Zadanie projektu

Téme RoboCup, presnejšie lige simulovaného robotického futbalu sa naši študenti venujú už šesť rokov. Tímy študentov, či už v rámci umelej inteligencie alebo tímového projektu, sa snažia vytvárať a vylepšovať programy, ktoré simulujú správanie sa futbalového hráča. Každý tím sa v rámci obmedzení, určených pravidlami hry futbal a špecifikami simulačného prostredia, snaží vytvoriť čo najlepšieho hráča. Mužstvo, vytvorené z takýchto hráčov, by malo vyhrať nad mužstvom súpera. O súťaži a doterajšej činnosti je dosť popísané aj na stránke STU turnaj v simulovanom robotickom futbale.

Simulácia futbalu doteraz prebiehala iba v dvoch rozmeroch. Pre zvýšenie reálnosti simulácie bolo vytvorené 3D simulačné prostredie, ktoré podstatne rozširuje možnosti hry. 3D simulačné prostredie sa pomerne výrazne líši od doposiaľ používaného 2D prostredia, a to jednak spôsobom simulácie, ale hlavne možnosťami ktoré poskytuje hráčom.

Hlavným cieľom projektu bude vytvoriť hráča pre 3D simuláciu, ktorý umožní ďalším tímom pokračovať v tejto práci. Keďže pôjde o vytvorenie novej platformy pre ďalší vývoj, základnými požiadavkami sú prehľadnosť a ďalšia rozširovateľnosť, a to na úrovni návrhu aj implementácie. Dôraz pri vytváraní hráča by mal byť kladený na dobre prepracované a odladené nižšie schopnosti hráča, ktoré umožnia hráčovi spracovávať vnemy z prostredia a efektívne konať v prostredí (pohybovať sa, pracovať s loptou). Hoci pôjde o vytvorenie nového hráča, bude možné pri návrhu a implementácii čerpať z veľkého množstva prístupov existujúcich v 2D simulácii. Zimný semester je vyhradený na oboznámenie sa s celým simulačným prostredím, a takisto s existujúcimi hráčmi, ďalej návrhu a prototypovej realizácii hráča. Súčasťou bude aj vytvorenie plánu implementácie a overovania prístupu v nasledovnom semestri. V letnom semestri nás čaká podrobné vypracovanie návrhu a jeho implementovanie a overovanie. Nemenej podstatnou časťou projektu bude vytvorenie dokumentácie, ktorá poskytne tímom v ďalších rokoch odrazový mostík pri použití vytvoreného hráča.