Motivácia
V dnešnom svete sa hry stávajú stále väčším a väčším hráčom či už pri predaji softvéru ale aj ako konkurencia k iným multimédiám ako napríklad televízia, DVD, a podobné aktivity voľného času. Napriek tomuto faktu hry stále ostávajú iba vo svojej kategórii zábavy a vôbec nevyužívajú prvky ďalších blízkych odvetví softvérového inžinierstva ako je napríklad personalizácia priebehu gameplay pre konkrétneho používateľa alebo aj riešenie reálnych problémov zakomponovaných do hier, ktoré nie sú vyriešiteľné algoritmicky ale vyžadujú ľudské myslenie, teda takzvané hry s účelom. Naša predstava je posunúť hry o úroveň vyššie tak, aby sa čas strávený pri hre využíval aj iným užitočným spôsobom.
V poslednej dobe zaznamenávame veľký príliv "nehráčov" do herného priemyslu, a to hlavne vďaka zjednodušeniu interakcie, kedy sa odstraňuje potreba zvládnutia ovládania zložitých kombinácií tlačidiel a uvádzajú sa jednoduché gestá ako napríklad mávnutie rukov, ktoré zvládnu aj starší ľudia. V súvislosti so vstupom nových hráčov sa tak isto dokazuje fakt, že na to, aby bola hra úspešná a obľúbená, nie je potrebné, aby išlo iba o akciu, ale môže to byť aj žáner náučný, ktorý prispieva aj k výchove mladých generácií omnoho lepšie ako hry, ktoré stavajú hráča do centra násilného sveta.
V každej hre je veľmi dôležité, aby vedela zaujať a motivovať hráča nielen k tomu, aby sa hru zahral, ale aby sa ju chcel zahrať aj nabudúce. Vzhľadom na to, že tohtoročná téma súťaže je rovnaká už tretí rok, mohli sme porovnávať a hodnotiť hry, ktoré sa zúčastnili tejto súťaže po minulé roky, ako tohtoročnú konkurenciu. Taktiež na základe prieskumu súčasných trendov v hernom priemysle a moderných herných titulov sme nakoniec dospeli k záveru, že aby hra uspela, je dôležité motivovať hráča príbehom. Príbeh podporuje lepšie zapojenie hráča do hry a sžitie sa s postavou, ktorú ovláda, pričom ho motivuje svojou nerozuzlenosťou hrávať hru až do konca, kedy príbeh vrcholí. Preto sme uvážili za najdôležitejšie skĺbiť motív riešenia problémov (predovšetkým miléniových cieľov) s dobrou gameplay - hrateľnosťou a zábavnosťou.