Zápis zo stretnutia číslo 10
Stretnutie | 10 |
Dátum | 18.4.2002 11:00 - 12:30 |
Zapisoval | Rado Otipka |
Miestnosť | Softvérové štúdio |
Prítomní | |
Pedagóg | Ing. Ivan Kapustík |
Členovia tímu | Bc. Jozef Drgoňa, Bc. Radovan Kostelník, Bc. Roman Kubaščík, Bc. Radoslav Otipka, Bc. Anton Weissensteiner, Bc. Martin Spál |
Prílohy |
|
Téma stretnutia:
Informovanie o priebežnom stave rozpracovaných úloh, súťaž ROBOCUP
Opis stretnutia
- Rado K.
- vytvoril samostatný modul rozhodovania, ktorý
- Testoval novú architektúru hráča. V hráčovi už funguje komunikácia so serverom, rozhodovanie a vykonávanie akcií.
- Navrhol a z časti aj implementoval novú metódu vyhodnocovania stromov. Jednotlivým pravidlám v strome sa priradí určitá váha. Pri rozhodovaní, sa vykoná akcia pravidla s najvyššou váhou. Ak majú dve pravidlá rovnakú váhu, vykoná sa akcia pravidla, ktoré sa vyhodnotí ako prvé.
- implementoval plánovanie akcií
- oddelil kostru hráča, čím zanikol CLocalAgent
- Jožo
- Navrhol štruktúru dokumentácie: opis architektúry hráča, opisy modulov (model sveta, komunikácia, základné schopnosti, rozhodovanie, vizualizácia, log manager, ...), inštalácia, ..
- V dokumentácii opísal architektúru hráča, na tej najvyššej úrovni.
- Tóno
- Dokončovanie modelu sveta:
- Prerobenie všetkých uhlov v hráčovi zo stupňov na radiány
- Dorobil nastavovanie neviditeľných objektov za neplatné. Ak hráč určitý čas nevidí napr. loptu, nastaví sa objekt, ktorý loptu reprezentuje za neplatný.
- Dopracovanie funkčnosti, ktorá zabezpečí hráčovi, aby vedel o veľmi blízkych objektoch (do 3 metrov), aj keď sa nenachádzajú v jeho zornom uhle.
- Tónove návrhy:
- Z modulu komunikácia, ktorý zabezpečuje komunikáciu so serverom a synchronizáciu, by sa mohol oddeliť samostatný modul synchronizácia.
- Presunutie funkcií z triedy CEstimateSituation v základných schopnostiach, do modelu sveta. Tieto funkcie slúžia na vyhodnotenie situácie na ihrisku a používajú iba objekty modelu sveta.
- Oddelenie synchronizácie a presunutie funkcií sa uskutoční, až po dokončení modelu sveta.
- Maťo
- Dokumentovanie a upravovanie modulu Komunikácia (Communication)
- Rado O.
- Modul základné schopnosti prispôsobil novej verzii modelu sveta, na ktorej pracuje Tóno. Prispôsobil základné schopností na nový modul plánovania akcií.
- Do základných schopností pridal manažment staminy. Z vyšších schopností príde do modulu základných schopností informácia o tom, s akým úsilím sa má základná schopnosť vykonať:
- Maximum - na vykonanie akcie sa použije celá dostupná stamina hráča, ak je to potrebné
- Medium - na vykonanie akcie sa použije toľko staminy, aby nedošlo k zníženie parametra, ktorý určuje silu hráča (effort)
- Minimum - na vykonanie akcie sa použije také množstvo staminy, aby dochádzalo k zvyšovaniu parametru effort.
- Roman
- Písal dokumentáciu k základným schopnostiam (opis tried, opis metód, ...). Komentoval zdrojové kódy základných schopností.
