Zápis zo stretnutia tímu

Číslo stretnutia: 13
Dátum: 14.3.2007 13:00
Miesto: Softvérové štúdio (D07b)
Zapisovateľ: Peter Mišák

Prítomní:

Pedagogický vedúci: Ing. Marián Lekavý
Členovia tímu: Peter Cséfalvay, Ján Hric, Miroslav Jakuš, Martin Kútny, Peter Mišák, Pavol Vrba

Téma stretnutia

Na začiatku stretnutia nás JH oboznámil o svojej práci a objavoch chýb v správaní sa hráča. Zjednotili sme sa, že je potrebné zistiť, či môže hráč počuť sám seba. Tiež sme naznačili potrebu vyhľadania a odstránenie "mŕtveho kódu". Veľmi závažnou vadou nášho hráča je značne skreslený prehľad o svete. Rozhodli sme sa, že pri hodnotení stavu sveta sa treba riadiť "coachom". MJ a PM nadhodili potrebu zvýšiť pravdepodobnosť streľby na bránu pri akciách pred súperovou bránou. Potom PC zhodnotil svoju prácu na brankárovi počas predchádzajúceho týžďna. Nasledovala rozprava o šmýkačke brankára, navrhli sme použitie šmýkačky iba vtedy, keď nemožno použiť chytenie lopty (do 5 cyklov po pokuse o chytenie lopty). Spoločne sme diskutovali o možnostiach chytania brankára a o výhodách chytania oproti šmýkačke. Potom MJ a PV zreferovali ako postupovali pri implementácii herných situácií. MK nám oznámil, že implementoval obzerania sa hráča, avšak narazil na viaceré problémy, tiež súvisiace s vnútorným svetom hráča, ktoré bude treba odstrániť. PM bude musiet ďalej pracovať na hodnotení štatistických údajov zo zápasov, pričom treba vyhodnotiť: (1) hráča, kt. najviac vidí na základe informácií o jeho pozícii, (2) koľko hráč vidí na základe vzdialenosti od lopty. Treba pritom skúsiť brať do úvahy jednak údaje o spoluhráčoch a protihráčoch a údaje len o spoluhráčoch.

Kľúčové závery

  1. Musíme vylepšiť vnútorný svet hráča.
  2. Nadalej pokračujeme vo vylepšovaní brankára a algoritme určenia vedúceho.
  3. Najmä MJ a PV, v spolupráci s JH, sa venujú implementácii formácie.

Revízia zadaných úloh

ID Kto Úloha Termín Stav
9.4 PM, MK Vytvoriť algoritmus obzerania sa hráča, spustiť simulácie a vyhodnotiť ich. 21.02.2007 80%
10.2 PC Pokúsiť sa nájsť súťaž, ktorej by sme sa mohli zúčastniť s našim hráčom 28.2.2007 85%
10.4 PC, JH Porovnať iné svetové tímy s naším hráčom 28.2.2007 70%
10.5 MJ, PV Implementovať situáciu (nech nejak funguje) 28.2.2007 60%
10.6. MJ, PV Dokončiť k situácii ukončovacie podmienky 7.3.2007 80%
12.3 JH, PC Úprava brankára aby pri výkope náhodne nenahral súperovi. Nájdenie vhodnej pozície pre výkop a teleportácia brankára na túto pozíciu 14.3.2007 80%
12.1 JH Kódovanie/dekódovainie správ hráčom 14.3.2007 20%
12.4 PC, JH Zistenie, prečo brankár kope do lopty, aj keď ju nedočiahne, čím sa vyčerpáva a oprava tejto chyby 14.3.2007 10%

Nové úlohy

ID Kto Úloha Termín
13.1 JH Vylepšiť vnútorný svet hráča (využiť coacha) ASAP
13.2 PC Vylepšenie brankára (obmedzenie použitia šmýkačky, otočiť obdĺžnik chytania rohom k lopte...) 21.3.2007

ML - Marián Lekavý (pedagogický vedúci), PC - Peter Cséfalvay, JH - Ján Hric, MJ - Miroslav Jakuš, MK - Martin Kútny, PM - Peter Mišák, PV - Pavol Vrba, ALL - všetci členovia tímu