Motivácia
_V súčasnosti sa mobilné zariadenia tešia obrovskej popularite. Počet inteligentných telefónov a iných zariadení stúpa medziročne až neuveriteľným tempom. Spoločne s hardvérom sa rozvíja aj softvér, medzi ktorý patria aj mobilné hry. Náš tím v zložení Viktor Blesák, Ján Laštinec a Ondrej Perešíni sa preto rozhodol pridať svoje želiezko do ohňa a vyvinúť potenciálne populárnu hru. Hlavnou pohnútkou bolo zúčastnenie sa na súťaži ImagineCUP a absolvovanie predmetu tímový projekt na Fakulte Informatiky a Informačných Technológií na Slovenskej technickej univerzite.
Súťaž ImagineCUP je každoročne organizovaná spoločnosťou Microsoft. Môžu sa v nej zúčastniť tímy z akejkoľvek krajiny, avšak podmienkou je registrácia, maximálny počet štyroch členov v tíme a splnenie podmienky na výber témy príspevku. Súťaž prebieha vo viacerých kolách. Zatiaľ čo prvé kolá zahŕňajú iba odovzdávanie dokumentácie a prototypov, tak vo finále sú tímy preverené aj na schopnosť prezentácie, jazykovú obratnosť a najmä schopnosť „predať“ svoj produkt. Finále hosťuje každoročne iná krajina. Finále ročníka 2012 sa koná v austrálskom Sydney.
Súťaž ImagineCUP je každoročne organizovaná spoločnosťou Microsoft. Môžu sa v nej zúčastniť tímy z akejkoľvek krajiny, avšak podmienkou je registrácia, maximálny počet štyroch členov v tíme a splnenie podmienky na výber témy príspevku. Súťaž prebieha vo viacerých kolách. Zatiaľ čo prvé kolá zahŕňajú iba odovzdávanie dokumentácie a prototypov, tak vo finále sú tímy preverené aj na schopnosť prezentácie, jazykovú obratnosť a najmä schopnosť „predať“ svoj produkt. Finále hosťuje každoročne iná krajina. Finále ročníka 2012 sa koná v austrálskom Sydney.
_Požiadavky zo strany ImagineCUP
Hlavnou témou všetkých kategórií súťaže Imagine Cup je “Imagine a world where technology helps solve the toughest problems”. Cieľom je vytvoriť produkt, ktorý by pomohol vyriešiť niektorý z hlavných celosvetových problémov ako napríklad tzv. Millenium Development Goals definované Organizáciou spojených národov. Medzi tieto problémy patrí napríklad: riešenie celosvetového hladu a chudoby, zlepšovanie zdravotného stavu matiek, dosahovanie všeobecného základného vzdelania pre všetkých, boj s najrozšírenejšími chorobami, presadzovanie rovnosti pohlaví a posilňovanie postavenia žien, zabezpečenie udržateľnosti životného prostredia, zníženie detskej úmrtnosti a vytvorenie globálneho partnerstva pre rozvoj.
Súťaž ImagineCUP prebieha vo viacerých kategóriách, medzi ktoré patrí v ročníku 2012 Software Design, Game Design: Xbox/Windows, Game Design: Phone a IT Challenge. Pôvodne sme chceli súťažiť v kategórií Embedded deveploment, avšak táto kategória sa tento rok neotvorila a tak sme boli nútení vybrať si alternatívnu kategóriu. Keďže mobilné telefóny a hry na ne sú v súčasnosti veľmi populárne, tak naše rozhodnutie padlo jednoznačne na kategóriu Game Design: Phone.
Súťaž ImagineCUP prebieha vo viacerých kategóriách, medzi ktoré patrí v ročníku 2012 Software Design, Game Design: Xbox/Windows, Game Design: Phone a IT Challenge. Pôvodne sme chceli súťažiť v kategórií Embedded deveploment, avšak táto kategória sa tento rok neotvorila a tak sme boli nútení vybrať si alternatívnu kategóriu. Keďže mobilné telefóny a hry na ne sú v súčasnosti veľmi populárne, tak naše rozhodnutie padlo jednoznačne na kategóriu Game Design: Phone.
_Game Design: Phone
_Cieľom kategórie Game Design: Phone je vyvinúť hru pre mobilný telefón s platformou Windows Phone, ktorá bude hrateľná na komerčne dostupnom mobilnom telefóne. Funkčnosť hry na emulátore prostredia nie je postačujúca.
Podmienkou je taktiež, aby hra ilustrovala hlavnú tému súťaže, pričom nemusí byť striktne náučná. Dôležitá je zábavnosť a hrateľnosť a aby hra ilustrovala pozitívny vplyv nových technológií na zlepšenie kvality života a riešenie celosvetových problémov.
Podmienkou je taktiež, aby hra ilustrovala hlavnú tému súťaže, pričom nemusí byť striktne náučná. Dôležitá je zábavnosť a hrateľnosť a aby hra ilustrovala pozitívny vplyv nových technológií na zlepšenie kvality života a riešenie celosvetových problémov.