Zápis zo stretnutia tímu

Číslo stretnutia: 4
Dátum: 08.11.2006 18:00
Miesto: Softvérové štúdio (D07b)
Zapisovateľ: Pavol Vrba

Prítomní:

Pedagogický vedúci: Ing. Marián Lekavý
Členovia tímu: Peter Cséfalvay, Ján Hric, Miroslav Jakuš, Martin Kútny, Peter Mišák, Pavol Vrba

Téma stretnutia

V úvode stretnutia nás PC oboznámil so stavom dokumentu. Navrhol svoju predstavu o štruktúre, ktorú sme s menšími úpravami schválili. Dohodli sme sa, kto bude mať na starosti, ktorú kapitolu. Dohodli sme sa, že budeme vychádzať a pokračovať v hráčovi FIITMEDIA z minulého roku. MK oboznámil ML s návrhom plánu na tento semester, ktorý s ním súhlasil.
JH zreferoval svoje poznatky, ktoré naštudoval z práce o rozpoznávaní štandardných situácií. Týkali sa hlavne úlohy kouča a štatistického vyhodnotenia stratégie. MJ a PV oboznámili ostatných s ich návrhmi stratégií počas hry ako aj štandardných situácií.
Nasledovala plodná diskusia o stratégiách počas hry a ich rozpoznávaní. Diskutovalo sa hlavne o synchronizácii okolitého sveta medzi hráčmi. Dospeli sme k názoru, že naše stratégie bude spúšťať a dirigovať jeden z hráčov, ktorý bude mať najlepší prehľad o dianí na ihrisku - vedúci hry. Diskutovalo sa o jeho určení na začiatku, o výmene tohto postu ako aj spôsobe komunikácie, ktorá bude medzi hráčmi prebiehať. Vedúci by mal vyhodnotiť situáciu, určiť ktorá stratégia sa má použiť. Všetci hráči budú prednostne počúvať jeho a v prípade znamenia, budú vedieť aké sú ich úlohy a takisto budú vedieť, čo robiť v prípade neúspechu napr. odobratia lopty.
PC zreferoval poznatky nadobudnuté z práce o využití heterogénnych hráčov a rozhodli sme sa, že by bolo vhodné zaoberať sa aj touto oblasťou. Znamenalo by to upravenie funkcií na najnižšej úrovni, aby si hráči uvedomili svoju "výnimočnosť" a rozpoznanie takýchto hráčov (ako u seba tak aj u súpera). Takisto je potrebné vyriešiť problém, na aké posty, dať akých hráčov s akými vlastnosťami.

Kľúčové závery

  1. Rozhodli sme sa, že budeme vychádzať a pokračovať v hráčovi FIITMEDIA z minulého roku.
  2. Pokúsime sa implementovať riadenie stratégií počas zápasu ako aj štandardných situácií "vedúcim hry", ktorý bude vydávať pokyny ostatným spoluhráčom.
  3. Budeme sa zaoberať aj možnosťou využitia heterogénnych hráčov.

Revízia zadaných úloh

ID Kto Úloha Termín Stav
1.2 ALL Preštudovať manuál k serveru so zameraním sa na fyziku a protokol medzi serverom a hráčmi. dlhodobá 20%
2.1 PV, JH Preskúmať zdrojový kód vybraného hráča a preveriť možnosť nízkoúrovňových chýb hráča. dlhodobá 10%
3.1 MK Vypracovať plán projektu na zimný semester. 2.11.2006 100%
3.2 MK Rozbehať SS server v.10 a zistiť rozdiely oproti v.9.xx 2.11.2006 0%
3.3 PM Preveriť možnosť využitia a sfunkčnenia neurónovej siete v tíme Fiitmedia. 2.11.2006 100%
3.4 PV Naštuduovať pravidlá hry robocup a oboznámiť s nimi ostatných členov na najbližšom stretnutí. 2.11.2006 50%
3.5 MJ, PV Vytvoriť zoznam štandardných situácií počas hry. 2.11.2006 100%
3.6 MK Vytvoriť šablónu pre diagramy a opisy štandardných situácií. 2.11.2006 100%
3.7 ALL Analýza štandardných situácií. 2.11.2006 100%
3.8 ML Dodanie diplomovej práce o rozpoznávaní štandardných situácií v Robocupe. ASAP DONE
3.9 JH Naštudovať prácu o rozpoznávaní štandardných situácií. 2.11.2006 100%
3.10. PC Vytvoriť šablónu projektovej dokumentácie. Založiť kostru dokumentu analýzy. 2.11.2006 80%
3.11. PC Zozbierať od členov tímu analýzy hráčov a zapracovať ich do dokumentu analýzy. 2.11.2006 100%

Nové úlohy

ID Kto Úloha Termín
4.1 PM Vypracovať dôkladnú analýzu tímu FIITMEDIA, ktorú by sme mohli použiť do dokumentu. 15.11.2006
4.2 JH Prečítať a skontrolovať dokument, odstrániť pravopisné chyby. 15.11.2006
4.3 PC Dokončiť kostru dokumentu. ASAP
4.4 PV Vypracovať analýzu servera, ktorú použijeme v dokumente. 15.11.2006
4.5 MK Naštudovať konvenciu fiitmedie, vypracovať konvenciu programovania, ktorú budeme používať. 15.11.2006
4.6 JH Vypracovať návrh "vedúceho hry" 15.11.2006
4.7 PM Analýza servera v10.0 15.11.2006
4.8 MK Nakopírovať zdrojové súbory fiitmedie do SVN ASAP

ML - Marián Lekavý (pedagogický vedúci), PC - Peter Cséfalvay, JH - Ján Hric, MJ - Miroslav Jakuš, MK - Martin Kútny, PM - Peter Mišák, PV - Pavol Vrba, ALL - všetci členovia tímu