Číslo stretnutia: 17
Dátum: 25.04.2007 13:00
Miesto: Softvérové štúdio (D07b)
Zapisovateľ: Peter Cséfalvay
Prítomní:
Pedagogický vedúci: Ing. Marián Lekavý
Členovia tímu: Peter Cséfalvay, Ján Hric, Miroslav Jakuš, Martin Kútny, Peter Mišák, Pavol Vrba
Na začiatku stretnutia nás MJ informoval o tom, že pri zmene vedúceho sa skoro vždy vedúcim stáva hráč číslo 5, t.j. záložník. Pretože sme práve tohto hráča natvrdo určili ako vedúceho, tak nás tento fakt neprekvapil a len nás podporil v správnom odhade. Na stretnutí sme sa zaoberali tiež problémom, že hráč nie vždy sleduje loptu. O tom nás informoval JH. Tento problém (potvrdil ho aj PC) vzniká vtedy, keď hráč má natočené telo smerom od lopty a pretože hlava sa môže otočiť len o +-90 stupňov vzhľadom k telu, hráč sa nepozerá priamo na loptu. Problém vzniká vtedy, keď hráč má nastavený úzky alebo normálny pohľad a teda nie je schopný loptu vidieť. Hráč má potom problém zachytiť prihrávku od svojho spoluhráča. Tento problém sa pokúsime vyriešiť tak, že hráč, pokiaľ nemá loptu, raz za čas otočí svoje telo a tým dokáže otočiť hlavu na požadovanú pozíciu - smerom na loptu. Na stretnutí sa predovšetkým diskutovalo o synchronizácii. Diskusie sa zúčastnili predovšetkým JH, PM a PC a tiež ML. Diskutujúci sa zameriavali predovšetkým na otázku, či sa hráč rozhoduje správne, keď mu príde správa SenseBody alebo VI. Otázka bola, či hráč vie správne určiť, či mu príde v danom cykle vizuálna informácia a či má teda na ňu počkať, alebo má urobiť svoje rozhodnutie už pri príchode správy SenseBody. Otázkou tiež bolo, či hráč sa rozhoduje práve raz počas jedného cyklu (t.j. nerozhodne sa viac-krát alebo ani raz). Keďže diskutujúci sa nevedeli presne k tejto otázke vyjadriť, JH a PM sa rozhodli preštudovať tento kód. Ich úlohou je vypisovať debug správy príchodu informácie zo servera, či sa uskutočnilo rozhodnutie hráča (funkcia Act) a na akom mieste v kóde. Tiež treba preskúmať význam synchronizačného módu a rozhodovanie sa, kedy spustiť funkciu Act v prípade rôznych pohľadov (široký, normálny, úzky). Na koniec sa členovia zaoberali dokumentom, ktorý treba do konca týždňa odovzdať.
ID | Kto | Úloha | Termín | Stav |
12.3 | JH, PC | Úprava brankára aby pri výkope náhodne nenahral súperovi. Nájdenie vhodnej pozície pre výkop a teleportácia brankára na túto pozíciu | 4.4.2007 | 90% |
12.1 | JH | Kódovanie/dekódovainie správ hráčom | 4.4.2007 | 50% |
13.1 | JH | Vylepšiť vnútorný svet hráča (využiť coacha) | 4.4.2007 | 80% |
13.2 | PC | Vylepšenie brankára (obmedzenie použitia šmýkačky, otočiť obdĺžnik chytania rohom k lopte...) | 4.4.2007 | 70% |
14.1 | JH | Dokončiť vnútorný svet hráča (využiť coacha) | ASAP | 50% |
14.2 | PC | Dokončiť vylepšenie brankára (obmedzenie použitia šmýkačky, otočiť obdĺžnik chytania rohom k lopte...) | 4.4.2007 | 50% |
14.3 | MJ,PV | Dokončiť prácu na útočnej situácii, implementovať obrannú situáciu | 4.4.2007 | 90% |
14.6 | MK,PM | Pozrieť spracovávanie VI a upraviť ho podľa pripomienky ML | 4.4.2007 | 70% |
14.7 | ALL | Implementovať zmenu vedúceho počas hry | 4.4.2007 | 100% |
14.8 | ALL | Zabezpečiť správne vyhodnocovanie zachytenia prihrávok | 4.4.2007 | 60% |
16.1 | PM | Vytvorí ešte jednu analýzu videnia hráča (viď Téma stretnutia). | 11.4.2007 | 100% |
16.2 | JH,PM | Upraviť synchronizáciu hráča a volanie metódy Act(). | 11.4.2007 | 50% |
16.3 | ALL | Vytvoriť poster na konferenciu. | 11.4.2007 | 100% |
16.4 | PC | Napísať mail JW ohľadne vizualizácie mapy. | 11.4.2007 | 100% |
16.5 | ALL | Vytvoriť súbor testovacích štatistík. | 15.5.2007 | 0% |
ID | Kto | Úloha | Termín |
17.1 | PM,JH | Dôkladne preštudovať synchronizáciu. | 2.5.2007 |
17.2 | ALL | napísať používateľksú a inštalačnú príručku k hráčovi. | 27.4.2007 |
17.3 | ALL | Vyskúšať otočenie tela hráča, ak nevidí loptu | 2.5.2007 |
ML - Marián Lekavý (pedagogický vedúci), PC - Peter Cséfalvay, JH - Ján Hric, MJ - Miroslav Jakuš, MK - Martin Kútny, PM - Peter Mišák, PV - Pavol Vrba, JW - Jozef Wagner, ALL - všetci členovia tímu