O tíme
Poznámka: Charakteristika tímu a jeho členov je vybraná z ponuky, ktorá bola vypracovaná na tému"Kandidát na najlepší multimediálny produkt roka".
Tím 08 je zložený z absolventov bakalárskeho študijného programu v odbore Softvérové inžinierstvo na Fakulte informatiky a informačných technológií. Všetci členovia majú skúsenosti s multimédiami a počítačovou grafikou získané v predmete Počítačová grafika. V tíme sú však aj členovia, ktorí sa venujú grafike aj v rámci svojho voľného času a súkromných projektov. Know-how tímu vyvažujú členovia, ktorí sa špecializujú na databázové technológie a technológie Java a .NET a webové technológie. Viacero členov tímu má skúsenosti s prácou a riadením veľkých komerčných projektov v súkromných spoločnostiach. Tím vznikol dohodou spolužiakov, ktorí spolu študujú a poznajú sa od 1. ročníka a v rôznych obmenách a menších tímoch vypracovávali zadania na rôzne predmety ako Princípy softvérového inžinierstva, Projektovanie aplikácií počítačov, Umelá inteligencia a iné. Členovia teda tvoria zohranú skupinu, čím sa eliminuje riziko v komunikácii vo vnútri tímu.
Členovia tímu
Peter Cséfalvay
Už od strednej školy sa venuje programovaniu v jazykoch Pascal a C. V tomto období nadobudol svoje prvé skúsenosti s programovaním databáz v jazyku Delphi. Počas vysokej školy si svoje vedomosti rozšíril a osvojil si okrem procedurálnej aj objektovo orientovanú paradigmu. Získal bohaté skúsenosti v jazyku C++. Taktiež nadobudol skúsenosti s databázami MySQL a MS Access. Má skúsenosti s programovaním webu v jazyku PHP v kombinácii s databázou MySQL.
Ján Hric
Už od základnej školy sa venuje programovaniu databázových aplikácií. Jeho prvá skúsenosť patrí databázovému systému PC FAND, od ktorého sa prešiel na databázy typu client-server s využitím jazyka SQL (napr. MySQL, ORACLE). Má dlhoročné skúsenosti s programovaním v klasických procedurálnych i procedurálno-objektových jazykoch ako je Pascal, Delphi, C++ a čiastočne Visual Basic, dobre pozná čisto objektový jazyk SmallTalk, no nebráni sa ani novým programovacím paradigmám. Spoluprácu na tvorbe programu v tíme mal možnosť vyskúšať si na súťaži Cofax.
Miroslav Jakuš
Podieľa sa na vývoji a customizácii GIS aplikácií postavených nad databázou Oracle. Okrem skúseností s Oracle má znalosti databáz MySQL a MS Access. Počas bakalárskeho štúdia naberal skúsenosti s vývojom v programovacom jazyku C++ v prostredí MS Visual Studio. Posledný rok sa aktívne venuje štúdiu platformy .NET a vývoju aplikácií založených na tejto platforme v jazykoch Visual Basic.NET a ASP.NET. Má bohaté pracovné skúsenosti s vývojom softvérových aplikácií v tíme. Skúsenosti s GIS softvérom nadobudol počas práce pre súkromnú spoločnosť, kde pracuje na viacerých projektoch.
Martin Kútny
Má skúsenosti s počítačovou grafikou a rozhraniami DirectX, OpenGL a viacerými open-source grafickými enginmi (Ogre3D, Irrlicht, ...), ktoré získal aj v rámci súkromných hobby projektov. Vždy mu bol blízky svet multimédií a počítačových hier, ktoré nielen rád hráva, ale vo voľnom čase aj vytvára. Má bohaté skúsenosti s nástrojmi pre podporu riadenia softvérových projektov (portálové riešenia, správa verzií). Počas niekoľkoročnej praxe na veľkých komerčných projektoch v súkromnej softvérovej spoločnosti získal neoceniteľné skúsenosti z oblasti analýzy, návrhu a implementácie komplexných softvérových riešení, kde sa naučil používať viaceré CASE nástroje a modelovať v jazyku UML. V rámci predmetu Objektovo orientovaná analýza a návrh systémov sa venuje štúdiu návrhových vzorov, ktoré plánuje využiť aj na tomto projekte. Je zvyknutý pracovať v tíme (často geograficky dislokovanom), prijímať, delegovať a plniť úlohy.
Peter Mišák
Zaujíma sa o tvorbu počítačových hier a interaktívnych multimediálnych aplikácií. K umeniu, hudbe a grafike má blízko, absolvoval osemročné štúdium hry na dychové nástroje na ľudovej škole umenia, v súčasnosti sa aktívne venuje kreatívnej hre na gitaru a spevu. Má skúsenosti s vývojom v OpenGL, nadobudnuté hlavne na predmete Počítačová grafika, vo voľnom čase sa venoval tiež štúdiu grafickej knižnice Direct3D, využíval i knižnicu Allegro pre tvorbu počítačových hier a multimediálnych aplikácií. Aktívne sa venuje vývoju aplikácií v programovacom jazyku Java a C++. Má široké skúsenosti s prácou na väčších projektoch, pri vytváraní aplikácií založených na klient-server architektúre, využívajúcich technológie J2EE a Java Swing, počnúc návrhom a vývojom najmä grafických rozhraní, ale i biznis logiky a končiac manažmentom a delegovaním úloh v malom tíme.
Pavol Vrba
Od strednej školy sa venoval programovaniu v jazyku Pascal. Počas vysokej školy získal skúsenosti s jazykmi C++ a Java, pričom si osvojil aj iné paradigmy programovania ako procedurálnu, obzvlášť objektovo orientovanú. Vďaka práci v súkromnej spoločnosti je zvyknutý na prácu a riešenie problémov v tíme. Tu si rozšíril svoje praktické znalosti v jazyku C++ a Jave, a zároveň získal skúsenosti s biznis logikou a interfejsom. Má skúsenosti s jazykom SQL, Delphi a Visual Basic. Je otvorený novinkám v programovaní. Svet multimédií mu takisto nie je cudzí, kde sa venuje hlavne spracovaniu zvuku a videa.
Kontakt
Ak máte akékoľvek otázky, neváhajte nás kontaktovať na týchto adresách:
Tímový mailing list: team08 (zavináč) googlegroups.com
Vedúci tímu: martin (bodka) kutny (zavináč) gmail.com