Číslo stretnutia: 11
Dátum: 28.02.2007 13:00
Miesto: Softvérové štúdio (D07b)
Zapisovateľ: Pavol Vrba
Prítomní:
Pedagogický vedúci: Ing. Marián Lekavý
Členovia tímu: Peter Cséfalvay, Ján Hric, Miroslav Jakuš, Martin Kútny, Peter Mišák, Pavol Vrba
Témou stretnutia bola hlavne revízia úloh z predchádzajúceho týždňa. PM mal za úlohu analýzu toho, koľko vidí každý hráč v každom cykle. Skúšal program C 4.5. Diskutovali sme o pravidlách, ktoré by bolo vhodné použiť v C4.5 a v C5. Dospeli sme k názoru, že by bolo vhodné používať len pravidlá, že vidí veľa, stredne, málo alebo nič. ML dal tipy na prácu v programe C5.
PC a JH informovali o testoch brankárov tímov, ktorých skúšali. Okrem nášho (FIITBA) skúšali aj bránkárov z UvA a Deravej kopačky. Brankár z Deravej kopačky má svojský spôsob zachytávania lopty, vybieha totiž trochu šikmo za loptou. Brankár z Fiitby bol napríklad veľmi dobrý v situácii jeden na jedného. Všeobecne veľa gólov inkasovali brankári hneď po chybnej rozohrávke. S tým súvisí aj správne využitie teleportovania brankára pri rozohrávke. Dohodli sme sa, že musíme hlavne vylepšiť rozohrávku a skombinovať najlepšie vlastnosti z brankárov. Ďalej by sme sa mali venovať aj spracovaniu situácie, keď za loptou nikto nebeží, lebo každý predpokláda, že k nej je bližšie niekto iný, kto by mal ísť po ňu. Padol aj nápad novej situácie, ktorá by mohla pomôcť v obrane. Pri obranných situáciách by sme mohli postaviť jedného obrancu k vzdialenejšej žrdi, kde by mohol zaskakovať za brankára, v prípade prenesenia hry na druhú stranu.
PV referoval o progrese s útočnou situáciou. Rozobrali sme návrh riešenia, o funkciách, ktoré by sa mohli implementovať, aby bol kód ľahšie udržiavateľný a aby sa mohli pridávať ďalšie funkcie. ML odporúčal pozrieť si kód Deravej kopačky. Vhodná by bola jedna funkcia, ktorá by spravovala proces nejakej situácie na začiatku funckií BehavewithBall a BehavewithoutBall.
PC ešte spomenul problémy pri pokuse spustiť program na trénovanie a mailing liste.
ID | Kto | Úloha | Termín | Stav |
9.3 | PC, JH | Určiť možnosti vylepšenia brankára. | 21.02.2007 | 80% |
9.4 | PM, MK | Vytvoriť algoritmus obzerania sa hráča, spustiť simulácie a vyhodnotiť ich. | 21.02.2007 | 20% |
9.6 | PC | Napísať úvod článku (Introduction). | 23.02.2007 | 100% |
9.7 | MJ, PV | Napísať návrh situácií do článku. | 23.02.2007 | 100% |
9.8 | JH | Napísať návrh voľby vedúceho do článku. | 23.02.2007 | 100% |
9.9 | ALL | Skompletizovať a poslať článok na IIT-SRC. | 26.02.2007 | 100% |
10.1 | ALL | Upraviť správy, ktoré si hráči medzi sebou posielajú tak, aby boli zjednotené so správami, ktoré vymysleli predchádzajúce tímy | dlhodobá | 10% |
10.2 | PC | Pokúsiť sa nájsť súťaž, ktorej by sme sa mohli zúčastniť s našim hráčom | 28.2.2007 | 15% |
10.3 | PC, JH | Vyskúšať namiesto nášho brankára brankára Deravej kopačky | 28.2.2007 | 100% |
10.4 | PC, JH | Porovnať iné svetové tímy s naším hráčom | 28.2.2007 | 50% |
10.5 | MJ, PV | Implementovať situáciu (nech nejak funguje) | 28.2.2007 | 50% |
10.6. | MJ, PV | Dokončiť k situácii ukončovacie podmienky | 7.3.2007 | 20% |
ID | Kto | Úloha | Termín |
11.1 | MK, PM | Vytvoriť algoritmus obzerania sa hráča a zbieranie údajov koľko hráčov vidí | 7.3.2007 |
11.2 | PM | Pomocou programu C 5 zanalyzovať stav sveta, ktorý vidí hráč a určiť, ktorá pozícia hráča bude najlepšia pre vedúceho | 7.3.2007 |
11.3 | PC, JH | Pokúsiť sa skombinovať najlepšie vlastnosti hráča a zahrnuť ich do nášho | 14.3.2007 |
11.4 | MJ, PV | Dokončiť implementáciu útočnej situácie | 7.3.2007 |
11.5 | PC | Nájsť súťaž, kde by sme mohli náhlasiť nášho hráča | 14.3.2007 |
ML - Marián Lekavý (pedagogický vedúci), PC - Peter Cséfalvay, JH - Ján Hric, MJ - Miroslav Jakuš, MK - Martin Kútny, PM - Peter Mišák, PV - Pavol Vrba, ALL - všetci členovia tímu