Zápis zo stretnutia č.4
Zápis zo stretnutia číslo 4
Stretnutie4
Dátum31.10.2001
ZapisovalRado Kostelník
MiestnosťSoftvérové štúdio
Prítomní
PedagógIng. Ivan Kapustík
Členovia tímuBc. Jozef Drgoňa, Bc. Radovan Kostelník, Bc. Roman Kubaščík, Bc. Radoslav Otipka, Bc. Anton Weissensteiner, Bc. Martin Spál
Prílohy
1 Tento zápis (Microsoft Word)
2 Kubove dokumenty
3 Radove (K) dokumenty
4 Štruktúra výslednej dokumentácie
5 Jožove dokumenty
Téma stretnutia:

Analýza problémových oblastí, rozdelenie úloh na úvodnej časti dokumentácie

Úlohy z minulého stretnutia
  • zapracovanie zmien do plánu projektu - zodpovedný Rado Kostelník - splnené
  • vytvorenie šablóny výslednej dokumentácie - zodpovedný Jožo Drgoňa - splnené (pozri pripomienky k šablóne v časti Pripomienky)
Pripomienky
  • doplniť prílohy k zápisom na webe
  • šablóna výslednej dokumentácie - Tonove pripomienky
  • formát bibliografických odkazov
  • formát popiskov k obrázkom
Opis stretnutia
  • Tono prezentoval svoju verziu štruktúry výslednej dokumentáciePríloha 4
    • Dohodlo sa, že obsah bude číslovaný rímskymi číslicami, ostatné časti budú mať formát čísla Heading 1 - číslo strany v kapitole
    • Použité pramene - formát odkazu bude [AutorRok], a budú zoradené podľa abecedy
    • Tonove pripomienky k štruktúre:
      • Prehodiť zadanie do časti Projektová dokumentácia
    • Pripomienky p. Kapustíka
      • do časti 2.3 vložiť úplne na začiatok Architektonický návrh
      • používateľská príručka - zmena názvu na Referenčnú príručku, ktorá bude obsahovať vlastnosti produktu, ktoré časti fungujú, čo je otestované
  • Tímová stránka
    • pripomienky k stránke
      • doplniť linky na Tím 4 2000/2001, na stránku p. Kapustíka, Doxygen
      • do časti Na stiahnutie doplniť všetky free veci (soccerserver, soccermonitor), takisto produkty Tímu z minulého roku (Player ver 52, 2.11)
      • časť na stiahnutie prípadne rozčleniť na časti Dokumentácia, Nástroje, Produkty
      • Do časti Úlohy doplniť linky na dokumenty, plán projektu
      • V úlohách doplniť dátum ukončenia úlohy, aktuálny stav, dokumenty a medziprodukty, ktoré sa k danej úlohe viažu
  • Ďalej nasledovala analýza jednotlivých pridelených častí, ktorej podorbný opis je v nasledujúcej časti
Analýza
  • Maťo Spál
    • oblasť analýzy: analýza vyšších stratégií hráča
    • vychádzal z dokumentácie Tímu č.4
      • Návrh systémov tímov 4A a 4B
      • Zimný semester - žiadne vyššie stratégie v návrhu, je treba zistiť, čo z nich Tím 4 implementoval
      • Letný semester
        • Formácie hráčov (Formation Data a Formation Skills)
        • Dynamická zmena formácie
    • navrhuje zamerať sa na zlepšenie schopností brankára (chytanie lopty, nahrávky spoluhráčom)
    • vylepšenie funkcií obrancov - obsadzovanie protihráčov
    • analyzoval aj info o reálnom futbale - dá sa využiť napr. pri návrhu vedenia lopty
  • Rado Otipka
    • analyzoval čínsky tím z roku 2001
      • stanovili si podmienky: lopta musí byť v každom cykle v kickable area hráča a súčasne nesmie byť v kickable area protihráča
      • prihravky: pomocou A* algoritmu prehľadávali strom možností odkopávania lopty
      • predpovednie pohybu hráčov
    • analýza základných schopností hráčov
      • hrubý návrh postupnosti voľby akcií
      • delenie akcií do tried - 1. jednoduché (Kick, Dash), 2. vyžadujúce postupnosť akcií
      • ohodnotenie situácie
    • Pripomienky p. Kapustíka
      • treba si dávať pozor na ohodnotenie situácie
      • minimálne 2 vstupy do rozhodovania o ďalšej akcii - 1. priame vnemy - vizuálna informácia, 2. vyšší zámer
      • určenie kritickej podmienky na prerušenie alebo ukončenie vyššieho plánu
  • Roman KubaščíkPríloha 2
    • analyzoval tím FC Portugal - novinky, ktoré zaviedol tento tím
      • rozhodovacie stromy (vyššie stratégie)
      • rozlišovanie medzi strategickými a útočnými pozíciami
        • typy správania hráčov
        • má loptu,
        • snaží sa ju získať
        • ...
