Zápisnica zo stretnutia č.4

Dátum: 28.10.2008 Miesto: labss2 Čas: 13:30 — 15:00
Zúčastnení členovia: Vedúci pedagóg Zapisoval: Roman Herbst

Program stretnutia

  1. Predvedenie a diskusia o existujúcom systéme
  2. Diskusia o požiadavkách na systém a súčasných problémoch pri tvorbe rozvrhov
  3. Rozdelenie úloh na riešenie

Priebeh stretnutia

Predvedenie a diskusia o existujúcom systéme

Na stretnutí sa zúčastnili aj členovia minuloročného tímu Fénix (Ivanič, Humay, Tomaschek, Piňák). Vzhľadom k menším komplikáciám pri rozbehávaní existujúceho systému nám ho pomohli rozchodiť. Ďalej sme sa s nimi bavili o tom, čo už je v systéme hotové. Zistili sme, že je možné vkladať a prezerať požiadavky na rozvrh, avšak nie je možné ich nijakým jednoduchým spôsobom importovať alebo exportovať. Formulár na požiadavky je len jeden všeobecný pre všetkých učiteľov/cvičiacich/garantov. Systém umožňuje administrátorovi prideľovať práva na vkladanie požiadaviek ktorémukoľvek používateľovi v systéme. Formulár na pripomienkovanie vytvoreného rozvrhu nie je vôbec implementovaný.

Diskusia o požiadavkách na systém a o súčasných problémoch pri tvorbe rozvrhov

Ďalej sme s Ing.Galbavým diskutovali o požiadavkách na systém. Vyplynuli nám nasledovné:

  • vytvoriť viacero formulárov na vkladanie požiadaviek pre rôznych používateľov (garant, prednášajúci, cvičiaci)
  • modifikovať, príp. rozšíriť formuláre tak, aby vzniklo čo najmenej nejednoznačných požiadaviek
  • filtrovať formuláre, ktorých požiadavky sú pevne dané a nemôžu byť nijak menené
  • vytvoriť formulár(e) na pripomienkovanie vytvoreného rozvrhu
  • import a export údajov
  • možnosť vytlačiť zadané formuláre
  • vyhodnotiť formuláre a predložiť rozvrhárovi (ak vystane čas)

Nakoniec sme ešte s Ing.Galbavým prediskutovali súčasné problémy pri tvorbe rozvrhov:

  • nejdnoznačnosť požiadaviek - napr. prednášajúci napíše 2 miestnosti, ale neuvedie, či potrebuje obe alebo len jednu z nich podľa dostupnosti
  • "opakovanci" - môžu existovať termíny cvičení, s ktorými majú a nemajú konflikt, ale vzhľadom k registráciam cvičení cez AIS nemusí pre nich zostať nekonfliktný termín
  • časové vymedzenia - existujú periodické (vyučujú sa každý týždeň) a blokové predmety (vyučujú sa len niekoľkokrát do semestra, ale miestnosti sú rezervované každý týždeň), v budúcnosti bude pravdepodobne viacero blokových predmetov
  • vymedzenia miesta - niektoré predmety môžu mať požiadavky na viacero typov miestností (teoretické, praktické cvičenia)

Stav úloh z minulého stretnutia

Číslo úlohy Úloha Člen tímu Termín ukončenia Stav
3.1 Rozchodenie minuloročného systému v spolupráci s jeho tvorcami Tomáš Kramár, Roman Herbst 28.10.2008 Ukončené
3.2 Získanie kontaktu na minuloročný tím Fénix Michal Drahoš 21.10.2008 Ukončené
3.3 Otestovanie funkčnosť a stav existujúceho systému Všetci 28.10.2008 Prebieha
3.4 Vytvorenie vlastnej analýzy systému (po otestovaní) Všetci závisí od termínu testovania Prebieha
3.5 Predbežné rozdelenie úloh Všetci 28.10.2008 Ukončené
3.6 Príprava otázok na minuloročný tím Fénix Všetci 28.10.2008 Ukončené

Rozdelenie úloh na riešenie

Číslo úlohy Úloha Člen tímu Termín ukončenia
4.1 Zistiť od Ing.Galbavého požiadavky na používateľské rozhranie Všetci 4.11.2008
4.2 Analyzovať súčasné papierové formuláre Radoslav Halama 4.11.2008
4.3 Spísať zoznam vecí, ktoré chceme doplniť do systému Všetci 4.11.2008
4.4 Požiadať Ing.Lacka o spustenie systému v labss2 Tomáš Kramár 4.11.2008
4.5 Rozchodiť systém na vlastných počítačoch Všetci 4.11.2008
3.3 Otestovanie funkčnosť a stav existujúceho systému Všetci 28.10.2008
3.4 Vytvorenie vlastnej analýzy systému (po otestovaní) Všetci závisí od termínu testovania

Pridal @rhe, 30.10.2008