Zápis zo stretnutia tímu

Číslo stretnutia: 12
Dátum: 7.3.2007 13:00
Miesto: Softvérové štúdio (D07b)
Zapisovateľ: Martin Kútny

Prítomní:

Pedagogický vedúci: Ing. Marián Lekavý
Členovia tímu: Peter Cséfalvay, Ján Hric, Miroslav Jakuš, Martin Kútny, Peter Mišák, Pavol Vrba

Téma stretnutia

V úvode prebehla diskusia o situácii 'prienik po krídle'. Treba ešte doprogramovať určenie rolí v rámci situácie pomocou vedúceho. Dohodli sme sa na formáte správy. Bolo by dobré, keby brankár vedel zakričať na vedúceho, aby poslal jedného hráča k vzdialenejšej tyčke, kvôli posilneniu obrany. PM a ML vášnivo rozoberali vyhodnocovanie počtu hráčov v závislosti od čísla hráča a vzdialenosti od lopty. Ďalej sa bude zaznamenávať len počet priateľských hráčov. Vyhodnotenie hráča, ktorý najviac vidí PM skúsi aj na základe informácie o pozícii lopty a vlastníkovi lopty. PM nebude vyhodnocovať, koľko toho hráč vidí, na základe množstva informácie o svete, ktorý daný hráč vidí. Vymysleli sme, že vedúci by mal vyhodnocovať ťažisko hráčov (bod, z ktorého je najbližšie k väčšine hráčov). Nebolo by zlé vyhodnocovať aj ťažisko súperovho tímu, ale neviem načo by to bolo vhodné. MK bude pokračovať v algoritme obzerania za účelom vyhodnotenia najvhodnejšieho vedúceho. JH referoval o schopnostiach brankára Fiitby. Ak brankár nevie, komu by prihral pri výkope, nahráva na náhodné miesto. Toto bude treba zmeniť tak, aby brankár nenahrával neúmyselne súperovi. V brankárovi našiel chybu, ktorá spôsobuje, že brankár v určitej situácii vykopáva loptu, ale pritom ju nevlastní, čo spôsobí, že brankár sa vyčerpá a po cca 100 cykloch neúspešného rozohrávania nakoniec rozohrá súper.

Kľúčové závery

  1. Nadalej pokračujeme vo vylepšovaní brankára a algoritme určenia vedúceho.
  2. Najmä MJ a PV, v spolupráci s JH, sa venujú implementácii formácie.

Revízia zadaných úloh

ID Kto Úloha Termín Stav
9.3 PC, JH Určiť možnosti vylepšenia brankára. 21.02.2007 100%
9.4 PM, MK Vytvoriť algoritmus obzerania sa hráča, spustiť simulácie a vyhodnotiť ich. 21.02.2007 50%
10.1 ALL Upraviť správy, ktoré si hráči medzi sebou posielajú tak, aby boli zjednotené so správami, ktoré vymysleli predchádzajúce tímy dlhodobá 100%
10.2 PC Pokúsiť sa nájsť súťaž, ktorej by sme sa mohli zúčastniť s našim hráčom 28.2.2007 85%
10.4 PC, JH Porovnať iné svetové tímy s naším hráčom 28.2.2007 60%
10.5 MJ, PV Implementovať situáciu (nech nejak funguje) 28.2.2007 60%
10.6. MJ, PV Dokončiť k situácii ukončovacie podmienky 7.3.2007 50%

Nové úlohy

ID Kto Úloha Termín
12.1 JH Kódovanie/dekódovainie správ hráčom 14.3.2007
12.3 JH, PC Úprava brankára aby pri výkope náhodne nenahral súperovi. Nájdenie vhodnej pozície pre výkop a teleportácia brankára na túto pozíciu 14.3.2007
12.4 PC, JH Zistenie, prečo brankár kope do lopty, aj keď ju nedočiahne, čím sa vyčerpáva a oprava tejto chyby 14.3.2007
12.5 MK Dokončenie implementácie obzerania vedúceho hráča ASAP

ML - Marián Lekavý (pedagogický vedúci), PC - Peter Cséfalvay, JH - Ján Hric, MJ - Miroslav Jakuš, MK - Martin Kútny, PM - Peter Mišák, PV - Pavol Vrba, ALL - všetci členovia tímu