Číslo stretnutia: 14
Dátum: 21.3.2007 13:00
Miesto: Softvérové štúdio (D07b)
Zapisovateľ: Miroslav Jakuš
Prítomní:
Pedagogický vedúci: Ing. Marián Lekavý
Členovia tímu: Peter Cséfalvay, Ján Hric, Miroslav Jakuš, Martin Kútny, Peter Mišák, Pavol Vrba
Stretnutie sme zahájili sledovaním zápasu nášho hráča počas ktorého nás PC oboznámil o výsledkoch jeho práce na brankárovi. Za najväčšiu chybu označil spôsob vykopávania lopty a celkové hýbanie brankára v bránkovisku(nevhodný spôsob sledovania okolia a samotného konania brankára), čo sme mali možnosť pozorovať aj na sledovanom zápase. Diskutovali sme aj dalšie nedostatky ktoré sme pozorovali v správaní hráča - najmä nevhodný spôsob zachytávania lopty a samotného vyhodnotenia bodu zachytenia lopty. Ďalším nedostatkom je nedostatočná aktivita hráča v súperovej 16tke. Na to má vplyv vyhodnotenie najvhodnejšej akcie pomocou gradientovej mapy. ML navrhol upraviť váhy striel a prihrávok v prípade vyhodnocovania strely. Tento návrh sa ukázal ako dobrý a zlepšujúci útočné schopnosti hráča. Potom nás PM oboznámil s výsledkom jeho analýzy prehľadu okolia hráčov za cieľom zvolenia správneho vedúceho. Z jeho poznatkov vyplynulo, že najvhodnejšia pozícia pre vedúceho bude vo vzdialenosti 12 až 20m od lopty na udržanie "vodcovstva" a v následnej diskusii sme sa zhodli na vzdialenosti 14 až 18m od lopty na hľadanie vhodných kandidátov na nového vedúceho. Potom nám MK a PM oznámili ich poznatky ohľadne spracúvania vizuálnych informácií(VI), kedy dochádzalo k viacnásobnému spracúvaniu tých istých informácií. Je potrebné zabezpečiť správne spracovanie VI, na čo podľa ML je vhodné sledovať príchod správy "SenseBody" v každom cykle a na základe nej spracovávať informácie. Potom nás MK informoval ohľadne výsledkov, ktoré dosiahol pri riešení spôsobu obzerania vedúceho. Z diskusie vyplynulo, že je potrebné, aby vedúci sledoval okolie a loptu v cykloch "na loptu - niekam inam". V ďalšej časti stretnutia sme sa venovali diskusii ohľadne vnútorného sveta hráča a implementácie situácií. JH pozorovaním zistil, že vek nie je uvažovaný pri vyhodnocovaní najvhodnejšieho spoluhráča na prihrávku. Navrhol, aby sa implementovala aj kontrola veku hráčov a taktiež aj úpravu váh v gradientovej mape v závislosti od veku príslušných poznatkov hráča. Poslednou témou stretnutia boli herné situácie. Na základe pripomienky ML bude nutné zmeniť výber krídelného hráča v situácii. MJ a PV náz oboznámili s doterajšími výsledkami implementácie situácií a taktiež padol návrh na implementovanie defenzívnej situácie.
ID | Kto | Úloha | Termín | Stav |
9.4 | PM, MK | Vytvoriť algoritmus obzerania sa hráča, spustiť simulácie a vyhodnotiť ich. | 21.02.2007 | 100% |
10.2 | PC | Pokúsiť sa nájsť súťaž, ktorej by sme sa mohli zúčastniť s našim hráčom | 28.2.2007 | 85% |
10.4 | PC, JH | Porovnať iné svetové tímy s naším hráčom | 28.2.2007 | 70% |
10.5 | MJ, PV | Implementovať situáciu (nech nejak funguje) | 28.2.2007 | 90% |
10.6. | MJ, PV | Dokončiť k situácii ukončovacie podmienky | 7.3.2007 | 90% |
12.3 | JH, PC | Úprava brankára aby pri výkope náhodne nenahral súperovi. Nájdenie vhodnej pozície pre výkop a teleportácia brankára na túto pozíciu | 14.3.2007 | 90% |
12.1 | JH | Kódovanie/dekódovainie správ hráčom | 14.3.2007 | 40% |
12.4 | PC, JH | Zistenie, prečo brankár kope do lopty, aj keď ju nedočiahne, čím sa vyčerpáva a oprava tejto chyby | 14.3.2007 | 10% |
13.1 | JH | Vylepšiť vnútorný svet hráča (využiť coacha) | 14.3.2007 | 40% |
13.2 | PC | Vylepšenie brankára (obmedzenie použitia šmýkačky, otočiť obdĺžnik chytania rohom k lopte...) | 21.3.2007 | 30% |
ID | Kto | Úloha | Termín |
14.1 | JH | Dokončiť vnútorný svet hráča (využiť coacha) | ASAP |
14.2 | PC | Dokončiť vylepšenie brankára (obmedzenie použitia šmýkačky, otočiť obdĺžnik chytania rohom k lopte...) | 28.3.2007 |
14.3 | MJ,PV | Dokončiť prácu na útočnej situácii, implementovať obrannú situáciu | 28.3.2007 |
14.4 | ALL | Upraviť coach-a aby vypisoval štatistiky aj v "release" verzii | 28.3.2007 |
14.5 | MK | Implementovať spôsob obzerania vedúceho v cykloch | 28.3.2007 |
14.6 | MK,PM | Pozrieť spracovávanie VI a upraviť ho podľa pripomienky ML | 28.3.2007 |
14.7 | ALL | Implementovať zmenu vedúceho počas hry | 28.3.2007 |
14.8 | ALL | Zabezpečiť správne vyhodnocovanie zachytenia prihrávok | 28.3.2007 |
14.9 | ALL | Vyrobiť základný návrh posteru na konferenciu | 28.3.2007 |
ML - Marián Lekavý (pedagogický vedúci), PC - Peter Cséfalvay, JH - Ján Hric, MJ - Miroslav Jakuš, MK - Martin Kútny, PM - Peter Mišák, PV - Pavol Vrba, ALL - všetci členovia tímu