Zápis zo stretnutia číslo 4
Stretnutie | 4 |
Dátum | 31.10.2001 |
Zapisoval | Rado Kostelník |
Miestnosť | Softvérové štúdio |
Prítomní | |
Pedagóg | Ing. Ivan Kapustík |
Členovia tímu | Bc. Jozef Drgoňa, Bc. Radovan Kostelník, Bc. Roman Kubaščík, Bc. Radoslav Otipka, Bc. Anton Weissensteiner, Bc. Martin Spál |
Prílohy |
|
Téma stretnutia:
Analýza problémových oblastí, rozdelenie úloh na úvodnej časti dokumentácie
Úlohy z minulého stretnutia
- zapracovanie zmien do plánu projektu - zodpovedný Rado Kostelník - splnené
- vytvorenie šablóny výslednej dokumentácie - zodpovedný Jožo Drgoňa - splnené (pozri pripomienky k šablóne v časti Pripomienky)
Pripomienky
- doplniť prílohy k zápisom na webe
- šablóna výslednej dokumentácie - Tonove pripomienky
- formát bibliografických odkazov
- formát popiskov k obrázkom
Opis stretnutia
- Tono prezentoval svoju verziu štruktúry výslednej dokumentáciePríloha 4
- Dohodlo sa, že obsah bude číslovaný rímskymi číslicami, ostatné časti budú mať formát čísla Heading 1 - číslo strany v kapitole
- Použité pramene - formát odkazu bude [AutorRok], a budú zoradené podľa abecedy
- Tonove pripomienky k štruktúre:
- Prehodiť zadanie do časti Projektová dokumentácia
- Pripomienky p. Kapustíka
- do časti 2.3 vložiť úplne na začiatok Architektonický návrh
- používateľská príručka - zmena názvu na Referenčnú príručku, ktorá bude obsahovať vlastnosti produktu, ktoré časti fungujú, čo je otestované
- Tímová stránka
- pripomienky k stránke
- doplniť linky na Tím 4 2000/2001, na stránku p. Kapustíka, Doxygen
- do časti Na stiahnutie doplniť všetky free veci (soccerserver, soccermonitor), takisto produkty Tímu z minulého roku (Player ver 52, 2.11)
- časť na stiahnutie prípadne rozčleniť na časti Dokumentácia, Nástroje, Produkty
- Do časti Úlohy doplniť linky na dokumenty, plán projektu
- V úlohách doplniť dátum ukončenia úlohy, aktuálny stav, dokumenty a medziprodukty, ktoré sa k danej úlohe viažu
- Ďalej nasledovala analýza jednotlivých pridelených častí, ktorej podorbný opis je v nasledujúcej časti
Analýza
- Maťo Spál
- oblasť analýzy: analýza vyšších stratégií hráča
- vychádzal z dokumentácie Tímu č.4
- Návrh systémov tímov 4A a 4B
- Zimný semester - žiadne vyššie stratégie v návrhu, je treba zistiť, čo z nich Tím 4 implementoval
- Letný semester
- Formácie hráčov (Formation Data a Formation Skills)
- Dynamická zmena formácie
- navrhuje zamerať sa na zlepšenie schopností brankára (chytanie lopty, nahrávky spoluhráčom)
- vylepšenie funkcií obrancov - obsadzovanie protihráčov
- analyzoval aj info o reálnom futbale - dá sa využiť napr. pri návrhu vedenia lopty
- Rado Otipka
- analyzoval čínsky tím z roku 2001
- stanovili si podmienky: lopta musí byť v každom cykle v kickable area hráča a súčasne nesmie byť v kickable area protihráča
- prihravky: pomocou A* algoritmu prehľadávali strom možností odkopávania lopty
- predpovednie pohybu hráčov
- analýza základných schopností hráčov
- hrubý návrh postupnosti voľby akcií
- delenie akcií do tried - 1. jednoduché (Kick, Dash), 2. vyžadujúce postupnosť akcií
- ohodnotenie situácie
- Pripomienky p. Kapustíka
- treba si dávať pozor na ohodnotenie situácie
- minimálne 2 vstupy do rozhodovania o ďalšej akcii - 1. priame vnemy - vizuálna informácia, 2. vyšší zámer
- určenie kritickej podmienky na prerušenie alebo ukončenie vyššieho plánu
- Roman KubaščíkPríloha 2
- analyzoval tím FC Portugal - novinky, ktoré zaviedol tento tím
- rozhodovacie stromy (vyššie stratégie)
- rozlišovanie medzi strategickými a útočnými pozíciami
- typy správania hráčov
- má loptu,
- snaží sa ju získať
- ...
