|
|
|
Projekt |
|
Zadanie |
Analyzujte
požiadavky virtuálneho vzdelávania pre potreby pedagogiky.
Zamerajte sa najmä na organizáciu predmetov a odborných
tématických oblastí v zmysle multimediálneho poskytovania
informácií, študijných materiálov a mechanizmov testovania
nadobudnutých znalostí.
Využitie multimediálnych technológií pri tvorbe učebných
pomôcok môže významným spôsobom zlepšiť ich obsahovú aktuálnosť
a cenovú dostupnosť, a čo je najpodstatnejšie, zredukujú sa
časové nároky na ich inováciu a výrobu. Vzhľadom na
zodpovedajúcu obsahovú náplň aktuálnej témy je možné kedykoľvek
vymeniť náplň (texty, obrázky, fotografie, animácie,
videosekvencie, akustické efekty, testy, a pod.) jednotlivých
častí, upraviť ich rozsah a tak vytvárať virtuálnu učebnú
pomôcku, ktorá bude zodpovedať aktuálnemu stavu poznania.
Cieľom projektu je podpora uvedených činností pri príprave
multimediálnej internetovej učebnice z príslušnej oblasti. V
rámci riešenia bude potrebné: - Analyzovať a posúdiť dostupné
voľne šíriteľné nástroje pre poskytovanie vedomostí, výučbu a
vzdelávacích programov elektronickou formou, oboznámiť sa s
hlavnými zásadami tvorby učebníc pre dištančné vzdelávanie. -
Naštudovať základy teórie príslušnej tématickej oblasti. -
Navrhnúť architektúru informačného systému, ktorý bude
prostredníctvom webového rozhrania poskytovať potrebné
informácie pre študentov, pedagógov, ako aj správcu systému,
vrátane kontrolných príkladov, kontrolných otázok a testov. -
Návrh overiť implementáciou vybraných funkcií (kapitol
virtuálnej učebnice) tohto systému.
|
|
Cieľ projektu |
S rozvojom
Internetu sa výrazne zmenila forma vysokoškolského vzdelávania.
Študenti môžu na Internete nájsť množstvo rôznych informácií,
ktoré im štúdium uľahčia. Sami túto možnosť výrazne využívame, a
preto vieme oceniť, ak tieto informácie vieme nájsť priamo na
stránkach konkrétneho predmetu. V takomto prípade je zárukou
kvality dostupných informácií aj sám učiteľ, ktorý predmet
vyučuje. Žiaľ, nie všetky predmety na našej fakulte majú svoju
webovú stránku. Ak áno, tak informácie uvedené na stránkach sú
len doplnkom k prednáškam a cvičeniam. Vytvorenie virtuálnej
učebnice by prinieslo novú formu vysokoškolského vzdelávania,
ktorá by štúdium značne urýchlila a umožnila plnohodnotné
využitie Internetu v procese vzdelávania, nielen na samoštúdium.
Ako študentom nám záleží na zlepšovaní výučbového procesu, a
preto si uvedomujeme potrebu vytvorenia systému kvalitnej,
univerzálnej virtuálnej učebnice. |
|
|