Zápis zo stretnutia č.6/LS
Zápis zo stretnutia číslo 8
Stretnutie8
Dátum4.4.2002 11:00 - 12:30
ZapisovalRado Kostelník
MiestnosťSoftvérové štúdio
Prítomní
PedagógIng. Ivan Kapustík
Členovia tímuBc. Jozef Drgoňa, Bc. Radovan Kostelník, Bc. Roman Kubaščík, Bc. Radoslav Otipka, Bc. Anton Weissensteiner, Bc. Martin Spál
Prílohy
1 Tento zápis (Microsoft Word)
Téma stretnutia:
    Informovanie o priebežnom stave rozpracovaných úloh.
Opis stretnutia
  • Rado K.
    • venoval sa hre vo formáciách
      • pridal nový atribút pre formácie - typ offsetu, vzhľadom na ktorý sa počíta posun hráča (lopta, stredový bod)
      • analyzoval možnosti hry vo formáciách, ktoré opísal vo svojej práci J. Pidych, navrhuje zaviesť fázy formácie v závislosti od polohy na ihrisku - obrana, vyvážanie lopty, útok, streľba na bránu. Tieto fázy potom môžu ovplyvňovať rozhodovanie na nižšej úrovni
      • testovanie formácií: hra rovnakého tímu s dvomi rôznymi formáciami proti sebe
    • pripomienky p. Kapustíka k formáciám
      • posun formácie po ihrisku nemusí byť vždy lineárny, obrancovia a stredopoliari sledujú pohyb lopty, útočníci však majú viac dbať na strategické pozície vzhľadom na súperov a postavenie pred bránou súpera
      • rozhodovanie o zmene formácie
    • definovať si pre každú formáciu úroveň: útočná, menej útočná, obranná a podľa stavu hry (napr. ak padnú viac ako 2 góly za 600 cyklov), meniť formáciu, tak aby zodpovedala stavu hry
    • rozhodovanie aj na základe takých atribútov, ako: kto viac drží loptu, kto má lepšie prihrávky
  • Jožo
    • vytvoril rozhodovanie brankára spolu s Romanom
    • vytvoril nové termy pre rozhodovanie, ktoré potrebuje brankár
  • Tóno
    • dokončil oddeľovanie modulov modelu sveta a základných schopností spolu s Radom O.
    • vytvoril skompilovateľnú verziu hráča s novým modelom sveta, ktorá zatiaľ nevie hrať, pretože model sveta bude ešte treba použiť v existujúcom kóde
    • odstránil difúzne vektory a nahradil ich bežnými
  • Maťo
    • dopracoval oddelený modul komunikácie so serverom
  • Rado O.
    • spolu s Tonom pracoval na oddelení modulu základných schopností
    • pracoval na základnej schopnosti driblovanie, má stále problém s otáčaním hráča, keď sa približuje k lopte
  • Roman
    • spolu s Jožom pracoval na rozhodovaní brankára
Nové problémy a ich riešenie
  • hráč stráca často loptu a prehľad o tom, kde sa nachádza
    • Tono v rámci nového modelu sveta zistí, kde je príčina tohto stavu a opraví to
  • častá zmena rozhodovania, kvôli zmene niektorých podmienok
    • hráč sa správa chaoticky, pretože pri rozhodovaní sa mu menia rýchlo podmienky a pred ukončením akcie prechádza na inú atď.
    • navrhované riešenie: upraviť rozhodovanie na reaktívnej úrovni tak, aby sa akcia, ktorá sa naplánuje vykonala do konca resp. pokiaľ nenastanú podmienky, ktoré jej dokončenie znemožňujú. Riešením je vytvoriť systém plánovania akcií, ktorý ku každej naplánovanej akcii priradí pravidlo, ktoré určuje kedy sa akcia má ukončiť na základe zmenených podmienok. V opačnom prípade samotná schopnosť, ktorá akciu vykonáva, určuje, kedy je ukončená. Rozhodovanie potom vyzerá nasledovne: ak je v rade naplánovaných akcií nejaká akcia, aplikuje sa pravidlo, ktoré rozhodne, či akciu treba zrušiť alebo ponechať. V prípade, že sa akcia zruší, prechádza sa znovu celý strom a naplánuje sa iná akcia. Ak akcia ostane, vykoná sa a v prípade, že samotná akcia určí, že je ukončená, zmaže sa z radu.
Úlohy do ďalšieho stretnutia
  • Radovan Kostelník
    • pokračovať v práci na formáciách a strategických pozíciách
    • implementovať systém pre plánovanie akcií
  • Radoslav Otipka
    • pracovať na algoritme driblovania
    • prepracovať základné schopnosti na nový model plánovania akcií
    • pracovať na integrácii nového modelu sveta do existujúceho kódu
  • Jozef Drgoňa
    • vytvoriť špeciálne rozhodovanie pre útočníkov a obrancov
    • komentovať zdrojové súbory
  • Roman Kubaščík
    • komentovať zdrojové súbory
    • vytvoriť špeciálne rozhodovanie pre útočníkov a obrancov
  • Martin Spál
    • pracovať na integrácii nového modelu sveta do existujúceho kódu
  • Anton Weissensteiner
    • pracovať na integrácii nového modelu sveta do existujúceho kódu
    • opraviť schopnosť hráča určiť svoju polohu na ihrisku
Úlohy
ID Zodpovedný Popis úlohy Dátum dokončenia
16 Rado Kostelník pokračovať v práci na formáciách a strategických pozíciách 11.04.2002
0 Rado Kostelník implementovať systém pre plánovanie akcií 11.04.2002
3 Rado Otipka pracovať na algoritme vedenia lopty 11.04.2002
3 Rado Otipka prepracovať základné schopnosti na nový model plánovania akcií 11.04.2002
0 Jožo Drgoňa komentovať zdrojové súbory 11.04.2002
33 Jožo Drgoňa vytvoriť špeciálne rozhodovanie pre útočníkov a obrancov 11.04.2002
0 Roman Kubaščík komentovať zdrojové súbory 11.04.2002
33 Roman Kubaščík vytvoriť špeciálne rozhodovanie pre útočníkov a obrancov 11.04.2002
0 Martin Spál pracovať na integrácii nového modelu sveta do existujúceho kódu 11.04.2002
0 Tono Weissensteiner pracovať na integrácii nového modelu sveta do existujúceho kódu 11.04.2002
0 Tono Weissensteiner opraviť schopnosť hráča určiť svoju polohu na ihrisku 11.04.2002
Last modified 01.01.1970 00:01:00