Zápis zo stretnutia tímu

Číslo stretnutia: 18
Dátum: 02.05.2007 13:00
Miesto: Softvérové štúdio (D07b)
Zapisovateľ: Pavol Vrba

Prítomní:

Pedagogický vedúci: Ing. Marián Lekavý
Členovia tímu: Peter Cséfalvay, Ján Hric, Miroslav Jakuš, Martin Kútny, Peter Mišák, Pavol Vrba

Téma stretnutia

Stretnutie sa nieslo v znamení správ o riešení a identifikovaní problémov a finálnej integrácie všetkých zmien. Na začiatok PM zreferoval o svojom pokuse vylepšiť synchronizáciu. Pomocou logovania sme pokusmi zistili, že hráč približne v 10% cyklo koná na základe neaktuálnej vizuálnej informácie. PM vysvetlil spôsob, akým sa snažil opraviť túto chybu, ale neviedlo to k veľkému zlepšeniu hrania.
Nasledovala diskusia o chybách, ktoré boli identifikované počas integrácie a ktoré sa musia vyriešiť. Medzi hlavné boli zlé prihrávky. Náš hráč nahráva na spoluhráča a nepočíta s prihrávkou do behu. Tu sme identifikovali úlohu, kde by sme skúsili hráča upraviť tak, aby nahrával iba spoluhráčom, o ktorých je jeho vizuálna info maximálne 2 cykly stará. V súvislosti s nesprávnym nahrávaním chce JH vyskúšať spustiť našeho hráča bez gradientovej mapy. Ďalšou chybou, ktorá vznikla pri integrácii, je neustále kričanie vedúceho, pričom mu nikto neodpovedá. PC zreferoval svoj progres s brankárom. Brankár už nekope naprázdno - mimo lopty. V súvislosti s útočnou situáciou sme sa rozhodli spraviť 2 typy driblovania. Jedno rýchle a jedno bezpečné. Pri rýchlom by hráč predkopával loptu ďalej, ale iba ak by protihráč nebol do 10 metrov pred ním, aby sa za ňou mohol rozbehnúť a určite ju dobehol pred súperom. Posledným problémom, ktorý tiež súvisí so situáciami, boli prihávky skrz ofsajdovú čiaru. Mali by sme zapracovať na tom, aby hráči nenahrávali spoluhráčom, ktorí sú za ofsajdovou čiarou, pričom tí by sa mali snažiť, čo najskôr opustiť ofsajdovú pozíciu.

Kľúčové závery

  1. Zintegrovať finálneho hráča.
  2. Treba zlepšiť prihrávky.

Revízia zadaných úloh

ID Kto Úloha Termín Stav
12.3 JH, PC Úprava brankára aby pri výkope náhodne nenahral súperovi. Nájdenie vhodnej pozície pre výkop a teleportácia brankára na túto pozíciu 4.4.2007 90%
12.1 JH Kódovanie/dekódovainie správ hráčom 4.4.2007 50%
13.1 JH Vylepšiť vnútorný svet hráča (využiť coacha) 4.4.2007 80%
13.2 PC Vylepšenie brankára (obmedzenie použitia šmýkačky, otočiť obdĺžnik chytania rohom k lopte...) 4.4.2007 70%
14.1 JH Dokončiť vnútorný svet hráča (využiť coacha) ASAP 50%
14.2 PC Dokončiť vylepšenie brankára (obmedzenie použitia šmýkačky, otočiť obdĺžnik chytania rohom k lopte...) 4.4.2007 50%
14.3 MJ,PV Dokončiť prácu na útočnej situácii, implementovať obrannú situáciu 4.4.2007 90%
14.6 MK,PM Pozrieť spracovávanie VI a upraviť ho podľa pripomienky ML 4.4.2007 70%
14.8 ALL Zabezpečiť správne vyhodnocovanie zachytenia prihrávok 4.4.2007 60%
16.2 JH,PM Upraviť synchronizáciu hráča a volanie metódy Act(). 11.4.2007 50%
16.5 ALL Vytvoriť súbor testovacích štatistík. 15.5.2007 0%
17.1 PM,JH Dôkladne preštudovať synchronizáciu. 2.5.2007 90%
17.2 ALL napísať používateľskú a inštalačnú príručku k hráčovi. 27.4.2007 100%
17.3 ALL Vyskúšať otočenie tela hráča, ak nevidí loptu 2.5.2007 0 %

Nové úlohy

ID Kto Úloha Termín
18.1 ALL Zintegrovať hráča do jedného celku so všetkými vlastnosťami, na ktorých sme pracovali 9.5.2007
18.2 ALL Doimplementovať 2 druhy driblovania 9.5.2007
18.3 ALL Zlepšiť hráča tým, že nebude prihrávať cez ofsajdovú čiaru 9.5.2007

ML - Marián Lekavý (pedagogický vedúci), PC - Peter Cséfalvay, JH - Ján Hric, MJ - Miroslav Jakuš, MK - Martin Kútny, PM - Peter Mišák, PV - Pavol Vrba, JW - Jozef Wagner, ALL - všetci členovia tímu