ROBOTICKÝ FUTBAL
Hlavným cieľom projektu bude vytvoriť hráča pre 3D simuláciu, ktorý dokáže plnohodnotne využívať možnosti poskytované simulačným prostredím. Úlohou bude prevziať jednoduchšieho hráča vytvoreného na našej fakulte v minulom roku a doplniť do neho komplexnejšie typy správania. Ide predovšetkým o efektívne zložitejšie pohyby hráča, ale pozornosť by sa mala venovať aj rozhodovaniu na vyššej úrovni, taktike a stratégii. Dôležitým faktorom bude využitie moderných prístupov robotiky a umelej inteligencie. Dôležitými požiadavkami sú aj prehľadnosť a rozširovateľnosť na úrovni návrhu aj implementácie.
Ďalšou úlohou je spraviť zoznam prístupov, ktoré boli na našej fakulte použité v predchádzajúcich rokoch, aby bolo možné jednoducho využiť skúsenosti nazbierané predchádzajúcimi riešiteľmi, či už to boli tímové projekty, diplomové alebo bakalárske práce. Pozornosť je potrebné venovať aj podporným nástrojom, ktoré umožnia rýchlejší a kvalitnejší vývoj.
Zimný semester je vyhradený na oboznámenie sa s celým simulačným prostredím a hráčom ktorý sa bude rozširovať, a takisto s existujúcimi hráčmi (2D aj 3D). Ďalej bude potrebné venovať sa návrhu a prototypovej realizácii hráča. Pri týchto činnostiach je potrebné spolupracovať s konkurenčným tímom a vytvoriť postupy a programové štruktúry, ktoré v maximálnej možnej miere umožnia distribuovaný vývoj. V letnom semestri nás čaká dokončenie realizácie návrhu a jeho overovanie. Nemenej podstatnou časťou projektu bude vytvorenie dokumentácie, ktorá poskytne tímom v ďalších rokoch odrazový mostík pri použití vytvoreného hráča.