- dynamické prideľovanie roly
- zmena niektorých nízkoúrovňových funkcií oproti CMUnited
- modelovanie súpera - NS, strojové učenie
- programátorkský štýl tímu č.4
- Poznámka: dôležitá je najmä čitateľnosť programov
- nemali autorstvo modulov
- model sveta
- statické a dynamické objekty
- časová značka pre objekty
- Pozn.: vek informácie pre každý objekt, uvažovať neurčitosť
- Jožo DrgoňaPríloha 5
- dynamické zmeny stratégií
- míňajúca sa stamina -> zmena role
- centralizované vs. decentralizované informácie
- prepínanie rolí v závislosti od skóre a času, novšie tímy používajú rozhodovacie stromy s viacerými faktormi
- formácie
- útočný - obranný mód
- role hráča v závislosti od blízkosti k lopte
- locker-room agreement
- riešenie situácií dead-ball
- Tono Weissensteiner
- analýza - sledovanie lopty
- nevidené objekty - zvyšovanie miesty neistoty - dá sa predpokladať, že hráč nezmení prudko svoj pohyb - viem jeho priblížnú pozíciu
- aplikovanie NS - ohodnotenie protihráčov
- Pozn.:
- dynamický koeficient učenia (zmena počas hry)
- dynamické prispôsobovanie view-angle
- zahrnúť zmenu view-angle do plánovň
- vytvorenie tímového manažéra
- spúštanie hráčov
- vizualizácia z jedného miesta
- možnosť spätne analyzovať vnútorný model sveta hráčov
- Rado KostelníkPríloha 3
- kolektívne schopnosti hráčov
- predpokladajú dobre zvládnuté základné a nižšie schopnosti - beh na určené miesto, beh s loptou, nahrávky
- na mikroúrovni
- situácie s pár hráčmi - rozhodovanie o nasledujúcej akcii pomocou rozhodovacieho stromu
- reaktívne správanie - ide hlavne o rýchlosť rozhodnutia
- na vyššej úrovni
- podobne ako mikroúroveň, beriem však do úvahy plán
- najvyššia úroveň
- berie sa do úvahy tímová stratégia
- napr. vedenie útoku po strede alebo po kraji
- tímové formácie
- pripomienky
- viac rozviť rozhodovacie stromy
- brať do úvahy viac možností ako ÁNO-NIE
- parametrizované predikáty (napr. tímová stratégia)
- uvažovať rolu hráča počas celého rozhodovania, polohu lopty pred a za hráčom
- uvažovať aj alternatívy, ktoré nemusia hrať úlohu
Úlohy
- napísať dokument k svojej časti Analýzy a špecifikácie (všetci) a priniesť ho na budúce stretnutie 6.11.2001
- web (Rado Kostelník)
- doplniť autora zápisu do zápisov zo stretnutí
- napísať pridelenú časť úvodnej dokumentácie podľa rozdelenia
- Rado Kostelník - Úvod
- Tono Weissensteiner - O Robocupe
- Maťo Spál - O riešiteľskom tíme
- Roman Kubaščík - Projektová dokumentácia
- Programátorský štýl - dlhodobá úloha
- vytvoriť systém popisu modulov (autor, zmeny, obsah, ...)
- zaviesť DOxygen od začiatku
- odsadzovanie, zátvorky - jednotná forma
Poznámky
- každý dokument (aj medziprodukt) by mal mať v hlavičke minimálne autora, prípadne iné údaje (dátum vzniku, poslednej modifikácie)
- Preštudovať si úlohy online a offline coach-ov:
- off-line coach môže prerušiť hru, dodať energiu
- on-line coach môže kričať na hráčov (len raz za 300 cyklov, s oneskorením 50 cyklov)
- jedným z cieľov nášho projektu by malo byť vylepšenie hry vo formáciách - meniť pozíciu zadnej línie, stavať sa do dobrej pozície (aj mimo strategických)
- čitateľnosť programov je veľmi dôležitá
Last modified
01.01.1970 00:01:00
|