Návrhy a pripomienky Ing. Kapustíka
- K dokumentácii:
- Inštalačná príručka by mala obsahovať okrem popisu inštalácie aj zoznam softvéru, ktorý je potrebný pre správne fungovanie aplikácie hráča (napr. rule parser).
- Do dokumentácie by sa mala pridať časť o znovupoužití kódu (reengineering)
- Z čoho sme vychádzali (opis hráča tímu4 2000/2001)
- Aké problémy boli s modelom sveta, so základnými schopnosťami ...
- Nakoľko bol hráč tímu4 2000/2001 modulárny
- Stanoviť históriu zmien, ktoré bolo nevyhnutné na hráčovi urobiť. Rozdelenie hráča do modulov, prepracovanie komunikácie, modelu sveta, základných schopností ...
- Opísať naše vylepšenia architektúry, modelu sveta, základných schopností, komunikácie ...
- K súťaži ROBOCUP, ktorá sa bude konať 17. mája na FEI STU
- Súťaž bude začínať o 8.00 hod. Do 9.00 by si jednotlivé tímy mali nainštalovať a rozchodiť hráča. Od 9.00 do 12.00 by mali prebiehať zápisy. Poobede by mali byť prezentácia hráčov.
- Prezentácia by mala byť skôr používateľská, malo by sa v nej opísať správanie hráčov, príčiny správania hráčov na základe zápasov, ktoré sa odohrali.
- K prezentácii tímového projektu, ktorá sa bude konať niekedy v júni
- Mala by to byť skôr technická prezentácia, mala by obsahovať
- detailný opis architektúry
- metódy implementácie
- prezentovanie zápasov
- ...
- K základnej schopnosti prihraj loptu
- Pri vykonávaní prihrávke by mal hráč zakričať číslo spoluhráča hráča, ktorému prihráva, najlepšiu pozíciu, kde môže spoluhráč zachytiť loptu, ...
- Prihrávka by mala byť kopnutá tak, aby ju neboli schopný chytiť protihráči.
- Treba vypracovať postupnosť krokov, ktoré hráč musí vykonať, keď chce vykonať prihrávku (nastavenie lopty, otočenie hráča v smere prihrávky,..).
- Inšpirovať sa simuláciami zápasov, ktoré robí Bc. Ján Pidych na diplomový projekt
Úlohy do ďalšieho stretnutia
- Radovan Kostelník
- Doimplementovať nové vyhodnocovanie pravidiel.
- Tvorba dokumentácie k modulu rozhodovanie.
- Radoslav Otipka
- Dopracovať základnú schopnosť prihrávka, podľa pripomienok.
- Keď bude hotový model sveta, testovať základné schopnosti.
- Jozef Drgoňa
- Úprava štruktúry dokumentácie, pokračovať pri opisovaní modulov
- Pomôcť Radovi o. s prihrávkou
- Roman Kubaščík
- Ďalej komentovať zdrojové súbory
- Spolu s Maťom opísať modul Komunikácia
- Martin Spál
- Pokračovať v komentovaní a úpravách modelu komunikácia
- Vytvoriť dokumentáciu k modulu Komunikácia
- Anton Weissensteiner
Úlohy
ID |
Zodpovedný |
Popis úlohy |
Dátum dokončenia |
34 |
Rado Kostelník |
Implementovať pravidlový systém s paralelným vyhodnocovaním a prioritou pravidiel |
25.04.2002 |
35 |
Rado Otipka |
Dopracovať zákl. schopnosť prihrávka |
25.04.2002 |
0 |
Jožo Drgoňa |
Výsledná dokumentácia |
10.05.2002 |
33 |
Roman Kubaščík |
Komentovať zdrojové kódy a tvorba výslednej dokumentácie |
18.04.2002 |
0 |
Martin Spál |
Dokončiť zmeny v module Communication |
25.04.2002 |
36 |
Tono Weissensteiner |
Dokončiť nový model sveta !!! |
25.04.2002 |
Last modified
01.01.1970 00:01:00
|