O projekte
Pamätáte si, ako vždy začína každý semester? Zistíte si, aký je váš rozvrh, no v ňom sú záhadne zakódované čísla miestností, v ktorých sú cvičenia. A ako dlho vám trvá, kým nájdete miestnosť, v ktorej sa nachádza váš vedúci? A ako zistíte, kedy má váš prednášajúci konzultačné hodiny? Alebo ktorý cvičiaci má v danej miestnosti cvičenie hneď po vás?
Toto je len pár z mnohých problémov. Ich riešenie momentálne spočíva v tom, že treba otvoriť ten správny informačný zdroj a v ňom informáciu nájsť a aj tak vám nakoniec nikto nepovie, kde je miestnosť BX04. Nebolo by to krásne, keby ste jednoducho počítaču zadali číslo miestnosti alebo meno človeka a on vás k nemu virtuálne zaviedol? A čo tak keby to všetko fungovalo, až budeme mať novú budovu FIIT?
Úlohou bude osvojiť si a vylepšiť predchádzajúce riešenie (napr. tiene, antialiasing, použitie nových WebGL knižníc, aktualizovať 3D model, atď.), do úvahy pripadajú viaceré rozšírenia systému. Napríklad nové interaktívne časti, ako sú napríklad informačné tabule, možnosť zadania otázky, špeciálnou výzvou je vizualizovanie používateľov vo virtuálnom priestore formou avatarov, ktoré môžu spolu komunikovať. Ďalším prínosom by bola personalizácia systému formou prihlásenia sa doň (napr. načítať fotku z AIS-u a namapovať ju na tvár avatara). To všetko by samozrejme nešlo bez databázy a možnosti importovania do nej z iných existujúcich systémov (nielen AIS ale napr. aj FIIT-kárske RSS, jedáleň a pod.). Riešenie bude potrebné optimalizovať tak, aby ho používateľ mohol používať aj cez jednoduché webové rozhranie, či na mobilnom zariadení. Bonusom je návrh a implementácia lokalizácie používateľa v priestore na základe miesta jeho pripojenia a jeho voliteľným zverejnením (napr. formou už spomínaného avatara).