novinky
o nás
o projekte
stretnutia
plán
download
odkazy
iné
Zápisnica č.16

Dátum: 7.4.2005
Čas: 13:00 - 16:00
Miesto: softvérové štúdio

Prítomní:

Pedagóg: - Ing. Ivan Kapustík (IK)
Členovia Tímu: Martin Pozor (MP), Michal Štípek (MŠ), Marián Tínes (MT), Peter Tóth (PT), Dalibor Zahorák (DZ)
Zapisoval: Michal Štípek

Téma stretnutia: Diskusia ohľadom priebehu implementácie

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia:
id Stav
1 Správa "Pusti" bola implementovaná.
2 Zatiaľ sa nepodarilo presne určiť príčinu toho, prečo hráči vykopávajú loptu po čiare. Úloha pokračuje aj v nasledujúcom týždni.
3 Úlohu sa nepodarilo dokončiť. Pokračuje v nasledujúcom týždni.
4 Diagram bol vytvorený. Treba k nemu ešte vytvoriť popis jednotlivých častí.
5 Úloha nebola úplne dokončená. Pokračuje aj v nasledujúcom týždni.
6 Metódy pre posielanie správ boli zatiaľ implementované len v koučovi. Je ešte potrebné implementovať ich spracovanie v samotnom hráčovi.
7 Posuny hráčov vo formácii v smere osi y boli dokončené.
8 Úloha splnená.


Priebeh stretnutia:
  • Na stretnutí sme diskutovali o blížiacom sa termíne odovzdania produktu. Tento termín je 21.4.2005. Diskutovali sme najmä o tom, v akom rozsahu treba odovzdať dokumentáciu k produktu k danému termínu. IK nám povedal, že súčasťou tejto dokumentácie by mal byť aj popis hlavných zmien, ktoré sme vykonali. V dokumentácii sa nemusí nachádzať overenie riešenia.
  • V súvislosti s blížiacim sa termínom odovzdávania sme sa zhodli na tom, že treba tímovému projektu venovať ešte viac času ako doteraz.
  • IK nám povedal bližšie informácie o blížiacej sa ŠVOČ, ktorá sa uskutoční 27.4.2005. Na tomto podujatí je nutná účasť aspoň 3 členov tímu, ktorí budú prezentovať všeobecné informácie týkajúce sa robotického futbalu. IK nás oboznámil s faktom, že je potrebné si pripraviť niekoľkostranovú prezentáciu, v ktorej publikum oboznámime s tým čo sa už spravilo. Budeme sa venovať najmä spolupráci hráčov, komunikácii, formáciám a koučovi. Pri formáciách sa zameriame na objasnenie toho, ako sú reprezentované, ako fungujú a aký majú vplyv na hru. Pri koučovi zvýraznime jeho význam v tíme a objasníme jeho úlohu pri testovaní.
  • V súvislosti s formáciami sme sa venovali aj problému zmeny formácii počas zápasu. Dospeli sme k názoru, že najlepšie využitie zmien vo formácii je v súvislosti s mapou pokrytia, kedy napríklad našich obrancov umiestnime do pozícii, v ktorých sa najviac vyskytujú súperovi útočníci.

Úlohy do nasledujúceho stretnutia:
id Úloha Zodpovedný
1 Prerobenie správy "Prihraj" a prispôsobenie podmienok jej používania podľa zóny, v ktorej sa hráč nachádza. MP
2 Zistiť dôvod "vykopávania po čiare", poprípade opravenie chyby. MP
3 Implementácia vylepšeného driblovania - najmä upravenie početnosti používania krátkeho predkopávania ("short kick"). DZ
4 Vytvorenie popisov k diagramu reprezentujúceho rozhodovací strom hráča. DZ
5 Dokončiť rozhodovací strom a algoritmus pre zmenu formácii na základe stavu v zápase a na základe mapy pokrytia.
6 Implementovať spracovanie správy so zmenou formácii v hráčovi PT
7 Priebežným testovaním hľadať najvhodnejšie rozmiestnenie hráčov vo formáciách a najlepšie hodnoty parametrov súvisiacich s formáciami. MŠ,PT
8 Implementácia správy "Pokry" v brankárovi a v hráčovi. MP,PT

Príloha: Úlohy súvisiace s formáciami
id Úloha Stav
1 Zmena reprezentácie formácii v jadre hráča 100%
2 Vytvorenie predvolených formácii v novej reprezentácii 100%
3 Úprava volaní metód súvisiacich s formáciami v pôvodnom kóde 100%
4 Implementácia dynamického posunutia hráčov s ohľadom na polohu lopty 100%
5 Vytvorenie rozhodovacieho stromu, na základe ktorého bude kouč dynamicky meniť formácie počas zápasu 30%
6 V koučovi implementovať posielanie správy o nových absolútnych polohách hráčov 60%
7 Úprava zmeny heterotypov na začiatku zápasu 0%
8 Otestovať rôzne polohy hráčov vo formácii (najmä posun po osi X) 15%

    novinky | o nás | o projekte | stretnutia | plán | download | odkazy | iné
design by votrelec (2004)