Stretnutia tímumslogo.gif (9866 bytes)
Back Up Next

Colorful Stone Stripe.gif (2795 bytes)

Hlavná stránka - Obsah

Členovia tímu

Ponuka

Plán projektu

Stretnutia tímu

Výsledky projektu

 

Táto stránka obsahuje informácie o priebehu riešenia projektu.


Stretnutie 20.10.1998
Stretnutie 27.10.1998
Stretnutie 3.11.1998
Stretnutie 10.11.1998
Stretnutie 17.11.1998
Stretnutie 24.11.1998
Stretnutie 1.12.1998
Stretnutie 8.12.1998
Stretnutie 15.12.1998
Stretnutie 19.2.1999
Stretnutie 22.2.1999
Stretnutie 1.3.1999
Stretnutie 8.3.1999
Stretnutie 15.3.1999
Stretnutie 22.3.1999
Stretnutie 29.3.1999
Stretnutie 12.4.1999
Stretnutie 19.4.1999
Stretnutie 26.4.1999
Stretnutie 3.5.1999
Stretnutie 10.5.1999

 

 

ZÁPISNICA č. 1

    Dátum : 20.10.1998

    Účastníci

                Ing. Galbavý, Ivan IVAN, Tomáš JAVOR, Michal KADLEC, Branislav KLČO, Marek KOČAN

    Téma

    Zoznámili sme sa s možnými spôsobmi riešenia nášho zadania. Ing. GALBAVÝ nam predniesol svoju predstavu o tom, čo by výsledný produkt mal obsahovať. Predstavil nám dve možnosti riešenia. A to, že celý tím sa zameriame na určitý konkrétny podproblém úlohy, alebo sa každý sám bude venovať samostatnému podproblému, pričom sa bude prihliadať na možný prekryv jednotlivých podproblémov. Výsledkom druhej možnosti by bol komplexnejší produkt. Ako možné podproblémy, v tejto súvislosti, nám boli ponúknuté tieto :Granty, Adresár, Služobné cesty, Publikačná činnosť, Prezentácie. Jednoznačne sme si ako spôsob riešenia vybrali druhú možnosť, pretože sa môžeme venovať širšej oblasti podproblémov a prípadný výsledný produkt môže byť využívaný.
    V ďalšom bode sme sa venovali rozdeleniu úloh pre jednotlivých členov tímu. Vedúcim tímu bol zvolený Branislav KLČO. Jeho zastupovaním bol poverený Tomáš JAVOR. Zápisnice bude zhotovovať Ivan IVAN. HTML stránku má na starosti Marek KOČAN. Dokumentáciu bude kompletizovať Michal KADLEC. V rámci tohoto stretnutia sa taktiež vyhotovil plán projektu na zimný semester.

    Úlohy

    Do ďaľšieho stretnutia si rozdelíme jednotlivé podproblémy a zistíme nedostatky nami navrhnutého vývojového prostredia.

Hore

 

ZÁPISNICA č. 2

    Dátum: 27.10.1998

    Účastníci

            Ing. Galbavý, Ivan IVAN, Tomáš JAVOR, Michal KADLEC, Branislav KLČO, Marek KOČAN

    Téma

    Od minulého stretnutia sme si rozdelili jednotlivé podproblémy našeho zadania a to nasledovne:

Granty – Ivan IVAN

Adresár – Marek KOČAN

Služobné cesty – Branislav KLČO

Publikačná činnosť – Tomáš JAVOR

Podujatia - Michal KADLEC

     S daným rozdelením sme oboznámili vedúceho tímového projektu Ing. GALBAVÉHO. Každý individuálne diskutoval o svojej podúlohe s vedúcim projektu. Ďalej sme diskutovali o vývojovom prostredí, ktoré chceme použiť. Zatiaľ sme sa rozhodli zostať pri vývojovom prostredí Accesss97 a Visual Basic.

