Zápis zo stretnutia tímu

Číslo stretnutia: 14
Dátum: 21.3.2007 13:00
Miesto: Softvérové štúdio (D07b)
Zapisovateľ: Miroslav Jakuš

Prítomní:

Pedagogický vedúci: Ing. Marián Lekavý
Členovia tímu: Peter Cséfalvay, Ján Hric, Miroslav Jakuš, Martin Kútny, Peter Mišák, Pavol Vrba

Téma stretnutia

Stretnutie sme zahájili sledovaním zápasu nášho hráča počas ktorého nás PC oboznámil o výsledkoch jeho práce na brankárovi. Za najväčšiu chybu označil spôsob vykopávania lopty a celkové hýbanie brankára v bránkovisku(nevhodný spôsob sledovania okolia a samotného konania brankára), čo sme mali možnosť pozorovať aj na sledovanom zápase. Diskutovali sme aj dalšie nedostatky ktoré sme pozorovali v správaní hráča - najmä nevhodný spôsob zachytávania lopty a samotného vyhodnotenia bodu zachytenia lopty. Ďalším nedostatkom je nedostatočná aktivita hráča v súperovej 16tke. Na to má vplyv vyhodnotenie najvhodnejšej akcie pomocou gradientovej mapy. ML navrhol upraviť váhy striel a prihrávok v prípade vyhodnocovania strely. Tento návrh sa ukázal ako dobrý a zlepšujúci útočné schopnosti hráča. Potom nás PM oboznámil s výsledkom jeho analýzy prehľadu okolia hráčov za cieľom zvolenia správneho vedúceho. Z jeho poznatkov vyplynulo, že najvhodnejšia pozícia pre vedúceho bude vo vzdialenosti 12 až 20m od lopty na udržanie "vodcovstva" a v následnej diskusii sme sa zhodli na vzdialenosti 14 až 18m od lopty na hľadanie vhodných kandidátov na nového vedúceho. Potom nám MK a PM oznámili ich poznatky ohľadne spracúvania vizuálnych informácií(VI), kedy dochádzalo k viacnásobnému spracúvaniu tých istých informácií. Je potrebné zabezpečiť správne spracovanie VI, na čo podľa ML je vhodné sledovať príchod správy "SenseBody" v každom cykle a na základe nej spracovávať informácie. Potom nás MK informoval ohľadne výsledkov, ktoré dosiahol pri riešení spôsobu obzerania vedúceho. Z diskusie vyplynulo, že je potrebné, aby vedúci sledoval okolie a loptu v cykloch "na loptu - niekam inam". V ďalšej časti stretnutia sme sa venovali diskusii ohľadne vnútorného sveta hráča a implementácie situácií. JH pozorovaním zistil, že vek nie je uvažovaný pri vyhodnocovaní najvhodnejšieho spoluhráča na prihrávku. Navrhol, aby sa implementovala aj kontrola veku hráčov a taktiež aj úpravu váh v gradientovej mape v závislosti od veku príslušných poznatkov hráča. Poslednou témou stretnutia boli herné situácie. Na základe pripomienky ML bude nutné zmeniť výber krídelného hráča v situácii. MJ a PV náz oboznámili s doterajšími výsledkami implementácie situácií a taktiež padol návrh na implementovanie defenzívnej situácie.

Kľúčové závery

  1. Musíme vylepšiť vnútorný svet hráča.
  2. Nadalej pokračujeme vo vylepšovaní brankára a algoritme určenia vedúceho.
  3. Najmä MJ a PV, v spolupráci s JH, sa venujú implementácii formácie.

Revízia zadaných úloh

ID Kto Úloha Termín Stav
9.4 PM, MK Vytvoriť algoritmus obzerania sa hráča, spustiť simulácie a vyhodnotiť ich. 21.02.2007 100%
10.2 PC Pokúsiť sa nájsť súťaž, ktorej by sme sa mohli zúčastniť s našim hráčom 28.2.2007 85%
10.4 PC, JH Porovnať iné svetové tímy s naším hráčom 28.2.2007 70%
10.5 MJ, PV Implementovať situáciu (nech nejak funguje) 28.2.2007 90%
10.6. MJ, PV Dokončiť k situácii ukončovacie podmienky 7.3.2007 90%
12.3 JH, PC Úprava brankára aby pri výkope náhodne nenahral súperovi. Nájdenie vhodnej pozície pre výkop a teleportácia brankára na túto pozíciu 14.3.2007 90%
12.1 JH Kódovanie/dekódovainie správ hráčom 14.3.2007 40%
12.4 PC, JH Zistenie, prečo brankár kope do lopty, aj keď ju nedočiahne, čím sa vyčerpáva a oprava tejto chyby 14.3.2007 10%
13.1 JH Vylepšiť vnútorný svet hráča (využiť coacha) 14.3.2007 40%
13.2 PC Vylepšenie brankára (obmedzenie použitia šmýkačky, otočiť obdĺžnik chytania rohom k lopte...) 21.3.2007 30%

Nové úlohy

ID Kto Úloha Termín
14.1 JH Dokončiť vnútorný svet hráča (využiť coacha) ASAP
14.2 PC Dokončiť vylepšenie brankára (obmedzenie použitia šmýkačky, otočiť obdĺžnik chytania rohom k lopte...) 28.3.2007
14.3 MJ,PV Dokončiť prácu na útočnej situácii, implementovať obrannú situáciu 28.3.2007
14.4 ALL Upraviť coach-a aby vypisoval štatistiky aj v "release" verzii 28.3.2007
14.5 MK Implementovať spôsob obzerania vedúceho v cykloch 28.3.2007
14.6 MK,PM Pozrieť spracovávanie VI a upraviť ho podľa pripomienky ML 28.3.2007
14.7 ALL Implementovať zmenu vedúceho počas hry 28.3.2007
14.8 ALL Zabezpečiť správne vyhodnocovanie zachytenia prihrávok 28.3.2007
14.9 ALL Vyrobiť základný návrh posteru na konferenciu 28.3.2007

ML - Marián Lekavý (pedagogický vedúci), PC - Peter Cséfalvay, JH - Ján Hric, MJ - Miroslav Jakuš, MK - Martin Kútny, PM - Peter Mišák, PV - Pavol Vrba, ALL - všetci členovia tímu