úrovni 30% z maxima)
- minimal - stamina sa míňa tak, aby effort rástol (stamina sa udržuje približne na úrovni 60% z maxima)
- uvedený prístup bude mať tendenciu kolísania staminy na hranici medzi úrovňami medium a maximal
- rezervovaním úrovne maximal pre výnimočné prípady (gólová príležitosť) a vytvorením ďalšej úrovne, ktorá preberie momentálny význam úrovne maximal, môže tent problém vyriešiť
- Dokumentáciu k jednotlivým modulom treba rozdeliť na nasledujúce časti
- všeobecný opis modulu, opis významu modulu v aplikácii hráča, na ktorých moduloch opisovaný modul závisí a ktoré moduly od neho priamo závisia. Zamerať sa na opis mechanizmov a politík.
- opis najvýznamnejších tried, ich najvýznamnejších členských premenných a metód
- zoznam vecí, ktoré ešte treba v module dopracovať, čo by bolo treba doplniť alebo prerobiť
- Hotové časti dokumentácie sústreďovať v adresári final.
Úlohy do ďalšieho stretnutia
- Radovan Kostelník
- do dokumentácie k riadeniu dorobiť časti o pláne projektu a o úlohách jednotlivých členov v tíme
- vo štvrtok 9.5.2002 vytvoriť médium s
- Radoslav Otipka
- do piatka 10.5.2002 rána vytlačiť dokumentáciu k projektu vo 2 kópiách.
- testovať základné schopnosti.
- Jozef Drgoňa
- do štvrtka 9.5.2002 rána zintegrovať dokumentáciu, aby sme ju mohli vo štvrtok po stretnutí finalizovať.
- Roman Kubaščík
- vytvoriť inštalátor hráča.
- Martin Spál
- do piatku 10.5.2002 12:00 zviazať dokumentáciu k projektu.
- Anton Weissensteiner
- doladiť algoritmus určovania polohy
- vytvoriť dokumentáciu k nedokončenému modulu NeuralNetwork
Úlohy
ID |
Zodpovedný |
Popis úlohy |
Dátum dokončenia |
34 |
Rado Kostelník |
Vytvorenie CD |
09.05.2002 |
35 |
Tono Weissensteiner |
Algoritmus určovania polohy a zapracovanie odoslaných príkazov |
17.05.2002 |
0 |
Jožo Drgoňa |
Integrácia dokumentácie |
09.05.2002 |
33 |
Roman Kubaščík |
Inštalátor hráča |
10.05.2002 |
0 |
Martin Spál |
Zviazanie dokumentácie |
10.05.2002 |
36 |
Rado Otipka |
Tlač dokumentácie |
10.05.2002 |
Last modified
01.01.1970 00:01:00
|