    Úlohy

    Do ďaľšieho stretnutia sa pokúsime navrhnúť bližsie, čo budú jednotlivé podúlohy ponúkať a určiť,  v ktorých oblastiach podproblémov sa jednotlivé podúlohy stretávajú.

Hore

 

 

ZÁPISNICA č. 3

Dátum: 3.11.1998

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN, Tomáš JAVOR, Michal KADLEC, Branislav KLČO, Marek KOČAN

Téma

        V úvode sme zhodnotili vypracovanie úloh vznesených na minulom zasadnutí. Každý člen tímu oboznámil vedúceho projektu ing. Galbavého so svojími návrhmi riešenia jednotlivých modulov, pričom sa ukázalo čo je a čo nie je dôležité v našich návrhoch.

        Ďaľším bodom nášho stretnutia bolo určenie tých dátových štruktúr, ktoré budú spoločné pre viac modulov. Takýmito štruktúrami sa ukázali: Adresár osôb a organizácií, ktorý sa využíva v module Správa grantov, Publikačná činnosť, Služobné cesty, Podujatia. Ďalej spoločnou štruktúrou je zoznam literatúry, ktorý je potrebný pre moduly Správa grantov, Podujatia, Služobné cesty, Modul Správa grantov poskytuje ukazovateľ do zoznamu grantov modulom Publikačná činnosť a Služobné cesty.

        Po určení spoločných oblastí v projekte pre viac modulov, sme sa zamerali na vypracovanie špecifikácie. Určili sme, ktoré oblasti problematiky bude systém pokrývať, pričom špecifikáciu každej časti vypracuje príslušný člen tímu sám.

        Ďalej sme sa venovali architektonickému návrhu systému. Diskutovali sme o jednotlivých moduloch systému a o vzťahoch medzi nimi. Každý vzniesol svoje požiadavky na ostatných členov tímu, aké dáta bude od nich požadovať. Výsledkom je graf, ktorý znázorňuje rozdelenie systému do modulov a vzťahy medzi nimi.

        Následovným bodom schôdze bola diskusia o úprave názvov premenných, tabuliek a iné, aby naše návrhy mali rovnakú úpravu. Dohodli sme sa, že názov tabuľky bude vždy začínať reťazcom tbl, za ktorým bude nasledovať názov tabuľky, maximálne však 5 znakov. Názov premenných začne 3 znakmi určujúcimi typ premennej a nasledovať bude max 5 ynakov názvu premennej. Ukazovateľ bude začínať veľkými písmenami ID.

Úlohy

        Vytvoriť špecifikáciu jednotlivých modulov a návrh dátových štruktúr jednotlivých modulov.

 

Hore

 

 

ZÁPISNICA č. 4

Dátum: 10.11.1998

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN, Tomáš JAVOR, Michal KADLEC, Branislav KLČO, Marek KOČAN

Téma

        Kompletizácia dokumentácie - napísanie spoločných častí dokumentácie a doplnenie dokumentácie k jednotlivým modulom, ktoré každý člen tímu vypracoval.

Úlohy

        Vytlačiť dokumentáciu a aktualizovať obsah HTML stránky.

Hore

 

 

ZÁPISNICA č. 5

Dátum: 17.11.1998

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN, Tomáš JAVOR, Michal KADLEC, Branislav KLČO, Marek KOČAN

Téma

       V rámci stretnutia sme sa venovali vypracovaniu posudku k dokumentácií, ktorá bola vypracovaná tímom číslo 3.

Úlohy

        Venovať sa naštudovaniu možností, ktoré ponúka MS ACCESS 97. Každý člen si premyslí svoju časť prototypu.

