Zápis zo stretnutia č.9
Zápis zo stretnutia číslo 9
Stretnutie9
Dátum27.11.2001 11:00 - 13:00
ZapisovalRoman Kubaščík
MiestnosťSoftvérové štúdio
Prítomní
PedagógIng. Ivan Kapustík
Členovia tímuBc. Jozef Drgoňa, Bc. Radovan Kostelník, Bc. Roman Kubaščík, Bc. Radoslav Otipka, Bc. Anton Weissensteiner, Bc. Martin Spál
Prílohy
1 Tento zápis (Microsoft Word)
2 Popis prototypu
Téma stretnutia:
    Hodnotenie dokumentácie, webovej stránky, posudku (nášho aj konkurenčného), interpret pravidiel, hierarchia tried, popis nového soccer servera, plán postupu pri implementácií.
Úlohy z minulého stretnutia:
  • Radovan Kostelník
    • dopracovať svoju časť posudku a poslať Jožovi 21.11.2001 - splnené
    • návrh interpretera pravidiel a zjemniť podmienky v navrhnutom strome rozhodovania 4.12.2001 - z väčšej časti splnené
  • Anton Weissensteiner
    • dokončiť svoju časť posudku a poslať Jožovi 21.11.2001
    • napísať reakciu na posudok 27.11.2001
  • Jozef Drgoňa
    • zintegrovať posudok a poslať Maťovi 21.11.2001 22:00
    • dopracovať pripomienky do dokumentácie, prípadne nejasnosti konzultovať s autorom konkrétnej kapitoly 27.11.2001
  • Radoslav Otipka
    • návrh základných schopností, využiť analytický prístup 4.12.2001
  • Roman Kubaščík
    • vytvoriť štandardy kódovania 27.11.2001
    • dopracovať dokument o zmenách komunikačného protokolu po verziu 7.10 27.11.2001
    • napísať dokument o účele prototypu, jeho rozsahu a navrhnúť spôsob jeho testovania 27.11.2001
  • Martin Spál
    • vytlačiť a priniesť posudok v 5 kópiách 22.11.2001 do 12:00
  • Martin Spál spolu s Radom O. navrhovať základné schopnosti 4.12.2001
  • Martin Spál s Romanom napísať dokument o účele prototypu, jeho rozsahu a navrhnúť spôsob jeho testovania 27.11.2001
Opis stretnutia
  • Výsledné ohodnotenie našej dokumentácie podobne ako posudku p. Kapustíkom bolo stupňom výborný a webová prezentácia stupňom vynikajúci.
  • Nasledovali prezentácie jednotlivých členov tímu o práci na projekte počas minulého týždna
    • Tono Weissensteiner vypracoval reakciu na posudok. Posudok na našu dokumentáciu od konkurenčného tímu je vcelku pozitívny. Výhrady boli iba k niekoľkým veciam. Prílišná zameranosť na formálnu a nie obsahovú stránku dokumentu. Chýbala kapitola vysvetľujúca používane pojmy. Nahradenie pojmu na rozlišovanie modulov rôznych úrovní (nie modul zložený z modulov ale modul zložený zo sub-modulov alebo komponent). Neoprávnená kritika, že naša dokumentácia je málo vedecká ale je len odborná.
    • Radovan Kostelník zapísal v jazyku XML niekoľko rozhodovacích stromov. Na prácu s nimi navrhol a čiastočne implemetoval interpret rozhodovacích pravidiel.
    • Radoslav Otipka
      • Navrhol základnú hierarchiu tried v jazyku UML
      • Navrhol uvažovanie s energiou hráča až na vyšších úrovniach rozhodovania (podobne aj vyhnutie sa ofsajdu)
      • Presadzoval použitie neurónových sietí na hľadanie postupnosti nízko úrovňových zručností hráča (v zimnom semestri len analytické metódy)
      • Uvažoval o použití viacerých druhov kopov do lopty (krátky, stredný, dlhý)
    • Roman Kubaščík analyzoval nové vlastnosti a správy soccer servera 7.11, navrhol dynamický spôsob rozmiestňovania hráčov na ihrisku na testovanie implementovaných základných schopností a stratégií. Spoločne s Martinom Spálom navrhol štandardy kódovania, ktoré by sa mali dodržiavať
    • Martin Spál opísal účel prototypu, ktorý sa chystáme implemetovať do konca semestra. Uvažoval o použití exploratívneho (prieskumného) modelu prototypu. Ako účel uviedol oboznámenie sa s vývojovými prostriedkami, prostredím, s ktorým budeme spolupracovať (server, monitor) a overenie tímového programovacieho štýlu. Príloha 2
  • Konkretizácia plánov na letný semester
    • Vytvoríme aplikáciu tréner
      • bude koordinovať proces učenia tým že bude hodnotiť akcie hráčov, pre ktoré sa sami rozhodli.
      • Čo sa týka testovania sme sa zhodli na dvoch možných prístupoch a to buď drag and drop hráčov na modifikovanom monitore alebo zmenou parametrov hráča a reštartovaním hry
      • Náhodné rozmiestňovanie hráčov na ihrisku, na trénovaniu špecifických herných situácií
    • Porovnáme oba použité prístupy k rozhodovaniu hráča (analytické metódy a neurónové siete)
  • Prijali sme navrhnutý spôsob komentovania funkcií, tried a súborov
  • Dohodli sme sa na uverejňovaní aj rozpracovaných úloh aj s ich stavom na Internete a nie len tých dokončených
Úlohy
Zodpovedný Popis úlohy Dátum dokončenia
Jozef Drgoňa Návrh a implementácia analytických metód rozhodovania 4.12.2001
Jozef Drgoňa Opraví chyby v dokumentácií 4.12.2001
Radovan Kostelník Model rozhodovania a jeho spolupráca s interpretom pravidiel 4.12.2001
Roman Kubaščík Upraviť nízkoúrovňové funkcie hráča tak aby uvažovali aj s novými vlastnosťami protokolu 7 4.12.2001
Tono Weissensteiner Doplní do reakcie na posudok kapitolu o použitých pojmoch 4.12.2001
Martin Spál, Radoslav Otipka, Roman Kubaščík Implementácia navrhnutej hierarchie tried 4.12.2001
Tono Weissensteiner, Martin Spál Navrhnúť a implementovať rozhranie medzi vnútorným svetom a rozhodovacím modulom 4.12.2001
Rado Kostelník Navrhnúť rozdelenie bodovania 4.12.2001
Všetci Zhodnotenie reakcie 4.12.2001
Všetci Vyskúšať prácu s DOxygen 4.12.2001
Last modified 01.01.1970 00:01:00