|
|
Zápisnica č.8
Dátum: 29.11.2004
Čas: 15:50 - 18:50
Miesto: softvérové štúdio, FIIT STU
Prítomní:
Pedagóg: Ing. Ivan Kapustík (IK)
Členovia Tímu: Martin Pozor (MP), Filip Pucher (FP), Michal Štípek (MŠ), Marián Tínes (MT), Peter Tóth (PT), Dalibor Zahorák (DZ)
Zapisoval: Michal Štípek
Téma stretnutia: Zhodnotenie dokumentácie a posudku, diskusia k implementácii
Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia:
id |
Stav |
1 |
Bol nainštalovaný CVS server, avšak kvôli technickým problémom ešte
neboli vytvorené kontá pre jednotlivých členov tímu. |
2 |
Nestihli sme rozobrať všetky časti posudku konkurenčného tímu. Úloha
bude pokračovať aj v nasledujúcom týždni. |
3 |
DZ začal implementovať časť prototypu - rozdelenie ihriska na zóny. |
4 |
PT a MŠ začali implementovať časť prototypu - formácie. |
5 |
MŠ začal implementovať časť prototypu - prioritizácia freeform správ. |
6 |
MT začal pracovať na implementácii prototypu - úprava brankára. |
7 |
MP začal pracovať na implementácii prototypu - nové komunikačné
správy. |
Priebeh stretnutia:
- IK nám predniesol svoje pripomienky k odovzdanej dokumentácii. Vo
všeobecnosti bol, až na pár drobných chybičiek, s priebežnou
dokumentáciou spokojný. Medzi nedostatky, ktoré nám IK vytkol patrí
najmä:
- niektoré gramatické chyby
- v dokumentácii k riadeniu treba ku komunikácii doplniť
zhodnotenie
- v takých prípadoch, v ktorých je to možné, treba používať
slovenské výrazy (napr. flag - zástavka)
- vo výslednej dokumentácii by sa mal nachádzať aj hrubý plán na
letný semester
- IK nám poskytol ďalšie informácie k predmetu Tímový projekt. Tieto
informácie sa týkali výslednej dokumentácie a organizácie predmetu
v letnom semestri. IK nám zdôraznil, že kvôli ladeniu a dodatočným
úpravám bude nutné výsledný produkt v letnom semestri dokončiť
v dostatočnom predstihu. S daným faktom treba počítať už pri
vytváraní hrubého plánu na letný semester.
- V súvislosti s predchádzajúcim bodom nám IK zdôraznil, že mnoho
vlastností hráča sa dá implementovať paralelne, a že jednotlivé časti sú
medzi sebou príliš prepojené. Kvôli tomu nám veľké množstvo času
zaberie odladenie hráča a nájdenie vhodnej kombinácie rôznych
parametrov.
- IK nám povedal, že technickú dokumentáciu vrátane niektorých
použitých nástrojov (ako napr. Doxygen) stačí umiestniť na CD nosič
a v texte na ne pridať len odkaz. To sa však týka až odovzdávania
práce v letnom semestri.
- V ďalšej časti stretnutia sme rozoberali niektoré úlohy týkajúce sa
implementácie:
- Pri prechode zónami treba zabezpečiť, aby sa správanie hráča
menilo až s určitým oneskorením, čím by sme zabezpečili
plynulejší a efektívnejší prechod zónami.
- Treba implementovať dynamickú zmenu hraníc zón a postavenia
hráčov vo formácii podľa stavu na ihrisku. Pri rozostaveniach
hráčov stačí upravovať len x-ovú súradnicu.
- Pri určovaní pozície treba pri nedostatočnom počte zástaviek
v zornom uhle hráča eliminovať efekt "skákania".
- Pri striedaní sa serveru posiela len informácia o hráčovi, ktorého
chceme vystriedať. Namiesto tohto hráča vyberieme niektorého
z voľných hráčov.
- Výberu heterotypov treba venovať veľkú pozornosť, pretože
niektoré heterotypy sa môžu na danú pozíciu hodiť menej ako
štandardní hráči.
- U brankára je dôležitejšia rýchlosť a zrýchlenie ako dosah. Brankár
sa totiž po lopte môže hodiť. Pri výbere brankára je výhodnejšie
použiť štandardného hráča a nie heterotyp.
- IK nám zapožičal dva diplomové projekty venujúce sa problematike
robotického futbalu. Informácie uvedené v týchto materiáloch nám
môžu poslúžiť ako inšpirácia pri riešení niektorých problémov, ale aj
pri implementácii nových nápadov. Štúdiom týchto materiálov sme
poverili MT.
- Na konci stretnutia sme detailne analyzovali posudok konkurenčného
tímu. Každý člen tímu sa vyjadril k príslušným častiam posudku.
Úlohy do nasledujúceho stretnutia:
id |
Úloha |
Zodpovedný |
1 |
Vytvoriť kontá na CVS serveri a uviesť ho do plnej prevádzky. |
PT |
2 |
Dokončiť reakciu na posudok konkurenčného tímu. |
FP
(v spolupráci
s ostatnými) |
3 |
Pokračovať v implementácii prototypu - rozdelenie ihriska na zóny. |
DZ |
4 |
Pokračovať v implementácii prototypu - formácie. |
PT + MŠ |
5 |
Pokračovať v implementácii prototypu - prioritizácia freeform správ. |
MŠ |
6 |
Pokračovať v implementácii prototypu - úprava brankára. |
MT |
7 |
Pokračovať v implementácii prototypu - nové komunikačné správy. |
MP |
8 |
Začať študovať diplomové projekty venujúce sa problematike
robotického futbalu. |
MT |
|
|