Hore

 

ZÁPISNICA č. 6

Dátum: 24.11.1998

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN, Tomáš JAVOR, Michal KADLEC, Branislav KLČO, Marek KOČAN

Téma

       Počas stretnutia sme diskutovali o tom, ako bude vyzerať prototyp. Diskutovali sme o dvoch alternatívach: vytvoriť databázu alebo obrazovky. Vzhľadom na to, že vytvorenie obrazoviek je názornejšie, rozhodli sme sa práve pre túto alternatívu. Potom nám Branislav Klčo popísal prostredie MS ACCESS 97. Následne sme sa začali venovať implementácií.

Úlohy

        Implementácia obrazoviek.

Hore

 

 

ZÁPISNICA č. 7

Dátum: 1.12.1998

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN, Tomáš JAVOR, Michal KADLEC, Branislav KLČO, Marek KOČAN

Téma

       Implementácia a Branislav Klčo pokračoval s oboznamovaním s prostredím MS ACCESS 97.

Úlohy

       Dokončiť implementáciu obrazoviek a používateľskú príručku.

Hore

 

ZÁPISNICA č. 8

Dátum: 8.12.1998

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN,   Michal KADLEC, Marek KOČAN

Ospravedlnení

    Tomáš Javor, Branislav Klčo

Téma

       Vypracovávali sme používateľské príručky.

Úlohy

       Odovzdanie prototypu a dokumentácie.

Hore

 

ZÁPISNICA č. 9

Dátum: 15.12.1998

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN,   Michal KADLEC, Marek KOČAN, Tomáš Javor, Branislav Klčo

Téma

       Odovzdanie prototypu a používateľskej príručky s prezentáciou prototypu, ktorú predniesol Branislav Klčo. Ďalej sme sa venovali vypracovaniu posudku na prototyp a použ. príručku vypracované tímom č. 3.

Hore

 

ZÁPISNICA č.10

Dátum: 19.2.1999

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN,   Michal KADLEC, Marek KOČAN, Tomáš Javor, Berny Kleo

Téma

       Odovzdali sme posudok na prototyp, používateľskú príručku a prezentáciu prototypu tímu č.3. Skôr než sme tak urobili, skontrolovali sme obsah tohoto dokumentu. Diskusia sa dotkla hlavne bodu 3. Prototyp. Diskutovali sme, či je vhodné medzi klady prototypu zahrnúť aj jednotnú úpravu formulárov prototypu, pretože niektorým z nás sa táto vlastnosť nezdala byť, z hľadiska funkcie prototypu, dôležitá. Nakoniec sme ju však do posudku zahrnuli, pretože prispieva k celkovému príjemnému vzhľadu a jednoduchosti ovládania prototypu. Ďalej sme sa dohodli, že termíny stretnutí, na ktorých sa budeme pravidelne stretávať, budú vždy v pondelok od 10:10 do 12:45.

Úlohy

       Do budúceho strtnutia si každý premyslí plán projektu tak, aby výsledný produkt mohol byť dokončený do 1. Mája 1999.

Hore

 

ZÁPISNICA č.11

Dátum: 22.2.1999

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN,   Michal KADLEC, Marek KOČAN, Tomáš Javor, Berny Kleo

Téma

       VNa začiatku stretnutia sme zhodnotili výsledky za zimný semester. Skonštatovali sme, že sme dodržali plán, ktorý sme si v zimnom semestri vytýčili. Ako na nedostatku predošlého obdobia sme sa zhodli na tom, že sme sa málo venovali štúdiu programovacieho prostredia Access 97. Dôsledky tohoto nedostatočného spoznania prstredia sa pravdepodobne prejavia v budúcnosti pri prerábaní prototypu na konečnú verziu. V ďalšom bode sme diskutovali o pláne na letný semester. Hlavným obmedzením bol čas, pretože plán bolo treba zostaviť tak, aby produkt bol hotový k 1. máju 1999. Vzhľadom na to, že nám v hodnotení bola vytknutá neprehľadnosť našej tímovej stránky, Marek Kočan sa venoval odstráneniu chýb, ktoré túto neprehladnosť spôsobili. Pri aktualizovaní stránky pred letným semestrom sme totiž omylom prepísali indexovú stránku inou stránkou. Pri natiahnutí našej tímovej stránky do prehliadača sa teda namiesto úvodnej stránky natiahla úplne iná, čo spôsobilo už spomenutú neprehľadnosť.

