Zápis zo stretnutia tímu

Číslo stretnutia: 17
Dátum: 25.04.2007 13:00
Miesto: Softvérové štúdio (D07b)
Zapisovateľ: Peter Cséfalvay

Prítomní:

Pedagogický vedúci: Ing. Marián Lekavý
Členovia tímu: Peter Cséfalvay, Ján Hric, Miroslav Jakuš, Martin Kútny, Peter Mišák, Pavol Vrba

Téma stretnutia

Na začiatku stretnutia nás MJ informoval o tom, že pri zmene vedúceho sa skoro vždy vedúcim stáva hráč číslo 5, t.j. záložník. Pretože sme práve tohto hráča natvrdo určili ako vedúceho, tak nás tento fakt neprekvapil a len nás podporil v správnom odhade. Na stretnutí sme sa zaoberali tiež problémom, že hráč nie vždy sleduje loptu. O tom nás informoval JH. Tento problém (potvrdil ho aj PC) vzniká vtedy, keď hráč má natočené telo smerom od lopty a pretože hlava sa môže otočiť len o +-90 stupňov vzhľadom k telu, hráč sa nepozerá priamo na loptu. Problém vzniká vtedy, keď hráč má nastavený úzky alebo normálny pohľad a teda nie je schopný loptu vidieť. Hráč má potom problém zachytiť prihrávku od svojho spoluhráča. Tento problém sa pokúsime vyriešiť tak, že hráč, pokiaľ nemá loptu, raz za čas otočí svoje telo a tým dokáže otočiť hlavu na požadovanú pozíciu - smerom na loptu. Na stretnutí sa predovšetkým diskutovalo o synchronizácii. Diskusie sa zúčastnili predovšetkým JH, PM a PC a tiež ML. Diskutujúci sa zameriavali predovšetkým na otázku, či sa hráč rozhoduje správne, keď mu príde správa SenseBody alebo VI. Otázka bola, či hráč vie správne určiť, či mu príde v danom cykle vizuálna informácia a či má teda na ňu počkať, alebo má urobiť svoje rozhodnutie už pri príchode správy SenseBody. Otázkou tiež bolo, či hráč sa rozhoduje práve raz počas jedného cyklu (t.j. nerozhodne sa viac-krát alebo ani raz). Keďže diskutujúci sa nevedeli presne k tejto otázke vyjadriť, JH a PM sa rozhodli preštudovať tento kód. Ich úlohou je vypisovať debug správy príchodu informácie zo servera, či sa uskutočnilo rozhodnutie hráča (funkcia Act) a na akom mieste v kóde. Tiež treba preskúmať význam synchronizačného módu a rozhodovanie sa, kedy spustiť funkciu Act v prípade rôznych pohľadov (široký, normálny, úzky). Na koniec sa členovia zaoberali dokumentom, ktorý treba do konca týždňa odovzdať.

Kľúčové závery

  1. Vyskúšať, či otočenie tela, keď hráč nemôže vidieť loptu, pomôže vylepšiť hráča.
  2. Treba dôkladne pozrieť, či nie je chyba v synchronizácii.

Revízia zadaných úloh

ID Kto Úloha Termín Stav
12.3 JH, PC Úprava brankára aby pri výkope náhodne nenahral súperovi. Nájdenie vhodnej pozície pre výkop a teleportácia brankára na túto pozíciu 4.4.2007 90%
12.1 JH Kódovanie/dekódovainie správ hráčom 4.4.2007 50%
13.1 JH Vylepšiť vnútorný svet hráča (využiť coacha) 4.4.2007 80%
13.2 PC Vylepšenie brankára (obmedzenie použitia šmýkačky, otočiť obdĺžnik chytania rohom k lopte...) 4.4.2007 70%
14.1 JH Dokončiť vnútorný svet hráča (využiť coacha) ASAP 50%
14.2 PC Dokončiť vylepšenie brankára (obmedzenie použitia šmýkačky, otočiť obdĺžnik chytania rohom k lopte...) 4.4.2007 50%
14.3 MJ,PV Dokončiť prácu na útočnej situácii, implementovať obrannú situáciu 4.4.2007 90%
14.6 MK,PM Pozrieť spracovávanie VI a upraviť ho podľa pripomienky ML 4.4.2007 70%
14.7 ALL Implementovať zmenu vedúceho počas hry 4.4.2007 100%
14.8 ALL Zabezpečiť správne vyhodnocovanie zachytenia prihrávok 4.4.2007 60%
16.1 PM Vytvorí ešte jednu analýzu videnia hráča (viď Téma stretnutia). 11.4.2007 100%
16.2 JH,PM Upraviť synchronizáciu hráča a volanie metódy Act(). 11.4.2007 50%
16.3 ALL Vytvoriť poster na konferenciu. 11.4.2007 100%
16.4 PC Napísať mail JW ohľadne vizualizácie mapy. 11.4.2007 100%
16.5 ALL Vytvoriť súbor testovacích štatistík. 15.5.2007 0%

Nové úlohy

ID Kto Úloha Termín
17.1 PM,JH Dôkladne preštudovať synchronizáciu. 2.5.2007
17.2 ALL napísať používateľksú a inštalačnú príručku k hráčovi. 27.4.2007
17.3 ALL Vyskúšať otočenie tela hráča, ak nevidí loptu 2.5.2007

ML - Marián Lekavý (pedagogický vedúci), PC - Peter Cséfalvay, JH - Ján Hric, MJ - Miroslav Jakuš, MK - Martin Kútny, PM - Peter Mišák, PV - Pavol Vrba, JW - Jozef Wagner, ALL - všetci členovia tímu