Zápis zo stretnutia číslo 9
Stretnutie | 9 |
Dátum | 27.11.2001 11:00 - 13:00 |
Zapisoval | Roman Kubaščík |
Miestnosť | Softvérové štúdio |
Prítomní | |
Pedagóg | Ing. Ivan Kapustík |
Členovia tímu | Bc. Jozef Drgoňa, Bc. Radovan Kostelník, Bc. Roman Kubaščík, Bc. Radoslav Otipka, Bc. Anton Weissensteiner, Bc. Martin Spál |
Prílohy |
|
Téma stretnutia:
Hodnotenie dokumentácie, webovej stránky, posudku (nášho aj konkurenčného), interpret pravidiel, hierarchia tried, popis nového soccer servera, plán postupu pri implementácií.
Úlohy z minulého stretnutia:
- Radovan Kostelník
- dopracovať svoju časť posudku a poslať Jožovi 21.11.2001 - splnené
- návrh interpretera pravidiel a zjemniť podmienky v navrhnutom strome rozhodovania 4.12.2001 - z väčšej časti splnené
- Anton Weissensteiner
- dokončiť svoju časť posudku a poslať Jožovi 21.11.2001
- napísať reakciu na posudok 27.11.2001
- Jozef Drgoňa
- zintegrovať posudok a poslať Maťovi 21.11.2001 22:00
- dopracovať pripomienky do dokumentácie, prípadne nejasnosti konzultovať s autorom konkrétnej kapitoly 27.11.2001
- Radoslav Otipka
- návrh základných schopností, využiť analytický prístup 4.12.2001
- Roman Kubaščík
- vytvoriť štandardy kódovania 27.11.2001
- dopracovať dokument o zmenách komunikačného protokolu po verziu 7.10 27.11.2001
- napísať dokument o účele prototypu, jeho rozsahu a navrhnúť spôsob jeho testovania 27.11.2001
- Martin Spál
- vytlačiť a priniesť posudok v 5 kópiách 22.11.2001 do 12:00
- Martin Spál spolu s Radom O. navrhovať základné schopnosti 4.12.2001
- Martin Spál s Romanom napísať dokument o účele prototypu, jeho rozsahu a navrhnúť spôsob jeho testovania 27.11.2001
Opis stretnutia
- Výsledné ohodnotenie našej dokumentácie podobne ako posudku p. Kapustíkom bolo stupňom výborný a webová prezentácia stupňom vynikajúci.
- Nasledovali prezentácie jednotlivých členov tímu o práci na projekte počas minulého týždna
- Tono Weissensteiner vypracoval reakciu na posudok. Posudok na našu dokumentáciu od konkurenčného tímu je vcelku pozitívny. Výhrady boli iba k niekoľkým veciam. Prílišná zameranosť na formálnu a nie obsahovú stránku dokumentu. Chýbala kapitola vysvetľujúca používane pojmy. Nahradenie pojmu na rozlišovanie modulov rôznych úrovní (nie modul zložený z modulov ale modul zložený zo sub-modulov alebo komponent). Neoprávnená kritika, že naša dokumentácia je málo vedecká ale je len odborná.
- Radovan Kostelník zapísal v jazyku XML niekoľko rozhodovacích stromov. Na prácu s nimi navrhol a čiastočne implemetoval interpret rozhodovacích pravidiel.
- Radoslav Otipka
- Navrhol základnú hierarchiu tried v jazyku UML
- Navrhol uvažovanie s energiou hráča až na vyšších úrovniach rozhodovania (podobne aj vyhnutie sa ofsajdu)
- Presadzoval použitie neurónových sietí na hľadanie postupnosti nízko úrovňových zručností hráča (v zimnom semestri len analytické metódy)
- Uvažoval o použití viacerých druhov kopov do lopty (krátky, stredný, dlhý)
- Roman Kubaščík analyzoval nové vlastnosti a správy soccer servera 7.11, navrhol dynamický spôsob rozmiestňovania hráčov na ihrisku na testovanie implementovaných základných schopností a stratégií. Spoločne s Martinom Spálom navrhol štandardy kódovania, ktoré by sa mali dodržiavať
- Martin Spál opísal účel prototypu, ktorý sa chystáme implemetovať do konca semestra. Uvažoval o použití exploratívneho (prieskumného) modelu prototypu. Ako účel uviedol oboznámenie sa s vývojovými prostriedkami, prostredím, s ktorým budeme spolupracovať (server, monitor) a overenie tímového programovacieho štýlu. Príloha 2
- Konkretizácia plánov na letný semester
- Vytvoríme aplikáciu tréner
- bude koordinovať proces učenia tým že bude hodnotiť akcie hráčov, pre ktoré sa sami rozhodli.
- Čo sa týka testovania sme sa zhodli na dvoch možných prístupoch a to buď drag and drop hráčov na modifikovanom monitore alebo zmenou parametrov hráča a reštartovaním hry
- Náhodné rozmiestňovanie hráčov na ihrisku, na trénovaniu špecifických herných situácií
- Porovnáme oba použité prístupy k rozhodovaniu hráča (analytické metódy a neurónové siete)
- Prijali sme navrhnutý spôsob komentovania funkcií, tried a súborov
- Dohodli sme sa na uverejňovaní aj rozpracovaných úloh aj s ich stavom na Internete a nie len tých dokončených
Úlohy
Zodpovedný |
Popis úlohy |
Dátum dokončenia |
Jozef Drgoňa |
Návrh a implementácia analytických metód rozhodovania |
4.12.2001 |
Jozef Drgoňa |
Opraví chyby v dokumentácií |
4.12.2001 |
Radovan Kostelník |
Model rozhodovania a jeho spolupráca s interpretom pravidiel |
4.12.2001 |
Roman Kubaščík |
Upraviť nízkoúrovňové funkcie hráča tak aby uvažovali aj s novými vlastnosťami protokolu 7 |
4.12.2001 |
Tono Weissensteiner |
Doplní do reakcie na posudok kapitolu o použitých pojmoch |
4.12.2001 |
Martin Spál, Radoslav Otipka, Roman Kubaščík |
Implementácia navrhnutej hierarchie tried |
4.12.2001 |
Tono Weissensteiner, Martin Spál |
Navrhnúť a implementovať rozhranie medzi vnútorným svetom a rozhodovacím modulom |
4.12.2001 |
Rado Kostelník |
Navrhnúť rozdelenie bodovania |
4.12.2001 |
Všetci |
Zhodnotenie reakcie |
4.12.2001 |
Všetci |
Vyskúšať prácu s DOxygen |
4.12.2001 |
Last modified
01.01.1970 00:01:00
|