Úlohy

       Do budúceho stretnutia každý člen tímu vypracuje podrobný návrh, plán integrácie svojho modulu ( časti systému ) a návrh testovacích údajov.

Hore

ZÁPISNICA č.12

Dátum: 1.3.1999

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN,   Michal KADLEC, Marek KOČAN, Tomáš Javor, Berny Kleo

Téma

       Pretože sa ukázalo, že sme nepochopili podstatu testovacích údajov, diskutovali sme o tejto problematike. Nakoniec sme, aj za pomoci Ing. Galbavého, dospeli k tomu, že testovacie údaje sú dáta uložené v našich tabuľkách a tieto dáta by mali pokryť čo najviac rôznych situácií, ktoré môžu pri používaní našeho systému vzniknúť. Ich návrhom sme sa rozhodli venovať popri implementácií jednotlivých modulov.

Úlohy

       Do budúceho stretnutia sa každý člen tímu bude venovať návrhom a optimalizáciou tabuliek, ktoré bude potrebovať jeho časť systému.

Hore

ZÁPISNICA č.13

Dátum: 8.3.1999

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN,   Michal KADLEC, Marek KOČAN, Tomáš Javor, Berny Kleo

Téma

       Na tomto stretnutí sme sa začali venovať implementácií, jednotlivých častí systému. Začali sme dopracovávať prototyp tak, aby sa stal funkčným. Dohodli sme sa na tom, že o dva týždne t.j. 22.3.1999 každý odovzdá dokončenú svoju časť fakultného informačného systému. Popri implementácii sme sa Branislava KLČA pýtali na niektoré problematické oblasti Accessu 97. Problematícké vzhľadom na to, že väčsina členov tímu nemá skoro žiadne skúsenosti s týmto prostredím. Napríklad ukazoval ako sa dajú deklarovať globálne premenné, atď …

Úlohy

       Do budúceho stretnutia sa každý člen tímu bude venovať implementácii svojej časťi systému.

Hore

ZÁPISNICA č.14

Dátum: 15.3.1999

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN,   Michal KADLEC, Marek KOČAN, Tomáš Javor, Berny Kleo

Téma

       Pokračovali sme v implementácii fakultného informačného systému. Vzhľadom na problémy pri implementácii sme sa rozhodli presunúť termín odovzdania funkčných častí systému o jeden týždeň neskôr, teda na 29.3.1999. Tentokrát sme takisto ako pri minulom stretnutí využili vedomosti Branislava KLČA na objasnenie niektorých problémov. Napríklad ako prehľadať existujúcu databázu údajov podľa určitého kľúča a vyśledok zobraziť v takej forme, aby si užívateľ mohol z týchto údajov vybrať ten, ktorý mu vyhovuje.

Úlohy

       Do budúceho stretnutia sa každý člen tímu bude venovať implementácii svojej časťi systému.

Hore

ZÁPISNICA č.15

Dátum: 22.3.1999

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN,   Michal KADLEC, Marek KOČAN, Tomáš Javor, Brano Klčo

Téma

       Zhodnotili sme stav v akom sa nachádza implementácia fakultného informačného systému. Skonštatovali sme, že vzhľadom na problémy pri implementácii a vzhľadom na zaneprázdnenosť, implementácia nepokračuje tak ako sme naplánovali pri minulých stretnutiach. Upustili sme od konkrétneho termínu, kedy treba dokončiť implementáciu, na ktorom sme sa dohodli na stretnutí 8.3.1999 a ktorý sme 15.3.1999 predĺžili o jeden týždeň. Ďalej sme sa venovali testovaniu už implementovaných modulov, pričom sme kládli dôraz na to, či tieto moduly poskytujú to čo sme od nich očakávali. Hlavne v zmysle spolupráce medzi jednotlivými modulmi. V otázke integrácie systému sme zatiaľ nepostúpili ďalej, pretože ešte implementácia nie je v štádiu v ktorom by to bolo možné.