      • dynamické prideľovanie roly
      • zmena niektorých nízkoúrovňových funkcií oproti CMUnited
      • modelovanie súpera - NS, strojové učenie
    • programátorkský štýl tímu č.4
      • Poznámka: dôležitá je najmä čitateľnosť programov
      • nemali autorstvo modulov
    • model sveta
      • statické a dynamické objekty
      • časová značka pre objekty
      • Pozn.: vek informácie pre každý objekt, uvažovať neurčitosť
  • Jožo DrgoňaPríloha 5
    • dynamické zmeny stratégií
      • míňajúca sa stamina -> zmena role
      • centralizované vs. decentralizované informácie
      • prepínanie rolí v závislosti od skóre a času, novšie tímy používajú rozhodovacie stromy s viacerými faktormi
    • formácie
      • útočný - obranný mód
        • role hráča v závislosti od blízkosti k lopte
      • locker-room agreement
        • riešenie situácií dead-ball
  • Tono Weissensteiner
    • analýza - sledovanie lopty
      • nevidené objekty - zvyšovanie miesty neistoty - dá sa predpokladať, že hráč nezmení prudko svoj pohyb - viem jeho priblížnú pozíciu
      • aplikovanie NS - ohodnotenie protihráčov
      • Pozn.:
        • dynamický koeficient učenia (zmena počas hry)
        • dynamické prispôsobovanie view-angle
        • zahrnúť zmenu view-angle do plánovň
        • vytvorenie tímového manažéra
          • spúštanie hráčov
          • vizualizácia z jedného miesta
          • možnosť spätne analyzovať vnútorný model sveta hráčov
  • Rado KostelníkPríloha 3
    • kolektívne schopnosti hráčov
      • predpokladajú dobre zvládnuté základné a nižšie schopnosti - beh na určené miesto, beh s loptou, nahrávky
      • na mikroúrovni
        • situácie s pár hráčmi - rozhodovanie o nasledujúcej akcii pomocou rozhodovacieho stromu
        • reaktívne správanie - ide hlavne o rýchlosť rozhodnutia
      • na vyššej úrovni
        • podobne ako mikroúroveň, beriem však do úvahy plán
      • najvyššia úroveň
        • berie sa do úvahy tímová stratégia
          • napr. vedenie útoku po strede alebo po kraji
        • tímové formácie
    • pripomienky
      • viac rozviť rozhodovacie stromy
      • brať do úvahy viac možností ako ÁNO-NIE
      • parametrizované predikáty (napr. tímová stratégia)
      • uvažovať rolu hráča počas celého rozhodovania, polohu lopty pred a za hráčom
      • uvažovať aj alternatívy, ktoré nemusia hrať úlohu
Úlohy
  • napísať dokument k svojej časti Analýzy a špecifikácie (všetci) a priniesť ho na budúce stretnutie 6.11.2001
  • web (Rado Kostelník)
    • doplniť autora zápisu do zápisov zo stretnutí
  • napísať pridelenú časť úvodnej dokumentácie podľa rozdelenia
    • Rado Kostelník - Úvod
    • Tono Weissensteiner - O Robocupe
    • Maťo Spál - O riešiteľskom tíme
    • Roman Kubaščík - Projektová dokumentácia
  • Programátorský štýl - dlhodobá úloha
    • vytvoriť systém popisu modulov (autor, zmeny, obsah, ...)
    • zaviesť DOxygen od začiatku
    • odsadzovanie, zátvorky - jednotná forma
Poznámky
  • každý dokument (aj medziprodukt) by mal mať v hlavičke minimálne autora, prípadne iné údaje (dátum vzniku, poslednej modifikácie)
  • Preštudovať si úlohy online a offline coach-ov:
    • off-line coach môže prerušiť hru, dodať energiu
    • on-line coach môže kričať na hráčov (len raz za 300 cyklov, s oneskorením 50 cyklov)
  • jedným z cieľov nášho projektu by malo byť vylepšenie hry vo formáciách - meniť pozíciu zadnej línie, stavať sa do dobrej pozície (aj mimo strategických)
  • čitateľnosť programov je veľmi dôležitá
Last modified 01.01.1970 00:01:00