design - content top

Zápisnica zo stretnutia č. 17

HLAVNÁ TÉMA: Sumarizácia stavu systému, identifikácia a rozdelenie novodefinovaných úloh
DÁTUM A ČAS: 2.4.2008 – 16:00
MIESTO: U zákazníka
MENO TÍMU: Tím 1337: Pol druhej a niečo
PRÍTOMNÍ:
  • Ing. Roman Filkorn (pedagogický vedúci tímu)
  • Bc. Marko Divéky
  • Bc. Matúš Korman
  • Bc. Marian Gablovský
  • Bc. Jakub Kožíšek
  • Bc. Katarína Sirotová
STRETNUTIE VIEDOL/A: Bc. Katarína Sirotová
ZÁPISNICU VYPRACOVAL/A: Bc. Matúš Korman

Kontrola zadaných úloh

Číslo úlohyÚlohaVýstupKtoStav
5.9Zistiť aká technológia je použitá ako autentifikačná autorita-Roman FilkornPrebieha
6.9Sprístupniť prístup na TMToolFungujúci prístupRoman FilkornPrebieha
13.3Zabezpečenie implementácie Evidencie zamestnancov a organizačnej štruktúry s dôrazom na pokrytie požadovanej funkcionalityFunkčná časť systémuKatarína SirotováPrebieha
13.4Zabezpečenie implementácie Evidencie dochádzky a odpracovaných hodín s dôrazom na pokrytie požadovanej funkcionalityFunkčná časť systémuMatúš KormanPrebieha
13.5Zabezpečenie implementácie Manažmentu projektov s dôrazom na pokrytie požadovanej funkcionalityFunkčná časť systémuMarko DivékyPrebieha
13.6Poskytovanie aktívnej podpory ostatným členom tímu pri práci na projektePomoc pre ostatných členov tímuJakub Kožíšek, Marian GablovskýPrebieha

Záznam zo stretnutia

Stretnutie prebiehalo u zákazníka a je možné ho rozdeliť do dvoch fáz. Prvou fázou bola neplánovaná prezentácia aktuálneho stavu projektu zákazníkovi, počas ktorej boli odprezentované funkčné časti všetkých komponentov systému a spomenuté niektoré z funkčných jednotiek, ktoré sa v súčasnosti plánujú implementovať alebo ktorých implementácia zatiaľ nie je dokončená. Počas prezentácie došlo k spresneniu niektorých akceptačných požiadaviek zo strany zákazníka týkajúcich sa predovšetkým predpovedaniu zdrojov (konkrétne odpracovaných hodín). Popri tomto spresnení vyplynula potreba intenzívnejšej spolupráce so zákazníkom, ktorý musí odobriť návrh určitej množiny výstupov systému. Druhú fázu stretnutia tvorila sumarizácia súčasného stavu implementácie po jednotlivých komponentoch systému, definícia nových úloh a stanovenie priorít týchto úloh. Záver stretnutia bol krátky a neformálny.
Nižšie sa nachádza zhrnutie konkrétnych úloh vyplývajúcich z druhej fázy stretnutia, ktoré sú zoskupené podľa prislúchajúcich komponentov systému.

Evidencia dochádzky a odpracovaných hodín

Priorita úlohyZnenie úlohyRiešiteľ úlohy
VysokáNahradiť combobox Contract druhým, ktorý bude obsahovať zoznam projektov, na ktorých aktuálne daný zamestnanec pracuje. Po vybraní projektu sa v druhom comboboxe objaví zoznam typov projektovej práce, ku ktorým je zamestnanec pridelený.Matúš Korman
VysokáKalendár použiť na odhadovanie hodín aj dochádzku, pridať navigáciu (šípky) medzi mesiacmi (smerom dozadu: nemenné, aktuálny mesiac: odhadovanie aj dochádzka, dopredu: iba odhadovanie). Dochádzka je zamykaná na fixnú po dosiahnutí manažérom stanoveného dátumu.Pridelí sa na najbližšom stretnutí
VysokáRozloženie dní v mesiaci podľa dní týždňa a farebné odlíšenie dní pracovného pokoja.Pridelí sa na najbližšom stretnutí
VysokáPridať Akcie Save & Release, teda uzamknutie a potvrdenie vyplnenej dochádzky. V entitách rozlíšiť odhad pre 1 mesiac a pre 2 mesiace dopredu, a dochádzku.Pridelí sa na najbližšom stretnutí
StrednáExport do formátu XLS pre odhad hodín (iterácia ku konkrétnej podobe výstupu so zákazníkom).Matúš Korman
StrednáDo kalendára na vhodné miesto pridať combobox s informáciou za koho sa vypĺňajú hodiny. Pracovníci majú možnosť vypĺňať údaje iba pre seba. Ich nadriadení majú navyše možnosť vypĺňať údaje za svojich podriadených.Pridelí sa na najbližšom stretnutí
NízkaImplementácia špeciálnej značky u tých zamestnancov, ktorým sa majú automaticky skryť odhadnuté hodiny a ktorí ich následne musia pre zvýšenie presnosti opäť vyplniť, a to bez náhľadu na predtým vyplnené údaje.Pridelí sa na najbližšom stretnutí
NízkaZbierať štatistiku s mierou presnosti vypĺňania odhadnutých hodín voči reálnej dochádzke zamestnancov.Pridelí sa na najbližšom stretnutí
NízkaNačítavanie dní pracovného pokoja z externého zdroja.Katarína Sirotová

