Zápis zo stretnutia tímu

Číslo stretnutia: 11
Dátum: 28.02.2007 13:00
Miesto: Softvérové štúdio (D07b)
Zapisovateľ: Pavol Vrba

Prítomní:

Pedagogický vedúci: Ing. Marián Lekavý
Členovia tímu: Peter Cséfalvay, Ján Hric, Miroslav Jakuš, Martin Kútny, Peter Mišák, Pavol Vrba

Téma stretnutia

Témou stretnutia bola hlavne revízia úloh z predchádzajúceho týždňa. PM mal za úlohu analýzu toho, koľko vidí každý hráč v každom cykle. Skúšal program C 4.5. Diskutovali sme o pravidlách, ktoré by bolo vhodné použiť v C4.5 a v C5. Dospeli sme k názoru, že by bolo vhodné používať len pravidlá, že vidí veľa, stredne, málo alebo nič. ML dal tipy na prácu v programe C5.
PC a JH informovali o testoch brankárov tímov, ktorých skúšali. Okrem nášho (FIITBA) skúšali aj bránkárov z UvA a Deravej kopačky. Brankár z Deravej kopačky má svojský spôsob zachytávania lopty, vybieha totiž trochu šikmo za loptou. Brankár z Fiitby bol napríklad veľmi dobrý v situácii jeden na jedného. Všeobecne veľa gólov inkasovali brankári hneď po chybnej rozohrávke. S tým súvisí aj správne využitie teleportovania brankára pri rozohrávke. Dohodli sme sa, že musíme hlavne vylepšiť rozohrávku a skombinovať najlepšie vlastnosti z brankárov. Ďalej by sme sa mali venovať aj spracovaniu situácie, keď za loptou nikto nebeží, lebo každý predpokláda, že k nej je bližšie niekto iný, kto by mal ísť po ňu. Padol aj nápad novej situácie, ktorá by mohla pomôcť v obrane. Pri obranných situáciách by sme mohli postaviť jedného obrancu k vzdialenejšej žrdi, kde by mohol zaskakovať za brankára, v prípade prenesenia hry na druhú stranu.
PV referoval o progrese s útočnou situáciou. Rozobrali sme návrh riešenia, o funkciách, ktoré by sa mohli implementovať, aby bol kód ľahšie udržiavateľný a aby sa mohli pridávať ďalšie funkcie. ML odporúčal pozrieť si kód Deravej kopačky. Vhodná by bola jedna funkcia, ktorá by spravovala proces nejakej situácie na začiatku funckií BehavewithBall a BehavewithoutBall.
PC ešte spomenul problémy pri pokuse spustiť program na trénovanie a mailing liste.

Kľúčové závery

  1. Zjednotíme najlepšie vlastnosti brankárov.
  2. Návrh novej hernej situácie.

Revízia zadaných úloh

ID Kto Úloha Termín Stav
9.3 PC, JH Určiť možnosti vylepšenia brankára. 21.02.2007 80%
9.4 PM, MK Vytvoriť algoritmus obzerania sa hráča, spustiť simulácie a vyhodnotiť ich. 21.02.2007 20%
9.6 PC Napísať úvod článku (Introduction). 23.02.2007 100%
9.7 MJ, PV Napísať návrh situácií do článku. 23.02.2007 100%
9.8 JH Napísať návrh voľby vedúceho do článku. 23.02.2007 100%
9.9 ALL Skompletizovať a poslať článok na IIT-SRC. 26.02.2007 100%
10.1 ALL Upraviť správy, ktoré si hráči medzi sebou posielajú tak, aby boli zjednotené so správami, ktoré vymysleli predchádzajúce tímy dlhodobá 10%
10.2 PC Pokúsiť sa nájsť súťaž, ktorej by sme sa mohli zúčastniť s našim hráčom 28.2.2007 15%
10.3 PC, JH Vyskúšať namiesto nášho brankára brankára Deravej kopačky 28.2.2007 100%
10.4 PC, JH Porovnať iné svetové tímy s naším hráčom 28.2.2007 50%
10.5 MJ, PV Implementovať situáciu (nech nejak funguje) 28.2.2007 50%
10.6. MJ, PV Dokončiť k situácii ukončovacie podmienky 7.3.2007 20%

Nové úlohy

ID Kto Úloha Termín
11.1 MK, PM Vytvoriť algoritmus obzerania sa hráča a zbieranie údajov koľko hráčov vidí 7.3.2007
11.2 PM Pomocou programu C 5 zanalyzovať stav sveta, ktorý vidí hráč a určiť, ktorá pozícia hráča bude najlepšia pre vedúceho 7.3.2007
11.3 PC, JH Pokúsiť sa skombinovať najlepšie vlastnosti hráča a zahrnuť ich do nášho 14.3.2007
11.4 MJ, PV Dokončiť implementáciu útočnej situácie 7.3.2007
11.5 PC Nájsť súťaž, kde by sme mohli náhlasiť nášho hráča 14.3.2007

ML - Marián Lekavý (pedagogický vedúci), PC - Peter Cséfalvay, JH - Ján Hric, MJ - Miroslav Jakuš, MK - Martin Kútny, PM - Peter Mišák, PV - Pavol Vrba, ALL - všetci členovia tímu