Obohatená realita (augmented reality) je moderná technologická verzia rozhrania človek - stroj, respektíve človek - aplikácia/ virtuálne dielo/ virtuálna realita. Príkladom jednoduchej realizácie obohatenej reality je snímanie obrazu kamerou a prezentácia tohoto obrazu na monitore počítača, doplneného o virtuálne objekty. Pomerne triviálnym, avšak prekvapivo účinným a mnohými autormi používaným nástrojom je otvorená softvérová platforma ARToolKit, ktorá umožnuje zachytiť obraz z kamery v reálnom case, prezentovať ho na obrazovke počítača a rozpoznať v ňom jednoduché orientačné značky, umožňujúce správne polohovanie virtuálnych objektov, ktoré chceme do obrazu doplniť.

Cieľom projektu je predviesť prácu dizajnéra s použitím tejto metódy, ktorá umožní interaktívne vkladať navrhované riešenie ako virtuálny objekt do existujúceho prostredia a takto vizualizovať návrh. Jednou z aplikačných možností je interiérový dizajn, pri ktorom bude umožnené vidiet existujúci interiér, int! eraktívne doplnený o navrhované virtuálne prvky.
Vo využití obohatenej reality vidíme v budúcnosti veľký potenciál. Momentálne sa však dá tvrdiť, že je ešte len v plienkach, a preto cieľ, ktorý sme si stanovili je jednak zdokonalenie zaužívaných metód, ale najmä vytvorenie aplikácie, ktorá by možnosti takéhoto prístupu otvorila aj širokej verejnosti.Z používateľského hľadiska je najintenzívnejším obohatením jeho reality používanie špeciálnych okuliarov, cez ktoré vidí skutočný priestor, ale aj virtuálne, dokreslené objekty.

Problémom je, že takéto okuliare sú momentálne veľmi drahé a je problém ich zohnať. Na druhú stranu, zariadenie, ktoré je prenosné a dostupné takmer pre každého je mobilný telefón. Navyše sa tieto zariadenia dostali už stavu keď majú veľký displej a dostatočný výkon na to aby dokázali vykreslovať trojrozmerné objekty. Preto sme sa rozhodli vyvinúť aplikáciu pre obohacovanie reality prostredníctvom mobilných telefónov. Za cieľovú platformu sme si zvolili operačný systém Android.

Stanovili sme si aj prvok užitočnosti, aby naša aplikácia nebola len zbytočnou hračkou. Ako stanovuje zadanie, jednalo by sa interiérový dizajn. Základom idey je snímanie QR kódov vstavanou kamerou telefónu, ktoré by fungovali ako nositeľ informácie o tom odkiaľ sa majú stiahnuť dáta zobrazeného 3D objektu, pričom následne by sa použili na určenie pozície pre platformu ARToolKit, ktorou sa objekt vloží do priestoru. Takýmto spôsobom by sa dal prezerať napríklad katalóg nábytku a bolo by tak možné prezrieť si jednotlivé kusy aj v priestore. Zosnímané objekty by sa uložili do pamäte, a potom by sa pomocou jednej spoločnej značky, umiestnenej napríklad na zadnej strane katalógu, dali zobraziť aj pri pohľade na celú miestnosť. Tým by si zákazník mohol zjednodušiť návrh svojho interiéru a vedel by si lepšie vyberať z produktov.