Manažment projektov

Priorita úlohyZnenie úlohyRiešiteľ úlohy
VysokáPridať filter a vyhľadávanie do zoznamu projektov.Marko Divéky
VysokáImplementácia ukladania a editovania priradení zamestnancov k projektom, vrátane poznámok patriacich k nim.Marko Divéky
VysokáUkladanie poznámok patriacich k projektom.Marko Divéky
VysokáUmožniť vytvárať poznámky aj priamo na zamestnancov.Marko Divéky
StrednáVyriešiť zobrazovanie aktuálnych kontraktov a projektových aktivít v grafickom rozhraní.Marko Divéky

Evidencia zamestnancov a organizačnej štruktúry

Priorita úlohyZnenie úlohyRiešiteľ úlohy
VysokáV zozname projektov pre zamestnanca pridať stĺpec s typom pridelenej projektovej aktivity.Katarína Sirotová
VysokáPridať dokumenty obsahujúce životopisy a „check-up“ dokumenty k zamestnancom buď vo forme odkazov alebo vo forme úložiska, ktoré je súčasťou vytváraného systému.Katarína Sirotová
StrednáFilter zamestnancov si pamätá zadané údaje pri stlačení Back tlačidla v prehliadači.Katarína Sirotová
NízkaPridať farebné ikonky ku každému zamestnancovi signalizujúce stav jeho hodín: odhadnutých, zadaných v dochádzke a hodín načítaných zo systému AZM.Katarína Sirotová

Všetky tu uvedené úlohy, ktoré majú stanoveného riešiteľa, sa stali súčasťou už existujúcich úloh 13.3, 13.4 a 13.5.

Rozdelenie úloh

Číslo úlohyÚlohaVýstupKtoDokedy
17.1Upravenie štýlu tabuľky so zoznamom zamestnancov a zabezpečenie, aby ostatní členovia tímu rovnako upravili ostatné tabuľkyUpravené tabuľky v celom systémeMarian GablovskýNajbližšie stretnutie
17.2Zahrnúť do projektu RichFaces 3.2 a zabezpečiť využitie SortableDataTable v celom systémeAktualizované DataTable v systémeJakub KožíšekNajbližšie stretnutie
17.3Zovšeobecniť komponent určený na vyhľadávanie v systémeVšeobecný vyhľadávačJakub KožíšekNajbližšie stretnutie
17.4Dokresliť nové entity do dátového modelu projektuAktualizovaný dátový modelMarko DivékyNajbližšie stretnutie
17.5Vylepšiť internacionalizáciu pre evidenciu zručností zamestnancovVylepšený komponentMarian Gablovský, Marko DivékyNajbližšie stretnutie
17.6Vytvoriť a použiť bean pre Manažment projektovAplikovaný beanMarko Divéky, Jakub KožíšekNajbližšie stretnutie
17.7Vytvoriť entity potrebné pre ukladanie dokumentov súvisiacich so zamestnancamiVytvorené entityMarko DivékyUrčí sa na najbližšom stretnutí
17.8Zistiť možnosti importovania štátnych sviatkovPrehľad možnostíKatarína SirotováNajbližšie stretnutie
17.9Dodať formátovač na XML súboryDodaný formátovačJakub KožíšekNajbližšie stretnutie

Zhrnutie stretnutia

Sedemnáste stretnutie tímu slúžilo na komplexnú sumarizáciu stavu vytváraného softvérového systému, definíciu zvyšných úloh a pridelenie priorít na základe súčasného stavu. Stretnutie malo slúžiť na zvýšenie determinizmu v rámci projektu, a tiež na získanie väčšej kontroly nad projektom.
design - content bottom
Funguje s prehliadačmi
Firefox a Internet Explorer 7