Zápis zo stretnutia číslo 4
Stretnutie | 4 |
Dátum | 7.3.2002 11:00 - 12:00 |
Zapisoval | Rado Otipka |
Miestnosť | Softvérové štúdio |
Prítomní | |
Pedagóg | Ing. Ivan Kapustík |
Členovia tímu | Bc. Jozef Drgoňa, Bc. Radovan Kostelník, Bc. Roman Kubaščík, Bc. Radoslav Otipka, Bc. Anton Weissensteiner, Bc. Martin Spál |
Prílohy |
|
Téma stretnutia:
Upresnený plán projektu, ladenie základných schopností, diplomová práca Radoslava Kováča, dokončenie a integrovanie logovania, spôsob konania súťaže Robocup na FEI.
Opis stretnutia
- Jožo
Venoval sa implementácii základnej schopnosti zachytenie lopty. Riešil problém nájdenia pozície, kde by mohol hráč zachytiť loptu. Pôvodná verzia hráča nemala túto funkciu kompletne implementovanú a niektoré premenné napr. pozícia hráča vo funkcii sa nastavovali na konštanty.
- Rado K.
Odstránil spolu Tónom niektoré "memory leaks" v hráčovi. Podarilo sa im odstrániť väčšiu časť "memory leaks", no však mála a konštantná množina "memory leaks" ešte zostala v zdrojovom kóde. Prepracoval plán projektu na letný semester. Spresnil jednotlivé fázy projektu. Vypracoval návrh strategického rozhodovania, na ktorom bude pracovať v ďalších týždňoch.
- Tóno
Dokončili systém logovnia. Analyzoval dipl. prácu Radoslava Kováča, ktorý sa pri vytváraní hráča zameral na dynamické a statické stratégie. Z diskusie o dipl. práce R. Kováča vyplynulo, že nie je možné použiť jeho postupy rozhodovania v Robocupe, pretože on vo svojej práci použil deterministické prostredie, ktoré je neskresľované a všetci jeho hráči vidia všetko, čo v Robocupe samozrejme nie je možné.
- Maťo
Odstránil pôvodné spôsoby logovnia z kódu a nahradil ich novým systémom logovania.
- Roman
Vytvoril logovanie nízkoúrovňových základných funkcií. Dokončil triedy parsera protokolu verzie 7.
- Rado O.
Práca na základných schopnostiach: vedenie lopty, otáčanie hlavou. Analýza vedenia lopty tímu CMUnited 99. Testovanie už implementovaných základných schopností say a zmena šírky pohľadu hráča(change view). Pri testovaní narazil na problém so synchronizáciou rozhodovania hráča, ktoré sa synchronizuje podľa prichádzajúcej správy vizuálnej informácie. Pri zmene šírky pohľadu sa čas prichádzania tejto správy zmení, tým sa zmení aj čas rozhodovania, čo spôsobuje spomalenie vykonávania niektorých základných schopností.
- Pán Ing. Kapustík
Nás oboznámil s termínom konania súťaže ROBOCUP - stimulačná liga na našej fakulte a s možným priebehom súťaže. Keďže sa na súťaži zúčastní šesť alebo sedem tímov, budú sa asi musieť konať aj predkolá súťaže, z ktorých vyjdú dva a lebo tri najlepšie tými, ktoré budú súťažiť o medailové pozície.
Navrhol aby sa na internete zverejňoval aktuálny stav základných schopností. Minimálne by sa tam mal nachádzať opis vstupov základných schopností, opis ako by mali fungovať základné schopnosti a aké výsledky dávajú. Podobne by mohli byť na internete opísané aj ďalšie moduly hráča napr. logovanie, strategické rozhodovanie a rule parser.
Úlohy do ďalšieho stretnutia
- Radovan Kostelník
- vytvorenie modulu strategického rozhodovania
- vytvorenie systému publikovania informácií o aktuálnom stave základných schopností na internete
- Radoslav Otipka
- dokončenie základnej verzie vedenia lopty
- dokončenie otáčania hlavou
- testovanie základných schopností
- publikovanie stavu základných schopností
- Jozef Drgoňa
- vyriešenie problém so synchronizáciou
- dokončenie schopnosti zachytenia lopty
- Roman Kubaščík, Martin Spál
- rozdelenie zdrojového kódu na moduly: model sveta, základné schopnosti, rule parser
- Anton Weissensteiner
- integrovať neurónovú sieť do hráča a navrhnúť model učenia
Úlohy
ID |
Zodpovedný |
Popis úlohy |
Dátum dokončenia |
20 |
Roman Kubaščík, Martin Spál |
Dokončenie systému logovania |
14.03.2002 |
21 |
Roman Kubaščík, Martin Spál |
Vytvorenie samostatných modulov modelu sveta, komunikácie, ... |
14.03.2002 |
22 |
Rado Kostelník |
vytvorenie modulu strategického rozhodovania |
14.03.2002 |
23 |
Rado Kostelník |
vytvorenie systému publikovania informácií o aktuálnom stave základných schopností na internete |
14.03.2002 |
24 |
Jožo Drgoňa |
vyriešenie problém so synchronizáciou |
14.03.2002 |
25 |
Tono Weissensteiner |
Integrovať neurónovú sieť do hráča a navrhnúť model učenia |
14.03.2002 |
Last modified
01.01.1970 00:01:00
|