|
|
Zápisnica č.16
Dátum: 7.4.2005
Čas: 13:00 - 16:00
Miesto: softvérové štúdio
Prítomní:
Pedagóg: -
Ing. Ivan Kapustík (IK)
Členovia Tímu: Martin Pozor (MP), Michal Štípek (MŠ), Marián Tínes (MT), Peter Tóth (PT), Dalibor Zahorák (DZ)
Zapisoval: Michal Štípek
Téma stretnutia:
Diskusia ohľadom priebehu implementácie
Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia:
id |
Stav |
1 |
Správa "Pusti" bola implementovaná. |
2 |
Zatiaľ sa nepodarilo presne určiť príčinu toho, prečo hráči vykopávajú loptu po čiare. Úloha pokračuje aj v nasledujúcom týždni. |
3 |
Úlohu sa nepodarilo dokončiť. Pokračuje v nasledujúcom týždni. |
4 |
Diagram bol vytvorený. Treba k nemu ešte vytvoriť popis jednotlivých častí. |
5 |
Úloha nebola úplne dokončená. Pokračuje aj v nasledujúcom týždni. |
6 |
Metódy pre posielanie správ boli zatiaľ implementované len v koučovi. Je ešte potrebné implementovať ich spracovanie v samotnom hráčovi. |
7 |
Posuny hráčov vo formácii v smere osi y boli dokončené. |
8 |
Úloha splnená. |
Priebeh stretnutia:
- Na stretnutí sme diskutovali o blížiacom sa termíne odovzdania produktu. Tento termín je 21.4.2005. Diskutovali sme najmä o tom, v akom rozsahu treba odovzdať dokumentáciu k produktu k danému termínu. IK nám povedal, že súčasťou tejto dokumentácie by mal byť aj popis hlavných zmien, ktoré sme vykonali. V dokumentácii sa nemusí nachádzať overenie riešenia.
- V súvislosti s blížiacim sa termínom odovzdávania sme sa zhodli na tom, že treba tímovému projektu venovať ešte viac času ako doteraz.
- IK nám povedal bližšie informácie o blížiacej sa ŠVOČ, ktorá sa uskutoční 27.4.2005. Na tomto podujatí je nutná účasť aspoň 3 členov tímu, ktorí budú prezentovať všeobecné informácie týkajúce sa robotického futbalu. IK nás oboznámil s faktom, že je potrebné si pripraviť niekoľkostranovú prezentáciu, v ktorej publikum oboznámime s tým čo sa už spravilo. Budeme sa venovať najmä spolupráci hráčov, komunikácii, formáciám a koučovi. Pri formáciách sa zameriame na objasnenie toho, ako sú reprezentované, ako fungujú a aký majú vplyv na hru. Pri koučovi zvýraznime jeho význam v tíme a objasníme jeho úlohu pri testovaní.
- V súvislosti s formáciami sme sa venovali aj problému zmeny formácii počas zápasu. Dospeli sme k názoru, že najlepšie využitie zmien vo formácii je v súvislosti s mapou pokrytia, kedy napríklad našich obrancov umiestnime do pozícii, v ktorých sa najviac vyskytujú súperovi útočníci.
Úlohy do nasledujúceho stretnutia:
id |
Úloha |
Zodpovedný |
1 |
Prerobenie správy "Prihraj" a prispôsobenie podmienok jej používania podľa zóny, v ktorej sa hráč nachádza. |
MP |
2 |
Zistiť dôvod "vykopávania po čiare", poprípade opravenie chyby. |
MP |
3 |
Implementácia vylepšeného driblovania - najmä upravenie početnosti používania krátkeho predkopávania ("short kick"). |
DZ |
4 |
Vytvorenie popisov k diagramu reprezentujúceho rozhodovací strom hráča. |
DZ |
5 |
Dokončiť rozhodovací strom a algoritmus pre zmenu formácii na základe stavu v zápase a na základe mapy pokrytia. |
MŠ |
6 |
Implementovať spracovanie správy so zmenou formácii v hráčovi |
PT |
7 |
Priebežným testovaním hľadať najvhodnejšie rozmiestnenie hráčov vo formáciách a najlepšie hodnoty parametrov súvisiacich s formáciami. |
MŠ,PT |
8 |
Implementácia správy "Pokry" v brankárovi a v hráčovi. |
MP,PT |
Príloha: Úlohy súvisiace s formáciami
id |
Úloha |
Stav |
1 |
Zmena reprezentácie formácii v jadre hráča |
100% |
2 |
Vytvorenie predvolených formácii v novej reprezentácii |
100% |
3 |
Úprava volaní metód súvisiacich s formáciami v pôvodnom kóde |
100% |
4 |
Implementácia dynamického posunutia hráčov s ohľadom na polohu lopty |
100% |
5 |
Vytvorenie rozhodovacieho stromu, na základe ktorého bude kouč dynamicky meniť formácie počas zápasu |
30% |
6 |
V koučovi implementovať posielanie správy o nových absolútnych polohách hráčov |
60% |
7 |
Úprava zmeny heterotypov na začiatku zápasu |
0% |
8 |
Otestovať rôzne polohy hráčov vo formácii (najmä posun po osi X) |
15% |
|
|