Použité technológie


Na tejto stránke sú stručne popísané jednotlivé technológie, ktoré sú použité v rámci tímového projektu ako aj dôvod ich výberu

Platforma

Vývýjaný nástroj je realizovaný ako multiplatformová desktop stand alone aplikácia. Teda nie je uprednostňovaný žiadny operačný systém

Nástroje pre mamažment a komunikáciu v tíme

  • Redmine - nástroj pre manažment úloh, fakultou poskytovaný na stránke redmine.fiit.stuba.sk
  • GitHub - prostredie slúžiace pre manažment verzií daného editora, na prístup využívame tortoiseGit
  • Google Groups - prostriedok pre formálnu komunikáciu skupiny s okolitým svetom a s vedúcim
  • Facebook skupina - interný prostriedok, ktorý je prevažne využívaný pre jeho dostupnosť pre neformálne komunikovanie a dohadovanie sa v podobe chatu a príspevkov

Vývojové prostredie

  • Qt Creator - hlavné vývojové prostredie, v ktorom je daný editor vyvýjaný
  • Qt modul pre Visual Studio - poskytuje možnosť využiť určité výhody Visual Studia

Použité technológie pre vývoj

  • Qt SDK, Qt - multiplatformový framework, ktorý pre jeho široké možnosti práce s grafikou je ako stavaný pre vývoj daného editora
  • Lua (LuaJit) - sktiptovací jazyk, pracujúci na pozadí, ktorí pre svoju jednoduchosť a silu realizuje veľkú časť vypočtou zabezpečujúcich požadovanú funkcionalitu s editorom
  • Kniznica Lpeg - použitá na prepojenie Lua s C++
  • C++

Zostavovací nástroj

  • Cmake - multiplatfomový a v mnohých smeroch široko konfigurovateľný nástroj pre zostavovanie