Skip to main content

Metodika stretnutí

Tu je zapísaná základná organizácia stretnutí tímu, ktorej sa budeme snažiť držať.

Kedy?

Pondelok o 14:00 - konzultácie s vedúcim

Štvrtok o 20:30 (alebo inokedy po dohode) - krátky stand-up

Časti stretnutia a práce v tíme

Štruktúra ako by malo vyžerať tímové stretnutie.

Čast 1 - prezentácie

Každý člen v krátkosti oboznámi svojich kolegov na čom pracuje, aké urobil rozhodnutia a prečo ich urobil. Zároveň môže poukázať na miesto kde sa zasekol alebo potrebuje dorobiť niečo od iného člena tímu. Prezentujeme ideálne na projektore alebo zdieľame obrazovku.

Čast 2 - voľná konzultácia

Tu sa riešia problémy, vymýšľajú sa nové veci atď.

Čast 3 - problémy na úvahu

Táto časť prebieha neustále. Vždy keď nejaký člen chce aby sa všetci zamysleli nad spôsobom riešenia dákeho problému, povie to buď na stretnutí alebo to napíše na discord do chanelu problémy. Snažíme sa zapisovať všetko aj na discord.

Pravidlá

Pravidlo 1 - V prípade, že chceme zasiahnuť do rozbehnutej diskusie, hlásime sa aby sme sa neprekrikovali počas stretnutí. Diskutujúca dvojica sa vždy posnaží dať hlásiacemu sa členovi priestor čo najskôr.

Pravidlo 2 - Vždy sa snažiť predstaviť svoje riešenie problému ako návrh, ktorý sa môže upraviť v prípade, že to spadá pod špecializáciu, ktorú člen tímu vykonáva. Teda ak mám nastarosti databázy mám automaticky väčšie práva vykonávať rozhodnutia ohľadom databáz ak som zvážil, že sa nejedná o naozaj kritickú časť projektu. Snažíme sa byť čo najviac samostatní a prezentovať našu prácu kolegom, ktorých pripomienky musí zobrať prezentujúci člen tímu do úvahy. Preto je informačné stretnutie aspoň davakrát do týždňa veľmi dôležité.

Iné usmernenia

Vzhľadom na pandemickú situáciu a dištančné vzdelávanie sa od 8.11. do odvolania uskutočňujú stretnutia online pomocou kanálov Google Meet / Discord (viď Metodika komunikácie).