Zápis zo stretnutia č.5
Zápis zo stretnutia číslo 5
Stretnutie5
Dátum6.11.2001 11:00 - 13:00
ZapisovalJožo Drgoňa
MiestnosťSoftvérové štúdio
Prítomní
PedagógIng. Ivan Kapustík
Členovia tímuBc. Jozef Drgoňa, Bc. Radovan Kostelník, Bc. Roman Kubaščík, Bc. Radoslav Otipka, Bc. Anton Weissensteiner
Prílohy
1 Tento zápis (Microsoft Word)
2 Rado Otipka - dokumenty
3 Rado Kostelník - dokumenty
4 Tono Weissensteiner - dokumenty
5 Roman Kubaščík - dokumenty
6 Maťo Spál - dokumenty
7 Jožo Drgoňa - dokumenty
Téma stretnutia:

Analýza problému, špecifikácia požiadaviek a hrubý návrh riešenia

Úlohy z minulého stretnutia
  • napísať dokument k svojej časti Analýzy a špecifikácie (všetci) a priniesť ho na budúce stretnutie 6.11.2001 - splnené
  • web (Rado Kostelník)
    • doplniť autora zápisu do zápisov zo stretnutí - splnené
  • napísať pridelenú časť úvodnej dokumentácie podľa rozdelenia
    • Rado Kostelník - Úvod - splnené
    • Tono Weissensteiner - O Robocupe - splnené
    • Maťo Spál - O riešiteľskom tíme - splnené
    • Roman Kubaščík - Projektová dokumentácia - splnené
    • Radoslav Otipka - Historia Robocup-u na Fakulte - splnené
    • Jozef Drgona - Zadanie projektu, Úprava šablóny, Úprava štruktúry dokumentácie - splnené
Opis stretnutia
  • Pan Ing. Kapustík nám odporučil prečítať dokumentáciu, ktorej autor je Milind Tambe. Tento dokument získal ocenenie za prínos do problematiky RoboCup. Linka na stránku s daným dokumentom sa nachádza v zozname liniek.
  • Taktiež pán Kapustík priniesol časopis AI magazine, ktorého niektoré čísla sa venovali problematike RoboCup.
    • Opis základných zručností
      • Bránenie
        • Aktívne
        • Pasívne
        • Pomocné
      • Útok
        • Aktívny
        • Pasívny
        • Pomocný
      • Automated coach
      • Celkové štatistické výsledky tímov
  • V ďalšej časti každý z členov tímu prezentoval svoju prácu, na dokumentácii počas minulého týždňa:
    • Radoslav OtipkaPríloha 2
    • Vypracoval úvod o histórii RoboCupu na našej fakulte
    • Do dokumentácie pridal časti z prezentácie nachadzajúcej sa na stránke p. Kapustíka
      • Správanie sa hráča
      • Ciele, schopnosti, znalosti,
      • Tímova stratégia
    • Prezentoval návrh nových základných činností agenta
      • Zmena uhlu pohľadu od konkrétnej situácie
      • Otáčanie hlavy slúžiace na obnovenie informácie vo vnútornom modeli sveta
      • Premiestnnenie hráča z offsajdu
      • Prihrávka
        • Prihrávka po čiare
        • Prihrávka domov
    • V dokumentácii zhodnotil pracu tímu 4 z minulého roka(čo vytvorili, čo sa nepodarilo implementovať)
    • Analyzoval základné schopnosti hráča
  • Jozef DrgoňaPríloha 7
    • Opisoval dynamické prideľovanie úloh agentom
      • Zdôvodnil potrebu dynamického prideľovania úloh
        • Šetrenie staminy
        • Lepšie pokrytie ihriska
        • Redukcia komplexnosti vnímaných informácií
      • Načrtol problém s mierou znalosti hráča o konaní ostatných hráčov
        • Čim väčšia znalosť, tým menšia nutnosť hlasovej komunikácie
      • Opísal spôsob prepínania úloh v reálnom čase
        • Zavislé od skóre, pozície lopty a pod.
      • Vymenoval možné úlohy hráčov v závislosti od módu v ktorom tím hrá
        • Brankár, obranca, strednopoliar, utočník
      • Prezentoval blokovú štruktúru systému hráča
  • Rado KostelníkPríloha 3
    • Analyzoval futbalový tím Portugalcov
      • Spomenul stratégiu umiestňovania hráčov použitú v tomto tíme (Situation based position strategy)
      • Tento tim má 9 typov hráča pre každú formáciu
    • Vymenoval základne schopnosti, ktoré bude potrebovať pri uplatňovaní stratégie
    • Doplnil rozhodovacie stromy, ktoré prezentoval minulý tyždeň
      • Stromy už nie sú binárne
    • Vo vyššej úrovni je potrebné vytvorenie plánovania, ktoré bude zohľadňovať extrapoláciu do budúcnosti
  • Tono WeissensteinerPríloha 4
    • Popisal motiváciu súťaže RoboCup
    • Analyzoval sledovanie lopty v závislosti od situácie na ihrisku
    • Neurónové siete sa môžu použiť na vylepšenie existujúceho systému
    • Vo vnútornom modeli treba zabezpečiť spôsob predikcie. Treba nájsť analytické vzťahy na zlepšenie predikcie.
    • Schopnosti hráčov redukujú priestor optimálnych stratégií, z ktorých sa dá vyberať.
    • Známkove učenie je vhodné na trénovanie agentov.
    • Analyzoval použitie neurónových sietí na predikciu polohy hráča. Agent sa musí snažiť udržať si informáciu o čísle hráča vtedy, ak je od neho tak ďaleko, že nevidí na jeho dres
  • Roman KubaščíkPríloha 5
    • Popisal notácie použité v dokumentoch.
      • Bude sa používať notifikácia UML.
  • Martin SpálPríloha 6
    • Z dôvodu choroby nebol prítomný, ale poslal dokumentáciu o pôvode názvu nášho tímu.
Úlohy
  • Všetci
    • podoplňovať dokumentáciu v závislosti od pripomienok a požiadaviek na stránke p. Bielikovej.
    • zo svojich dokumentov vypísať body, ktoré budú slúžiť na vytvorenie špecifikácie
  • Jozef Drgoňa
    • integrácia dokumentov do celku a rozposlať ostatným
    • vytvoriť preberací protokol
Last modified 01.01.1970 00:01:00