Úlohy

       Do budúceho stretnutia sa každý člen tímu bude naďalej venovať implementácii svojej časti systému.

Hore

ZÁPISNICA č.16

Dátum: 29.3.1999

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN,   Michal KADLEC, Marek KOČAN, Tomáš Javor, Brano Klčo

Téma

       Toto stretnutie bolo skoro totožné so stretnutím, ktoré sa uskutočnilo minulý týždeň. Na začiatku sme zhodnotili stav v akom sa nachádza implementácia nášho informačného systému. Súčasný stav implementácie dovolil čiastočnú integráciu modulov. Marek KOČAN poskytol funkciu, ktorá poskytuje vyhľadanie osoby v adresári osôb a vracia ID tejto osoby, aj s príznakom, či transakcia prebehla správne a či vyhľadaná osoba je z adresára osôb alebo firiem. Táto funkcia môže byť využitá v moduloch Správa grantov, Služobné cesty a publikačná činnosť. V ďalšom bode sme sa venovali testovaniu už implementovaných modulov. Skonštatovali sme, že tieto moduly fungujú správne. V otázke integrácie sme postúpili ďalej. Integrovali sme modul Adresár osôb a organizácii a Služobné cesty.

Úlohy

       Do budúceho stretnutia sa každý člen tímu bude naďalej venovať implementácii svojej časti systému.

Hore

ZÁPISNICA č.17

Dátum: 12.4.1999

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN,   Michal KADLEC, Marek KOČAN, Tomáš Javor, Brano Klčo

Téma

       Toto stretnutie bolo skoro totožné so stretnutím, ktoré sa uskutočnilo v uplynulé týždne. Skonštatovali sme, že stretnutie, ktoré sa malo uskutočniť 5.4.1999, sa z dôvodu Veľkonočných sviatkov neuskutočnilo. Vzhľadom na to, že plán sme koncipovali tak, aby produkt bol hotový do 1.5.1999, z dôvodu opravy miestnosti d132, ale táto miestnosť sa v stanovený termín rekonštruovať nebude, rozhodli sme sa, že sa nestretneme v náhradnom termíne, ale celkový plán posunieme o jeden týždeň. Ďalej sme zhodnotili stav implementácie produktu. Z hodnotenia stavu implementácie vyplynulu, že nie celkom postupujeme podľa nami stanoveného plánu. Vyjadrili sme však presvedčenie, že všetko stihneme v stanovenom termíne. Spojili sme modul Adresár osôb a organizácii a správu grantov. Preštudovali sme, akú dokumentáciu ešte treba vyhotoviť.

Úlohy

       Do budúceho stretnutia sa každý člen tímu bude naďalej venovať implementácii svojej časti systému, pričom každý z nás si preštuduje požiadavky na dokumentáciu a vyberie si tú časť, ktorú chce napísať.

Hore

ZÁPISNICA č.18

Dátum: 19.4.1999

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN,   Michal KADLEC, Marek KOČAN, Tomáš Javor, Brano Klčo

Téma

       Zhodnotili sme splnenie úloh z minulého stretnutia. Dospeli sme k záveru, že stav implementácie umožňuje integráciu modulov skoro v plnej miere. Chceli sme tak urobiť už počas tohoto stretnutia, ale rýchlosť (skôr pomalosť) počítačov v učebni d132 nám to znemožnila. Pokračovali sme teda v stretnutí druhým bodom a to výberom častí dokumentácie, ktoré vypracujú jednotlivý členovia tímu. Dokumentáciu sme si rozdelili takto: Marek KOČAN – „čo sme sa naučili“, Branislav KLČO – „štandardy kódovania“, Tomáš JAVOR – „výber implementačného jazyka“, Michal KADLEC – „ohraničenia, zmeny špecifikácie, priority riešenia“, Ivan IVAN – „čo sme nestihli“. Ďalej sme určili čo ešte bude obsahom celkovej dokumentácie. Dohodli sme sa, že do dokumentácie zahrnieme DFD diagramy a entitno relačné diagramy, ktoré sme použili pri implementácii fakultného informačného systému v prostredí Access 97.

