Dátum: 28.10.2008 | Miesto: labss2 | Čas: 13:30 — 15:00 |
Program stretnutia
- Predvedenie a diskusia o existujúcom systéme
- Diskusia o požiadavkách na systém a súčasných problémoch pri tvorbe rozvrhov
- Rozdelenie úloh na riešenie
Priebeh stretnutia
Predvedenie a diskusia o existujúcom systéme
Na stretnutí sa zúčastnili aj členovia minuloročného tímu Fénix (Ivanič, Humay, Tomaschek, Piňák). Vzhľadom k menším komplikáciám pri rozbehávaní existujúceho systému nám ho pomohli rozchodiť. Ďalej sme sa s nimi bavili o tom, čo už je v systéme hotové. Zistili sme, že je možné vkladať a prezerať požiadavky na rozvrh, avšak nie je možné ich nijakým jednoduchým spôsobom importovať alebo exportovať. Formulár na požiadavky je len jeden všeobecný pre všetkých učiteľov/cvičiacich/garantov. Systém umožňuje administrátorovi prideľovať práva na vkladanie požiadaviek ktorémukoľvek používateľovi v systéme. Formulár na pripomienkovanie vytvoreného rozvrhu nie je vôbec implementovaný.
Diskusia o požiadavkách na systém a o súčasných problémoch pri tvorbe rozvrhov
Ďalej sme s Ing.Galbavým diskutovali o požiadavkách na systém. Vyplynuli nám nasledovné:
- vytvoriť viacero formulárov na vkladanie požiadaviek pre rôznych používateľov (garant, prednášajúci, cvičiaci)
- modifikovať, príp. rozšíriť formuláre tak, aby vzniklo čo najmenej nejednoznačných požiadaviek
- filtrovať formuláre, ktorých požiadavky sú pevne dané a nemôžu byť nijak menené
- vytvoriť formulár(e) na pripomienkovanie vytvoreného rozvrhu
- import a export údajov
- možnosť vytlačiť zadané formuláre
- vyhodnotiť formuláre a predložiť rozvrhárovi (ak vystane čas)
Nakoniec sme ešte s Ing.Galbavým prediskutovali súčasné problémy pri tvorbe rozvrhov:
- nejdnoznačnosť požiadaviek - napr. prednášajúci napíše 2 miestnosti, ale neuvedie, či potrebuje obe alebo len jednu z nich podľa dostupnosti
- "opakovanci" - môžu existovať termíny cvičení, s ktorými majú a nemajú konflikt, ale vzhľadom k registráciam cvičení cez AIS nemusí pre nich zostať nekonfliktný termín
- časové vymedzenia - existujú periodické (vyučujú sa každý týždeň) a blokové predmety (vyučujú sa len niekoľkokrát do semestra, ale miestnosti sú rezervované každý týždeň), v budúcnosti bude pravdepodobne viacero blokových predmetov
- vymedzenia miesta - niektoré predmety môžu mať požiadavky na viacero typov miestností (teoretické, praktické cvičenia)
Stav úloh z minulého stretnutia
Číslo úlohy | Úloha | Člen tímu | Termín ukončenia | Stav |
---|---|---|---|---|
3.1 | Rozchodenie minuloročného systému v spolupráci s jeho tvorcami | Tomáš Kramár, Roman Herbst | 28.10.2008 | Ukončené |
3.2 | Získanie kontaktu na minuloročný tím Fénix | Michal Drahoš | 21.10.2008 | Ukončené |
3.3 | Otestovanie funkčnosť a stav existujúceho systému | Všetci | 28.10.2008 | Prebieha |
3.4 | Vytvorenie vlastnej analýzy systému (po otestovaní) | Všetci | závisí od termínu testovania | Prebieha |
3.5 | Predbežné rozdelenie úloh | Všetci | 28.10.2008 | Ukončené |
3.6 | Príprava otázok na minuloročný tím Fénix | Všetci | 28.10.2008 | Ukončené |
Rozdelenie úloh na riešenie
Číslo úlohy | Úloha | Člen tímu | Termín ukončenia |
---|---|---|---|
4.1 | Zistiť od Ing.Galbavého požiadavky na používateľské rozhranie | Všetci | 4.11.2008 |
4.2 | Analyzovať súčasné papierové formuláre | Radoslav Halama | 4.11.2008 |
4.3 | Spísať zoznam vecí, ktoré chceme doplniť do systému | Všetci | 4.11.2008 |
4.4 | Požiadať Ing.Lacka o spustenie systému v labss2 | Tomáš Kramár | 4.11.2008 |
4.5 | Rozchodiť systém na vlastných počítačoch | Všetci | 4.11.2008 |
3.3 | Otestovanie funkčnosť a stav existujúceho systému | Všetci | 28.10.2008 |
3.4 | Vytvorenie vlastnej analýzy systému (po otestovaní) | Všetci | závisí od termínu testovania |