novinky
o nás
o projekte
stretnutia
plán
download
odkazy
iné
Zápisnica č.8

Dátum: 29.11.2004
Čas: 15:50 - 18:50
Miesto: softvérové štúdio, FIIT STU

Prítomní:

Pedagóg: Ing. Ivan Kapustík (IK)
Členovia Tímu: Martin Pozor (MP), Filip Pucher (FP), Michal Štípek (MŠ), Marián Tínes (MT), Peter Tóth (PT), Dalibor Zahorák (DZ)
Zapisoval: Michal Štípek

Téma stretnutia: Zhodnotenie dokumentácie a posudku, diskusia k implementácii

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia:
id Stav
1 Bol nainštalovaný CVS server, avšak kvôli technickým problémom ešte
neboli vytvorené kontá pre jednotlivých členov tímu.
2 Nestihli sme rozobrať všetky časti posudku konkurenčného tímu. Úloha
bude pokračovať aj v nasledujúcom týždni.
3 DZ začal implementovať časť prototypu - rozdelenie ihriska na zóny.
4 PT a MŠ začali implementovať časť prototypu - formácie.
5 MŠ začal implementovať časť prototypu - prioritizácia freeform správ.
6 MT začal pracovať na implementácii prototypu - úprava brankára.
7 MP začal pracovať na implementácii prototypu - nové komunikačné správy.


Priebeh stretnutia:
  • IK nám predniesol svoje pripomienky k odovzdanej dokumentácii. Vo všeobecnosti bol, až na pár drobných chybičiek, s priebežnou dokumentáciou spokojný. Medzi nedostatky, ktoré nám IK vytkol patrí najmä:
    • niektoré gramatické chyby
    • v dokumentácii k riadeniu treba ku komunikácii doplniť zhodnotenie
    • v takých prípadoch, v ktorých je to možné, treba používať slovenské výrazy (napr. flag - zástavka)
    • vo výslednej dokumentácii by sa mal nachádzať aj hrubý plán na letný semester
  • IK nám poskytol ďalšie informácie k predmetu Tímový projekt. Tieto informácie sa týkali výslednej dokumentácie a organizácie predmetu v letnom semestri. IK nám zdôraznil, že kvôli ladeniu a dodatočným úpravám bude nutné výsledný produkt v letnom semestri dokončiť v dostatočnom predstihu. S daným faktom treba počítať už pri vytváraní hrubého plánu na letný semester.
  • V súvislosti s predchádzajúcim bodom nám IK zdôraznil, že mnoho vlastností hráča sa dá implementovať paralelne, a že jednotlivé časti sú medzi sebou príliš prepojené. Kvôli tomu nám veľké množstvo času zaberie odladenie hráča a nájdenie vhodnej kombinácie rôznych parametrov.
  • IK nám povedal, že technickú dokumentáciu vrátane niektorých použitých nástrojov (ako napr. Doxygen) stačí umiestniť na CD nosič a v texte na ne pridať len odkaz. To sa však týka až odovzdávania práce v letnom semestri.
  • V ďalšej časti stretnutia sme rozoberali niektoré úlohy týkajúce sa implementácie:
    • Pri prechode zónami treba zabezpečiť, aby sa správanie hráča menilo až s určitým oneskorením, čím by sme zabezpečili plynulejší a efektívnejší prechod zónami.
    • Treba implementovať dynamickú zmenu hraníc zón a postavenia hráčov vo formácii podľa stavu na ihrisku. Pri rozostaveniach hráčov stačí upravovať len x-ovú súradnicu.
    • Pri určovaní pozície treba pri nedostatočnom počte zástaviek v zornom uhle hráča eliminovať efekt "skákania".
    • Pri striedaní sa serveru posiela len informácia o hráčovi, ktorého chceme vystriedať. Namiesto tohto hráča vyberieme niektorého z voľných hráčov.
    • Výberu heterotypov treba venovať veľkú pozornosť, pretože niektoré heterotypy sa môžu na danú pozíciu hodiť menej ako štandardní hráči.
    • U brankára je dôležitejšia rýchlosť a zrýchlenie ako dosah. Brankár sa totiž po lopte môže hodiť. Pri výbere brankára je výhodnejšie použiť štandardného hráča a nie heterotyp.
  • IK nám zapožičal dva diplomové projekty venujúce sa problematike robotického futbalu. Informácie uvedené v týchto materiáloch nám môžu poslúžiť ako inšpirácia pri riešení niektorých problémov, ale aj pri implementácii nových nápadov. Štúdiom týchto materiálov sme poverili MT.
  • Na konci stretnutia sme detailne analyzovali posudok konkurenčného tímu. Každý člen tímu sa vyjadril k príslušným častiam posudku.
Úlohy do nasledujúceho stretnutia:
id Úloha Zodpovedný
1 Vytvoriť kontá na CVS serveri a uviesť ho do plnej prevádzky. PT
2 Dokončiť reakciu na posudok konkurenčného tímu. FP
(v spolupráci
s ostatnými)
3 Pokračovať v implementácii prototypu - rozdelenie ihriska na zóny. DZ
4 Pokračovať v implementácii prototypu - formácie. PT + MŠ
5 Pokračovať v implementácii prototypu - prioritizácia freeform správ.
6 Pokračovať v implementácii prototypu - úprava brankára. MT
7 Pokračovať v implementácii prototypu - nové komunikačné správy. MP
8 Začať študovať diplomové projekty venujúce sa problematike
robotického futbalu.
MT
    novinky | o nás | o projekte | stretnutia | plán | download | odkazy | iné
design by votrelec (2004)