Zápisnica zo stretnutia č. 12
HLAVNÁ TÉMA: Zhrnutie zodpovedností členov tímu a priority vývoja
DÁTUM A ČAS: 27.02.2008 – 17:00
MIESTO: U zákazníka
MENO TÍMU: Tím 1337: Pol druhej a niečo
PRÍTOMNÍ:
- Ing. Roman Filkorn (pedagogický vedúci tímu)
- Bc. Marko Divéky
- Bc. Matúš Korman
- Bc. Marian Gablovský
- Bc. Jakub Kožíšek
- Bc. Katarína Sirotová
STRETNUTIE VIEDOL/A: Bc. Jakub Kožíšek
ZÁPISNICU VYPRACOVAL/A: Bc. Matúš Korman
Kontrola zadaných úloh
Číslo úlohy | Úloha | Výstup | Kto | Stav |
4.8 | Štúdium technológie JBoss Seam a Apache POI | - | Celý tím | Prebieha |
5.9 | Zistiť aká technológia je použitá ako autentifikačná autorita | - | Roman Filkorn | Prebieha |
6.9 | Sprístupniť prístup na TMTool | Fungujúci prístup | Roman Filkorn | Prebieha |
11.1 | Analýza 3-vrstvového prototypu, príprava otázok na prezentáciu zdrojového kódu na budúcom stretnutí | Pripravené otázky | Celý tím | Splnená |
11.2 | Doplnenie anotácií do dátového modelu | Dátový model s anotáciami | Marko Divéky | Prebieha |
11.3 | Aplikovanie technológie AJAX na prezentačnú vrstvu prototypu za účelom nasadenia vo finálnom projekte | Projekt s AJAX prezentačnou vrstvou | Marian Gablovský, Jakub Kožíšek | Prebieha |
11.4 | Overenie technológie udržiavania histórie dátovej vrstvy | Koncepcia uchovávania histórie | Matúš Korman | Prebieha |
11.5 | Naštudovanie vytvárania webových služieb v rámci technológie JBoss Seam | Webová služba integrovaná v projekte | Katarína Sirotová, Jakub Kožíšek | Splnená |
Záznam zo stretnutia
Stretnutie bolo zamerané predovšetkým na sumarizáciu priorít realizácie jednotlivých komponentov tvoriacich hlavnú funkčnosť vyvíjaného systému a konkrétnych zodpovedností členov tímu v súvislosti s realizáciou týchto komponentov. Na stretnutí sa prebrala časť organizačných detailov ohľadom mimoriadneho tímového stretnutia pod názvom „Kick Off Development Session“ (KODS), plánovaného na piatok, 29.2.2008. Zápisnica z tohto stretnutia je uvedená v prílohe dokumentu. Začiatok dvanásteho stretnutia prebiehal štandardne, t.j. zhrnutím stavu aktívnych úloh definovaných na predošlých stretnutiach. Hlavnú časť stretnutia tvorili aktivity spomenuté v predošlom odstavci a definovanie nových úloh terminovaných do začiatku KODS a neskorších pravidelných tímových stretnutí. Koniec stretnutia bol tvorený súborom aktivít nad rámec tímového projektu. Na stretnutí sa dohodlo rozdelenie komponentov systému na základe priorít z pohľadu dôležitosti pre zákazníka, a to nasledovným spôsobom:
-
Vysoká priorita:
- Evidencia zamestnancov a organizačnej štruktúry (Katarína Sirotová)
- Evidencia dochádzky a odpracovaných hodín (Matúš Korman)
- Manažment projektov (Marko Divéky)
-
Stredná priorita:
- Evidencia sedenia zamestnancov
-
Nízka priorita:
- Evidencia miezd a prémií
- Evidencia hardvéru
- Manažment služobných ciest
Rozdelenie úloh
Číslo úlohy | Úloha | Výstup | Kto | Dokedy |
12.1 | Integrovať importovanie údajov z AZM so zvyškom systému na dátovej úrovni | Schopnosť importovať údaje z AZM | Matúš Korman | Najbližšie stretnutie |
12.2 | Práca na Evidencií dochádzky a odpracovaných hodín | Opravený a očistený zdrojový kód | Jakub Kožíšek, Marian Gablovský | 29.2.2008 |
12.3 | Príprava infraštruktúry na KODS | Pripravená infraštruktúra | Jakub Kožíšek | 29.2.2008 |
12.4 | Vytvorenie kostry projektu a integrácia s existujúcim prototypom | Kostra projektu na SVN | Jakub Kožíšek | 29.2.2008 |
12.5 | Integrácia anotovaného dátového modelu do projektu | Integrovaný dátový model | Marko Divéky | Najbližšie stretnutie |
12.6 | Implementácia prezentačnej vrstvy Evidencie zamestnancov a organizačnej štruktúry | Implementovaná prezentačná vrstva | Katarína Sirotová | Najbližšie stretnutie |
Zhrnutie stretnutia
Dvanáste tímové stretnutie slúžilo na sumarizáciu priorít jednotlivých komponentov systému, definovanie zodpovednosti členov tímu za realizáciu vybraných častí systému a stanovenie infraštruktúry potrebnej pre KODS.
Príloha: Záznam zo stretnutia KODS
Stretnutie pod názvom „Kick-Off Development Session“ (KODS) slúžilo primárne na čo najefektívnejšie „naštartovanie“ vývoja systému. Konalo sa 29.2.2008 u zákazníka, počas celého dňa. Úvod stretnutia bol mierne zaťažený komplikáciami s konfiguráciou infraštruktúry v neprospech cieľov tohto stretnutia. Po ich úspešnom odstránení začala fáza rekapitulácie systému po vrstvách a častiach použitých technológií, na ktorých je systém budovaný. Po obedovej prestávke prebiehala tretia fáza stretnutia, náplňou ktorej bola implementácia častí systému v súlade so zodpovednosťami členov tímu a ich úlohami. Stretnutie bolo ukončené na základe externých podnetov. Na základe prvotných predstáv malo byť toto stretnutie zamerané prevažne na implementáciu. Na stretnutí sa však ukázala dôležitosť podstúpenia iných, tiež časovo náročných fáz, ktoré predchádzajú implementácii z hľadiska efektivity.