Úlohy

       Do budúceho stretnutia sa každý člen tímu bude venovať tvorbe dokumentácie a ladeniu svojej časti systému.

Hore

ZÁPISNICA č.19

Dátum: 26.4.1999

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN,   Michal KADLEC, Marek KOČAN, Tomáš Javor, Brano Klčo

Téma

       Zhodnotili sme splnenie úloh z minulého stretnutia. Prezreli sme si DFD diagramy, ktoré vyhotovil každý člen tímu. Ďalej sme sa venovali finálnej kompletizácii produktu. Veľké problémy vznikli hlavne s časťou, ktorú dodal Marek KOČAN, a to z dôvodu, že v implementácii svojej častí použil activeX prvok, ktorý pri školskej inštalácii Access 97 nebeží vôbec, čím sa časť modulu Adresár osôb a organizácii stala skoro nepoužiteľná. Problém vyriešil Branislav KLČO, ktorý využil svoje hlboké znalosti prostredia Access 97. Po úspešnom odstránení tejto prekážky prebehla ďaľšia integrácia bezproblémovo.

Úlohy

       Do budúceho stretnutia sa každý člen tímu bude venovať tvorbe dokumentácie a ladeniu svojej časti systému.

Hore

ZÁPISNICA č.20

Dátum: 3.5.1999

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN,   Michal KADLEC, Marek KOČAN, Tomáš Javor, Brano Klčo

Téma

       Na tomto stretnutí sme dopĺňali finálny produkt. Tomáš Javor priniesol modifikovanú časť projektu, a my sme museli integrovať jeho časť do naších častí. Po integrácii sme výsledný produkt testovali či sú všetky formuláre správne naviazané a či sú správne predávané dáta medzi nimi. Opätovne sme si prezreli požiadavky na dokumentáciu a diskutovali sme o obsahu niektorých z nich. Napríklad o opise implementácie jednotlivých modulov a o časti testovanie.

Úlohy

       Do budúceho stretnutia sa každý člen tímu bude venovať dokončeniu dokumentácie, tak aby bolo možné ju na ďalšom stretnutí skompletizovať.

Hore

ZÁPISNICA č.21

Dátum: 10.5.1999

Účastníci

        Ing. Galbavý, Ivan IVAN,   Michal KADLEC, Marek KOČAN, Tomáš Javor, Brano Klčo

Téma

       Na stretnutí sme kompletizovali dokumentáciu. Ďalším bodom bola úprava konfigurácie programu Access 97 tak, aby správne zobrazoval activeX komponenty. Následne Branislav KLČO predviedol výsledný produkt zástupcom tímu číslo 3.

Úlohy

       Do štvrtku 13.5.1999 treba vytlačiť dokumentáciu, vytvoriť disketu s produktom a dokumentáciou a aktualizovať obsah html stránky.

Hore

 

Colorful Stone Stripe.gif (2795 bytes)
Stránku vytvoril : Marek Kočan.
Posledná zmena obsahu stránok : 11. máj 1999
Kontakty :
IVAN Ivan
JAVOR Tomáš
KADLEC Michal
KLČO Branislav
KOČAN Marek
pošli e-mail (ivaniv@decef)
pošli e-mail (javor@decef)
pošli e-mail (kadlec@decef)
pošli e-mail (klco@decef)
pošli e-mail (mkocan@decef)