O projekte
RoboCup je medzinárodná súťaž autonómnych robotov, ktorá je určená na podporu výskumu a výučby robotiky a umelej inteligencie.
Každý tím sa v rámci obmedzení, určených pravidlami hry futbal a špecifikami simulačného prostredia, snaží vytvoriť čo najlepšieho hráča. Mužstvo, vytvorené z takýchto hráčov, by malo vyhrať nad mužstvom súpera. O súťaži a doterajšej činnosti je možné dozvedieť sa na stránke STU turnaj v simulovanom robotickom futbale (www.fiit.stuba.sk/robocup).
Simulácia futbalu pôvodne prebiehala iba v dvoch rozmeroch. Pre zvýšenie reálnosti simulácie bolo vytvorené 3D simulačné prostredie, ktoré rozširuje možnosti hry. 3D simulačné prostredie sa pomerne výrazne líši od doposiaľ používaného 2D prostredia, a to jednak spôsobom simulácie, ale hlavne možnosťami ktoré poskytuje hráčom. Na rozdiel od 2D simulácie ide o simuláciu jednotlivých pohybov humanoidného robota.
Na fakulte informatiky a informačných technológií sa vývinu robota venuje tím zložený z jej študentov v rámci predmetu Tímový projekt už od roku 2000. Do roku 2006 vývoj robota prebihal v 2D prostredí, od roku 2006 prebieha vývoj v 3D prostredí.
Hlavným cieľom projektu je vylepšiť doterajšieho hráča pre 3D simuláciu, ktorý dokáže plnohodnotne využívať možnosti poskytované simulačným prostredím.
Naše ciele pre zimný semester
Pre zimný semester sme si dali za hlavný cieľ uvedenie kódu a dokumentácie do štandardizovaného a čitateľného stavu. Kedže doteraz na projekte pracovalo množstvo tímov a nebol zadefnovaný žiadny štandard, kód sa stal postupom času stále viac nečitateľným a neprístupným pre nových ľudí. Vzhľadom k tomu, že hráča Jim používa viacero študentov aj vo svojich bakalárskych a diplomových prácach, bude zlepšenie kvality kódu a dokumentácie užitočné ako pre budúce tímy, tak pre všetkých záujemcov o RoboCup. K základným úlohám na zimný semester patrí vytvorenie štandardov a ich implementovanie, vyčistenie kódu a úprava základných funkcií hráča.